Έφη Μπίρμπα – Δον Κιχώτης, Βιβλίο 2ο, κεφ. 23ο

Έφη Μπίρμπα – Δον Κιχώτης, Βιβλίο 2ο, κεφ. 23ο

«Η θέα της μεταμφιεσμένης μορφής, ως καθαρά αισθητική εμπειρία, μας οδηγεί πέραν του καθημερινού βίου σ’ έναν κόσμο που βασιλεύει κάτι διαφορετικό από το φως της μέρας· μας ξαναφέρνει στον κόσμο του άγριου, του παιδιού και του ποιητή, που είναι ο κόσμος του παιχνιδιού.»

Η παράσταση «Δον Κιχώτης, Βιβλίο 2ο, Κεφ. 23ο», μετά την αναμενόμενη επιτυχία της στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά κατά τη θεατρική περίοδο 2018, περιοδεύει στην Ελλάδα!

 

Πρόκειται για την τελευταία καλλιτεχνική δουλειά της Έφης Μπίρμπα με τον Άρη Σερβετάλη, που εντυπωσίασε για ακόμη μία φορά κοινό και κριτικούς και δικαίως αναγνωρίστηκε ως η πιο ώριμη τους. Η performance «Δον Κιχώτης, Βιβλίο 2ο, Κεφ. 23ο», βασισμένη στο έργο του Μιχαήλ Θερβάντες Δον Κιχώτης, μετά από μια sold out πορεία, ταξιδεύει ολόκληρο το Φεβρουάριο στην υπόλοιπη Ελλάδα για να σταθμεύσει σε τρεις μεγάλες πόλεις της, την Πάτρα, τη Θεσσαλονίκη και τα Ιωάννινα. 

 

Είναι η πέμπτη σκηνοθεσία της Έφης Μπίρμπα που παρουσιάζει το Res Ratio Network. Μαζί της μια εξαιρετική ομάδα ερμηνευτών με επικεφαλής τον Άρη Σερβετάλη και τους Αχιλλέα Χαρίσκο, Ιωάννα Τουμπακάρη, Αλέξανδρο Βαρδαξόγλου, Σοφία Γεωργοβασίλη, Δάφνη Αντωνιάδου, Κυριάκο Σάλη.

 

ΥΠΟΘΕΣΗ

 Στο 23ο κεφάλαιο του 2ου βιβλίου, ο Δον Κιχώτης, ως τραγικό πρόσωπο κι ενσαρκωτής μιας γνήσιας εσωτερικότητας, συλλαμβάνεται να διαγράφει μια κατακόρυφη πορεία προς το εσωτερικό της σπηλιάς του Μοντεσίνου· προς τα βάθη των φαντασιακών αναμετρήσεων. Έχοντας παραμερίσει κάθε κοινό φόβο κι αψηφώντας τον κίνδυνο του καταποντισμού, εισέρχεται σ’ έναν τόπο εμπειρίας εκουσίως με την αμφίεση του περιπλανώμενου ιππότη, όπως εισέρχεται το παιδί σ’ ένα περιβάλλον που διέπεται από τους ιδιόμορφους κανόνες παιχνιδιού.

 

Με αφορμή την κατάβαση και την απόκρυφη, ενύπνια περιπλάνηση του Δον Κιχώτη-Homo Ludens εντός του περιβάλλοντος του σπηλαίου, στην παράσταση παρακολουθούμε μια αλληλουχία επεισοδίων υπό τους ιδιόμορφους κανόνες που ορίζει η τάξη του παιχνιδιού, όπου όλα πολλαπλασιάζονται καθώς ανακλώνται αδιάκοπα στα κάτοπτρα ενός ιδιωματικού οράματος της πραγματικότητας, όπου όλα συνδέονται μέσω του κατακόρυφου άξονα της κατάβασης με τη μεγαλύτερη ιδέα της ζωής.

 

Συντελεστές

Σκηνοθεσία-δραματουργία-σκηνογραφία-κοστούμια: Έφη Μπίρμπα

Κείμενα: Μιχαήλα Πλιαπλιά, Effi Rabsilber, Έφη Μπίρμπα

Επιμέλεια κειμένων: Μιχαήλα Πλιαπλιά

Σχεδιασμός φωτισμού: Γιώργος Καρβέλας

Συνθέτης-σχεδιασμός ήχου: Constantine Skourlis

Κατασκευή σκηνικών: Σωκράτης Παπαδόπουλος

Κατασκευή κοστουμιών: Δέσποινα Μακαρούνη

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάννα Έλληνα

Βοηθός σκηνογράφου: Μυρτώ Λάμπρου

Βοηθός ενδυματολόγου: Δάφνη Ηλιοπούλου

Τεχνικός υπεύθυνος: Γιάννης Ψαρρός

Ηχολήπτης: Ηλίας Φλάμμος 

Ερμηνευτές: Άρης Σερβετάλης, Αχιλλέας Χαρίσκος, Ιωάννα Τουμπακάρη, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Σοφία Γεωργοβασίλη, Δάφνη Αντωνιάδου, Κυριάκος Σάλης

Κινηματογράφηση trailer-teaser: Γρηγόρης Πανόπουλος|makeyourownfilms.com

Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης

Γραφιστική: Πασχάλης Ζέρβας | wolframgrafik

Εναερίτης-εκπαιδευτής αναρρίχησης: Βάιος Καραλάιος

Υπεύθυνες επικοινωνίας: Κατερίνα Αποστολοπούλου, Ευαγγελία Σκρομπόλα

Παραγωγή&Εκτέλεσηπαραγωγής: Rēs Ratio Network

Η παράσταση επιχορηγήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και είναι ισυμπαραγωγή του Rēs Ratio Network με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Joyland – του Saim Sadiq- Τριανόν

Κύκλος Προβολών Σινεμά Ψ 2024 «Πολιτισμικές μορφές της σεξουαλικότητας» Joyland (126’, 2022) του Saim Sadiq Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2024 Ώρα 17:00 Κινηματογράφος Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21