ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΟΝΙ
του Πάκο Μπεθέρα
για 2η Χρονιά
στο Θέατρο Σταθμός
Επίκαιρο όσο ποτέ, «το Μικρό πόνι» συνεχίζει για δεύτερη χρονιά την επιτυχημένη πορεία του, αυτή τη φορά στο Θέατρο Σταθμός.
Το βαθειά κοινωνικό και πολύ ευαίσθητο αυτό έργο ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ για την οποία και τιμήθηκε με το Ευρωπαϊκό Βραβείο Eurodram του Maison d’ Europe et d’ Orient το 2017. Ο συγγραφέας, εμπνευσμένος από αληθινά περιστατικά, εξερευνά τις ευθύνες και τα αίτια του σχολικού εκφοβισμού και εστιάζει στο θέμα της διαφορετικότητας και της αποδοχής του εαυτού μας και των γύρω μας.
Η παράσταση που ξεκίνησε στο Θέατρο του Νέου κόσμου και απέσπασε επαινετικές κριτικές αναδεικνύει με μοναδικά βιωματικό τρόπο αυτά που βιώνει ένας μαθητής μέσα κι έξω απ την τάξη του, ένας γονιός στο σπίτι του, και ένας καθηγητής στο σχολείο του.
Το έργο
Γραμμένο το 2016 από τον Ισπανό συγγραφέα Πάκο Μπεθέρα, ανεβαίνει σχεδόν αμέσως, το Φθινόπωρο του ίδιου έτους στο Teatro Bellas Artes στην Μαδρίτη. Μέσα σε ενάμισι χρόνο έχει μεταφραστεί στην αγγλική, ιταλική, γερμανική και ελληνική γλώσσα και έχει ανέβει στην Κύπρο, τη Γερμανία, την Ισπανία, την Αγγλία, την Ιταλία, την Αργεντινή και την Ουρουγουάη ενώ ήταν φιναλίστ για το Βραβείο Βαγιέ-Ινκλάν καλύτερου έργου το 2017.
Η υπόθεση
Η σχέση ενός ζευγαριού δοκιμάζεται όταν ο δεκάχρονος γιος τους επιλέγει να πάει στο σχολείο κρατώντας μια σάκα που έχει φιγούρες από την αγαπημένη του σειρά κινουμένων σχεδίων. Ο διευθυντής ζητάει απ τους γονείς να μην ξαναπάει το παιδί στο σχολείο με την συγκεκριμένη σάκα γιατί προκαλεί. Καθώς όμως, το αγόρι αρνείται να την αφήσει, τα βίαια επεισόδεια εναντίον του κλιμακώνονται, και ο διευθυντής του απαγορεύει την είσοδο.
Οι γονείς διαφωνούν μεταξύ τους ως προς τον χειρισμό της υπόθεσης. Μιλούν συνεχώς για το παιδί τους, αλλά ποτέ με το παιδί τους.
Έγραψαν για μας :
Ο Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος και η Ρηνιώ Κυριαζή, δεν “έπαιξαν” απλά. Δεν μπήκαν απλά στο… πετσί του ρόλου τους. Ένιωσαν τους χαρακτήρες και τα γεγονότα, σε μία προσέγγιση που θύμισε αρχαία τραγωδία, “αγγίζοντας” τον έλεο, το φόβο, την κάθαρση… και με μία σκηνοθεσία που χρησιμοποίησε “έξυπνα” ευρήματα, που τραβούσαν όσο έπρεπε την προσοχή του θεατή. Μία θεατρική παράσταση, που αποδεικνύει πως οι νέοι ηθοποιοί δε στερούνται έμπνευσης και ταλέντου. (2/10/2018) https://www.atpreveza.gr/culture/29008-magepse-kai-sygkinise-i-ekdilosi-tou-psyxargos-stin-preveza-pics?fbclid=IwAR3K28iqb6fmzCfXjw3l1rhC06c384KjG4cdbFKHSoJcsZvEY8-ChGuoz70
Εφημερίδα «Ηπειρωτικός αγών» : Η φεύγουσα κόρη -όσοι θυμούνται την καταπληκτική ηθοποιό στην ομώνυμη παράσταση- δεν είναι άλλη από τη Ρηνιώ Κυριαζή, που, μαζί με τον συμπρωταγωνιστή της Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο, έδωσαν ρεσιτάλ ερμηνείας στο έργο του πολυβραβευμένου ισπανού θεατρικού συγγραφέα Πάκο Μπεθέρα «Το μικρό μου πόνι».Πήραν στα χέρια τους ένα έργο με το θέμα, που κυριαρχεί στην εποχή μας, τον σχολικό εκφοβισμό και το απογείωσαν. (10/3/2018) http://www.agon.gr/news/117/ARTICLE/39936/2018-03-10.html#.WqOt1kllMpo.facebook
