Bob Theatre Festival 2018 28 Μαΐου – 3 Ιουνίου @ BIOS “Insert theatre to continue”

Bob Theatre Festival 2018

28 Μαΐου – 3 Ιουνίου @ BIOS

 “Insert theatre to continue”

 Μια Νέα Αποστολή!

Το φεστιβάλ μας διεξάγεται φέτος για 11η, συνεχόμενη χρονιά και καθώς μπαίνει στη δεύτερη δεκαετία της ζωής του, θέτει ένα νέο στόχο:

® To Bob Theatre Festival αναζητά το θέατρο που είναι χρήσιμο, το θέατρο που απευθύνεται στον άνθρωπο, το θέατρο που αλλάζει ζωές!

 

Ένα Χρήσιμο Θέατρο

Γιατί πάμε θέατρο; Πάμε για να χαλαρώσουμε; Πάμε για να «ξεφύγουμε»; Πάμε για να αξιολογήσουμε ερμηνείες και σκηνοθεσίες; Αυτό είναι όλο;

Το θέατρο είναι μια τέχνη που επιβιώνει εδώ και 2.500 χρόνια. Τα μεγάλα έργα δεν έμειναν στην ιστορία επειδή είχαν «κοφτερές» ατάκες ή ευρηματικές σκηνοθεσίες, ούτε επειδή έκαναν τους ανθρώπους να ξεσκάσουν. Έμειναν στην ιστορία επειδή είχαν ουσία. Και αυτήν την ουσία κατάφεραν να τη μεταδώσουν στους ανθρώπους της εποχής τους, αλλάζοντάς τους τη ζωή!

Εμείς, ως θεατές, επιτρέπουμε στο θέατρο να μας αλλάξει τη ζωή; Όταν πάμε να δούμε μια παράσταση είμαστε ανοιχτοί ώστε να μας συμβεί κάτι; Ή πάμε οχυρωμένοι, μόνο για να κρίνουμε τα επιμέρους συστατικά της;

Ως δημιουργοί τώρα, ενδιαφερόμαστε για τον θεατή μας; Αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματά του; Θέλουμε να τον βοηθήσουμε; Ή χανόμαστε στα βάθη της τεχνικής μας, απευθυνόμενοι τελικά μόνο στον εαυτό μας;

Το θέατρο είναι ένα εργαλείο ζωής το οποίο πάψαμε να βλέπουμε ως τέτοιο. Σε μια κρίσιμη εποχή όμως, όπως η δική μας, δεν μας παίρνει να πετάμε τα εργαλεία μας.

Στο Bob Theatre Festival λοιπόν θέλουμε να ξαναενεργοποιήσουμε αυτήν την χρησιμότητα του θεάτρου. Θέλουμε να εξερευνήσουμε τις δυνατότητες που έχουν οι δημιουργοί σήμερα για να δημιουργήσουν χρήσιμες παραστάσεις. Και παράλληλα θέλουμε να εκπαιδεύσουμε και το θεατρικό κοινό ώστε να μάθει να τις απαιτεί.

Το Bob Theatre Festival λοιπόν επιστρέφει στο BIOS από 28 Μαΐου έως 3 Ιουνίου 2018 και με “ομπρέλα” την ιδέα της αναζήτηση του χρήσιμου θεάτρου που μπορεί να αλλάξει ζωές, διαμορφώνει το πρόγραμμά του.

 

 

Οι βασικές του δράσεις παραμένουν ως έχουν:

  • Ο διαγωνισμός Scratch Night εξακολουθεί να αναζητά τις καλύτερες νεοσύστατες ομάδες.
  • Συνεχίζουμε να παρουσιάζουμε τις καλύτερες νεανικές παραστάσεις της χρονιάς, τις οποίες όμως πλέον αξιολογούμε κάτω από αυτό το νέο πρίσμα.

Τώρα, όμως για πρώτη φορά στο Bob, παρουσιάζουμε πρεμιέρες!

Όλες οι πρεμιέρες θα ενταχθούν σε μια σειρά συζητήσεων, με κοινό και συντελεστές, στο πλαίσιο της διερεύνησης και της αξιολόγησης του χρήσιμου θεάτρου.

________________________________________________

 

To Bob Theatre Festival

 

Αρχικός στόχος της ομάδας AbOvo ήταν να παρουσιάσει όλες τις παραστάσεις της μαζί, σε ένα θέατρο. Γρήγορα όμως η ιδέα αυτή εξελίχθηκε, αποφασίστηκε να κληθούν και άλλες ομάδες και στις 12 Μαΐου του 2008, το Bob Theatre Festival ανοίγει τις πύλες του στο θέατρο ΧΩΡΑ με στόχο την ανάδειξη του Ελληνικού, νεανικού θεάτρου. Μέσα σε μια βδομάδα συρρέουν περισσότεροι από 3.000 θεατές και έτσι, το νεανικό θέατρο της Αθήνας, έχει το πρώτο του μεγάλο φεστιβάλ.

Μέχρι το 2011 το Bob Theatre Festival συνεχίζει να διοργανώνεται στο θέατρο ΧΩΡΑ. Μαζί με τους AbOvo, ο Κώστας Γάκης, ο Βασίλης Μαυρογεωργίου, ο Γιάννης Καλαβριανός, η Γεωργία Μαυραγάνη, ο Γιώργος Νανούρης, οι eXanimo και πολλοί άλλοι συμβάλουν, με τις παραστάσεις τους, στην ανάπτυξη του Bob και στην επικύρωσή του ως θεσμό στο Αθηναϊκό θέατρο.

Το 2012 το Bob μετακομίζει στο Bios, στην οδό Πειραιώς. Σε καιρό κρίσης πλέον, το φεστιβάλ αντιμετωπίζει δυσκολίες αλλά οι μικρές σκηνές και η ταυτότητα του Bios του δίνουν νέα ώθηση. Το Bob Theatre Festival αναπτύσσεται, προσελκύει νέες ομάδες και νέο κοινό και ξεπερνάει τελικά την προσέλευση θεατών που είχε πετύχει στο θέατρο ΧΩΡΑ.

Το 2017 το Bob Theatre Festival διοργανώνεται για 10η συνεχόμενη χρονιά και γιορτάζει τα γενέθλιά του, διεξαγόμενο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, στις σκηνές της Πειραιώς 260. Μια χρυσή δεκαετία έχει κλείσει και το νεανικό θέατρο έχει πλέον αλλάξει. Με τη συμβολή και του Bob, είναι σαφές ότι οι νεανικές ομάδες μπορούν πλέον να βρουν το δρόμο τους στις Αθηναϊκές σκηνές αλλά και να προσελκύσουν το κοινό τους.

Έτσι, φέτος το Bob Theatre Festival ξεκινάει μια νέα δεκαετία και μαζί μια νέα αποστολή. Αναζητάμε το θέατρο που είναι χρήσιμο, το θέατρο που απευθύνεται στον άνθρωπο, το θέατρο που αλλάζει ζωές!
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

 

Δευτέρα 28 Μαΐου

18:30 – Διαγωνισμός Scratch Night – 1ος Προκριματικός – ΜΑΙΝ (120’)

20:00 – Κοιμάμαι – σκην. Α. Γιαννάκη, Κ. Πατσιάνη – Basement (60’)

21:15 – Το Δαχτυλίδι της Μάνας – C for Circus – ΜΑΙΝ (80’)

22:00 – Από Μηχανής Άνθρωπος – Pulse – Basement (60’)

 

Τρίτη 29 Μαΐου

18:30 – Διαγωνισμός Scratch Night – 2ος Προκριματικός – ΜΑΙΝ (120’)

20:00 – PolkaDot21 [The Waiting Room] – матрёшка Ensemble – Basement (60’)

21:15 – Ο Μισάνθρωπος – 4Frontal – ΜΑΙΝ (120’)

21:30 – Μπομπονιέρα ή Πώς Έλυσα τα Θέματά μου – σκην. Μ. Κανναβός – Basement (90’)

 

Τετάρτη 30 Μαΐου

18:30 – Διαγωνισμός Scratch Night – 3ος Προκριματικός – ΜΑΙΝ (120’)

19:30 – Αριζόνα – σκην. Β. Σκαρμούτσος – Basement (70’)

21:15 – Επιστροφή στην Άγρια Βρύση – ΕπιPlay ΜΑΙΝ (70’)

21:30 – Θέατρο Playback – Δέκα – Basement (75’)

 

