ΕΚΚΛΗΣΙΑΖΟΥΣΕΣ «ΘΕΑΤΡΟΝ» – Κέντρο Πολιτισμού «ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ»

ΕΚΚΛΗΣΙΑΖΟΥΣΕΣ

«ΘΕΑΤΡΟΝ» – Κέντρο Πολιτισμού

«ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μετά την μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία της καλοκαιρινής sold out περιοδείας της παράστασης «Εκκλησιάζουσες» σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα, αποφασίστηκε η συνέχεια της παρουσίας της για απόλυτα περιορισμένες παραστάσεις σε μία από τις πιο σημαντικές αθηναϊκές σκηνές, στο «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».

400 π.Χ. Αθήνα. Ο Αριστοφάνης γράφει ένα από τα σημαντικότερα έργα του. Μία από τις  εμβληματικότερες πολιτικές σάτιρες της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Μία κωμωδία που φέρνει στο προσκήνιο τις γυναίκες. Που τολμάει να «εκθέσει» και να εκθειάσει την δημοκρατία, προπαγανδίζοντας κατ’ ουσίαν την ίδια της τη δύναμη ως ταυτόχρονη αδυναμία της και ανάποδα.

Οι γυναίκες αποφασίζουν να πάρουν τα ηνία της πόλης. Με ηγέτιδα την πολυμήχανη Πραξαγόρα καταφέρνουν το ακατόρθωτο. Χωρίς καμία επανάσταση. Χωρίς κανέναν πόλεμο. Χωρίς κανέναν εκβιασμό… οι γυναίκες ντύνονται άντρες και παρεισφρέουν στην Εκκλησία του δήμου, ψηφίζοντας νόμο ώστε η εξουσία της πόλης να περάσει στα χέρια των γυναικών.

Ο Αριστοφάνης προτείνει την ισότητα, εξαίρει τη δημοκρατία, προλαβαίνει το φεμινιστικό κίνημα κατά κάτι αιώνες, στήνει ένα σχεδόν αστυνομικό σκηνικό με παρασκηνιακές δράσεις και επιβεβαιώνει ότι το χιούμορ και η κωμωδία είναι άρρηκτα δεμένα με την ευφυΐα, με τον πολιτισμό, με την εξέλιξη, με το ίδιο το dna των αρχαίων ελληνικών πόλεων.

Αυτές τις Εκκλησιάζουσες, τις αρχαίες μα τόσο μοντέρνες, τις πολιτικοποιημένες μα τόσο αθώες, τις ατίθασες, τις ανέμελες, τις δυνατές, τις προφητικές… παρουσίασε και υπενθύμισε στο θεατρικό κοινό ο Αλέξανδρος Ρήγας σε μία μεγάλη και απόλυτα επιτυχημένη περιοδεία το καλοκαίρι του 2018 και συνεχίζει για περιορισμένες παραστάσεις στο «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».

Με απεριόριστο σεβασμό και αγάπη στον Αριστοφάνη, διατηρώντας τον λόγο και το ύφος του αρχαίου κειμένου, μέσα από την αριστουργηματική μετάφραση του Πολύβιου Δημητρακόπουλου, ο Αλέξανδρος Ρήγας εντάσσει την σύγχρονη ματιά στη διαχρονική αυτή κωμωδία, την οποία προσαρμόζει στο εικαστικό και δραματουργικό πλαίσιο του πρωτότυπου έργου.

Οι «Εκκλησιάζουσες» που μας παρουσιάζονται από τον Αλέξανδρο Ρήγα, έρχονται κατευθείαν από την Αρχαία Αθήνα του 400π.Χ. με τη μοναδική διαφορά ότι είναι διανθισμένες με μουσικές από όλη την Ελλάδα. Από τα δημοτικά τραγούδια και Βυζαντινούς ύμνους έως διασκευές στον πυρρίχιο, στο πεντοζάλι, σε Κερκυραϊκά  τραγούδια, σε νησιωτικούς ρυθμούς και σε βαλκανικά τέμπο.

