«ΕΝΑΣ ΑΝΕΠΑΙΣΘΗΤΟΣ ΠΟΝΟΣ» του Χάρολντ Πίντερ

«ΕΝΑΣ ΑΝΕΠΑΙΣΘΗΤΟΣ ΠΟΝΟΣ»
του Χάρολντ Πίντερ


ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΧΡΟΝΙΑ
Από 18 Οκτωβρίου, Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00
Για 12 μόνο παραστάσεις (Μέχρι 23/11)

Για δεύτερη χρονιά, ένα -όχι και πολύ γνωστό- έργο του Πίντερ σε μια παράσταση που συζητήθηκε. Ο Πίντερ υφαίνει μια «κωμωδία της απειλής», ένα από τα πρώτα του έργα, με πρωταγωνιστές ένα ζευγάρι και έναν ιδιαίτερο επισκέπτη που σχηματίζουν ένα τρίγωνο με απρόβλεπτη εξέλιξη. Ο Έντουαρντ και η Φλώρα, ένα ζευγάρι μετά την πρώτη νιότη τους, απολαμβάνουν το τσάι τους στη βεράντα. Είναι καλοκαίρι, η μεγαλύτερη μέρα του χρόνου, ο καιρός είναι υπέροχος και ο κήπος ανθισμένος.  Τα πράγματα είναι, κατά πάσα πιθανότητα, όπως φαίνονται, αν και δεν χρειάζεται να είναι έτσι.  Μια συνάντηση φέρνει τα πάνω κάτω στο κατά τα άλλα φιλήσυχο ζευγάρι, ή καλύτερα, τα μέσα έξω.

To έργο «Ένας ανεπαίσθητος πόνος» (πρωτότυπος τίτλος: A slight ache) γράφτηκε από τον Χάρολντ Πίντερ το 1958 και αρχικά προοριζόταν για το ραδιόφωνο. Στη συνέχεια όμως ανέβηκε επιτυχημένα και στη σκηνή ενώ ακόμα ζούσε ο συγγραφέας. Υπαινιγμοί, φλέγμα, χιούμορ, ανατροπές… ο Πίντερ για άλλη μια φορά εστιάζει, ή βάζει στο στόχαστρο, τη σχέση ενός παντρεμένου ζευγαριού. Μια συνάντηση γίνεται η αφορμή για να αποκαλυφθούν οι επιθυμίες και οι φόβοι που μέχρι εκείνη τη στιγμή βρίσκονται στα λόγια που δεν λέγονται. Μερικές φορές εξάλλου, η επιθυμία και ο φόβος είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.

Το έργο «Ένας ανεπαίσθητος πόνος» είναι απολαυστικό και ενοχλητικό ταυτόχρονα.
Είναι… Πίντερ!

Εγραψαν για την παράσταση:

«Μια πολύ όμορφη παράσταση έχει δημιουργήσει η Χριστίνα Χριοστοφή, με πλήρη συνέπεια στην μυστηριακή Πιντερική ατμόσφαιρα, δημιουργώντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις να αναδειχθούν τα μηνύματα του έργου. Καθοδηγεί την Μαρία Μπρανίδου και τον Δημοσθένη Φίλιππα, σε μια κλιμακωτή ερμηνεία των ρόλων τους : η πορεία του ήθους και του χαρακτήρα τους, καταγράφονται βήμα-βήμα μέχρι την πτώση ή την επιβολή».

Κώστας Ζήσης Tetragwno.gr

«Θα μπορούσε να είναι ένας Πιντερικός εφιάλτης, που λαμβάνει χώρα στην εξοχή σε μια φύση που οργιάζει, όμως η Χριστίνα Χριστοφή επεξεργάζεται το έργο του Πίντερ, ακριβώς όπως την καθοδηγεί η ίδια η γραφή του, φέρνοντας μικρές λεπτομέρειες που δύνανται να αλλάξουν όλη την ματιά του θεατή. Μια απαιτητική παράσταση».

Νάγια Παπαπάνου, Boem Radio

«Εκπληκτικό το κείμενο του Πίντερ σε μια ωραία μετάφραση του Αλέξη Αλάτση. Η σκηνοθεσία της Χριστίνα Χριστοφή μαζί με την ερμηνεία των ηθοποιών, του Δημοσθένη Φίλιππα ( Έντουαρντ), της Μαρίας Μπρανίδου ( Φλώρα) και του Κωσταντή Μιζάρα (πωλητής σπίρτων) το έκαναν απολύτως κατανοητό. Ακούστηκε ο λόγος και με τρόπο απλό και ουσιαστικό πέρασε το μήνυμα».

Μαρία Μαρή, theatromania. gr

«Η Χριστίνα Χριστοφή προσφέρει μια αριστουργηματική σκηνοθεσία. Με εντυπωσιακό ρυθμό, καθαρότητα, αμεσότητα και τεράστια ευαισθησία, αγκαλιάζει με αγάπη και ποιητικά, όπως και ο ίδιος ο συγγραφέας, τους ήρωες του έργου, σε κάθε λέξη, κάθε παύση και κάθε σιωπή τους. Παραδίδει μια παράσταση σπάνιας θεατρικής μαγείας, αποκαλύπτοντας τη μεγάλη δραματουργική αξία του έργου και τη θεατρική ιδιοφυΐα του πάντα διαχρονικού Πίντερ».