Πέμπτη 31 Μαΐου

18:30 – Διαγωνισμός Scratch Night – 4ος Προκριματικός – ΜΑΙΝ (120’)

19:30 – Μπομπονιέρα ή Πώς Έλυσα τα Θέματά μου – σκην. Μ. Κανναβός – Basement (90’)

21:15 – Οθέλλος, Cold Case – σκην. Ζ. Ξανθοπούλου – ΜΑΙΝ (70’)

21:30 – Salo/me – UnVeil – Basement (80’)

 

Παρασκευή 1 Ιουνίου

19:00 – Σύγνεφο με Παντελόνια – Εμείς – ΜΑΙΝ (55’)

20:00 – Κοιμάμαι – σκην. Α. Γιαννάκη, Κ. Πατσιάνη – Basement (60’)

20:30 – Ο Μπάτλερ – Splish Splash – ΜΑΙΝ (90’)

21:30 – Η μπαλάντα ενός ευαίσθητου δήμιου – Lorem Ipsum – Basement (55’)

22:30 – Σπυριδούλα – This Famous Tiny Circus – ΜΑΙΝ (45’)

 

Σάββατο 2 Ιουνίου

18:30 – Η μπαλάντα ενός ευαίσθητου δήμιου – Lorem Ipsum – Basement (55’)

19:30 – Ραβδί ή Λυχνάρι – σκην. Δ. Κωνσταντάρας – ΜΑΙΝ (80’)

20:00 – Αριζόνα – σκην. Β. Σκαρμούτσος – Basement (70’)

21:30 – Προσεχώς Απόδραση – Βρες το Δολοφόνο – Tesla (120’)

 

Κυριακή 3 Ιουνίου

18:00 – Διαγωνισμός Scratch Night – Τελικός – ΜΑΙΝ (120’)

18:30 – Από Μηχανής Άνθρωπος – Pulse – Basement (60’)

20:00 – Salo/me – UnVeil – Basement (80’)

21:15 – Οδύσσειες – Κράμα – ΜΑΙΝ (90’)

22:00 – PolkaDot21 [The Waiting Room] – матрёшка Ensemble – Basement (60’)

 

 

ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ

 

  1. Από Μηχανής Άνθρωπος– Pulse

Δευτέρα, 28 Μαΐου στις 22:00

Κυριακή, 3 Ιουνίου στις 18:30

 

  1. Αριζόνα– σκην. Β. Σκαρμούτσος*

Τετάρτη, 30 Μαΐου στις 19:30

Σάββατο, 2 Ιουνίου στις 20:00

 

  1. Επιστροφή στην Άγρια Βρύση ΕπιPlay

Τετάρτη, 30 Μαΐου στις 21:15

 

  1. Μπομπονιέρα ή Πώς Έλυσα τα Θέματά μου– σκην. Μ. Κανναβός

Τρίτη, 29 Μαΐου στις 21:30

Πέμπτη, 31 Μαΐου στις 19:30

 

  1. Οδύσσειες– Κράμα

Κυριακή, 3 Ιουνίου στις 21:15

 

  1. Οθέλλος, Cold Case σκην. Ζ. Ξανθοπούλου

Πέμπτη, 31 Μαΐου στις 21:15

 

  1. Ο Μπάτλερ– Splish Splash

Παρασκευή, 1 Ιουνίου στις 20:30

 

  1. Ραβδί ή Λυχνάρι– σκην. Δ. Κωνσταντάρας

Σάββατο, 2 Ιουνίου στις 19:30

 

  1. PolkaDot21 [The Waiting Room]– матрёшка Ensemble

Τρίτη, 29 Μαΐου στις 20:00

Κυριακή, 3 Ιουνίου στις 22:00

 

  1. Salo/me – UnVeil

Πέμπτη, 31 Μαΐου στις 21:30

Kυριακή, 3 Ιουνίου στις 20:00

 

 

  1. Σύγνεφο με Παντελόνια– Εμείς

Παρασκευή, 1 Ιουνίου στις 19:00

 

  1. Το Δαχτυλίδι της Μάνας– C for Circus

Δευτέρα, 28 Μαΐου στις 21:15

 

ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ

 

  1. Η μπαλάντα ενός ευαίσθητου δήμιου– Lorem Ipsum

Παρασκευή, 1 Ιουνίου στις 21:30

Σάββατο, 2 Ιουνίου στις 18:30

 

  1. Θέατρο Playback Δέκα

Τετάρτη, 30 Μαΐου στις 21:30

 

  1. Κοιμάμαι– σκην. Α. Γιαννάκη, Κ. Πατσιάνη**

Δευτέρα, 28 Μαΐου στις 20:00

Παρασκευή, 1 Ιουνίου στις 20:00

 

  1. Ο Μισάνθρωπος– 4Frontal

Τρίτη, 29 Μαΐου στις 21:15

 

  1. Προσεχώς Απόδραση– Βρες το Δολοφόνο

Σάββατο, 2 Ιουνίου στις 21:30

 

  1. Σπυριδούλα– This Famous Tiny Circus

Παρασκευή, 1 Ιουνίου στις 22:30

 

* Αθηναϊκή πρεμιέρα, αμέσως μετά το ανέβασμα της παράστασης στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ρούμελης

** Νικητής Διαγωνισμού Scratch Night 2017

 ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ  Scratch Night

 

20 ομάδες διαγωνίζονται σε 4 προκριματικούς (Δευτ., Τρι., Τετ., Πεμ. @ 18:30) και 1 τελικό (Κυρ. @ 18:00)

 

ΑΝΑΛΥΤΙΚA TO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ | ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ

 

1 | Από Μηχανής Άνθρωπος  Pulse

 

 

  • Σύλληψη: Ομάδα Pulse • Σκηνοθεσία: Χαρά Βασιλειάδου • Επιμέλεια κειμένων: Ράνια Καραχάλιου Illustration: Abnormal Studio

 

Παίζουν: Γεράσιμος Αρτελάρης, Χαρά Βασιλειάδου, Αγγελική Μπομπού, Βαγγέλης Ροδίτης, Άντελ Σανούσσι

 

Τραγούδι τέλους: «Kαίγομαι» Ρένος Παπασταύρου feat -Μαρία Καρέτσου

 

Το έργο «Από Μηχανής Άνθρωπος» προσεγγίζει τον άνθρωπο ως δημιουργό και καταστροφέα. Εκείνο τον άνθρωπο με επιθυμίες οι οποίες τον οδηγούν σε πόλεις χρωματιστές, κρεμαστές και αθάνατες. Εκείνο τον άνθρωπο τέρας που με τα θέλω του καταστρέφει τα πάντα στο διάβα του. Ένας ταξιδιωτικός οδηγός σε πόλεις που θυμίζουν ανθρώπους και καταστάσεις που όλοι έχουν ζήσει.

Βασισμένο σε δομές σωματικού θεάτρου και αυτοσχεδιασμών, με στοιχεία μαύρης κωμωδίας, το έργο παρουσιάζει τον πρωταγωνιστή Πόλη – Άνθρωπο και το ταξίδι του από τη ζωή, στο θάνατο και στη δημιουργία.

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Δευτέρα, 28 Μαΐου στις 22:00

Κυριακή, 3 Ιουνίου στις 18:30

 

 

2 | Αριζόνα του Χουάν Κάρλος Ρούμπιο

 

  • Μεταφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ • Σκηνοθεσία/επιμέλεια κίνησης: Βασίλης Σκαρμούτσος • Σκηνικά/Κοστούμια: Κατερίνα Χατζοπούλου • Videos: Κατερίνα Κιαγιά • Φωτογραφίες: Γιάννης Παυλίδης

Παίζουν: Αγγελική Καρυστινού, Στράτος Σωπύλης

Φιλική συμμετοχή : Φωτεινή Αλεξοπούλου, Καρολίνα Απικιάν, Πέτρος Κουλούρης, Δημήτρης Μοδέστος

Βραβείο FATEX 2006

Τιμητική διάκριση του Βραβείου Λόπε δε Βέγα 2006 

 

Στην Αριζόνα, ένα ζευγάρι Αμερικανών συμμετέχει στο κρατικό πρόγραμμα για την αναχαίτιση των μεξικανών μεταναστών και περιμένει κάτω από τον καυτό ήλιο της ομώνυμης ερήμου τους γείτονες-“εισβολείς” με εμφανείς προθέσεις. Μακριά από την καθημερινή τους ρουτίνα, ο Τζωρτζ και η Μάργκαρετ βρίσκονται αντιμέτωποι όχι μόνο με τους “εισβολείς” της ερήμου, αλλά κυρίως με την έρημο της σχέσης τους και της ζωής τους με αποτέλεσμα τα πράγματα να πάρουν απρόβλεπτη τροπή…

