21 Ιουνίου στους κινηματογράφους από την ODEON
Δείτε το τρέιλερ: https://youtu.be/AWHeQVm2sQA
Ο Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα συνεργάζεται με το βραβευμένο με Όσκαρ ζευγάρι Χαβιέρ Μπαρδέμ και Πενέλοπε Κρουζ σε μια ταινία που αποκαλύπτει τα δύο πρόσωπα του «βασιλιά της κοκαΐνης»: τον άνθρωπο Πάμπλο και τον βαρόνο Εσκομπάρ
Λίγα λόγια για την ταινία
Η άνοδος και η πτώση του μεγαλύτερου βαρόνου ναρκωτικών στον κόσμο, Πάμπλο Εσκομπάρ, μέσα από τα μάτια της ερωμένης του και διάσημης δημοσιογράφου Βιρχίνια Βαγιέχο. Η ταινία καταγράφει την «ηγεμονία» του καρτέλ του Εσκομπάρ στην Κολομβία, σε μια περίοδο βίας και τρομοκρατίας που χώρισε τη χώρα στα δύο και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο χιλιάδων ανθρώπων. Η ταινία είναι βασισμένη στα απομνημονεύματα της Βαγιέχο με τίτλο «Loving Pablo, Hating Escobar».
Ο πραγματικός Πάμπλο Εσκομπάρ
Οι συστάσεις για τον Πάμπλο Εσκομπάρ περιττεύουν. Ο άνθρωπος που στιγμάτισε την ιστορία του εγκλήματος κατά τις τελευταίες δεκαετίες του 20ου αιώνα εντός κι εκτός Αμερικής ήταν ο γιος ενός αγρότη που κατάφερε χάρη στις παράνομες δραστηριότητες του καρτέλ του, αλλά και τη δημοφιλία του στον λαό, να γίνει ο έβδομος πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη, με μια περιουσία που σε σημερινά χρήματα θα άγγιζε τα 55 δις δολάρια.
Ο «βασιλιάς της κοκαΐνης», όπως τον αποκαλούσαν, εκτόξευσε την πώληση του συγκεκριμένου ναρκωτικού στις ΗΠΑ, ενώ ήταν ο πρώτος που το εισήγαγε στην Ευρώπη. Όμως δεν έμεινε εκεί, καθώς η δίψα του για σεβασμό και εξουσία είχε ως αποτέλεσμα τη σύντομη ανάμειξή του στην πολιτική της χώρας του, μια κίνηση που η κολομβιανή κοινωνία έστεψε με δάφνες καθώς ο Εσκομπάρ έγινε η ισχυρή φωνή των φτωχών και αδυνάμων.
Η περίοδος της «ηγεμονίας» του καρτέλ του Εσκομπάρ οδήγησε την Κολομβία σε μια φριχτή, ταραχώδη εποχή που κανείς δεν θέλει να θυμάται, μια εποχή που η χώρα έμοιαζε με εμπόλεμη ζώνη και κόστισε τη ζωή σε 3.000 ανθρώπους, ενώ κατέστησε τον Εσκομπάρ τον πιο περιζήτητο καταζητούμενο στον κόσμο. Η προσωπικότητά του έχει εμπνεύσει από τον θάνατό του το 1993 μέχρι σήμερα τη δημιουργία πολλών ντοκιμαντέρ, σειρών και ταινιών.
Η ζωή του στη μεγάλη οθόνη
Τα τελευταία είκοσι χρόνια ο Χαβιέρ Μπαρδέμ – που είναι και παραγωγός της ταινίας – επιθυμούσε τη δημιουργία μιας ταινίας με πρωταγωνιστή τον πιο περιβόητο ναρκέμπορα όλων των εποχών. «Μου είχαν προσφέρει πολλές φορές τον ρόλο του Εσκομπάρ, όμως κάθε φορά αρνιόμουν επειδή ο χαρακτήρας που μου πρότειναν είχε πάντα μια στερεοτυπική απεικόνιση», εξηγεί. Αυτό που ο ηθοποιός ξεχώρισε στο «Αγαπώντας τον Πάμπλο» είναι ότι η ταινία παρουσιάζει τον Εσκομπάρ μέσα από τα μάτια της ερωμένης του Βιρχίνια Βαγιέχο, καθώς και όλων εκείνων που γνώρισαν τις πιο ανθρώπινες πτυχές του. Όλων εκείνων που γνώρισαν τον Πάμπλο μέχρι να ανακαλύψουν ποιος είναι ο Εσκομπάρ.
Η ταινία ξεκινά από την εποχή που ο Εσκομπάρ είναι ήδη ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας, ακόμα όμως ο κόσμος δεν έχει καταλάβει από που πηγάζει η μεγάλη περιουσία και η εξουσία του. «Μέσα από τη σχέση του με τη Βαγιέχο, ο Εσκομπάρ μαθαίνει πώς να επικοινωνεί με τα μίντια και γίνεται ένα ισχυρό δημόσιο πρόσωπο με φωνή που εκπροσωπεί τον κόσμο. Θέλει να διοικήσει τη χώρα, να αλλάξει τα πράγματα για το καλό της χώρας – πάντα όμως με προσωπικό κίνητρο. Υπάρχει πάντα κάτι το υστερόβουλο στις πράξεις του και ο κόσμος δεν τον ανακαλύπτει παρά μόνο όταν είναι αργά», αναφέρει ο Μπαρδέμ.
