«Ο Χορός του θανάτου» έως 2/3

«Ο Χορός του θανάτου»

Μια παραγωγή της Εταιρείας Θεάτρου Συν-Επί

Τηλέφωνο: 2105231131

Θέατρο Μεταξουργείο

Ακαδήμου 14, Αθήνα 104 36

Τηλέφωνο: 21 0523 4382

 

Μετά από την μεγάλη επιτυχία που σημείωσε και τις σημαντικές κριτικές που απέσπασε, το αριστουργηματικό έργο του Αυγούστου Στρίντμπεργκ «Ο ΧΟΡΟΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ», ολοκληρώνει τις παραστάσεις του (όπως ήταν προγραμματισμένο),

στις 2 Μαρτίου 2019, στο Θέατρο Μεταξουργείο.

 

Η εταιρεία θεάτρου Συν-Επι παρουσιάζει στο θέατρο Μεταξουργείο ένα τρίπτυχο έργων του Αυγούστου Στρίντμπεργκ, στις σεζόν (2018-19 & 2019-20), με τον Άκι Βλουτή και την Δήμητρα Χατούπη που, μετά από την πολύ επιτυχημένη τους συνύπαρξη την περασμένη σεζόν στο “Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ”,  συμπρωταγωνιστούν στον “Χορό του θανάτου”, στον “Πατέρα” και στην “Σονάτα των φαντασμάτων” με τον Άκι Βλουτή να αναλαμβάνει και τον ρόλο του σκηνοθέτη.

Λίγα λόγια του Άκι Βλουτή για το εγχείρημα αυτό:

«Η σκέψη αυτή προέκυψε μετά από αρκετό χρόνο μελέτης των κειμένων. Η ενασχόληση με αυτά γέννησε ένα όραμα, το οποίο φιλοδοξούμε να πραγματώσουμε στα ερχόμενα δύο έτη. Ο Στρίντμπεργκ είναι, ίσως, ο σημαντικότερος δάσκαλος του 20ου αιώνα και τα συγκεκριμένα τρία έργα είναι αρκετά αντιπροσωπευτικά, ώστε ν’ αντιληφθούμε πως αυτός – με έναν τρόπο –  όρισε την έννοια «σύγχρονο θέατρο» με κύριο άξονα το ονειρικό στοιχείο.»

 

Ο Αύγουστος Στρίντμπεργκ (1849-1912) είναι ο πατέρας – κατά τον Ο’ Νηλ -του σύγχρονου θεάτρου. Η σκέψη του επηρεασμένη από τον Κίρκεγκαρντ, τον Νίτσε, τον Ρουσσώ και τον Φουριέ, τον οδηγεί στον ρομαντισμό, στον αθεϊσμό και στον μυστικισμό.

Δαιμόνιος ερευνητής της συμπεριφοράς των ανθρώπων και των μυστηρίων του υποσυνείδητου, περνάει με μεγάλη ευκολία από τον πιο σκληρό νατουραλισμό, στον  αέρινο συμβολισμό.  Καταγγέλλει τον θρίαμβο της βίας στις διαπροσωπικές σχέσεις και την αδυναμία επικοινωνίας του ενός με τον άλλον, όσο και του ενός με τους πολλούς, έχοντας ο ίδιος φτάσει στα πρόθυρα της τρέλας, μετά τις αποτυχίες των τριών γάμων του.

Στο τελευταίο στάδιο της δημιουργίας του, εμπνευσμένος από τον θεοσοφιστή Σβέντεμποργκ, ο μυστικισμός επικρατεί στο έργο του, που φωτίζεται από ένα διαυγές ουμανιστικό φως. Ο πραγματικός συνεχιστής του, ο οποίος δεν αρνήθηκε ποτέ την επιρροή του από αυτόν, υπήρξε ο Σάμιουελ Μπέκετ.

 

 

Εναρκτήριο έργο, τον Οκτώβρη του 2018, για την εταιρεία θεάτρου Συν-Επί στο θέατρο Μεταξουργείο, ήταν ο «Χορός του θανάτου».