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Τετάρτη, 30 Μαΐου στις 19:30

Σάββατο, 2 Ιουνίου στις 20:00

 

 

3 |  Επιστροφή στην Άγρια Βρύση  ΕπιPlay

 

  • Σύλληψη / Σκηνοθεσία : ομάδα επίPlay Μουσική: Νίκος Τσέκος • Κοστούμια: Μαντώ Ψυχουντάκη

Ομάδα επίPlay : Δημήτρης Δεγαΐτης, Αυγουστίνος Κούμουλος , Αλέξανδρος Πέρρος, Νίκος Τσέκος

Παίζουν : Αλέξανδρος Πέρρος, Αυγουστίνος Κούμουλος, Κωνσταντίνος Μουταφτσής, Ισιδώρα Δωροπούλου

 

Μετά τις επιτυχημένες παραγωγές Οι Ακαταμάχητοι Λεβέντες: Η τελική αναμέτρηση μέρος Α’ και μέρος Β’,  η ομάδα επίPlay επιστρέφει παρουσιάζοντας ένα «κλασσικό» γουέστερν…

 

Η δουλειά της ομάδας εντάσσεται στα πλαίσια του Physical Comedy Theater (σωματικό κωμικό θέατρο) καθώς στοχεύει στη δημιουργία ενός πρωτότυπου ψυχαγωγικού θεατρικού θεάματος χρησιμοποιώντας πρωτίστως τη σωματική έκφραση ως μέσο αφήγησης μιας ιστορίας.

Ο σωματικός αυτοσχεδιασμός, η μιμική τέχνη, καθώς και το σύνολο των σωματικών εκφραστικών μέσων των ηθοποιών/performers, σε συνδυασμό με τη μουσική  και τα ηχητικά εφέ, συνθέτουν ολοζώντανες εικόνες επί σκηνής δημιουργώντας ένα ψυχαγωγικό θέαμα που αγαπήθηκε ιδιαίτερα από το κοινό, καθώς ενεργοποιεί με τρόπο ασυνήθιστο τη φαντασία των θεατών.

 

Αυτή τη φορά, τέσσερις ηθοποιοί-περφόρμερς ενσαρκώνουν χαρακτήρες της Άγριας Δύσης και καλούν το θεατή να συμμετάσχει σ’ ένα παιχνίδι της φαντασίας, καθώς ξετυλίγεται μπροστά στα μάτια του μια παρωδία κινηματογραφικής ταινίας γουέστερν.

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Τετάρτη, 30 Μαΐου στις 21:15

 

4 | «Μπομπονιέρα» (ή Πώς Έλυσα Τα Θέματά Μου)

 

  • Κείμενο: Βασίλης Τσιγκριστάρης • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ : Μάνος Κανναβός • ΣΚΗΝΙΚΑ – ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ : Γεωργία Μπούρδα ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΜΟΥΣΙΚΗ: Μάνος Αντωνιάδης • ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Βαγγέλης Μούντριχας • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Ροζίτα Φοράδη • ΒΙΝΤΕΟ: Δημήτρης Μαντζαφός

Παίζουν: Τάσος Δέδες, Σωσώ Χατζημανώλη, Βασίλης Τσιγκριστάρης

 

Η Χριστίνα σε μία κρίση πανικού εγκαταλείπει τη δεξίωση του γάμου της για να βρει καταφύγιο σε μία ταράτσα, ακολουθούμενη από τον καλύτερο της φίλο, που προσπαθεί να σώσει την κατάσταση. Εκεί συναντούν έναν άγνωστο, ο οποίος δεν θέλει για κανέναν λόγο να τους αποκαλύψει γιατί βρίσκεται εκεί. Όταν ανακαλύψουν ότι δεν υπάρχει τρόπος διαφυγής ο φόβος, η καχυποψία του καθενός για τους άλλους και η απόγνωσή τους θα αρχίσουν να αναδύονται.  Ίσως αυτοί οι τρεις ασυνήθιστα διαφορετικοί άνθρωποι δεν έχουν βρεθεί και τόσο τυχαία σε αυτή την ταράτσα…

 

Καθημερινοί, φοβισμένοι χαρακτήρες αναζητούν τη θέση τους σε μία κοινωνία που η εξέλιξη τους ορίζεται από συγκεκριμένα πρότυπα οικονομικής, κοινωνικής και επαγγελματικής επιτυχίας.

Μαζί θα εντοπίσουν και θα αναγνωρίσουν τους φόβους που τους καθιστούν ανίκανους ν’ αγαπήσουν, ν’ αγαπηθούν , να αισθανθούν ελεύθεροι και επιτυχημένοι.

Ένα έργο που πραγματεύεται τα εμπόδια των ανθρώπων να διεκδικήσουν και να διατηρήσουν συντροφικές σχέσεις.

Μία σύγχρονη ελληνική κωμωδία.

«Για όλα αυτά που δεν έχουν ειπωθεί ποτέ στους οικείους μας και για όλα τα μικρά και μεγάλα μυστικά μας που κάποτε πρέπει να βγουν στην επιφάνεια»

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Τρίτη, 29 Μαΐου στις 21:30

Πέμπτη, 31 Μαΐου στις 19:30

 

 

5 | Οδύσσειες – Κράμα

  • Σκηνοθεσία / κείμενο – διδασκαλία: Ελένη Ζαχαροπούλου • Μουσική σύνθεση – επιμέλεια: Κατερίνα Δεληγιαννίδου

 

Ερμηνεύουν: Hossein Amiri, Hossein Hosseinzade, Nikolay Baev, Rokas Balbieris, Εύη Χαραλάμπους, Κατερίνα Δεληγιαννίδου, Philippe Meunier, Madonna Chaduneli, Aleksandra Verbenets, Rudina Guda, Sofia Gelashvili

 

12 μικρές και μεγάλες Οδύσσειες. 12 μικρές και μεγάλες Ιθάκες.

Προσωπικές ιστορίες, μαρτυρίες που ταξιδεύουν σε ήρεμες και φουρτουνιασμένες θάλασσες.

Που φτάνουν σε στεριές του συνειδητού και ασυνειδήτου. Σε τόπους μακρινούς, για λίγο ή για πολύ..

Άλλοτε συναντώνται και συνταξιδεύουν,άλλοτε μόνες στ’ ανοιχτά πλέουν,παλεύοντας με Σειρήνες, Σκύλες και Χάρυβδες.

Φόβους, αγωνίες, κινδύνους. Πειρασμούς και χίμαιρες.

 

Βασισμένο στην Οδύσσεια του Ομήρου, η παράσταση «Οδύσσειες» ξετυλίγει ιστορίες ανθρώπων. Ηρώων που παλεύουν με τον πόλεμο, τα ναρκωτικά, την εκμετάλλευση και εμπορία ανθρώπων, την απώλεια, την ασθένεια, το αλκοόλ, τη μοναξιά. Ηρώων που φτάνουν νικητές στη δική τους Ιθάκη.

Σημείωση: Οι ιστορίες είναι αληθινές χωρίς απαραίτητα να αντιστοιχούν στον κάθε αφηγητή.
Σε συνεργασία με το ΚΕΘΕΑ MOSAIC.

[Θεατρική ομάδα ΚΡΑΜΑ]

Η ομάδα ΚΡΑΜΑ είναι μια ανεξάρτητη διαπολιτισμική θεατρική ομάδα ανθρώπων από το Αφγανιστάν, το Ιράν, τη Λιθουανία, τη Ρωσία, την Ουκρανία, την Γεωργία, την Αλβανία, την Γαλλία και την Ελλάδα. Πρόσφυγες, μετανάστες και Έλληνες, η ομάδα ΚΡΑΜΑ αποτελεί τη μοναδική μεικτή θεατρική ομάδα στην Αθήνα που από το 2011 δουλεύει με συνέπεια ανεβάζοντας παραστάσεις ετησίως και επιβεβαιώνοντας πως το θέατρο λειτουργεί ως εκπαιδευτικό εργαλείο και η τέχνη ως μέσο ένταξης.

