«TITUS ANDRONICUS» William Shakespeare

0

«TITUS ANDRONICUS»
William Shakespeare
Από την Εταιρία Θεάτρου «Μικρός Βορράς»
LABATTOIR(ΠΑΛΙΑ ΣΦΑΓΕΙΑ) 18/19/20/25/26/27-5

Η Εταιρία Θεάτρου «Μικρός Βορράς», σε συνδιοργάνωση με την Διεύθυνση Πολιτισμού του Δήμου
Θεσσαλονίκης και το πρόγραμμα Labattoir  (Παλαιά Δημοτικά Σφαγεία)., παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Θεσσαλονίκη, την τραγωδία εκδίκησης του William Shakespeare, «TITUS ANDRONICUS» σε σκηνοθεσία Τάσου Ράτζου.

Η συγγραφή της τραγωδίας «TITUS ANDRONICUS» του William Shakespeare, χρονολογείται μεταξύ 1588 και 1593. Θεωρείται πως είναι η πρώτη τραγωδία του συγγραφέα αλλά και η πιο βίαιη. Στο σενάριο υπάρχει κάθε μορφής βία, δοσμένη πάντα με τον ποιητικό λόγο του Shakespeare. Στόχος του έργου ήταν να σοκάρει το κοινό του 16ου αιώνα, όμως, παραμένει επίκαιρο ανά τους αιώνες, καθώς καταπιάνεται με τις έννοιες της ηθικής, της δικαιοσύνης και της εκδίκησης και τις αμφισβητεί με γλαφυρή και φιλοσοφική διάθεση.
Η Εταιρία θεάτρου «Μικρός Βορράς», διατηρώντας τον Σαιξπιρικό λόγο, δίνει νέα πνοή σε ένα κλασσικό έργο. Τέσσερεις ηθοποιοί επί σκηνής ενσαρκώνουν μια μεγάλη γκάμα χαρακτήρων και φέρνοντάς τα πρόσωπα πιο κοντά στο σήμερα δημιουργούν μια άκρως ανατριχιαστική ατμόσφαιρα αυστηρώς ακατάλληλη για ανηλίκους.
Μια παράσταση που θα κόψει την ανάσα των θεατών, σκληρή αλλά με αρκετή δόση πικρού χιούμορ και συνεχείς ανατροπές έρχεται για πρώτη φορά στην Θεσσαλονίκη, στον πλέον κατάλληλο χώρο του LABATTOIR, στα παλιά σφαγεία.

 

Λίγα Λόγια για το έργο:

Ο Ρωμαίος στρατηγός Τίτος Ανδρόνικος, κατακτητής των Γότθων, επιστρέφει στη Ρώμη, με λάφυρα τη βασίλισσα των Γότθων, Ταμόρα, και τους γιους της. Θυσιάζει τον μεγαλύτερο γιο της Ταμόρα και την ύβρη αυτήν, η βασίλισσα θα θέλησει να ξεπληρώσει με όλη της τη λύσα. Ο Τίτος επιλέγει για τον θρόνο, τον πρωτότοκο γιο του νεκρού πια αυτοκράτορα, Σατουρνίνο και του προσφέρει το χέρι της κόρης του, Λαβίνια. Ανόητος, αφελής, διεφθαρμένος και ερωτομανής, ο Σατουρνίνος, παντρεύεται την Ταμόρα, μαγεμένος από τα κάλλη και τον ερωτισμό που εκπέμπει, αφήνοντας την Λαβίνια στον αδελφό του. Αυτοκράτειρα της Ρώμης πλέον, η Ταμόρα, με εκτελεστικά όργανα τους άλλους δυο γιους της και τον μαύρο εραστή της, Ααρών, με τον οποίο γεννά ένα νόθο γιο, στήνει εφιαλτικό «χορό» εκδίκησης ενάντια στον Τίτο Ανδρόνικο και την οικογένειά του. Αχαλίνωτοι και βάναυσοι οι γιοί της, δολοφονούν, ακρωτηριάζουν, τιμωρούν, βιάζουν. Ο αιμάτινος κύκλος των βίαιων, εκδικητικών πράξεων, θα συνεχιστεί με τη θανάσιμη τιμωρία των γιων, του εραστή της Ταμόρα και της ίδιας από τον Τίτο Ανδρόνικο τον αδερφό του Μάρκο Ανδρόνικο, δήμαρχο της Ρώμης και τον γιο του Λούκιο, ο οποίος συμμαχεί με τους Γότθους για να στεφθεί, στο αιματοβαμένο τέλος, αυτοκράτορας της Ρώμης.

