«Άνα ή το πανέξυπνο κορίτσι» της Κατρίν Μπεναμού

«Άνα ή το πανέξυπνο κορίτσι»

της Κατρίν Μπεναμού

 Πρεμιέρα Δευτέρα 4 Μαρτίου

και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00 στο Vault Theatre Plus

Είναι φυσιολογικό να ξεχνάς τη χώρα σου;

Είναι τόσο σημαντικό να είσαι από κάποια χώρα;

Η γειτονιά που ζεις είναι χώρα;

Η χώρα όπου γεννήθηκα είναι η δική μου χώρα;

 

Λίγα λόγια για το έργο

Στο έργο της Κατρίν Μπεναμού πρωταγωνιστούν μια γυναίκα και οι λέξεις. Διηγείται την ανακάλυψη και την κατάκτηση της γραφής από μια ώριμη μαθήτρια, μια μετανάστρια που αποφάσισε να ξαναπιάσει το νήμα της μόρφωσης από εκεί που της το είχαν κόψει, στην εφηβεία, για να την παντρέψουν με κάποιον άγνωστο, ο οποίος την πήρε μαζί του στο Παρίσι.

Η μεγαλούπολη είναι κλειστή κι ακατανόητη για την αναλφάβητη Άνα. Καθώς μαθαίνει τα γράμματα, καθώς μαθαίνει τις λέξεις, καθώς πειραματίζεται και παιχνιδίζει μ’ αυτές, δίνει όνομα στις αναμνήσεις της, στις επιθυμίες της και ξεκινά να συλλαβίσει τον εαυτό της και το περιβάλλον της. Θα τρομάξει; Θα ενθουσιαστεί; Θ’ απογοητευτεί; Θα τα καταφέρει;

 

Το έργο γράφτηκε το 2016 και παρουσιάστηκε για πρώτη στο Φεστιβάλ της Avignon όπου απέσπασε άριστες κριτικές. Την ίδια χρονιά παίχτηκε στο Παρίσι, ενώ είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται στην Αθήνα. Κάνει πρεμιέρα τη Δευτέρα 4 Μαρτίου στις 21.00 στο Vault Theatre Plus, όπου θα παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη.

 

 

Σημείωμα της συγγραφέως

Εδώ και πολλά χρόνια είμαι υπεύθυνη σε εργαστήρια αναλφάβητων γυναικών. Δουλεύοντας εκεί, ασχολούμαστε με τις λέξεις, παίζουμε μαζί τους, τις εξημερώνουμε, τις ακούμε, μας παρασέρνουν σε ιστορίες. Η ιστορία της Άνας μοιάζει σε πολλά σημεία με την ιστορία της γιαγιάς μου, αλλά αυτό το κατάλαβα όταν την είχα πια τελειώσει. Στη συνέχεια έμαθα ότι ο άντρας της είχε κι αυτός ένα μπλε παντελόνι, από τη στρατιωτική στολή του ’14, κρεμασμένο στη ντουλάπα, και στο βάθος του κήπου τους υπήρχε ένα έλος. Όταν τη ρώτησαν πού τα βρήκε όλα αυτά, η Άνα απάντησε ότι τα φαντάστηκε. Όταν γνώρισα εγώ τη γιαγιά μου, είχε γίνει μια γυναίκα καλλιεργημένη κι ελεύθερη. Είχε υπάρξει έξυπνο κορίτσι, την είχαν παντρέψει οι γονείς της με έναν άντρα που δεν γνώριζε, στην αρχή του προηγούμενου αιώνα, σε ένα χωριό στην Αλγερία.

Catherine Benhamou

 

Ταυτότητα παράστασης

Διανομή ρόλων

Άνα: Ιωάννα Γκαβάκου

Μητέρα – Καθηγήτρια: Ντέπυ Μαυροπούλου

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Αθηνά Κεφαλά

Μετάφραση: Άννα Δαμιανίδη – Αθηνά Κεφαλά

Κίνηση: Χριστίνα Σκουτέλα

Μουσική: Αλέξανδρος Μισιρλιάδης

Επιμέλεια κοστουμιών: Μαριάννα Ζαχαριάδου

Video – Φωτογραφίες: Θανάσης Κεφαλάς

Φωνή παππού: Βασίλης Χατζηδημητράκης

Φωνή εκφωνήτριας του ΜΕΤΡΟ: Άννα Δαμιανίδη

Φωτισμοί: Θοδωρής Μαργαρίτης

Βοηθός σκηνοθέτη: Ντέπυ Μαυροπούλου – Λίντα Πεπέ

 

Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά

 

Ο χώρος

Πολυχώρος VAULT Theatre Plus

Μελενίκου 26 (Γκάζι) Βοτανικός,  Τηλ.: 213 035 6472

 

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Η Blank Wall Gallery – 3ο B&W Athens Photography.

Η Blank Wall Gallery διοργανώνει το 3ο B&W Athens Photography. Η παρουσίαση των φωτογραφιών θα διεξαχθεί στο Σεράφειο με εναρκτήρια ημερομηνία τις 22 Φεβρουαρίου. Μετά την εμπειρία μας από το Chania International Photo Festival, τα 11 χρόνια παρουσίας της Blank Wall Gallery στην Αθήνα, και

Η ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΟΣ- Θέατρο Χώρα

Η ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΟΣ -του Χρήστου Βακαλόπουλου Σκηνοθεσία Γιώργος Παύλου Μια 32χρονη γυναίκα, η Ρέα Φραντζή, βρίσκεται σε μια μεταιχμιακή στιγμή της ζωής της: Έχει