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Κυριακή, 3 Ιουνίου στις 21:15

 

 

6| ΟΘΕΛΛΟΣ – cold case

 

 

  • Σύλληψη / Σκηνοθεσία: Ζωή Ξανθοπούλου • Βοηθός σκηνοθέτη: Έφη (Ρόμπιν) Χαστά Φωτογραφίες / Οπτικό υλικό: Δήμητρα Τριανταφύλλου

 

Παίζουν: Μιχάλης Γεωργίου, Γιώργος Καπινιάρης, Γιώργος Σταυριανός

 

Τρεις από του πλανόδιους καλλιτέχνες, που βρίσκονται μέσα στην ιστορία του “Οθέλλου” του Σαίξπηρ, αφηγούνται τα γεγονότα κι ερμηνεύον τους ήρωες.

Ποιά είναι η πλοκή;

Τι ακριβώς λένε οι χαρακτήρες;

Ο Οθέλλος ήταν καλός πολεμιστής;

Ήταν παρορμητικός;

Η Δυσδαιμόνα είχε ερωτευτεί πραγματικά τον Οθέλλο;

Ο Ιάγος ήταν κακός άνθρωπος;

Ο Κάσσιος είχε βίσμα;

Ο Ροδρίγος ήταν θύμα;

Η Αιμιλία έπρεπε να μιλήσει;

Από πού εξαρτώνται οι ανθρώπινες σχέσεις; Ποια νήματα τις κινούν και τις δηλητηριάζουν;

Οι κοινωνικές αντιλήψεις και οι προκαταλήψεις δημιουργούν τραγωδίες;

Οι αποκαλύψεις λένε πάντα την αλήθεια;

Ο Οθέλλος και ο Ιάγος θα μπορούσαν να είναι το ίδιο πρόσωπο;

Ο πόλεμος είναι αντρική υπόθεση;

Ο έρωτας είναι μια εγωιστική πλάνη;

Αξίζει να δίνει κανείς σημασία στα… μαντήλια;

 

Η παράσταση ανοίγει ξανά την υπόθεση “Οθέλλος”, εστιάζει στα γεγονότα, στα νοήματα,  στις δράσεις και στις επιθυμίες των ηρώων κι όχι στο λόγο του συγγραφέα. Τα στερεότυπα των ηρώων και οι επιλογές τους παρουσιάζονται στο κοινό σα μια ιστορία που θα μπορούσε να ειπωθεί οπουδήποτε οποιαδήποτε στιγμή.

 

Μπορεί ένα θεατρικό έργο, που έχει ταξιδέψει στον χρόνο, να παραμένει ενδιαφέρον ακόμα κι αν το αφηγηθεί κανείς ως λαϊκό μύθο;

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Πέμπτη, 31 Μαΐου στις 21:15

 

 

 

 

 

 

 

 

7 | Ο Mπάτλερ – Splish Splash

 

 

  • Σενάριο: Ομάδα Τάδε (Johnny O., Παναγιώτα Καντιάνη, Έφη Γαβρήλου, Αντώνης Πεξαράς) • Σκηνοθεσία: Johnny O. • Επιμέλεια κίνησης: Λία Χαμηλοθώρη • Σκηνικά / Video art: Κωνσταντίνος Οικονόμου • Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου • Πρωτότυπη μουσική / μουσική επιμέλεια: Φωτεινή Τσακνάκη • Φωτισμοί: Αποστόλης Τσατσάκος • Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Οικονόμου

 

Παίζουν: Αλέξης Βιδαλάκης, Μαρίτα Βλασσοπούλου, Ευγενία Μαραγκού, Γιάννης Φιλίππου, Johnny O.

 

Ένας φιλόδοξος νέος εργάζεται ως μπάτλερ στην έπαυλη ενός παντοδύναμου επιχειρηματία. Όλα κυλούν ομαλά, ώσπου προσλαμβάνεται μια επαναστατημένη μουσικός, η παρουσία της οποίας θα θέσει τα εξής ερωτήματα: Μπορεί να εξεγερθεί η μεσαία τάξη; Είναι ο μπάτλερ πάντα ο δολοφόνος; Βλάπτει το κάπνισμα σοβαρά την υγεία;

 

Η θεατρική ομάδα Splish-Splash κι ο σκηνοθέτης Johnny O., καταπιάνονται με το θέμα της πάλης των τάξεων σε μια κωμική αστυνομική αλληγορία. Όπλα τους, όπως πάντα, η έκφραση και η κίνηση των ηθοποιών εμπνευσμένη απ’ την αισθητική του βωβού κινηματογράφου.

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Παρασκευή, 1 Ιουνίου στις 20:30

 

 

 

 

 

8 | Ραβδί ή λυχνάρι; του Δημήτρη Κωνσταντάρα

 

  • Κείμενο-σκηνοθεσία-σκηνογραφία: Δημήτρης Κωνσταντάρας • Σκηνοθετική επιμέλεια: Νικόλας Ανδρουλάκης • Βοηθός Σκηνοθέτη: Σοφία Κωσταρά

Παίζουν: Νικόλας Ανδρουλάκης, Παναγιώτα Βιτετζάκη, Αντιγόνη Σταυροπούλου

 

Κάθε ανεκπλήρωτη ευχή, κάθε απωθημένο, κάθε κρυφή η φανερή μας προσδοκία. Με μαρκίζα «ένα ραβδί, τη ζωή μου για ένα ραβδί». Ή μήπως ένα λυχνάρι; Στην αναμονή ενός από μηχανής σωτήρα. Για τη νίκη του ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα. Ο κύριος Γκοντό, επιτέλους, καταφτάνει, με σκοπό να εκπληρώσει ευχές, αλλά τελικά δεν είναι όπως τον είχες φανταστεί.

 

Πώς θα μοιάζει, από πού έρχεται και πού πάει. Ποια γλώσσα μιλεί και πώς θα κρίνει τι αξίζεις. Κι αν σε αδικήσει; Αν σε προσπεράσει; Αν σου επιτεθεί; Διάλεξε όπλο, να εξασκηθείς. Γιατί το καλό από το καλύτερο απέχουν έτη φωτός. Και κάποτε θα σου έρθει το καλύτερο. Και δεν θα ξέρεις τι να το κάνεις.

 

Το πρώτο θεατρικό έργο του Θεατρολόγου και εικαστικού, Δημήτρη Κωνσταντάρα, εκτυλίσσεται σε ένα αυτοσχέδιο τηλεοπτικό στούντιο. Στην πιο εξώκοσμη εκπομπή τηλεπώλησης. Μία ώρα πριν ανοίξουν  οι κάμερες. Κι αυτή η ώρα δεν θα μοιάζει με καμία άλλη.

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Σάββατο,  2 Ιουνίου στις 19:30

 

 

 

 

 

 

9 |  *The PolkaDot21 Project από τους Matrioska Ensemble

  • Σύλληψη/ Σκηνική Σύνθεση/ Μουσική επιμέλεια: Σμαρώ Πλατιώτη • Επιμέλεια Κίνησης: Αναστασία Δίγκα • Ενδuματολογική επιμέλεια: Matrioska Ensemble

Παίζουν: Αγγελική Γιατρά, Χάρης Δούμουρας, Αλέξανδρος Νικητόπουλος, Αθανασία Παπαζήκου, Άννα Πιέτρη, Νίκος Χορταριάς
Το σκηνικό project PolkaDot21 αφορά στη μελέτη της Ευγονικής και το κατά πόσο οι τρόποι που χρησιμοποιεί για να επιτύχει τον τελικό της στόχο έχουν ως κίνητρο την αγάπη προς τον άνθρωπο ή τις ταξικές/φυλετικές διακρίσεις…

 

Ο PolkaDot21 είναι ένας σταθμός στον οποίο πραγματοποιούνται γενετικά πειράματα με στόχο την τελειοποίηση του ανθρώπινου είδους και την εξάλειψη αποκλίνουσων συμπεριφορών που αναστέλλουν την κοινωνική εξέλιξη.

 

Οι θεατές παρακολουθούν μια ομάδα ανθρώπων, οι οποίοι εκούσια αποδέχθηκαν την πρόσκληση του PolkaDot21 προ δύο ετών να συμμετέχουν στο “πρόγραμμα” που μεταξύ άλλων ανέφερε «…θα ήταν πολύ πρακτικό να δημιουργήσουμε μια πολύ προικισμένη ράτσα ανθρώπων με συνετούς γάμους στη διάρκεια αρκετών συνεχόμενων γενεών».