 

 

 

 

Σημείωμα σκηνοθέτη

 

ΤΙΤΟΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ:

<<﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ΟΝΙΚΟΣ:παρην «Μην κλαις, βλαστάρι μου, είσαι φτιαγμένος από δκη.﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽εσσαλοννηρ ακόμα και σ                ΒΑΡΗΣ- ΜΑΡΤΗΣάκρυα, κι όταν τα χύνεις γρήγορα, λιώνει και η ζωή σου»

ΤΡΙΤΗ ΠΡΑΞΗ, ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΗ

 

Ο Τίτος Ανδρόνικος είναι ένα άγριο παραμύθι εκδίκησης και σύγκρουσης της αρετής με την κακία, του δίκαιου με το άδικο, του καλού με το κακό. Στον Σαίξπηρ -ακόμα και σε αυτό το τόσο νεανικό του έργο-  το προφανές αναιρείται εκπλήσσοντάς μας μέσα σε μία ανείπωτη διάσταση πολυπλοκότητας και αγγίζοντας μια πρωτόγνωρη αγριότητα που μας φέρνει μπροστά σε μία πνευματική ανάταση. Ο Τίτος Ανδρόνικος καθρεφτίζει την εποχή του και την ανάγκη του ελισαβετιανού θεατή να γευτεί αχόρταγα όλη την αγριότητα του κόσμου. Στην παράστασή μας προσπαθήσαμε να δούμε το καθαρό σαιξπηρικό υλικό μέσα από μια προσέγγιση που λαμβάνει υπόψη πράγματα τόσο διαφορετικά όπως οι αρχέγονες θυσιαστικές τελετές, η τεχνική του κόμικ, η παρωδία και ο τραγέλαφος.

Επέλεξα το άπαιχτο στη Θεσσαλονίκη κείμενο του Σαίξπηρ πιστός σε μια υποσυνείδητη ανάγκη να βρω αυτό που λέμε τη δική μας θεατρική ταυτότητα. Ο Μικρός Βορράς ζει με όλη του την καρδιά μέσα στη θεατρική Θεσσαλονίκη, προσπαθώντας να συμβάλλει στη δημιουργική καλλιέργεια της δικής της, αυτόνομης φωνής. Και ενώ το θέατρο ήταν πάντα ένα παιχνίδι πολυτέλειας  για περισσότερους παίχτες, στην ιστορία του θεάτρου είδαμε μεγάλες στιγμές μόνο στις ομάδες που βρήκαν έναν εσωτερικό, κοινό κώδικα και επένδυσαν στη συνεργασία μεταξύ των ανθρώπων τους. Θα ήθελα, λοιπόν, να ευχαριστήσω ολόθερμα όλους τους υπέροχους συνεργάτες μου με τους οποίους πορευόμαστε μαζί όλα αυτά τα χρόνια στην αναζήτηση του δικού μας οράματος× επίσης τους νέους ηθοποιούς της παράστασης που με τόση δύναμη και φρεσκάδα μπήκαν στη δουλειά. Νιώθω ότι μια νέα γενιά ηθοποιών χτίζεται έξω από τους παραδοσιακούς θεσμούς της πόλης. Δεν υπάρχει καλύτερο καμίνι από αυτό του Σαίξπηρ.

 

 

Τάσος Ράτζος

 

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Warning: A non-numeric value encountered in /srv/users/serverpilot/apps/fulltime/public/wp-content/themes/fulltime/includes/wp_booster/td_block.php on line 997

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here