«Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» του Ευριπίδη- ΚΒΘΕ- στην Επίδαυρο

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2019

«Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» του Ευριπίδη

 Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2019

Παρασκευή 19 & Σάββατο 20 Ιουλίου, στις 21:00

 

Η τραγωδία «Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» του Ευριπίδη, η μεγάλη καλοκαιρινή παραγωγή του  Κρατικού  Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, μετά το δυναμικό της ξεκίνημα από τη Θεσσαλονίκη, έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2019. Η παράσταση, σε νέα μετάφραση  Παντελή Μπουκάλα και σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού, θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, την Παρασκευή 19 και το Σάββατο 20 Ιουλίου 2019, στις 21:00 και στη συνέχεια σε αρχαία θέατρα σε όλη την Ελλάδα.

 

Η Ανθή Ευστρατιάδου που τιμήθηκε με το 11ο «Θεατρικό Βραβείο Μελίνα Μερκούρη» για την θεατρική περίοδο 2016 θα ερμηνεύσει το ρόλο της Ιφιγένειας. Ο  Γιώργος Γλάστρας τον Αγαμέμνονα, η Μαρία Τσιμά την Κλυταιμήστρα, ο Γιώργος Καύκας τον Πρεσβύτη, ο Νικόλας Μαραγκόπουλος τον Μενέλαο, ο Χρίστος Στυλιανού τον Αγγελιοφόρο και ο Θανάσης Ραφτόπουλος τον Αχιλλέα.

 

Η παράσταση στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου παρουσιάζεται με υπέρτιτλους στα αγγλικά.

 

Λίγα λόγια για το έργο

Η τραγωδία Ιφιγένεια η εν Αυλίδι γράφτηκε στην αυλή του βασιλιά της Μακεδονίας Αρχέλαου, στα χρόνια 408-406 π.Χ., λίγο πριν από τον θάνατο του Ευριπίδη. Αποτελεί μία από τις πέντε τραγωδίες του με θέμα από τον Τρωικό κύκλο, και μαζί με τις Βάχκες είναι τα δύο τελευταία δράματά του. Παραστάθηκε στα Μεγάλα Διονύσια μετά τον θάνατό του, από τον Ευριπίδη τον Νεότερο (γιό ή ανιψιό του μεγάλου τραγικού) και απέσπασε το πρώτο βραβείο.

Η τραγωδία εστιάζει στην απόφαση του Αγαμέμνονα, αρχιστράτηγου των Αχαιών, να θυσιάσει την κόρη του την Ιφιγένεια, ώστε να μπορέσει να σαλπάρει για την Τροία ο ελληνικός στόλος, που έχει ακινητοποιηθεί λόγω άπνοιας στην Αυλίδα. Αυτό είναι το θέλημα της θεάς Άρτεμης, όπως  αποκαλύπτει με τον χρησμό του ο μάντης Κάλχας. Έτσι, ο Αγαμέμνονας καλεί την Ιφιγένεια στην Αυλίδα, με το πρόσχημα του γάμου της με το πρωτοπαλίκαρο των Αχαιών, τον Αχιλλέα, προτού αναχωρήσουν για τον πόλεμο. Παρά το φρικτό δίλημμα που αντιμετωπίζει, αφού καλείται να επιλέξει μεταξύ της κόρης και της πατρίδας του, ο Αγαμέμνονας υπακούει στην «ανάγκη» και αποφασίζει να προχωρήσει στη θυσία, αγνοώντας τις ικεσίες της Κλυταιμήστρας, της Ιφιγένειας, του Αχιλλέα, ακόμα και του ίδιου του Μενέλαου. Η ευγενική Ιφιγένεια τελικά συμφιλιώνεται με την τραγική μοίρα της και αποδέχεται να θυσιαστεί υπέρ πατρίδας. Στο τέλος του έργου, ένας αγγελιοφόρος ανακοινώνει στην Κλυταιμήστρα ότι η Ιφιγένεια εξαφανίστηκε από τον βωμό προτού δεχτεί το θανάσιμο χτύπημα.

