ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ/ ΟΙ «ΟΔΥΣΣΕΙΕΣ» ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΟΙ «ΟΔΥΣΣΕΙΕΣ» ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Sonia Wieder-Atherton

(Στο πλαίσιο BIG BANG FESTIVAL 4)

 

18 Μαΐου 2018 | Κεντρική Σκηνή | 20:30

Άτομα ηλικίας 8 έως… 108 ετών

 Μια συναυλία που ξεκίνησε από ένα μουσικό εργαστήριο για παιδιά από τη διεθνούς φήμης τσελίστρια Sonia Wieder–Atherton με θέμα την «Οδύσσεια» και τις προσωπικές αφηγήσεις, με εργαλεία τους ήχους που μας περιβάλλουν καθημερινά.

 Η διεθνούς φήμης βραβευμένη τσελίστρια Sonia Wieder-Atherton, έρχεται προσκεκλημένη της Στέγης, για μια μοναδική συναυλία στην Κεντρική Σκηνή δίνοντας το σύνθημα για την έναρξη του Big Bang Festival 4 στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης στις 18 Μαΐου για παιδιά από 8 έως 108 ετών.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Μουσικής Big Bang 4, η Στέγη καλεί έναν εξαιρετικό μουσικό να συμμετάσχει στο φεστιβάλ ως nomad, δηλαδή ως προσκεκλημένη μουσικός από το εξωτερικό που έρχεται για ένα χρονικό διάστημα και δημιουργεί  μαζί με μια ομάδα παιδιών που ζουν στην Ελλάδα, τους προσφέρει νέα μουσικά ερεθίσματα και τους προτείνει νέες μουσικές διαδρομές ώστε τα παιδιά να παράξουν το δικό τους πρωτότυπο υλικό.

Φέτος, αυτόν τον ρόλο αναλαμβάνει η Σόνια Βίντερ-Άθερτον, η οποία τα τελευταία χρόνια σχεδιάζει και σκηνοθετεί πρότζεκτ που αποτελούν πλήρεις μουσικές και οπτικές εμπειρίες, όπως το Odyssey for Cello and Imaginary Choir, τη δική της Οδύσσεια.

«Επιθυμία μου είναι να κατανοήσουν και να αισθανθούν τα παιδιά τη διαδρομή που μπορούν να ακολουθήσουν για να αφηγηθούν τη δική τους ιστορία. Αφετηρία θα είναι η δική μου Οδύσσεια. Θα τους αφηγηθώ λοιπόν πώς τη συνέλαβα, τη δημιούργησα και την επινόησα και θα τους προτείνω να ακολουθήσουν μια παρόμοια διαδρομή. Αρχικά θα αναζητήσουμε ήχους και θα τους ηχογραφήσουμε κι έπειτα θα χρησιμοποιήσουμε την πρώτη ύλη που θα βρουν τα ίδια τα παιδιά: αφηγήσεις (τις δικές τους ή άλλες από τον κύκλο τους, την οικογένειά τους), ήχους από το Ίντερνετ, ήχους τσέλου και άλλους ήχους ως υλικό πάνω στο οποίο θα δουλέψουμε» εξηγεί η σολίστ. «Σκοπός μου είναι να τους κάνω να συνειδητοποιήσουν πώς μπορούμε να γράψουμε με βάση τον ήχο χρησιμοποιώντας ήχους της φύσης, της πόλης, μουσικών οργάνων… Τα παιδιά θα μάθουν στη συνέχεια να επεξεργάζονται αυτή την πρώτη ύλη, διαδικασία που θα τους οδηγήσει να γίνουν συγγραφείς της δικής τους αφήγησης, έτσι ώστε να μη γίνονται απλοί δέκτες του περιβάλλοντός τους, αλλά να χρησιμοποιούν τα ερεθίσματά του για να εκφραστούν» αναφέρει η Sonia Wieder-Atherton.