 

Μετά από δύο χρόνια παραμονής στο σταθμό τα αποτελέσματα των πειραμάτων είναι αυτά που τίθενται προς συζήτηση…
“Η χειρότερη τάση του ανθρώπου είναι: να επιβάλλουμε έναν μοναδικό Θεό, μια μοναδική αλήθεια, έναν μόνο τρόπο ζωής και θανάτου.
Η καλύτερη είναι: η ικανότητα δημιουργίας, το δικαίωμα να ονειρευόμαστε και επίσης η ικανότητα να βλέπουμε τον διπλανό μας σαν υπόσχεση και όχι σαν απειλή.” (Eduardo Galeano)

*Η ευγονική ορίζεται ως ο «επιστημονικός κλάδος που έχει ως αντικείμενο τους τρόπους βελτίωσης του ανθρώπινου γένους, κυρίως σε σωματικό επίπεδο, με την εφαρμογή των νόμων της γενετικής και της κληρονομικότητας» και αποδίδει τα κοινωνικά προβλήματα και την κοινωνική ανισότητα σε βιολογικούς παράγοντες και θεωρεί ότι η βιολογική τελειοποίηση θα οδηγήσει στη δημιουργία της τέλειας κοινωνίας.
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Τρίτη, 29 Μαΐου στις 20:00

Κυριακή, 3 Ιουνίου στις 22:00

 

 

10 |  Salo/me από την ομάδα UnVeil

 

 

  • Σύλληψη/Σκηνοθεσία/Σκηνογραφία: UnVeil

Παίζουν: Μαρίνα Αργυροπούλου, Κατερίνα Καλοχριστιανάκη, Ελίνα Παπαθεοδώρου, Μερόπη Παπαστεργίου

 

Θέλοντας να ξεπεράσουμε κοινωνικά στεγανά και προκαταλήψεις συνυφασμένα με τη γυναικεία υπόσταση, συναντιόμαστε με τη Σαλώμη, έναν χαρακτήρα συνδεδεμένο με όλα τα στερεότυπα της γυναίκας ως αντικείμενο του πόθου.

 

Με όχημα μια δική μας σύνθεση στηριγμένη στη Σαλώμη του Όσκαρ Ουάιλντ και στο σύγχρονο μονόπρακτο Salome του Charles Mee δημιουργούμε μια παράσταση με στόχο την αποκατάσταση της γυναικείας επιθυμίας. Τέσσερις γυναίκες ερμηνεύουν τέσσερις διαφορετικές εκδοχές της ηρωίδας αυτής, συνδιαλέγονται μεταξύ τους και δίνουν σάρκα και οστά σε έναν χαρακτήρα ιδιαιτέρως παρεξηγημένο.

 

Τέσσερα κορίτσια επί σκηνής (και η Σαλώμη άλλωστε ένα κορίτσι ήταν) με την απλότητα και τη δύναμη των σωμάτων τους και μόνο προσπαθούν, χωρίς διδακτισμούς, να μετακινήσουν έστω και λίγο τον ψυχισμό των θεατών ώστε, αν όχι να δράσουν, τουλάχιστον να αναλογιστούν μήπως τελικά ήρθε ο καιρός για μια αλλαγή.

 

Λίγα λόγια για την ομάδα

Οι UnVeil είναι μια νεοσύστατη θεατρική ομάδα αποτελούμενη από τις Μαρίνα Αργυροπούλου, Κατερίνα Καλοχριστιανάκη, Ελίνα Παπαθεοδώρου και Μερόπη Παπαστεργίου. Τέσσερις νέες ηθοποιοί με διαφορετικές θεατρικές καταβολές και εμπειρίες, που τις ενώνει η κοινή τους ανάγκη εξερεύνησης και δημιουργίας πάνω σε θέματα που θεωρούν κοινωνικά επίκαιρα και χρήσιμα. Η παράσταση Salo/me αποτελεί το πρώτο τους εγχείρημα ως ομάδα και μέσα από αυτό θέλουν να συστηθούν στο θεατρικό κοινό. Το Bob Festival με τη νέα του κατεύθυνση αποτελεί την ιδανικότερη στέγη για να φιλοξενήσει την απόπειρά τους αυτή.

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Πέμπτη, 31 Μαΐου στις 21:30

Kυριακή, 3 Ιουνίου στις 20:00

 

 

10 | Σύγνεφο με παντελόνια

του Βλαντίμιρ Μαγιακόφσκι σε απόδοση Γιάννη Ρίτσου

 

  • Σκηνική και μουσική σύνθεση: Χρήστος Θάνος • Χορογραφία: Στέλλα Σπύρου • Ζωντανό ηχητικό τοπίο: Παναγιώτης Γκίκας, Στέφανος Δουβίτσας • Σκηνικά – κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης • Σχεδιασμός Φωτισμών: Κώστας Μπεθάνης • Χορεύουν: Μαργαρίτα Τρίκκα, Χριστιάνα Κόσιαρη, Ξένια Κογχυλάκη, Λία Χαμηλοθώρη • Λόγος: Χρήστος Θάνος • Υπηρεσίες προσβασιμότητας: LiminalΔ/νση παραγωγής: Χρίστος Παπαμιχαήλ • Παραγωγή: Ομάδας Συλλογικού Πολιτισμού Εμείς

 

Το πρώτο εκτεταμένο και πιο εμβληματικό ποίημα του σπουδαίου Βλαντίμιρ Μαγιακόφσκι, σε απόδοση Γιάννη Ρίτσου, μεταφέρουμε στη σκηνή,  ως ένα πολυκαλλιτεχνικό δρώμενο.

Πρόκειται για ένα χειμαρρώδες κείμενο, γεμάτο ευαισθησία, που υμνεί τον έρωτα, εξυψώνει την επανάσταση, χλευάζει τον αυτάρεσκο ρομαντισμό  της “αυλικής” ποίησης. Μα πάνω απ’ όλα, πρόκειται για ένα κείμενο που αποθεώνει την αδιάκοπη αγωνία του δημιουργού του.

 

Αυτόν ακριβώς τον, κατά Ρίτσο, “αγωνιώδη αγώνα για κατάπαυση της αγωνίας”, ζωντανεύουμε επί σκηνής, δημιουργώντας ένα υποβλητικό ηχητικό τοπίο, που περιβάλλει τα σώματα των χορευτών, τα οποία πότε ερωτεύονται, πότε επαναστατούν και πότε θα αυτοσαρκάζονται. Το κείμενο του ποιητή, ως κυρίαρχο στοιχείο της παράστασης, αποτελεί τη στιβαρή της βάση, περιπλεκόμενο με την ηχοκινητική σκηνική σύνθεση.

Ένας ηθοποιός, δύο μουσικοί και τέσσερις χορεύτριες συμπράττουν επί σκηνής, δημιουργώντας ένα ζωντανό, μεικτό θέαμα.

 

Σκοπός της παράστασης είναι η συνύπαρξη των τριών παραστατικών τεχνών και η παράλληλη αποδόμηση της κάθε μίας ξεχωριστά, με τελικό αποτέλεσμα την δόμηση μιας παραστάσιμης ποίησης.

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Παρασκευή, 1 Ιουνίου στις 19:00

 

 

11  | Το Δαχτυλίδι της Μάνας  C for Circus

 

  • Θίασος: C. for Circus • Συγγραφέας: Γιάννης Καμπύσης • Σκηνοθεσία: Παύλος Παυλίδης • Δραματουργία: Παύλος Παυλίδης, Αθηνά Σακαλή Κατασκευή σκηνικού: Σπύρος Δουκέρης • Κοστούμια: Δήμος Κλιμενώφ • Σχεδιασμός φωτισμών: Ιωάννα Ζέρβα • Μουσική διδασκαλία: Βαλέρια Δημητριάδου • Πιάνο, νταούλι, ηλεκτρική κιθάρα, τρομπόνι, μελόντικα: C. for Circus • Βοηθός σκηνοθέτη: Αθηνά Σακαλή • Φωτογραφίες: Νίκος Πανταζάρας

Παίζουν: Παναγιώτης Γαβρέλας, Χρύσα Κοτταράκου, Αθανασία Κουρκάκη, Ειρήνη Μακρή, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Νατάσα Ρουστάνη, Σπύρος Χατζηαγγελάκης

 

Με αφορμή ένα ελληνικό έργο του 1898 για το θάνατο ενός ποιητή ή καλύτερα για τις τελευταίες του στιγμές, οι C. for Circus παρουσιάζουν “Το δαχτυλίδι της μάνας” του Γιάννη Καμπύση σε σκηνοθεσία Παύλου Παυλίδη. Με όχημα τη μουσική, την ποίηση και τη φαντασία, οι C. for Circus στήνουν μια ολοζώντανη τελετή αποχαιρετισμού, ξαναγράφουν για χάρη του ποιητή τις τελευταίες του σελίδες και γιορτάζουν τα 10 χρόνια της κοινής τους πορείας με την πιο αισιόδοξη παράστασή τους μέχρι σήμερα.