Σ΄ αυτό το κορυφαίο δράμα του, όπου οι χαρακτήρες εξελίσσονται από επεισόδιο και σε επεισόδιο, ο Ευριπίδης, βαθιά σοφός και ώριμος, αναδιευθετεί το επικό υλικό και, απευθυνόμενος στους διχασμένους Έλληνες της εποχής του, γίνεται ο κήρυκας της φιλοπατρίας.

 

Σημείωμα Σκηνοθέτη

O Ευριπίδης, στο τέλος της ζωής του, μας δίνει ένα έργο μεταπτώσεων και συνεχόμενων διλημμάτων, έμπλεο ειρωνείας και αναπάντεχων κωμικών στιγμών.

Εμποτισμένο από την ατμόσφαιρα της εποχής του, με την Αθηναϊκή δημοκρατία να παραπαίει και την ήττα στον Πελοποννησιακό πόλεμο να πλησιάζει, το έργο αποτυπώνει έναν κόσμο όπου η πίστη στον ηρωισμό και τις πατριαρχικές αξίες έχει κλονιστεί. Έναν κόσμο στον οποίον ο όχλος ανάγεται σε πρωταγωνιστή της δράσης, την ίδια στιγμή που οι ήρωες, ασταθείς, γεμάτοι αδυναμίες και με συνεχείς αλλαγές γνώμης, κατακρημνίζονται. Γίνονται δηλαδή τόσο ανθρώπινοι, που ξενίζουν. Μόνες σταθερές, σε έναν κόσμο μεταβατικό,  παραμένουν ο αγώνας για την εξουσία, η αναπόδραστη ανάγκη που συντρίβει ζωές και ο ασύμπτωτος χρόνος των καλών προθέσεων, που μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφές. Η Αθήνα δεν έχει πια το ηθικό έρεισμα ότι διεξάγει έναν πόλεμο αμυντικό ή εναντίον βαρβάρων. Παρόλα αυτά, το αίτημα της ομοψυχίας είναι κυρίαρχο και πρέπει να επικρατήσει.

Όμως η  θυσία της Ιφιγένειας δεν είναι επιβεβλημένη. Οι Αργείοι έχουν την επιλογή και να μην ξεκινήσουν για την Τροία. Ο Ευριπίδης δημιουργεί μία ηρωίδα που αποφασίζει τη θυσία της, υπό από το βάρος της ανάγκης. Δεν έχουμε να κάνουμε με μια ρομαντική αυτοθυσία, ούτε με ένα μονοδιάστατο πατριωτικό δράμα, αλλά με μια περίπτωση διαρκούς πάλης και ανισορροπίας, μια ιστορία ανατροπών, που θέτει τις βάσεις του μελλοντικού αιτήματος ενός ιδανικού ανθρώπου, όπου οι κοινωνικές απαιτήσεις δεν θα τον συντρίβουν, αλλά θα συμπορεύονται με την ελευθερία της σκέψης, της βούλησης και του προσωπικού καλού.

Μέχρι τότε, οι άνθρωποι δεν θα ξέρουν πού πραγματικά βρίσκονται, αλλά θα συνεχίζουν να οραματίζονται πού θέλουν να φτάσουν.

Γιάννης Καλαβριανός

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας

Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός

Σκηνικά-Κοστούμια: Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα, Ράνια Υφαντίδου

Mουσική σύνθεση-Μουσική διδασκαλία-Ηχητικός σχεδιασμός: Θοδωρής Οικονόμου

Kίνηση: Δημήτρης Σωτηρίου

Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος

A’ Βοηθός σκηνοθέτη: Αλεξία Μπεζίκη

Β’ Βοηθός σκηνοθέτη: Xάρης Πεχλιβανίδης

Βοηθοί σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Ελίνα Ευταξία, Isabela Tudorache

Φωτογράφιση παράστασης: Τάσος Θώμογλου

Οργάνωση παραγωγής: Marleen Verschuuren, Μαρία Λαζαρίδου

*Βοηθός σκηνογράφου (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Σοφία Τσιριγώτη

 

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Γιώργος Γλάστρας (Αγαμέμνων), Ανθή Ευστρατιάδου (Ιφιγένεια),  Γιώργος Καύκας (Πρεσβύτης), Νικόλας Μαραγκόπουλος (Μενέλαος), Θανάσης Ραφτόπουλος (Αχιλλέας), Χρίστος Στυλιανού (Αγγελιοφόρος), Μαρία Τσιμά (Κλυταιμήστρα).

