Β’ ΣΚΗΝΗ ΘΕΑΤΡΟ ΟΔΟΥ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ/ πρόγραμμα

Συνεχίζονται για 2η χρονιά

«Ο Αμπιγιέρ» του Ρ. Χάργουντ, σκηνοθεσία Μανώλης Δούνιας

«Έμμα» με τη Μαρία Πρωτόπαππα

«…et moralite» του Ο. Μιρμπώ, σκηνοθεσία Ζωή Μυλωνά -Σταυρούλα Κοντοπούλου

 

Τρεις παραστάσεις της Kart Productions που σημείωσαν επιτυχία και αγαπήθηκαν από το κοινό, επιστρέφουν στη Β’ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας για 2η χρονιά.


«ΕΜΜΑ»

26 Οκτωβρίου-2 Δεκεμβρίου 2018
Παρασκευή-Σάββατο 21.00, Κυριακή 19.00

Η προπώληση έχει ξεκινήσει

Η «ΕΜΜΑ» της Μαρίας Πρωτόπαππα, διασκευή βασισμένη στο βιβλίο «Αναμνήσεις δι’ αλληλογραφίας» (εκδ. Ίκαρος, μτφρ. Μαρίας Παλαιολόγου), που έγραψε η Κολομβιανή ζωγράφος Έμμα Ρέγιες μετά από προτροπή του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά από τις 26 Οκτωβρίου στη Β΄  Σκηνή του Θεάτρου οδού Κεφαλληνίας, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή.

Ο θεατρικός κόσμος της «ΕΜΜΑ» απευθύνεται στις αισθήσεις, όχι στο νου. Είναι ένας πίνακας τρισδιάστατος ή ένα τραγούδι με πρόζα. Μέσα από τα μάτια ενός παιδιού τεσσάρων χρόνων – ζωντανεύει την Κολομβία των αρχών του 20ου αιώνα, μέσα σε μια ατμόσφαιρα Λατινοαμερικάνικου μυστικισμού και Καθολικής αυστηρότητας. Είναι εμπνευσμένος  από τη ζωή ενός θηλυκού Όλιβερ Τουίστ που κατάφερε με το θάρρος, την αφέλεια και την αχαλίνωτη φαντασία του να επιβιώσει σε σκληρές συνθήκες, να ταξιδέψει σε όλον τον κόσμο και να διαπρέψει στην Ευρώπη ως καλλιτέχνης.

Ποιός σου πρόσφερε αγάπη όταν ήσουν παιδί;
Δε θυμάμαι να ‘χαμε τέτοιες έγνοιες…

 Ο  μύθος «Έμμα Ρέγιες»  γεννήθηκε στην Μπογκοτά το 1919. Μεγάλωσε χωρίς γονείς και ταυτότητα. Πέθανε στο Μπορντό της Γαλλίας το 2003, στα 83 της, από έναν άγνωστο ιό.

Η γραφή της είναι προφορική,  ανεπιτήδευτη καθώς εκείνη ήταν αναλφάβητη:

“Εκτιμώ περισσότερο τι έχεις ζήσει, πολύ λιγότερο αυτό που έχεις διαβάσει”.

 

Συντελεστές
Διασκευή-Ερμηνεία: Μαρία Πρωτόπαππα

Μετάφραση: Μαρία Παλαιολόγου

Συνεργάτης Δραματουργίας: Κίττυ Παϊταζόγλου

Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος: Μαρία Πανουργιά

Φωτισμοί-Φωτογραφίες: Σάκης Μπιρμπίλης

Επιμέλεια Κίνησης: Μαριέλα Νέστορα

Εκτέλεση κοστουμιών: Παρασκευή Πρωτοπαππά

Κατασκευή σκηνικού: Another Kind Of Art
Παραγωγή: Kart Productions

 

 

«Ο ΑΜΠΙΓΙΕΡ»

15 Φεβρουαρίου-20 Απριλίου 2019
Παρασκευή 21.00 και Σάββατο 18.00 & 21.00

 «Ο Αμπιγιέρ» του Ρόναλντ Χάργουντ σε σκηνοθεσία Μανώλη Δούνια, που σημείωσε μεγάλη επιτυχία την προηγούμενη σεζόν, επιστρέφει από τον Φεβρουάριο 2019 στη Β’ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας.

Στο ρόλο του Σερ ο Αλέξανδρος Μυλωνάς και του Αμπιγιέρ ο Μάνος Βακούσης. Μαζί τους η Άννυ Λούλου, η Ευγενία Αποστόλου, ο Κώστας Λάσκος και ο Δημήτρης Μαργαρίτης.