Εφημερίδα «Εμπρός» (Μυτιλήνη) : «Με μια εξαιρετική θεατρική παράσταση με πρωταγωνιστές τη συμπατριώτισσα μας Ρηνιώ Κυριαζή και τον Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο,πραγματική προσφορά στην εκπαιδευτική κοινότητα της Λέσβου, τίμησε το Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας της Αγίας Παρασκευής την 6η Μαρτίου, Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο.» (8/3/2018)http://www.emprosnet.gr/article/date/2018/3/8
ONLYTHEATRE:« Γενικότερα η σκηνοθεσία της Σοφίας Καραγιάννη ήταν ευρηματική, διατηρώντας στο ακέραιο το σύγχρονο και ρεαλιστικό χαρακτήρα του έργου, απευθύνεται στο συναίσθημα αλλά και το νου του θεατή, χωρίς όμως να του κουνά το δάχτυλο με κριτική διάθεση και διδακτισμό»….. «Ο Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος και η Ρηνιώ Κυριαζή έχουν εξαιρετική χημεία στη σκηνή, σε ρόλους οι οποίοι πέρα από την πνευματική τους διαύγεια, απαιτούν και εξαιρετική φυσική κατάσταση για να ανταπεξέλθουν. Συμπληρώνουν ο ένας τον άλλο και είναι άμεσοι, ρεαλιστικοί στις ερμηνείες τους και απόλυτα συγκεντρωμένοι, πείθοντας ότι είναι ένα σύγχρονο ζευγάρι που αγωνίζεται για να αρθούν οι διαφωνίες και τα αδιέξοδά τους». (25/1/2018) https://www.onlytheater.gr/buzz/onlytheaterreview/item/to-mikro-pony-kritiki
Diastixo.gr:« Η σκηνοθετική ματιά της Σοφίας Καραγιάννη, ευθεία, λεπτομερής, βαθιά και ουσιαστική, απογειώνει το έργο αξιοποιώντας και αναδεικνύοντας στο έπακρο τις ικανότητες των ηθοποιών της. Οι ερμηνείες τους καθηλώνουν. Η συνύπαρξη τόσων ταλαντούχων συντελεστών –σπουδαία η κινησιολογική δουλειά της Μαργαρίτας Τρίκκα και η μουσική του Θοδωρή Οικονόμου– δημιουργεί μια παράσταση δυνατή που αξίζει όχι μόνο να συζητηθεί αλλά και να μελετηθεί σε βάθος από γονείς και εκπαιδευτικούς, ενώ είναι εξαιρετική για το μαθητικό κοινό. Θα σας αφήσει συγκλονισμένους. Μην την χάσετε…». (23/1/2018) http://diastixo.gr/allestexnes/theatro/8923-poni-lintzaropoulou
Αθηνόραμα:« Άλλωστε, η εφηβεία είναι μια ηλικιακή ομάδα τόσο μεταβαλλόμενη, ώστε άλλες παραστάσεις ταιριάζουν καλύτερα σε παιδιά των πρώτων τάξεων του γυμνασίου και άλλες σε όσα βρίσκονται στο λύκειο,στα οποία μπορούν να απευθυνθούν ακόμη και κάποιες παραστάσεις ενηλίκων, όπως το ευφάνταστο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2» (Άλφα-Ιδέα) ή το«Μικρό πόνι»(Θέατρο του Νέου Κόσμου), με θέμα το σχολικό εκφοβισμό». (01/01/2018) http://www.athinorama.gr/theatre/article/theatro_gia_kai_mazi_me_efibous_ena_duskolo_stoixima-2525843.html
«Κάθε μέρα γονείς»:«Η Σοφία Καραγιάννη σκηνοθετεί με ευαισθησία, ευρηματικότητα και συνέπεια το εμπνευσμένο απο πραγματικά γεγονότα έργο του Πάκο Μπεθέρα , σε μια παράσταση που κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών. Μια παράσταση δυνατή, που ενεργοποιεί μνήμες και συναισθήματα και γεννά προβληματισμούς τόσο για την ευθύνη του κοινωνικού περίγυρου στο φαινόμενο του bullying όσο και για την διαχείρισή του. Μακριά απο διδακτισμούς και ηθικολογίες, Το μικρό πόνι στο Θέατρο του Νέου Κόσμου είναι μια παράσταση που αγγίζει και αξίζει να δείτε, ειδικά όσοι είστε γονείς και εκπαιδευτικοί.» (28/12/2017) http://www.kathemeragoneis.com/category/parents/education
Αθηνόραμα: (Αφιέρωμα) « Το πολύ ενδιαφέρον και αφοπλιστικά σύγχρονο έργο του Πάκο Μπεθέρα παρουσιάζεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου σε σκηνοθεσία της Σοφίας Καραγιάννη, με τους Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο και Ρηνιώ Κυριαζή».