 

Παραμονή Χριστουγέννων. Σε μία καλύβα κοντά στο δάσος ζει μία φτωχή οικογένεια: η μάνα και οι δυο της γιοι. Ο μεγάλος γιος της οικογένειας, ο Ποιητής, βαριά άρρωστος, γνωρίζοντας πως έχει πλέον λίγη ζωή μέσα του, νοσταλγεί τα απάτητα βουνά του τόπου του, τους θρύλους της οικογένειάς του, τις Νεράιδες του Βουνού. Ταξιδεύει με τη φαντασία του κοντά τους, για να τον συντροφεύσουν τις τελευταίες του στιγμές και καρτερά να “σβήσει” στην ποδιά της αγαπημένης του. H μητέρα του, για να τον σώσει, αποφασίζει να πουλήσει τη μόνη περιουσία της οικογένειας, το δαχτυλίδι που κάποτε έδωσαν οι μοίρες στους προγόνους της, αν και γνωρίζει ότι μια τέτοια κίνηση είναι καταραμένη. Kάπου, κάποτε, σε μια Ελλάδα.

 

“Το δαχτυλίδι της μάνας” του Γιάννη Καμπύση είναι θεατρικό έργο, γραμμένο σε ντοπιολαλιά, κι εμπνέεται απ’ τη ζωή του ποιητή και πεζογράφου Κώστα Κρυστάλλη. Έχει χαρακτηριστεί ως μουσικό δράμα αλλά και ως χριστουγεννιάτικο ονειρόδραμα. Το 1917 ο Μανώλης Καλομοίρης το συνέθεσε σε μορφή όπερας, ενώ 51 χρόνια αργότερα, το 1968, το έργο εκφωνήθηκε στο “θέατρο της Τετάρτης” στην Ε.Ρ.Α.

 

Ενεργοποιώντας τις αισθήσεις της λαϊκής παράδοσης, που τόσο έντονα διατρέχουν την ιστορία του Γιάννη Καμπύση, η ομάδα C. for Circus φέτος “ενηλικιώνεται” με μια ελάχιστα ειπωμένη ιστορία αποχαιρετισμού.

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Δευτέρα, 28 Μαΐου στις 21:15

 

 

ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ

 

1 | Η μπαλάντα ενός ευαίσθητου δήμιου  Lorem Ipsum

 

  • Κείμενο-σκηνοθεσία: Γιάννης Κεντρωτάς. • Σκηνικά-Κουστούμια: Φανή Παλιούρα. • Μουσική: Κώστας Χαριτάτος • Σκίτσα αφίσας: Κωνσταντίνος Δέμης • Φωτογραφίες: Στέφανος Κυριακόπουλος

Παίζουν: Μάνος Κανναβός, Φίλιππος Λούβαρης, Αντώνης Αντωνίου, Φανή Παλιούρα και ο Πωλ Ζαχαριάδης

 

Εδιμβούργο, Σκωτία 1410 μ.Χ.

Για αρκετές δεκαετίες επικρατούσε ειρήνη στο βασίλειο. Οι υπήκοοι του βασιλιά Κένεθ Ε’ ζούσαν ήσυχοι και ευτυχισμένοι. Σε γενικές γραμμές αν δεν είχες κολλήσει πανώλη ή λέπρα, ή αν κάποιος δεν σε είχε κατηγορήσει για μαγεία δεν είχες σοβαρά προβλήματα στο κεφάλι σου. Ακόμα όμως και να είχες υπήρχε κάποιος που μπορούσε να σε απαλλάξει από αυτό το βάρος.

 

Ο Αβελάρδος ήταν δήμιος στο επάγγελμα. Απολάβανε αυτή τη βάρβαρη και απάνθρωπη εργασία; Όχι. Αλλά ήξερε ότι αν δεν την έκανε αυτός κάποιος άλλος θα άρπαζε την ευκαιρία και σίγουρα δεν θα εκτελούσε τα καθήκοντά του με ίδιο σεβασμό και ευαισθησία που επιδείκνυε ο Αβελάρδος. Ο βοηθός του από την άλλη, ο Γιουτζίν, έβλεπε τα πράγματα πιο ψυχρά. Για αυτόν τα κεφάλια ήταν ένσημα και αριθμοί κάτι που εκείνος ποτέ δεν είχε παραδεχτεί ανοιχτά κυρίως γιατί δεν γνώριζε τι είναι οι αριθμοί. Όμως ο δήμιος παρέβλεπε την κυνικότητα

 

του βοηθού του γιατί πάνω από όλα ο Γιουτζίν ήταν άριστος επαγγελματίας και αυτός ήταν ο λόγος που η συνεργασία και κυρίως η φιλία τους είχε μείνει αναλλοίωτη στο χρόνο.

 

Ήταν μια συνηθισμένη μέρα στην αυλή του Αβελάρδου, στον χώρο δηλαδή που είχε διαμορφώσει και δηλώσει ως την επαγγελματική του έδρα. Εκεί υποδεχόταν τις υποθέσεις που του ανέθετε το βασίλειο που ήταν κυρίως πόρνες και μικροφειλέτες. Γιατί ο Αβελάρδος δεν ήταν ο εθνικός δήμιος της Σκωτίας για να εκτελεί δολοφόνους, μάγισσες και επιστήμονες στη κεντρική πλατεία της πόλης. Ήταν πολύ χαμηλά στην ιεραρχία και ο σημερινός του πελάτης είχε έρθει με σκοπό να του το υπενθυμίσει.

 

Ο Ροβέρτος, υφαντουργός στο επάγγελμα χρωστούσε στο βασιλιά 142 σελίνια. Το ποσό ακούγεται μικρό αλλά στην εποχή μας θα αντιστοιχούσε με 137.000.000 σελίνια ένα ποσό που αν και ακούγεται πολύ μεγάλο στην πραγματικότητα είναι ασήμαντο γιατί τα σελίνια δεν έχουν καμία αξία σήμερα. Ο Ροβέρτος με όπλο του την πίστη για δικαιοσύνη και με μοναδικό σύμμαχο την σύντροφό του Μαρί ήταν αποφασισμένος να δώσει έναν τελευταίο αγώνα.

 

Όμως ο δήμιος Αβελάρδος -αν και ευαίσθητος- ποτέ δεν έδινε δεύτερη ευκαιρία στους πελάτες του. Σχεδόν ποτέ… Γιατί όταν φτάσει στην αυλή του μια επιστολή υπογεγραμμένη από τον ίδιο τον βασιλιά, θα ανατρέψει πολλά από τα πιστεύω του και θα τον φέρει στα αντιμέτωπο με τα μεγαλύτερα διλήμματα της ζωής του!

 

Η ομάδα Lorem Ipsum μετά από την παράσταση ‘Γιοσίρου Γιαμαγκούσι’ κάνει ένα μικρό  διάλειμμα από τις μαύρες κωμωδίες και επιστρέφει στο Bob theater festival με ένα άλλο οικείο και αγαπημένο θεατρικό είδος του αθηναϊκού κοινού, το μεσαιωνικό κωμικό μιούζικαλ!

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Παρασκευή, 1 Ιουνίου στις 21:30

Σάββατο, 2 Ιουνίου στις 18:30

 

 

2 | Θέατρο Playback  Δέκα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σε μια παράσταση θεάτρου playback δεν υπάρχει κείμενο… Το κείμενο δημιουργείται την ώρα της παράστασης… όποιος θεατής νοιώσει την ανάγκη, μοιράζεται με τους ηθοποιούς και το κοινό μια ιστορία, μια σκέψη, ένα συναίσθημα, ακόμα κι ένα όνειρο που είδε… ή… που θα ήθελε να δει… και η ομάδα των ηθοποιών αναλαμβάνει να το δραματοποιήσει εκείνη την στιγμή…

 

Αυτοσχεδιαστικά, με λόγο, ήχο, κίνηση και στοχεύοντας στην σουρεαλιστική ή συμβολική απόδοση της ιστορίας. Παράλληλα η εικαστικός της παράστασης αποτυπώνει με ένα δικό της τρόπο τις ιστορίες του κοινού

 

Το playback δανείζεται τεχνικές από το ψυχόδραμα και την δραματοθεραπεία, όμως ανήκει στην κατηγορία του θεάτρου, αφού αναζητείται αισθητικό αποτέλεσμα. Οι θεατές, μέσα από την δραματοποίηση της προσωπικής τους ιστορίας, έρχονται σε επαφή με τα συναισθήματά τους, τα διαχειρίζονται και ιδανικά μπορούν να δώσουν λύσεις.