Συντελεστές

Για το εργαστήριο συνεργάστηκαν οι:
Sonia Wieder–Atherton: Μουσικός
Marius Atherton: Μουσικός
Η ομάδα παιδιών & εφήβων που συμμετέχουν στην παράσταση.
Μαζί τους και οι: Rasa Alamyar, Sana Alamyar, Seyed Taha Hossaini, Mahsa Sharifi

Στην παράσταση συμμετέχουν οι:
Sonia Wieder-Atherton: Σύλληψη, Σκηνοθεσία, τσέλο
Franck Rossi: Δημιουργία soundrtrack και ηχοληψία
Marius Atherton: Ηχογράφηση φωνών
Και τα παιδιά-έφηβοι: Ali Nasiri, Viza Oqi, Φένια Ζαχαριά, Μαρία Κομποροπούλου, Αγγελική Κορκοβέλου, Αριστοτέλης Κουρούβανης, Στέλλα Μελισσουργάκη, Σοφία Μπέλλο, Πάρις Μπίλιος, Έλλη Παπανικολάου, Μιχάλης Σαρρής, Φαίδων Σκουρλέτης Εικοσιπένταρχος

 

Διαβάστε περισσότερα

Sonia Wieder-Atherton

Η Σόνια Βίντερ-Άθερτον χρησιμοποιεί ανέκαθεν τη μουσική ως μια γλώσσα ανοιχτή στον κόσμο. Είναι μια προσωπική αναζήτηση που, με την πάροδο των ετών, την έχει οδηγήσει από το ένα ρεπερτόριο στο άλλο, από τη μία ανακάλυψη στην επόμενη, σε μια αδιάκοπη διαδικασία εξερεύνησης.

 

Γεννημένη στο Σαν Φρανσίσκο από μητέρα ρουμανικής καταγωγής και Αμερικανό πατέρα, μεγάλωσε στη Νέα Υόρκη και κατόπιν στο Παρίσι. Εκεί, φοίτησε στο Ανώτατο Εθνικό Ωδείο (Conservatoire National Supérieur), στην τάξη του Maurice Gendron. Σε ηλικία 19 ετών διάβηκε το Σιδηρούν Παραπέτασμα και πήγε να ζήσει στη Μόσχα, όπου σπούδασε με τη Ναταλία Σακχόφσκαγια στο Ωδείο Τσαϊκόφσκι. Από τα χρόνια της διαμονής της στη Ρωσία, πέραν των εξαίρετων σπουδών της, διατήρησε μια ιδιαίτερη σχέση με τον χρόνο, τις ιστορίες και τον άνθρωπο. Επιστρέφοντας στη Γαλλία, σε ηλικία 25 ετών, κέρδισε στον Διαγωνισμό Ροστροπόβιτς. Τα χρόνια εκείνα την σημάδεψαν ανεξίτηλα καθώς, πέραν των κορυφαίων σπουδών που έκανε, διαμόρφωσε μια ιδιαίτερη σχέση με τον χρόνο, τις ιστορίες και τον άνθρωπο.

Η Σόνια Βίντερ-Άθερτον έχει συνεργαστεί με τους κορυφαίους σύγχρονους συνθέτες και εμφανίζεται ως σολίστ υπό τη διεύθυνση πολλών διαφορετικών μαέστρων. Το παίξιμο και το στυλ της είναι άμεσα διακριτά, καθιστώντας την μια σπάνια μουσικό. Η Σόνια Βίντερ-Άθερτον εργάζεται εξίσου ακαταπόνητα. Η μεγαλύτερη απόλαυσή της είναι να αποκωδικοποιεί τη γλώσσα σύγχρονων συνθετών, όπως του Pascal Dusapin, του Γιώργου Απέργη και του Wolfgang Rihm, τους οποίους έχει υποστηρίξει με θέρμη, ενώ όλοι τους έχουν γράψει συνθέσεις γι’ αυτήν. Ερευνώντας το «κλασικό» ρεπερτόριο με την ίδια αφοσίωση, η περιέργειά της έχει αναδείξει τις ερμηνείες της σε ξεχωριστή θέση.

