Τυφλό Σημείο Blindspotting

Τυφλό Σημείο
Blindspotting

25 Οκτωβρίου στους κινηματογράφους από την ODEON και την AUDIO VISUAL

Δείτε το τρέιλερ: https://youtu.be/M5hIe41Ay9g

Μια τολμηρή ταινία για τα επίκαιρα ζητήματα του ρατσισμού και της αστυνομικής βίας που επιδιώκει να μας αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο γύρω μας.

 

Λίγα λόγια για την ταινία

Όουκλαντ, Καλιφόρνια. O Κόλιν (Νταβίντ Ντίγκς) προσπαθεί να περάσει τις τελευταίες τρεις ημέρες της αστυνομικής του επιτήρησης όσο πιο ομαλά γίνεται στην ύστατη προσπάθειά του να κάνει ένα νέο ξεκίνημα. Ωστόσο, ο παιδικός του φίλος Μάιλς (Ραφαέλ Κασάλ) είναι ένας πραγματικός μαγνήτης για μπελάδες. Οι δύο κολλητοί επιστρέφουν στην παλιά τους γειτονιά όπου η νοσταλγία μπλέκεται με καινούργια απρόσμενα σκηνικά και σπαρταριστά γεγονότα. Μία αναποδιά όμως αρκεί ώστε να βάλει τον Κόλιν σε νέες περιπέτειες και να κάνει τα πράγματα να σοβαρέψουν…

Πριν το «Τυφλό Σημείο»

Το «Τυφλό Σημείο» μοιάζει να κινείται σε ένα τεντωμένο σχοινί με λεπτές ισορροπίες, με τον ήρωά του να προσπαθεί να αποφύγει τους μπελάδες για μόλις τρεις μέρες στο χαοτικό και σχεδόν ηλεκτρισμένο Όουκλαντ. Ένα δυναμικό μίγμα χιούμορ και αγωνίας κάνει τον παλμό της ταινίας να χτυπά έντονα στον ζωντανό ρυθμό της πόλης που ξεχειλίζει από οργή και φόβους. Πάνω από όλα όμως το «Τυφλό Σημείο» έρχεται για να μας θυμίσει τι χάνουμε όταν κοιτάμε τον άλλον χωρίς να βλέπουμε όλη την εικόνα.

Η ταινία έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Sundance αλλά έχει τις ρίζες της σε μια φιλία τόσο δυνατή όσο αυτή των δύο πρωταγωνιστών της. Όταν ο συγγραφέας και ποιητής Ράφαελ Κασάλ συνάντησε τον Νταβίντ Ντιγκς, έναν Αφρο-Αμερικανό ράπερ και ηθοποιό, ήξεραν αμέσως ότι το κοινό τους καλλιτεχνικό μέλλον θα είχε μια ξεκάθαρα πολιτική χροιά. Ακόμα κι αν απομακρύνθηκαν κατά τα χρόνια των σπουδών τους καθώς ακολούθησαν διαφορετικούς δρόμους – ο Ντιγκς ως ράπερ και ο Κασάλ ως ποιητής – όταν ξανασυναντήθηκαν είδαν γι’ ακόμη μια φορά πόσα κοινά τους ενώνουν: «Έχουμε και οι δύο πάθος με τον στίχο και όταν ξανασυναντηθήκαμε είδαμε ότι είχαμε μια δυνατή χημεία, ότι αγαπάμε και οι δύο το θέατρο, την ποίηση και τη μουσική, κι έτσι αποφασίσαμε να τα ενώσουμε όλα μαζί», σχολιάζει ο Κασάλ.

Η άλλη κοινή τους αγάπη είναι αυτή για «την πόλη», δηλαδή το Όουκλαντ. Αλλά το Όουκλαντ στο οποίο οι δυο τους μεγάλωσαν έχει αρχίσει να αλλάζει ραγδαία. Οι χίπστερς έχουν «καταλάβει» τους δρόμους, τα υγιεινά φαγητά έχουν επισκιάσει τα λατινοαμερικάνικα συνοικιακά μαγειρία, η επιχειρηματικότητα ανθίζει, αλλά με ποιο κόστος; Το «Τυφλό Σημείο» είναι η ιστορία των δύο φίλων που είδαν την πόλη τους να αλλάζει ταυτότητα και αποφάσισαν να μιλήσουν για τους ανθρώπους και τις καταστάσεις που κάποτε έζησαν στη γειτονιά τους.

