Η Λίμνη των κύκνων Κωνσταντίνος Ρήγος / Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

H Εθνική Λυρική Σκηνή, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης παρουσιάζουν:

 

Η Λίμνη των κύκνων

Κωνσταντίνος Ρήγος / Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι

 Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

4, 5, 6 Οκτωβρίου 2019

 Μουσική διεύθυνση Ηλίας Βουδούρης

 Με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης,

τους Α’ Χορευτές, τους Σολίστ, τους Κορυφαίους και το

Corps de Ballet της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

 

Μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσε στην Αθήνα, η Λίμνη των Κύκνων του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε χορογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου, ταξιδεύει στη Θεσσαλονίκη για τρεις μοναδικές παραστάσεις στις 4, 5, 6 Οκτωβρίου 2019 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης  σε μουσική διεύθυνση Ηλία Βουδούρη.

 Η Λίμνη των κύκνων του Τσαϊκόφσκι διαχρονικά συναρπάζει και συγκινεί το κοινό, ενώ την ίδια στιγμή αποτελεί πρόκληση στην καριέρα των χορευτών αφού οι δεξιοτεχνικές ικανότητες και ο λυρισμός που απαιτούνται για την ολοκληρωμένη ερμηνεία του έργου υπερβαίνουν σχεδόν τα ανθρώπινα όρια. Παράλληλα, πρόκειται και για ένα μουσικό έργο μεγάλων ερμηνευτικών απαιτήσεων.

H παραγωγή της Λίμνης των κύκνων του Μπαλέτου της ΕΛΣ αντιπαραθέτει εκτενή κομμάτια της πρωτότυπης χορογραφίας του μπαλέτου των Πετιπά / Ιβάνοφ, με μια νέα χορογραφική ματιά, επιχειρώντας να θέσει ερωτήματα, αλλά και να αναζητήσει απαντήσεις για το πώς μπορούν να «ξαναδιαβαστούν» σήμερα τα μεγάλα έργα του ρεπερτορίου του κλασικού χορού.

 

Ο διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ Κωνσταντίνος Ρήγος ανασύρει ορισμένους από τους φόβους και τις έμμονες εικόνες της εποχής μας για να καταδυθεί στη δική του λίμνη. Ένα τοπίο σε μια εποχή μετά την καταστροφή. Ένα ερημωμένο βενζινάδικο για να θυμίζει έναν κόσμο που ξέμεινε από καύσιμα. Μια λίμνη όπου το φυσικό και το υπερφυσικό συνυπάρχουν κι εναλλάσσονται. Και κυρίως ο Πρίγκιπας Ζήγκφρηντ -ένας ρομαντικός ήρωας που αναμετράται διαρκώς με το απόλυτο- το μεταμορφωτικό βλέμμα του οποίου καθορίζει τη μορφή των γύρω του.

 

Το βλέμμα του Ζήγκφρηντ είναι άλλωστε ο κύριος φορέας της αφήγησης. Δικές του φαντασιακές προβολές είναι ο λευκός και ο μαύρος κύκνος, τους οποίους καλείται να κυνηγήσει και να σκοτώσει: καθώς δεν είναι παρά κομμάτια του εαυτού του, το βέλος του τόξου του θα βρει τελικά και τον ίδιο.

 

Ο Ρήγος  επιχειρεί μια μεταμοντέρνα ανάγνωση και μετατρέπει το κλασικό μπαλέτο σε κάτι που θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε μετα-κλασικό, αφού συνδιαλέγεται και επαναπλαισιώνει το πρωτότυπο, δημιουργώντας ένα νέο έργο.

 

Η πρωτότυπη χορογραφία των Πετιπά / Ιβάνοφ κυριαρχεί στη σκηνή της λίμνης, σαν μια τελετουργία που επαναλαμβάνεται στο άχρονο αυτό περιβάλλον. Δημιουργώντας ένα χορογραφικό παλίμψηστο, οι χορευτές εναλλάσσουν το κλασικό στυλ με πολλά άλλα χορογραφικά στυλ, από το νεοκλασικό, έως το σύγχρονο, ακόμη και κάποια στοιχεία από τις κουλτούρες του δρόμου.