 

Χορός: Μομώ Βλάχου, Στελλίνα Βογιατζή, Δέσποινα Γιαννοπούλου, Ιωάννα Δεμερτζίδου, Δανάη Επιθυμιάδη, Αίγλη Κατσίκη, Λήδα  Κουτσοδασκάλου, Μαρία Κωνσταντά, Αλεξία Μπεζίκη, Ζωή Μυλωνά, Μαριάνθη Παντελοπούλου, Κατερίνα Παπαδάκη, Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου

 

Μουσικός επί σκηνής: Δημήτρης Χουντής

 

«Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» του Ευριπίδη

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου – Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2019

Παρασκευή 19 & Σάββατο 20 Ιουλίου, στις 21:00

 

ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2019:

ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ: 45€

Α΄ ΖΩΝΗ: 40€

Β΄ ΖΩΝΗ: 20€

Β΄ ΖΩΝΗ, ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ: 13€  *Ισχύει και για τους κατόχους της Ευρωπαϊκής κάρτας Νέων.

ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ: 8€

ΑΜΕΑ/ΑΝΕΡΓΟI: 5€ (Στο Άνω Διάζωμα με την επίδειξη της σχετική κάρτας)

Για Oμαδικές κρατήσεις (άνω των 21 ατόμων) έκπτωση 20% στην αρχική τιμή των εισιτηρίων ( Ισχύει  για Β’ Ζώνη & Άνω Διάζωμα) – Πληροφορίες: Τηλ: 210 322 2720 || Email: [email protected]

 

Δυνατότητα μεταφοράς θεατών προς και από την Επίδαυρο

Οι θεατές που θα παρακολουθήσουν στην Επίδαυρο τις παραστάσεις του έργου «Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» μπορούν να εξασφαλίσουν τη μεταφορά τους προς και από την Επίδαυρο με εισιτήριο 10,30€.

Η κράτηση θέσεων για το λεωφορείο γίνεται μέσω της ιστοσελίδας της ticketmaster με τον κωδικό που αναγράφεται στο εισιτήριο. Κρατήσεις γίνονται μέχρι τις 17:00 της προηγούμενης ημέρας από την παράσταση.

Τα λεωφορεία θα αναχωρήσουν τις ημέρες των παραστάσεων (Παρασκευή 19 & Σάββατο 20 Ιουλίου) στις 17:00 από το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, στην Πλατεία Συντάγματος. Τα λεωφορεία της επιστροφής από την Επίδαυρο θα ξεκινήσουν 40 λεπτά μετά το τέλος της παράστασης.

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της ticketmaster

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Αναστασία Ζαννή «Ραντεβού»

Αναστασία Ζαννή «Ραντεβού» Τρίτη 23 Απριλίου στις 21.00 στο Θέατρο Άλσος Η προπώληση άνοιξε: https://www.more.com/music/anastasia-zanni-rantebou/   Ραντεβού στο Θέατρο Άλσος με την Αναστασία Ζαννή. Ένα μουσικό

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΟΙΩΝΟΣ (THE FIRST OMEN)

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΟΙΩΝΟΣ (THE FIRST OMEN) 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ FEELGOOD Όταν μια νεαρή Αμερικανίδα φτάνει στη Ρώμη για να αφιερώσει τη ζωή της

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ LIVE STREAMING ΓΙΑ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟΥΣ

Το livestreaming στις παραστατικές τέχνες Streater project Στο ΑΕΡΟΠΛΟΙΟ-ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟΥ Τέσσερεις Ευρωπαϊκοί καλλιτεχνικοί οργανισμοί στους δαιδαλώδεις και πάντα ενδιαφέροντες δρόμους της τεχνολογίας Συνεργάζονται, ερευνούν και