Σενάριο και σκηνοθεσία με φόντο το Όουκλαντ

O Κασάλ και ο Ντιγκς ξεκίνησαν να γράφουν την ιστορία δύο φίλων που η σχέση τους εγκυμονούσε έναν μεγάλο κίνδυνο και θα μπορούσε να κοστίσει την ελευθερία του ενός. Το γεγονός ότι ο Κόλιν είναι μαύρος και ο Μάιλς λευκός τους επέτρεψε να εμβαθύνουν στη συχνά αόρατη πραγματικότητα των φυλετικών διαφορών. Η ένταση που υποβόσκει γίνεται το έδαφος πάνω στο οποίο εξελίσσεται η ιστορία και αποκαλύπτεται η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην αστυνομία και στις κοινότητες των Αφρο-Αμερικανών, ανάμεσα στους πλούσιους και τους εργάτες, ανάμεσα στο πώς είναι τα πράγματα και πώς θα μπορούσαν να είναι. «Στο Όουκλαντ η αστυνομική βία είναι πραγματικότητα από το 1960 τουλάχιστον. Ήταν κάτι που νιώθαμε πάντα ότι πρέπει να αποτελέσει το κεντρικό θέμα μιας ιστορίας», λέει ο Κασάλ και συνεχίζει: «Πριν ο Κόλιν δει την ψυχρή δολοφονία του άτυχου άντρα, ήταν συνηθισμένος στην αστυνομική βία και του φαινόταν σχεδόν φυσιολογική πια. Δεν τον ξαφνιάζει το γεγονός αλλά ο προσωπικός τρόπος που τον επηρεάζει ξαφνικά. Από την άλλη ο Μάιλς, όντας ένας λευκός που μεγαλώνει σε μια γειτονιά μαύρων, δεν επηρεάζεται με τον ίδιο τρόπο».

Το Όουκλαντ είναι μια περιοχή που δέχεται ένα μεγάλο κύμα αλλαγής. Σήμερα είναι ένα από τα πιο ποικιλόμορφα μέρη της Αμερικής, ένα μωσαϊκό λευκών, μαύρων, Ισπανών και Ασιατών. Οι ήρωες της ταινίας είναι μεταφορείς και αυτό τους δίνει την ευκαιρία να εμπλέκονται με την πόλη που αλλάζει. «Ο Κόλιν μεγάλωσε σε μια έγχρωμη κοινότητα και η ιδέα λευκών ανθρώπων που μετακομίζουν στη γειτονιά του του μοιάζει με κάποιο επικοιστικό κύμα. Ο Μάιλς νιώθει σαν να χάνει την ταυτότητά του, ενώ ο Κόλιν νιώθει όλο του τον κόσμο να αλλάζει», σχολιάζει ο Κασάλ. Η εποχή έμοιαζε να τους προστάζει να κάνουν αυτή την ταινία. Ένιωσαν και οι δύο πως τώρα είναι πιο επιτακτική από ποτέ η ανάγκη τους να μιλήσουν για όλα αυτά. Το μόνο πρόβλημα που είχαν ήταν ότι ο Ντίγκς ήταν διαθέσιμος για γυρίσματα μόνο 25 ημέρες λόγω άλλων υποχρεώσεων. «Ο Νταβίντ είπε πως θα μπορούσαμε να περιμένουμε αλλά υπάρχει κάτι στο “αργότερα” που φοβάμαι ότι θα κάνει τον ενθουσιασμό να φύγει», σχολιάζει ο Κασάλ.

Όσο το σενάριο ολοκληρωνόταν αποφάσισαν να βρουν τον σκηνοθέτη που θα έδινε την αίσθηση που χρειάζεται αυτή η ταινία. Ο Κάρλος Λόπεζ Εστράδα είχε συνεργαστεί με το δημιουργικό δίδυμο σε κάποια μουσικά βίντεο. Μετά τη συνάντησή τους σε ένα καφέ, ο Εστράδα και ο Κασάλ συμφώνησαν αμέσως χωρίς πολλή συζήτηση και ξεκίνησαν τη δουλειά. Ένα από τα χαρακτηριστικά που ενθουσίασε τον Ντιγκς και τον Κασάλ είναι ότι ο Εστράδα δεν είναι αποκλειστικά κινηματογραφικός σκηνοθέτης κι έτσι εισήγαγε στην ταινία τεχνικές από τα μουσικά βίντεο και το θέατρο, ενώ ταυτόχρονα έχει μεγάλη φαντασία και τόλμη.