 

O Κωνσταντίνος Ρήγος σημειώνει: Στη Λίμνη των κύκνων παρουσιάζω μια εκδοχή που φλερτάρει με τη γοητεία του κλασικού χορού με έναν σύγχρονο τρόπο νεοκλασικού ενδιαφέροντος. Μια εκδοχή προσαρμοσμένη στην τεχνική που διαθέτει το μπαλέτο της ΕΛΣ. Πιστεύω ότι όλες οι κλασικές χορογραφίες με την ανάλογη ερμηνεία μπορούν να μοιάζουν σύγχρονες. Έχω κρατήσει κάποια κομμάτια της κλασικής χορογραφίας των Ιβάνοφ και Πετιπά σχεδόν αυτούσια, μιας και τόσα χρόνια μετά τη δημιουργία τους μου φαίνονται σχεδόν σημερινά. Ο κλασικός χορός χρειάζεται υψηλή τεχνική και εκφραστικότητα. Παράλληλα, αν ξεπεράσεις το κομμάτι της παντομίμας που υπάρχει στα έργα αυτά, το κλασικό μπαλέτο έχει εξελιχθεί ως τεχνική και τέχνη. Οι ήρωες κρατάνε τα χαρακτηριστικά της κλασικής εκδοχής, μόνον που οι ρόλοι παρουσιάζονται ως προβολές του ίδιου του πρίγκιπα. Βλέπω τους ρόλους του λευκού και του μαύρου κύκνου ως τις δύο πλευρές του ίδιου προσώπου. Την αθωότητα και την ανάγκη για αυτοκαταστροφή που κρύβει μέσα του κάθε άνθρωπος. Την ανθρώπινη ύπαρξη την έλκει το καλό και το κακό. Αυτό το βρίσκω ιδιοφυές σε αυτό το έργο και είναι ένα από τα στοιχεία που θέλω να αναδείξω. Το πώς, δηλαδή, παρουσιάζονται οι δύο εκδοχές της ανθρώπινης ύπαρξης, η καλή και η κακή“.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μουσική διεύθυνση: Ηλίας Βουδούρης
Χορογραφία – σκηνοθεσία – σκηνικά: Κωνσταντίνος Ρήγος, με αναφορές στις χορογραφίες των Πετιπά και Ιβάνοφ

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Θοδωρής Ρέγκλης
Σύμβουλος δραματουργίας: Αλέξανδρος Ευκλείδης
Κοστούμια: Γιώργος Σεγρεδάκης
Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας
Συνεργάτιδα αρχιτέκτονας: Μαίρη Τσαγκάρη

Βίντεο: Κωνσταντίνος Γαρίνης

 

Διανομή

 

Ζήγκφρηντ
Βαγγέλης Μπίκος (4-6/10)
Ντανίλο Ζέκα (5/10)

 

Οντέτ
Μαρία Κουσουνή (4-6/10)
Ελεάνα Ανδρεούδη (5/10)

Οντίλ
Ελεάνα Ανδρεούδη (4-6/10)
Μαρία Κουσουνή (5/10)

Βασίλισσα
Νατάσα Σιούτα (4-5-6/10)

Δάσκαλος
Στράτος Παπανούσης (4-6/10)
Γιώργος Βαρβαριώτης (5/10)


Ρόθμπαρτ
Γιώργος Βαρβαριώτης (4-6/10)

Ίγκορ Σιάτζκο (5/10)


Με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, τους Α’ Χορευτές, τους Σολίστ, τους Κορυφαίους και το Corps de Ballet της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

 

Παραστάσεις: Παρασκευή 4, Σάββατο 5 & Κυριακή 6 Οκτωβρίου

Ώρα έναρξης: 21:00

Χώρος : Μεγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Μ1- Αίθουσα Φίλων Μουσικής

Τιμές εισιτηρίων : 40€,  30€, 25€ & 12€ (μειωμένο)

Προπώληση : www.tch.gr,  www.ticketservices.gr & tickets.public.gr – Public.gr

Εκδοτήρια Μεγάρου Μουσική Θεσσαλονίκης  (τηλ.2310 895.938-9)

 & Εκδοτήρια Πλ. Αριστοτέλους

 

 

 

 

 

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

ΒΑΝ της Αντιγόνης Σταυροπούλου

ΒΑΝ της Αντιγόνης Σταυροπούλου ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ Zmak Greek Pro Wrestling Dungeon   Μιλάει αυτή: Σε μια γυναίκα 33 ετών έχει καρφωθεί μια τρελή