Η γνωριμία του με τη Βαγιέχο έγινε το 1982 και έκτοτε και για τα επόμενα πέντε χρόνια, η διάσημη τότε δημοσιογράφος, κοσμική και πρώην μοντέλο ήταν η ερωμένη του, το πιο έμπιστό του άτομο, η πληροφοριοδότης του. «Όλα αυτά την καθιστούν έναν μοναδικό χαρακτήρα και δίνουν μια φρέσκια οπτική στην ιστορία», σημειώνει ο σκηνοθέτης της ταινίας Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα, ενώ ο Μπαρδέμ υπογραμμίζει: «Ο τρόπος με τον οποίο απεικονίζουμε τον Πάμπλο και τη Βιρχίνια είναι εντελώς απογυμνωμένος από στερεότυπα και ιδιαιτέρως εμπλουτισμένος με ανθρώπινα χαρακτηριστικά. Δεν κρύβουμε τις άσχημες πλευρές τους – και δεν απολογούμαστε για λογαριασμό τους. Προσπαθούμε να κατανοήσουμε τα κίνητρα του Πάμπλο για τις πράξεις του και γιατί η Βιρχίνια τον υποστήριξε αρχικά». «Είναι πολύ σημαντικό ότι η ταινία δεν εξιδανικεύει τον κόσμο ενός εμπόρου ναρκωτικών», συμπληρώνει η Κρουζ.
Τα γυρίσματα της ταινίας ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2016 και έγιναν εξολοκλήρου στην Κολομβία, σε πολλά από τα πραγματικά σημεία δράσης του περιβόητου καρτέλ.
Το καστ
Το «Αγαπώντας τον Πάμπλο» είναι η πρώτη φορά που ο Ισπανός σκηνοθέτης συνεργάζεται με τη βραβευμένη με Όσκαρ Πενέλοπε Κρουζ, κάτι που δεν ισχύει για τον σύζυγό της, επίσης βραβευμένο με Όσκαρ Χαβιέρ Μπαρδέμ, με τον οποίο ο ντε Αρανόα μετρά πια τρεις συνεργασίες, με πιο αλησμόνητη εκείνη στις βραβευμένες «Δευτέρες με Λιακάδα» (2002). Ταυτόχρονα, η ταινία σηματοδοτεί την τέταρτη κινηματογραφική συνάντηση του ζεύγους Κρουζ-Μπαρδέμ, μετά τα «Ο Συνήγορος» (2013), «Vicky Christina Barcelona» (2008) και «Jamon Jamon» (1992).
«Όταν πρωτοδιάβασα το βιβλίο της Βιρχίνια, φαντάστηκα την Πενέλοπε ως την τέλεια επιλογή για τον ρόλο γιατί ήμουν σίγουρος ότι θα μετέφερε αυτόν τον δυναμισμό καταπληκτικά στην οθόνη. Το να δουλεύεις μαζί της είναι υπέροχο. Είναι φοβερή ηθοποιός και πάντα σε προκαλεί να κάνεις το κάτι παραπάνω», αναφέρει ο Μπαρδέμ για την συμπρωταγωνίστρια και επί οχτώ χρόνια σύζυγό του. «Η Πενέλοπε βρήκε έναν τρόπο να διανθίσει τον ρόλο της με ευαισθησία και συνάμα σκληρότητα», λέει ο σκηνοθέτης για την ηθοποιό που, όπως και ο Μπαρδέμ, ήταν υποψήφια για την ερμηνεία της στα φετινά Goya Awards.
Για να μεταμορφωθεί σε Εσκομπαρ, ο Μπαρδέμ πήρε πολύ σοβαρά την προετοιμασία του. «Έπρεπε να καταφέρω να αποδώσω όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που τον ξεχώριζαν: τη φυσική του κατάσταση, την αργή κίνησή του, τον τρόπο που μιλούσε και κοιτούσε», εξηγεί. «Το αγαπημένο ζώο του Εσκομπάρ ήταν ο ιπποπόταμος, το πιο βίαιο ζώο όλης της Αφρικής. Φαντάζομαι τον ρυθμό του Εσκομπάρ σαν αυτόν του ιπποπόταμου: είναι αργός, δεν μοιάζει με άγριο ζώο, κι όμως είναι δολοφόνος. Και ακριβώς γι’ αυτό είναι το αγαπημένο του ζώο, επειδή κι ο ίδιος είναι έτσι».
Εξίσου σκληρά, δούλεψε και η Κρουζ για να μπει στο «πετσί» του ρόλου. Αν και η πραγματική Βιρχίνια Βαγιέχο ζει, η Κρουζ δε τη συνάντησε ποτέ κι έτσι η προετοιμασία της βασίστηκε σε αρχειακό υλικό. «Μελέτησα περίπου 800 ώρες συνεντεύξεων και τηλεοπτικών show που έκανε ως δημοσιογράφος και τηλεπαρουσιάστρια», αναφέρει η ίδια.
Το βιβλίο «Αγαπώντας τον Πάμπλο, Μισώντας τον Εσκομπάρ» κυκλοφορεί στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Ψυχογιός.
Στοιχεία για την ταινία:
Σκηνοθεσία | Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα |
Σενάριο | Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα |
Παραγωγή | Μιγκέλ Μενέντες ντε Ζουμπιγιάγκα, Χαβιέρ Μπαρδέμ,
Εντ Κατέλ, Καλίνα Κότας, Ντιν Νίκολς |
Ηθοποιοί | Χαβιέρ Μπαρδέμ, Πενέλοπε Κρουζ, Πίτερ Σκάρσγκαρντ, Τζούλιετ Ρεστρέπο |
Φωτογραφία | Άλεξ Καταλάν |
Μοντάζ | Νάτσο Ρουΐθ Καπίγιας |
Καλλιτεχνική Διεύθυνση | Αλάιν Μπαϊνέ |
Μουσική | Φεντερίκο Xουσίδ |
Διάρκεια | 128’ |
Διανομή | ΟDEON |
Είδος | Βιογραφία, Δράμα |