Το Όουκλαντ σήμερα και η μουσική του

«Αυτή η ταινία είναι ένα ερωτικό γράμμα στο Όουκλαντ που μας μεγάλωσε. Υπάρχει μια αίσθηση που εμείς και όλοι οι καλλιτέχνες που μεγάλωσαν εκεί θέλουμε να διατηρήσουμε ανέπαφη», λέει ο Ντιγκς και συνεχίζει: «Οι άνθρωποι θαυμάζουν το πόσο εκκεντρικό είναι το Όουκλαντ αλλά τα περίεργα είναι τα συνηθισμένα για εμάς. Για παράδειγμα η ιστορία του κινήματος “Μαύροι Πάνθηρες” είναι συνυφασμένη με την πόλη». «Ελπίζουμε να δείξουμε πόσο αστεία και ταυτόχρονα σκληρή μπορεί να είναι η ζωή στο Όουκλαντ», προσθέτει ο Κασάλ.

Στο Όουκλαντ η μουσική είναι ζωή και η ζωή είναι μουσική. Οι δρόμοι του γεμίζουν από τις μουσικές και τις ρίμες των Mac Dre, E-40, Dru Down και η πόλη αποτελούσε πάντα μια από τις πρωτεύουσες της rap μουσικής. Έτσι και η μουσική της ταινίας αποτελείται από πρωτότυπα κομμάτια με καταγωγή από τους δρόμους της πόλης.

Το «Τυφλό Σημείο» είναι μια ποιητική μεταφορά της ζωής στη μεγάλη οθόνη όπως αυτή εξελίσσεται στη σύγχρονη δυτική Αμερική και προβάλει ζωηρά όχι μόνο τις φυλετικές διακρίσεις αλλά και όλη την ανθρώπινη επαφή και επικοινωνία σήμερα.

 

Στοιχεία για την ταινία:

Σκηνοθεσία Κάρλος Λόπεζ Εστράδα
Σενάριο Νταβίντ Ντίγκς, Ραφαέλ Κασάλ
Παραγωγή Κιθ Κάλντερ, Τζες Κάλντερ
Ηθοποιοί Νταβίντ Ντίγκς, Ραφαέλ Κασάλ, Τζανίνα Γκαβανκάρ
Φωτογραφία Ρόμπι Μπάουμγκαρτνερ
Μοντάζ Γκάμπριελ Φλέμινγκ
Καλλιτεχνική Διεύθυνση Τομ Χάμοκ
Μουσική Μάικλ Γιεζέρσκι
Διάρκεια 95’
Διανομή ΟDEON, AUDIO VISUAL
Είδος Δραματική, Κωμωδία

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

ΜΟΥΣΙΚΗ: ΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

ΜΟΥΣΙΚΗ: ΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ! Άννα Σεβαστή Τζίμα & Θωμάς Κινδύνης   Η εννεαμελής «Παραμυθένια Ορχήστρα» του Θωμά Κινδύνη θα μας πείσει πως το bulling,

ΦΑΝΤΑΣΜΑTA ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΡΕΤΡΟΣΠΑΚΤΙΒΑ UDI ALONI

ΦΑΝΤΑΣΜΑTA ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΡΕΤΡΟΣΠΑΚΤΙΒΑ UDI ALONI ΣΤΟ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ ΤΩΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ 2024 28-29-30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟ STUDIO  ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ “Όσο αγαπώ τον ένα, τόσο περισσότερο αγαπώ τον άλλο. Δεν μπορώ να

«ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ» μια δραματική κωμωδία

« ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ » μια δραματική κωμωδία κάθε  Δευτέρα & Πέμπτη στις 21:00 στο Σ.Ο.Τ.Α. – Σωματείο Οδηγών Ταξί Αττικής Τέσσερις γυναίκες συναντώνται τυχαία σε μια αίθουσα αναμονής, σε