 

Το θέατρο playback δεν έχει μόνο ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Εκπαιδεύει τους  θεατές στο προσωπικό τους «άνοιγμα» και στην διαχείριση ζητημάτων που θα ακουστούν μέσα από τις ιστορίες που θα πουν (είτε προσωπικά θέματα είτε κοινωνικά). Έχει επίσης θεραπευτικό χαρακτήρα, αφού το μοίρασμα μιας ιστορίας και η θεατρική της απόδοση βοηθάει στην αυτογνωσία του αφηγητή, αλλά και των υπολοίπων θεατών που θα τύχει να ταυτιστούν

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Τετάρτη, 30 Μαΐου στις 21:30

 

 

3| Κοιμάμαι  σκην. Α. Γιαννάκη, Κ. Πατσιάνη

 

  • Μετάφραση Κειμένου: Χρηστίνα Γαρμπή, Νατάσσα Σινάπη • Σκηνοθεσία-Διασκευή-Σκηνοθεσία:Αναστασία Γιαννάκη, Κατερίνα Πατσιάνη • Σκηνογραφία: Χριστίνα Σπανού • Επιμέλεια Κίνησης: Κατερίνα Φώτη • Φωτισμοί: Μαρίνα Κόντα • Φωτογράφιση: Karol Jarek / Θάλεια Γαλανοπούλου • Video: Μιχάλης Μαθιουδάκης

Παίζουν: Αναστασία Γιαννάκη, Κατερίνα Πατσιάνη

 

Η λαίδη Χίλαρι και ο σερ Τζέφρυ στέκονται ακίνητοι δίπλα δίπλα.
“Μην κοιμάσαι”, προειδοποιεί η ηρωίδα μας τον παντοτινά δεμένο μαζί της σύντροφο. “Δεν κοιμάμαι”, την καθησυχάζει εκείνος.
Και η συνομιλία τους συνεχίζεται μέσα στην αιωνιότητα.
Σε ένα αεροδρόμιο κάποιο άλλο ζευγάρι βρίσκεται σε δίλημμα: Να μην ξαναδούνε ποτέ ο ένας τον άλλον ή να περάσουν την υπόλοιπη ζωή τους μαζί. Ενώ κάπου αλλού κάποιος αισθάνεται απαίσια που αισθάνεται απαίσια, κάποιος που… αισθάνεται απαίσια που κάνει εσάς να αισθάνεστε απαίσια. Όλοι όμως κάποτε ονειρεύτηκαν ” το ρυάκι να είναι ποτάμι, το ποτάμι να είναι χείμαρρος και αυτή η λακκούβα με νερό να είναι η θάλασσα.” Πόσο απέχει εκείνο το όνειρο από την πραγματικότητά τους;

 

Η παράσταση εμπνέεται από το έργο του βραβευμένου σύγχρονου Άγγλου συγγραφέα Μάικλ Φρέιν “matchbox”, μια σειρά μικρών θεατρικών έργων με κοινό άξονα την ατέρμονη προσπάθεια των ανθρώπων για επικοινωνία. Επικοινωνία με τις βαθύτερες κρυμμένες επιθυμίες τους, την ανάγκη τους για συντροφικότητα, την αποδέσμευση από τις δομές εξουσίας που τους πνίγουν. Ουσιαστική αδέσμευτη επικοινωνία με τον Άλλον αλλά και τον ίδιο τους τον Εαυτό.
Οι ήρωες κάθε ιστορίας είναι κοινοί και παράλληλα μεγαλειώδεις. Μέσα στο σκοτάδι, σάν σε όνειρο, λαχταρούν μια χαραμάδα φωτός.

 

Μετά τη νίκη τους στο Bob theatre festival (Scratch Night) το Μάιο του 2017, που έγινε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, η Αναστασία Γιαννάκη και η Κατερίνα Πατσιάνη συναντιούνται από τότε με στόχο την εξέλιξη εκείνης της παρουσίασης και την έρευνα πάνω στο θέμα της ουσιαστικής επικοινωνίας του υλικού τους με το κοινό με άξονα την κίνηση – ακινησία και τον καθημερινό λόγο που ανάγεται σε ποιητική στιγμή.

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Δευτέρα, 28 Μαΐου στις 20:00

Παρασκευή, 1 Ιουνίου στις 20:00

 

4 | Ο Μισάνθρωπος  4Frontal

 

 

  • Μετάφραση: Νίκος Ζιώγας • Σκηνοθεσία – Μουσική : Σταύρος Γιαννουλάδης • Σκηνικά – Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού • Επιμέλεια κίνησης: Πατρίσια Απέργη • Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος • Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Τσιμπρικίδου • Επιμέλεια μακιγιάζ: Ρούλα Λιανού Hair Styling: Κων/νος Κολιούσης • Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης • Βίντεο-Προβολές: Χρυσούλα Κοροβέση, Μάριος Γαμπιεράκης

Ερμηνεύουν: Θανάσης Ζερίτης (Αλσέστ), Ελένη Κουτσιούμπα (Σελιμέν), Χάρης Κρεμμύδας (Ορόντ), Γιώργος Κισσανδράκης (Φιλέντ), Αμαλία Νίνου (Αρσινοέ), Κωνσταντίνος Πλεμμένος (Ακάστ), Αριστέα Σταφυλαράκη (Ελιάντ), Πάνος Τοψίδης (Κλιτάντρ).

Η ομάδα 4frontal εντοπίζει ευρηματικά το διαχρονικό χαρακτήρα του κειμένου του Μολιέρου και τον παρουσιάζει με χιούμορ επί σκηνής, με τη νέα μετάφραση του Νίκου Ζιώγα και με τη συνεργεία των social media.

 

Στον “Μισάνθρωπο” του Μολιέρου, ο Αλσέστ αποστρέφεται τον τρόπο ζωής των ανθρώπων με κυρίαρχα χαρακτηριστικά την κολακεία, την υποκρισία, την απουσία ειλικρίνειας και ηθικής, και θεωρεί οτι τίποτα στη ζωή  δεν λειτουργεί με δικαιοσύνη. Ερωτεύεται παράφορα την κοσμική νεαρή χήρα Σελιμέν, μία γυναίκα που είναι κύριος εκφραστής της κοινωνίας που έχει ανάγκη μία αυλή ανθρώπων για να παραμένει αρεστή και δημοφιλής.

 

Πώς η υποκρισία της Αυλής θα εκφραζόταν σήμερα; Πόσο διαφορετικοί θα ήταν οι ήρωες της εποχής του Μολιέρου εάν ζούσαν σήμερα, με το κινητό τηλέφωνο να επιταχύνει και εντείνει καταστάσεις/σχέσεις/συναισθήματα; Με ποιο τρόπο ο Μολιέρος θα επέλεγε να αφηγηθεί την ιστορία αυτή σήμερα; Και πώς θα εξελιχθεί η ιστορία του Μισάνθρωπου σε έναν κόσμο που η υποκρισία του καθρεφτίζεται διαρκώς σε μία οθόνη;

 

Στο Bob Theatre Festival 2018, ο Μισάνθρωπος υποδέχεται το κοινό σε ένα “ανοιχτό” σαλόνι. Σ’ ένα παιχνίδι ανάμεσα στην φαινομενικότητα και την πραγματικότητα, οι χαρακτήρες του έργου, μέσα από τα προφίλ τους ποστάρουν βίντεο, ποιήματα, φωτογραφίες και παρουσιάζονται στους θεατές, οι οποίοι με τη σειρά τους μπορούν να χρησιμοποιούν το κινητό τους κάνοντας like, comment, φωτογραφίζοντας κλπ, καθιερώνοντας έτσι μία διαφορετική θεατρική εμπειρία.