(24/12/2017)
http://www.athinorama.gr/…/trapezomata_kai_maxairomata_oiko…
freesunday.gr : « Μια από τις πιο «δυνατές» και «ευαίσθητες» παραστάσεις της σαιζόν, «Το Μικρό Πόνι», του Ισπανού συγγραφέα Πάκο Μπεθέρα, παίζεται φέτος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου». (22/12/2017)
http://freesunday.gr/…/16392-kwnstantinos-giannakopoylos,-r…
Αθηνόραμα: (Κριτική) “Η παράσταση είναι ζεστή και παινιδιάρικη, δεν κραυγάζει, δεν διδάσκει, δεν ηθικολογεί. – Ιδανική για γονείς, δασκάλους και έφηβους θεατές!” (14/12/2017)
http://www.athinorama.gr/…/arti…/to_mikro_poni_-2525600.html
Duduka theater: «Το Μικρό Πόνι είχε την ευτυχία να ανέβει στη χώρα μας από μια ομάδα ανθρώπων που προσέγγισαν με μεγάλη ευαισθησία αλλά και εξαιρετική ευστοχία το ωραίο κείμενο του Μπεθέρα». (16/12/2017)
https://dudukatheater.com/…/eidame_mikroponi_theatroneouk…/…
Efsyn.gr : « Ενα ακόμη «επεισόδιο» στη θεατρική σκηνή με το έργο του Paco Bezerra: Το μικρό πόνι που στο Θέατρο του Νέου Κόσμου αποδίδουν με εξαιρετική επιτυχία η Ρηνιώ Κυριαζή και ο Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος. Οπως σημειώνει η «Irene» στον Χάιμε: «Χωρίς εμείς να το πάρουμε είδηση, το σπίτι μας έπαψε πια να είναι μια οικογενειακή εστία… και μετατρέπεται σιγά σιγά σε κάτι άλλο». (11/12/2017)
https://www.efsyn.gr/arthro/gia-ti-sholiki
Mytheatro.gr : «Το μικρό πόνι είναι ένα έργο που εγείρει προβληματισμούς, κινείται πάνω στο αχαρτογράφητο των ανθρώπινων σχέσεων και φέρνει στο προσκήνιο ένα ζήτημα για το οποίο μιλά κάθε κοινωνία στον κόσμο. Είναι πραγματικά ένα εξαιρετικό κείμενο, με σωστή κατεύθυνση και σπλαχνικές ερμηνείες που θα ταρακουνήσει τους θεατές. Και παρόλο που αρχίζει με γέλιο, οι φόβοι και η τύφλωση θα αναλάβουν το βασικό ρόλο στην ιστορία για να μας κάνουν να καταλάβουμε πόσο άδικη είναι η κοινωνία στην οποία ζούμε. Δείτε το!»
https://www.mytheatro.gr/mikro-poni-theatro-neou-kosmou/
Mixgrill.gr “Η ένταση ζωγραφίζεται στα πρόσωπα των δύο ηθοποιών, οι οποίοι κυριολεκτικά ιδρώνουν από την αγωνία αλλά και τη συνεχή κίνηση στην οποία βρίσκονται, υποδηλώνοντας έτσι τη βίωση μιας κρίσης και την δράση για επιβίωση. …..Βγαίνοντας από το θέατρο, ο θεατής θα μπει στη σκέψη «και αν αυτό συνέβαινε στο παιδί μου;». Μόνο και μόνο για αυτό τον προβληματισμό και τη διαδικασία σκέψης στην οποία όλοι εισέρχονται μετά την παράσταση, αξίζει να την παρακολουθήσετε. Δε διστάζει να θίξει την υποκριτική στάση του σχολείου, αλλά και τις αδυναμίες και τα λάθη των γονιών, που πάνω στην ταραχή τους ξεχνούν το σημαντικότερο: να ακούν τα παιδιά τους.” (1/12/2017)
http://www.mixgrill.gr/ar55861el-mia-saka-me-to-mikro-poni-…
catisart.gr «Η σκηνή έχει μετατραπεί ευφυέστατα σε χώρο αθλοπαιδιάς, θυμίζοντας «παιδική χαρά» με έναν «μύλο» τον οποίο κινούν οι ηθοποιοί σε μια αλληγορία συνεχούς προσπάθειας και επανεκκίνησης, συμφωνίας και ασυμφωνίας, ισότητας και ανισότητας.
Σίγουρα η αλήθεια είναι πως αξίζει ένας μεγάλος έπαινος σε όλους τους δημιουργούς.