Στον «Αμπιγιέρ» (1981) ο Ronald Harwood σκιαγραφεί την ιδιόμορφη συναισθηματική σχέση του Σερ, ενός σαιξπηρικού ηθοποιού που τα καλύτερά χρόνια της καριέρας του είναι πια παρελθόν, και του Νόρμαν, του αφοσιωμένου αμπιγιέρ του, δημιουργώντας έτσι ένα από τα ουσιαστικότερα έργα για τη ζωή στο θέατρο και για τους ανθρώπους του θεάτρου.

Ο Harwood εμπνεύστηκε το έργο από την δική του εμπειρία ως αμπιγιέρ του σπουδαίου άγγλου ηθοποιού  Ντόναλντ Γούλφιτ.  Ο «Αμπιγιέρ» είναι ένα έργο που ισορροπεί θαυμαστά ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα. Είναι μια ιστορία για την φιλία, την αφοσίωση, τις φιλοδοξίες και τα προδομένα όνειρα των ανθρώπων. Αποτελεί μια σάτιρα του θεατρικού κόσμου όπου οι θεατές καλούνται να κρυφοκοιτάξουν μέσα από την κλειδαρότρυπα των παρασκηνίων του θεάτρου και γίνονται μάρτυρες των κωμικοτραγικών καταστάσεων που εξελίσσονται στα καμαρίνια και στις κουίντες την ώρα της παράστασης.

 

Το έργο διαδραματίζεται στη δίνη του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, σε ένα ετοιμόρροπο θέατρο της αγγλικής επαρχίας. Λίγο πριν από την 227η παράσταση του «Βασιλιά Ληρ», ο Σερ (Αλέξανδρος Μυλωνάς) καταρρέει και κυριεύεται από τις ανασφάλειες του. Ο μοναδικός άνθρωπος στον οποίο μπορεί να βασιστεί, είναι ο αμπιγιέρ του, ο Νόρμαν (Μάνος Βακούσης), που προσπαθεί να τον εμψυχώσει και να του τονώσει την αυτοπεποίθηση ώστε να μη ματαιωθεί η παράσταση. Ταυτόχρονα η Λαίδη (Άννυ Λούλου) και η διευθύντρια σκηνής Ματζ (Ευγενία Αποστόλου) πασχίζουν να πείσουν τον Σερ ότι ίσως έχει έρθει η ώρα να αποσυρθεί από την ενεργό δράση. Και όλα αυτά ενώ το κοινό στην πλατεία του θεάτρου περιμένει και οι σειρήνες δεν αφήνουν κανέναν να ξεχάσει ότι ο κίνδυνος των αεροπορικών βομβαρδισμών τους απειλεί ανά πάσα στιγμή.

 

Το έργο έγινε κινηματογραφική ταινία το 1983 σε σκηνοθεσία Peter Yates με τον Albert Finney και τον Tom Courtenay, ενώ το 2015 το  BBC πρόβαλε και την τηλεοπτική μεταφορά της σε σκηνοθεσία Richard Eyre με τον Ian McKellen στο ρόλο του Αμπιγιέρ, τον Anthony Hopkins στο ρόλο του Σερ και την Emily Watson στο ρόλο της Λαίδης. Ο ίδιος ο Harwood κέρδισε το Όσκαρ Σεναρίου για τον «Πιανίστα» του Roman Polanski, ενώ ήταν επίσης υποψήφιος για τον «Αμπιγιέρ» και «Το Σκάφανδρο και η Πεταλούδα».

 

Συντελεστές

Μετάφραση: Εύα Γεωργουσοπούλου

Σκηνοθεσία: Μανώλης Δούνιας

Σκηνικά: Δημήτρης Πολυχρονιάδης

Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα

Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου

Φωτισμοί: Βαλεντίνα Ταμιωλάκη

Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία Χανδρά

Φωτογραφίες-trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας

Επικοινωνία: Ανζελίκα Καψαμπέλη-Έλενα Γρίβα

Παραγωγή: Kart Productions

Ερμηνεύουν: Αλέξανδρος Μυλωνάς, Μάνος Βακούσης, Άννυ Λούλου, Ευγενία Αποστόλου, Κώστας Λάσκος, Δημήτρης Μαργαρίτης

 

«…ΕΤ MORALITE»

6 Μάϊου -5 Ιουνίου 2019

Δευτέρα-Τρίτη 21.00, Τετάρτη 20.00

 

 

 

Για δεύτερη χρονιά, συνεχίζεται στη Β’ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας, η πικρή κωμωδία περί ηθικής με τον τίτλο «…et moralité». Πρόκειται για την παρουσίαση για πρώτη φορά στην Ελλάδα των μονόπρακτων του Οκτάβ Μιρμπώ «Φάρσες και Ηθική (Farces et moralités)» σε σκηνοθεσία Σταυρούλας Κοντοπούλου και Ζωής Μυλωνά.