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Τρίτη, 29 Μαΐου στις 21:15

 

5 | Προσεχώς Απόδραση  Βρες το Δολοφόνο

 

  • Κείμενο – Σκηνοθεσία : Γιάννης Σαρακατσάνης • Κοστούμια: Μάγδα Καλορίτη • Σκηνικά: Πηνελόπη Ασλάνογλου • Τεχνική Επιμέλεια: Κώστας Κριεμπάρδης • Επικοινωνία: Γεωργία Ζούμπα • Φωτογραφίες: Γιάννης Ριζομάρκος • Τρέιλερ: Θέμης Γύπαρης • Παραγωγή: Βρες τον Δολοφόνο

Ερμηνεύουν: Θανάσης Ζερίτης, Μάνος Κανναβός, Αλεξάνδρα Ούστα, Χρήστος Πίτσας, Γιάννης Σαρακατσάνης, Σωσώ Χατζημανώλη

 

Το Σάββατο, 2 Ιουνίου και ώρα 21.30 στο Bios, σχεδιάζεται η πιο ανατρεπτική και ξεκαρδιστική απόδραση.Η ομάδα του Βρες το Δολοφόνο φιλοξενείται για πρώτη φορά στο Bob Theatare Festival και το θεατρικό δείπνο μυστηρίου «Προσεχώς Απόδραση» παρουσιάζεται στην 11η διοργάνωσή του, στο πλαίσιο εξερεύνησης του χρήσιμου θεάτρου και των νέων θεατρικών τάσεων!

 

Αυτή τη σαιζόν, περισσότεροι από 3000 θεατές έχουν εξασκήσει το αστυνομικό τους δαιμόνιο, προσπαθώντας να λύσουν τους γρίφους και να εξιχνιάσουν το μυστήριο, απολαμβάνοντας το δείπνο και ποτό τους! Εσείς θα μείνετε… «στην απέξω»;

 

Η Υπόθεση…:

Βρισκόμαστε στη φυλακή του Κούκου, μία φυλακή υψίστης ασφαλείας. Ο Γιάννης Ποντίκης είναι καταδικασμένος σε ισόβια, κατηγορούμενος άδικα για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε ποτέ στην πολυεθνική όπου εργαζόταν. Στη διάθεσή του έχει έγγραφα και στοιχεία που αποδεικνύουν τη δική του αθωότητα, αλλά για να το κάνει αυτό πρέπει πρώτα να αποδράσει. Στην προσπάθειά του να το σκάσει από τη φυλακή, συναναστρέφεται με 5 άλλους χαρακτήρες, κάθε ένας από τους οποίους έχει κάτι που ο Ποντίκης χρειάζεται για να τα καταφέρει.

 

Και εσείς…

H ομάδα του Βρες το Δολοφόνο σας καλεί να βοηθήσετε τον Γιάννη Ποντίκη να αποδράσει!

Πώς; Ενώ απολαμβάνετε με την παρέα σας το φαγητό σας ή πίνετε χαλαρά το ποτό σας, παρακολουθείτε το  θεατρικό δρώμενο και στη συνέχεια αναλαμβάνετε ρόλο… ντετέκτιβ: αξιολογείτε τα στοιχεία που σας δίνονται, ανακρίνετε τους ηθοποιούς, οι οποίοι έρχονται κοντά σας, αυτοσχεδιάζουν και απαντούν αυθόρμητα σε ό,τι εσείς τους ρωτάτε, και λύνετε τους γρίφους που θα βοηθήσουν τον Γιάννη Ποντίκη να δραπετεύσει! Ακόμη κι αν δεν λύσετε τους γρίφους, το σίγουρο είναι ένα: θα γελάσετε τόσο που θα θυμάστε για πολύ καιρό αυτό το Δείπνο Μυστηρίου!

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Σάββατο, 2 Ιουνίου στις 21:30

(Η τιμή του εισιτηρίου της συγκεκριμένης παράστασης θα ανακοινωθεί άμεσα, γιατί μπορεί να περιλαμβάνει φαγητό ή ποτό)

 

 

6 | Σπυριδούλα – This Famous Tiny Circus

 

 

  • Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μάρκελλος • Σκηνικά-Κοστούμια: Γιώργος Βαφιάς •Σχεδιασμός Φωτισμών: Μελίνα Μάσχα • Μουσική: Γιώργος Κασαβέτης • Επιμέλεια Κίνησης-Χορογραφίες: Βαγγέλης Πιτσιλός • Σχεδιασμός Ήχου: Μανώλης Ανδρεάδης • Μακιγιάζ: Ήρα Σ. Μαγαλιού • Κατασκευή Σκηνικών: Γαβριήλ Τσακλίδης • Σχεδιασμός Αφίσας: Ειρήνη Ματθαίου • Trailer: Τατιάνα Κασιμάτη • Φωτογραφίες Παράστασης: Νίκος Πανταζάρας • Παραγωγή: This Famous Tiny Circus theater group

Παίζει: Ελένη Στεργίου

Η Σπυριδούλα της Λένας Κιτσοπούλου αποχωρίζεται για ένα και μόνο βράδυ το έτερόν της ήμισυ, Δημήτρη Καραόλη (ή Καραφλομπέκατσο), για χάρη ενός γοητευτικού εντεκάχρονου με το όνομα Bob.

 

«Ο Καραφλομπέκατσος» και «Η Σπυριδούλα», το πρώτο και το τελευταίο διήγημα  από την πρόσφατη συλλογή διηγημάτων της Λένας Κιτσοπούλου «Το μάτι του ψαριού», είναι δυο μονόλογοι-ιστορίες σύγχρονων ανθρώπων που αναπνέουν, τραγουδούν, κραυγάζουν εγκλωβισμένοι μέσα στα όρια του αστικού κενού τους. Προσώπων που ερωτεύονται, ελπίζουν κι απελπίζονται χτυπώντας με φόρα στα προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά αδιέξοδα που τους προσφέρει η συμβατική ζωή τους, ενώ ταυτόχρονα από-γυμνώνουν την καταπιεσμένη ύπαρξή τους από κάθε ιδέα, μορφή και περιεχόμενο. Αλλάζουν σπίτι, αλλάζουν ρούχα, αλλάζουν δέρμα, αλλάζουν φύλο, αλλάζουν ζωή, φλερτάρουν το θάνατο για να ανακαλύψουν και πάλι άλλο ένα, καινούριο αδιέξοδο. Μα πάντα τραγουδώντας.

 

Μέσα από την κυνική και ωμά ρεαλιστική ματιά της “Σπυριδούλας” (της γυναικείας φιγούρας στην οποία μετουσιώθηκε το σαν -σύρμα κατσαρόλας- τραχύ συναίσθημα ζήλιας που έπνιξε τον 27χρονο Γιώργο όταν είδε την αγάπη του, τον κύριο Άρη, στην αγκαλιά μιας κοντής), θα γίνουμε συνδαιτυμόνες του παραδοσιακού Πρωτοχρονιάτικου σουαρέ στο πατρικό του Γιώργου σπίτι. Οικοδεσπότης ο παλαιών αρχών -στρατιωτικός στο επάγγελμα- πατέρας του και επιστήθιος φίλος του προαναφερθέντος κυρίου Άρη. Το προσκλητήριο γάμου που ο τελευταίος έστειλε στην οικογένεια θα γίνει η αφορμή κρυμμένα μυστικά να έρθουν στο φως και ο Γιώργος να αναζητήσει επιτέλους τον τρόπο να πετάξει από πάνω του την απόρριψη, κοινωνική κι ερωτική, εγκαταλείποντας ένα σώμα το οποίο δεν του ανήκει.

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Παρασκευή, 1 Ιουνίου στις 22:30

 

 

BOB THEATRE FESTIVAL 2018

 

 

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Γιάννης Σαρακατσάνης

Διοργανωτές: AbOvo & 4FRONTAL

 

Ημερομηνίες: από Δευτέρα 28 Μαΐου έως Κυριακή 3 Ιουνίου

Χώρος: BIOS, Πειραιώς 84, Αθήνα

 

Τιμή Εισιτηρίου: 9 ευρώ

Αγορά Εισιτηρίων:  21 0342 5335

 

Για περισσότερες πληροφορίες: www.bobfestival.gr

 

Facebook: Bob Theatre Festival

Instagram: bob.theatre.festival

 

 

Επικοινωνία:

Μαρία Τσολάκη | 6974 76 78 90, 210 76 27 966 | [email protected] Ευαγγελία Σκρομπόλα | 6972 54 70 75 | eskrobola@gmail.com

 

 

 

 

 

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Joyland – του Saim Sadiq- Τριανόν

Κύκλος Προβολών Σινεμά Ψ 2024 «Πολιτισμικές μορφές της σεξουαλικότητας» Joyland (126’, 2022) του Saim Sadiq Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2024 Ώρα 17:00 Κινηματογράφος Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21