Καταρχάς στην αξεπέραστη μεταφράστρια Μαρία Χατζηεμμανουήλ, που με ευσυνειδησία φώτισε κάθε πτυχή και κάθε απρόβλεπτη περιοχή του έργου.
Στον εξαιρετικό Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο που μεγεθύνει και βαθαίνει με την υποκριτική του το νόημα του ρόλου και στην υπέροχη Ρηνιώ Κυριαζή η οποία για άλλη μια φορά μας δείχνει την εύπλαστη υποκριτική της ικανότητα.
Κοντά τους δημιουργικά στάθηκαν η σκηνογράφος – ενδυματολόγος Κωνσταντίνα Κρίγκου με το ευφάνταστο σκηνικό και τα λειτουργικά κοστούμια. Επίσης ο Θοδωρής Οικονόμου που χάιδευε με την αρμονία της μελωδίας του την ακοή μας, η Μαργαρίτα Τρίκκα η οποία έδωσε φρεσκάδα, ζωντάνια και νεανικότητα στην κίνηση του ζευγαριού και ο Νίκος Βλασόπουλος με τους καλοσχεδιασμένους φωτισμούς του. Άρτιο το μικρής διάρκειας βίντεο του φινάλε από τον Αλέξανδρο Τσόχα, ένα κομψοτέχνημα που μας έκανε να σπαράξουμε…
Το «Μικρό Πόνι» είναι μια σύγχρονη και λαμπρή παράσταση, ανθρώπινη και συγκινητική, που τιμά όλους τους συντελεστές της και που δεν πρέπει να χάσετε ». (14/11/2017)
https://www.catisart.gr/archives/27676
newsbeast.gr : «Η Σοφία Καραγιάννη χειρίστηκε με σκηνοθετική πρωτοτυπία ένα έργο θεματολογικού προβληματισμού. Οι εξαιρετικές ερμηνείες της Ρηνιώς Κυριαζή και του Κωνσταντίνου Γιαννακόπουλου βρήκαν απήχηση στο συναίσθημα των θεατών. Το ευρηματικό σκηνικό, ένα περιστρεφόμενο γύρω – γύρω όλοι παιδικής χαράς, συνδέει τους θεατές και με το παιδί». (16/11/2017)
https://www.newsbeast.gr/…/to-mikro-poni-sto-theatro-tou-ne…
tritokoudouni.gr «Ο Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος και η Ρηνιώ Κυριαζή, ενσαρκώνουν ένα ζευγάρι όπου οι αντοχές του δοκιμάζονται. Αλληλοσυμπληρώνονται και συνυπάρχουν αρμονικά επί σκηνής. Ερμηνεύουν τους ρόλους αυτούς, δίνοντας τον εαυτό τους και την ψυχή τους. Συγκλονίζουν, ο καθένας για διαφορετικούς λόγους». (17/10/2017)
http://tritokoudouni.gr/vrethikame-sthn-parastasi-to-mikro…/
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνικά – κοστούμια: Κωνσταντίνα Κρίγκου
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Επιμέλεια κίνησης : Μαργαρίτα Τρίκκα
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Εικαστική επιμέλεια αφίσας : Βασίλης Σελιμάς
Video animation: Αλέξανδρος Τσόχας
Βοηθός σκηνοθέτη : Βάσια Μίχα
Πρωταγωνιστούν: Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Ρηνιώ Κυριαζή
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Πρεμιέρα: Παρασκευή, 02 Noεμβρίου 2018 στις 6.30μ.μ.
Παραστάσεις: από 02 Νοεμβρίου 2018 έως 18 Ιανουαρίου 2019
Μέρες & ‘Ωρες :Κάθε Παρασκευή στις 6.30 μ.μ.
Πρωϊνές παραστάσεις στις 10.30 για σχολεία, συλλόγους γονέων και εκπαιδευτικών κατόπιν επικοινωνίας.
Διάρκεια παράστασης: 75΄
Εισιτήρια: 12 ευρώ κανονικό, 10 φοιτητικό-ΑΜΕΑ
Χώρος: Θέατρο Σταθμός
Διεύθυνση:Βίκτωρος Ουγκώ 55, Αθήνα (Μετρό Μεταξουργείο)
Τηλ.:210 52 30 267
Για να επικοινωνήσετε με το Θέατρο Σταθμός: [email protected]/
Η ιστοσελίδα μας: http://stathmostheatro.gr/
Η σελίδα μας στο facebook:https://www.facebook.com/stathmostheatro/
Ακολουθήστε μας στο Instagram:https://www.instagram.com/theatro_stathmos/
Για θέματα Τύπου επικοινωνήστε με την Ευαγγελία Σκρομπόλα ([email protected] /κιν.: 6972547075)