Ερμηνεύει ως σολίστ υπό τη διεύθυνση αναρίθμητων μαέστρων, με σημαντικότερες συνεργασίες της αυτές με την Ορχήστρα του Παρισιού, την Εθνική Ορχήστρα της Γαλλίας, την Εθνική Ορχήστρα του Βελγίου, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Λιέγης, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ, την Ορχήστρα Gulbenkian της Λισαβόνας, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λουξεμβούργου, την Ορχήστρα NDR του Ανόβερου, το REMIX Ensemble, την ορχήστρα Les Siècles, το σύνολο μουσικής δωματίου Asko/Schōnberg κ.ά., ενώ συνεργάζεται τακτικά με τους μουσικούς Imogen Cooper και Raphaël Oleg, με τους οποίους ηχογραφεί και δίνει συναυλίες.

Τα τελευταία χρόνια, η Σόνια Βίντερ-Άθερτον έχει σχεδιάσει και σκηνοθετήσει αρκετά πρότζεκτ τα οποία είναι σχεδιασμένα ως πλήρεις μουσικές και οπτικές εμπειρίες: Jewish Songs, Songs from Slavic Lands, Vita Monteverdi – Scelsi, Odyssey for Cello and Imaginary Choir, D’Est en musique (Από την Ανατολή στη μουσική), μια παράσταση σχεδιασμένη με οπτικό υλικό από την ταινία D’Est της Chantal Akerman, και Night Dances, με τη Charlotte Rampling, πάνω σε έργα του Benjamin Britten και της Sylvia Plath. Το Little Girl Blue, from Nina Simone και το πιο πρόσφατο πρότζεκτ της, Exile, ολοκληρώθηκαν το 2017. Το 2011, τιμήθηκε με το Βραβείο Τεχνών του Ιδρύματος Bernheim, ένα από τα τρία ετήσια βραβεία που απονέμει το ίδρυμα σε άτομα των οποίων το έργο αναγνωρίζεται ως δημιουργικής αξίας, στα πεδία των τεχνών, της λογοτεχνίας και των επιστημών. Το 2015 ανακηρύχθηκε από το γαλλικό κράτος Ιππότης του Τάγματος των Τεχνών και των Γραμμάτων.

 Πληροφορίες

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Συγγρού 107

18 Μαΐου 2018 | 20:30

Κεντρική Σκηνή

 Εισιτήρια

Κανονικό: 5 €

Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5+, ΑμεΑ, Συνοδός ΑμεΑ, Ανεργίας: 4 €

 

Ομαδικές κρατήσεις στο [email protected]

 

 

Με την υποστήριξη:

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Η υπηρεσία e-ticket / print@home είναι διαθέσιμη για τις online αγορές εισιτηρίων. Ανοίξτε το pdf στη smart συσκευή σας ή τυπώστε το εισιτήριό σας από όπου κι αν βρίσκεστε και μπείτε με αυτό απευθείας στην αίθουσα.
ΓΡΑΜΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
2109005800 Καθημερινά, 09:00 – 21:00

 

ΓΡΑΜΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΣΤΕΓΗΣ

2130178200 – Καθημερινά 09:00 – 20:00

ΕΚΔΟΤΗΡΙΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ (Συγγρού 107)
Ωράριο λειτουργίας: ΔΕ-ΚΥΡ 09:00-21:00
Γίνονται δεκτές πιστωτικές – χρεωστικές κάρτες Amex, Visa, MasterCard & Diners.

ΣΗΜΕΙΑ ΠΩΛΗΣΗΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΡΙΤΟΥΣ
Σημεία πώλησης εκτός Στέγης

Στα καταστήματα Γερμανός
Στα καταστήματα COSMOTE
Στο κατάστημα IANOS της οδού Σταδίου (η αγορά εισιτηρίων πραγματοποιείται μόνο με μετρητά)

 

http://www.sgt.gr/gre/SPG2149/

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Joyland – του Saim Sadiq- Τριανόν

Κύκλος Προβολών Σινεμά Ψ 2024 «Πολιτισμικές μορφές της σεξουαλικότητας» Joyland (126’, 2022) του Saim Sadiq Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2024 Ώρα 17:00 Κινηματογράφος Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21

Η Εύα Πολιτάκη στο Caja de musica

Η Εύα Πολιτάκη στο Caja de musica Κυριακή 12 Ιανουαρίου «0-100»   0: Μηδέν. Η απόλυτη ησυχία. Η στιγμή που όλα φαίνονται ακίνητα, αλλά κάτι