Νίκη Ράπτη,theathinai.com

«Όλο αυτό το μεταπτωσιακό περιβάλλον η σκηνοθέτιδα Χριστίνα Χριστοφή το αποτυπώνει με ενάργεια, τονίζοντας σθεναρά την οδυνηρή κλιμάκωση της ψυχοσύνθεσης των ηρώων. Την πτώση και την τύφλωση του ενός και την χαρά / ανυπομονησία της άλλης μπροστά στο πολλά υποσχόμενο μέλλον….Η σκηνοθετική γραμμή φωτίζει την εμβέλεια της επιλογής και πώς αυτή μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα».

Ζωή Τόλη, Enetpress

 «Η σκηνοθετική ματιά της Χριστίνας Χριστόφη τοποθετεί τη δράση του έργου στον αρχετυπικό κήπο, ο οποίος μεταφορικά συνδέει τα αντίθετα, δηλαδή το θάνατο και την αναγέννηση. Έξυπνο σκηνοθετικό εύρημα αποτελεί η τοποθέτηση ενός πανιού στο κέντρο της σκηνής, όπου με το παιχνίδι των φωτισμών, ο θεατής έχει τη ψευδαίσθηση της προοπτικής, δηλαδή να αντιλαμβάνεται διαφορετικές αποστάσεις και διαφορετικά βάθη επί σκηνής. Κατά τα άλλα άφησε το έργο του Πίντερ να μιλήσει στο θεατή χωρίς πολλές εξωτερικές παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να αποπροσανατολίσουν το θεατή»

Αλεξία Λυμπέρη,artviews.gr

«Ο Δημοσθένης Φίλιππας στο ρόλο του Έντουαρντ ενσαρκώνει αριστοτεχνικά τον εγκλωβισμένο στους φόβους του ήρωα του και καταφέρνει να μας πείσει σε όλες τις μεταπτώσεις του. Η Μαρία Μπρανίδου, η Φλώρα της παράστασης, διαθέτει εύπλαστη κίνηση, φωνή με διακυμάνσεις, παύσεις ουσιαστικές και γλυκύτητα εκεί που χρειάζεται. Στην αρχή φαίνεται ήρεμη, ευγενική και στη συνέχεια παθιασμένη με δίψα για ζωή. Οι καταπιεσμένες επιθυμίες βγαίνουν προς τα έξω και οδηγείται στη λύτρωση».

Νατάσα Κωνσταντινίδη, viewtag.gr

 

 

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Αλέξης Αλάτσης
Σκηνοθεσία: Χριστίνα Χριστοφή
Σκηνικά/Κοστούμια: Μυρτώ Κοσμοπούλου
Φωτισμοί: Γιάννης Ζέρβας
Μουσική: Stratum3
Φωτογραφίες: Χρήστος Καλαϊτζής
Επικοινωνία/Δημόσιες σχέσεις: Γιώτα Δημητριάδη

Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Δημοσθένης Φίλιππας, Μαρία Μπρανίδου, Ηλίας Γκογιάννος

 

Σελίδα παράστασης στο facebook: https://www.facebook.com/%CE%88%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%AF%CF%83%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%80%CF%8C%CE%BD%CE%BF%CF%82-316333085675451/

 

 

Θέατρο ΜΠΙΠ

Αγίου Μελετίου 25 & Κυκλάδων, Κυψέλη

τηλέφωνο κρατήσεων: 2130344074, απαραίτητη η κράτηση λόγω περιορισμένων θέσεων.

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

ΜΟΥΣΙΚΗ: ΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

ΜΟΥΣΙΚΗ: ΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ! Άννα Σεβαστή Τζίμα & Θωμάς Κινδύνης   Η εννεαμελής «Παραμυθένια Ορχήστρα» του Θωμά Κινδύνη θα μας πείσει πως το bulling,

ΦΑΝΤΑΣΜΑTA ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΡΕΤΡΟΣΠΑΚΤΙΒΑ UDI ALONI

ΦΑΝΤΑΣΜΑTA ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΡΕΤΡΟΣΠΑΚΤΙΒΑ UDI ALONI ΣΤΟ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ ΤΩΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ 2024 28-29-30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟ STUDIO  ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ “Όσο αγαπώ τον ένα, τόσο περισσότερο αγαπώ τον άλλο. Δεν μπορώ να

«ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ» μια δραματική κωμωδία

« ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ » μια δραματική κωμωδία κάθε  Δευτέρα & Πέμπτη στις 21:00 στο Σ.Ο.Τ.Α. – Σωματείο Οδηγών Ταξί Αττικής Τέσσερις γυναίκες συναντώνται τυχαία σε μια αίθουσα αναμονής, σε