Ένα ζευγάρι -ο Έντγκαρ και η Άλις-, που ζει απομακρυσμένο και απομονωμένο σ΄ ένα νησί, σε ένα κτήριο που κάποτε ήταν φυλακή, απόψε γιορτάζει τα 25 χρόνια έγγαμου βίου. Από το ξεκίνημα του έργου, προσπαθούν να δραπετεύσουν από την κενότητα της ζωής τους, φτιάχνοντας μαζί παράξενα παιχνίδια που τους κρατούν «ζωντανούς». Η απροσδόκητη εμφάνιση του Κουρτ, δημιουργεί ένα ερωτικό τρίγωνο, που με την σειρά του κινητοποιεί ένα χορευτικό διάλογο, στον οποίο ο καθένας από τους τρεις ήρωες αντιμετωπίζει τους άλλους δύο. Πέραν αυτών όμως, ο Στρίντμπεργκ, μέσα από τις πυκνές σιωπές ανιχνεύει μια σειρά από παγκόσμια υπαρξιακά ζητήματα.  Αν και η κύρια θεματική του έργου πηγάζει από την συζυγική σύγκρουση, παράλληλα υποβόσκουν άμεσα ή έμμεσα η υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου απέναντι στον άλλον, απέναντι στον θάνατο, απέναντι στον κόσμο και την ζωή, απέναντι στην χριστιανική ενοχή, στην μετά θάνατον ζωή και τη μεταφυσική. Ο Στρίντμπεργκ ως μέγας προφήτης, συλλαμβάνει πολύ βαθειά μέσα του, ότι το παιδικό παιχνίδι και το όνειρο, είναι οι μόνες καταφυγές, που επιτρέπουν την απόλυτη ελευθερία της έκφρασης. Δημιουργεί έτσι, ένα δαιμονικό αλλά και απολαυστικό αριστούργημα.

 

 

 

Μερικές από τις κριτικές της παράστασης:

https://www.lifo.gr/guide/theater_reviews/192/o-xoros-toy-thanatoy-toy-aygoystoy-strintmpergk-i-medoysa-exei-kefia

https://www.kallitexnes.gr/theatre/idame-tin-parastasi-o-choros-tou-thanatou-tou-aougkoust-strintmpergk-sto-theatro-metaxourgio/

https://www.enetpress.gr/%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B8%CE%B5%CE%AC%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%85-%CE%BF-%CF%87%CE%BF%CF%81%CF%8C%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B8%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF/

https://full-time.gr/2018/12/o-xoros-tou-thanatou-kritiki/

http://www.avgi.gr/article/10971/9363119/e-atheate-pleura

 

Trailer: https://youtu.be/hPnL-vbjK4E

 

Ο χορός του θανάτου 

Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές

Σκηνοθεσία: Άκις Βλουτής

Σκηνικά- Κοστούμια: Νίκος Αναγνωστόπουλος

Φωτισμοί: Δημήτρης Λογοθέτης

Μουσική: Κώστας Ζησιμόπουλος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Αντωνίνα Βλουτή

Φωτογραφίες- Trailer: Βάσια Αναγνωστοπούλου

Προβολή – Επικοινωνία: BrainCo (υπεύθυνη project: Σταυρούλα Κεντιέ)

 

Παίζουν: Άκις Βλουτής

Δήμητρα Χατούπη, Βασίλης Ευταξόπουλος

Είδος: Δράμα

Έναρξη παραστάσεων: 31/10/2018

Τελευταία παράσταση: 02/03/2019

Διάρκεια: 100 χωρίς διάλειμμα

Τιμές εισιτηρίων: Τετάρτη: Γενική είσοδος 10 ευρώ,

Πέμ.,Παρ.,Σάββ: Κανονικό 14 ευρώ, μειωμένο 10 ευρώ

 

Προπώληση εισιτηρίων:

https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-metaxourgeio/xoros-thanatou/

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Τετάρτη: 20.00, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο: 21.00

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

  ΤΑΝΚ/ΟΛΗ ΝΥΧΤΑ ΕΔΩ

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ 17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024 ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ τιμά την επέτειο της εξέγερσης        του Πολυτεχνείου παρουσιάζοντας την βραβευμένη παράσταση 

Διεθνές Συνέδριο “Το Θέατρο στην Περιφέρεια”

Το Εργαστήριο Έρευνας και Τεκμηρίωσης του Νεοελληνικού Θεάτρου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Θεάτρου, Κινηματογράφου

Φθινοπωρινή Ιστορία του Α. Αρμπούζωφ

Πρεμιέρα   στις 11/11 Φθινοπωρινή Ιστορία του Α. Αρμπούζωφ σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη, στο θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης.   H Πέμη Ζούνη και ο Σταύρος Ζαλμάς, συναντιούνται

BookPoint: Ένα σημείο για όλα τα βιβλία!

Η οσδέλnet μετονομάζεται σε BookPoint BookPoint: Ένα σημείο για όλα τα βιβλία!   Η oσδέλnet, η κορυφαία βιβλιογραφική βάση δεδομένων στην Ελλάδα, που περιλαμβάνει το