Οι «Εκκλησιάζουσες» στήνουν έναν χορό γεμάτο κέφι και όρεξη και δίνουν στη ζωή τον χώρο και το χρώμα που της ανήκει. Η ζωή, η πολιτική, η ισότητα, το γέλιο, η χαρά, η δημοκρατία και το θέατρο… ανήκουν σε όλους. Και οι Εκκλησιάζουσες του Αλέξανδρου Ρήγα ξανά – έρχονται να μας θυμίσουν ποιες είναι και ποιοι είμαστε…

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Μετάφραση                               Πολύβιος Δημητρακόπουλος

Διασκευή / Σκηνοθεσία             Αλέξανδρος Ρήγας

Φωτισμοί                                   Πέτρος Γάλλιας

Σκηνικά                                     Γιάννης Σπανόπουλος

Κοστούμια                                 Έβελιν Σιούπη

Μουσική Διδασκαλία                Λία Βίσση

Χορογραφίες                             Ιβάν Σβιτάιλο

Ενορχήστρωση Τραγουδιών    Αποστόλης Στίκας

Κομμώσεις                               Τρύφωνας Σαμάρας by Bergmann Kord

Κοσμήματα                              Viki ‘s Workshop by Viki Dasouki

Ραφή κοστουμιών           Ρούλα Ζαχαράκη και Πανωραία Πολυζωγοπούλου

Βοηθός Σκηνοθέτη                  Αγνή Χιώτη

Βοηθός Σκηνοθέτη                  Αναστασία Μανιάτη

Φωτογραφίες παράστασης      Τζοάννα Βρακά

Zak Viemon

Βοηθός χορογράφου                Παλούκη Αρετή

Λύρα κρητική                          Γιάννης Κρητικός

Λαούτο                                   Αντώνης Αναδρανιστάκης

Ενορχήστρωση κρητικών τραγουδιών  Γιάννης Κρητικός

 

Τα τραγούδια της παράστασης είναι βασισμένα στην ελληνική δημοτική μουσική παράδοση.

 

Διανομή

Πραξαγόρα:                           Αντώνης Λουδάρος

Βλέπυρος                               Μελέτης Ηλίας

Ευφροσύνη                            Δημήτρης Σταρόβας

Μελπομένη                            Σοφία Μουτίδου

Κέφαλος                                 Ησαΐας Ματιάμπα

Χρέμης                                   Χάρης Γρηγορόπουλος

Φιλόδωρος                             Ιβάν Σβιτάιλο

Πασιφάη                                 Γιάννης Κρητικός

Μοσκόρφω                            Τάκης Βαμβακίδης

Αγλαΐα                                    Κωνσταντίνος Ζαμπάρας

Νεοκλής                                 Θανάσης Πατριαρχέας

Στον ρόλο του «Έλληνα»  ο  Αλέξανδρος Ρήγας

Συμμετέχουν (με αλφαβητική σειρά)

Μάριος Δερβιτσιώτης, Δημήτρης Διακοσάββας, Τιμόθεος Θάνος, Γιώργος Καρατζιώτης, Μάρκος Μπούγιας, Σπύρος Μποφίλιος, , Δημήτρης  Παπαδάτος, Βασίλης Παπαδόπουλος, Θανάσης Τούμπουλης, Δημήτρης Τσιώκος.

 

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Δευτέρα  29 Οκτωβρίου    ώρα έναρξης 21:00

Τρίτη       30 Οκτωβρίου    ώρα έναρξης 21:00

Δευτέρα    5 Νοεμβρίου     ώρα έναρξης 21:00

 

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ανά ζωνη:

ΖΩΝΗ Α – VIP:   50ΕΥΡΩ

ΖΩΝΗ Β:            35ΕΥΡΩ

ΖΩΝΗ Γ:            30ΕΥΡΩ

ΖΩΝΗ Δ:            25ΕΥΡΩ

ΠΛΑΙΝΕΣ:         15ΕΥΡΩ

ΘΕΩΡΕΙΟ:         20ΕΥΡΩ

 

Προπώληση Εισιτηρίων

«Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»

Πειραιώς 254, Ταύρος, τηλέφωνο: 212 254 0300

και μέσω του Δικτύου viva.gr

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

ΜΟΥΣΙΚΗ: ΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

ΜΟΥΣΙΚΗ: ΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ! Άννα Σεβαστή Τζίμα & Θωμάς Κινδύνης   Η εννεαμελής «Παραμυθένια Ορχήστρα» του Θωμά Κινδύνη θα μας πείσει πως το bulling,

ΦΑΝΤΑΣΜΑTA ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΡΕΤΡΟΣΠΑΚΤΙΒΑ UDI ALONI

ΦΑΝΤΑΣΜΑTA ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΡΕΤΡΟΣΠΑΚΤΙΒΑ UDI ALONI ΣΤΟ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ ΤΩΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ 2024 28-29-30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟ STUDIO  ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ “Όσο αγαπώ τον ένα, τόσο περισσότερο αγαπώ τον άλλο. Δεν μπορώ να

«ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ» μια δραματική κωμωδία

« ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ » μια δραματική κωμωδία κάθε  Δευτέρα & Πέμπτη στις 21:00 στο Σ.Ο.Τ.Α. – Σωματείο Οδηγών Ταξί Αττικής Τέσσερις γυναίκες συναντώνται τυχαία σε μια αίθουσα αναμονής, σε