Πρόκειται για μονόπρακτα που δημοσιεύτηκαν το 1904 και μεταφράστηκαν στα ελληνικά με αφορμή την παράσταση.

 

Αναρχικός του 19ου αιώνα  ο Οκτάβιος Μιρμπώ, συγγραφέας του «Torture Garden» και του έργου «Το Ημερολόγιο μίας καμαριέρας» υπερασπίζεται ιδέες που έρχονται σε αντίθεση με τις παραδοσιακές αρχές και τις ηθικές αξίες της κάθε εποχής.

 

Η αγάπη είναι μία κοροϊδία και ο γάμος ένα τέλμα. Η πεποίθηση πως η πολιτεία παράγει κοινωνικό έργο έχει καταρρεύσει. Η εμπιστοσύνη  του πολίτη στο κράτους έχει κλονιστεί ή μάλλον ποτέ δεν υπήρξε. Οι καταπιεστικοί νόμοι ανοίγουν δρόμους  στην παραβατικότητα. Η τρομοκρατία είναι ένας πετυχημένος μηχανισμός της εξουσίας που δημιουργεί κατά κύριο λόγο αποδιοπομπαίους τράγους.

 

Μοιραία δημιουργείται μια κοινωνία με πολίτες είτε παθητικούς είτε ψωροπερήφανους, που μας κάνουν να γελάμε ενώ απελπιζόμαστε. Το δηκτικό χιούμορ και η ευαισθησία του συγγραφέα μας υπενθυμίζει πως «είμαστε στο βούρκο μέχρι τα μπατζάκια κι ακόμα αυτάρεσκα χτενιζόμαστε».

 

Συντελεστές

Μετάφραση: K. Αλέξης Αλάτσης

Σκηνοθεσία: Σταυρούλα Κοντοπούλου, Ζωή Μυλωνά

Σκηνογραφία/Κοστούμια: Δήμος Κλημενώφ

Μάσκες: Μάρθα Φωκά

Φωτισμοί: Βαλεντίνα Ταμιωλάκη

Trailer Παράστασης/Φωτογραφίες: Παντελής Αναστασιάδης

Αφίσα: Kim Suchy

Παραγωγή: KART Productions

Παίζουν: Σταυρούλα Κοντοπούλου, Ζωή Μυλωνά, Γιάννης Παναγόπουλος, Γιώργος Φριντζήλας

 

 

 

INFO:

Β’ Σκηνή  του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας

Κεφαλληνίας 18 Κυψέλη

Πληροφορίες – κρατήσεις: 2114117878 (νέο τηλέφωνο επικοινωνίας)

 

Τιμές εισιτηρίων:

Κανονικό: «Ο Αμπιγιέρ»-«Έμμα» 15 ευρώ, «Et Moralite» 12 ευρώ

Μειωμένο: 10 ευρώ

Ατέλειες: 5 ευρώ

 

Προπώληση:

Viva.gr, 11876, Seven Spots, Reload, Media Markt, Ευριπίδης, Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, Αθηνόραμα.gr, Viva Kiosk Σύνταγμα

 

 

 

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

ΜΟΥΣΙΚΗ: ΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

ΜΟΥΣΙΚΗ: ΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ! Άννα Σεβαστή Τζίμα & Θωμάς Κινδύνης   Η εννεαμελής «Παραμυθένια Ορχήστρα» του Θωμά Κινδύνη θα μας πείσει πως το bulling,

ΦΑΝΤΑΣΜΑTA ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΡΕΤΡΟΣΠΑΚΤΙΒΑ UDI ALONI

ΦΑΝΤΑΣΜΑTA ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΡΕΤΡΟΣΠΑΚΤΙΒΑ UDI ALONI ΣΤΟ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ ΤΩΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ 2024 28-29-30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟ STUDIO  ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ “Όσο αγαπώ τον ένα, τόσο περισσότερο αγαπώ τον άλλο. Δεν μπορώ να

«ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ» μια δραματική κωμωδία

« ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ » μια δραματική κωμωδία κάθε  Δευτέρα & Πέμπτη στις 21:00 στο Σ.Ο.Τ.Α. – Σωματείο Οδηγών Ταξί Αττικής Τέσσερις γυναίκες συναντώνται τυχαία σε μια αίθουσα αναμονής, σε