ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ/ ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ

 

Από την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020, κάθε Τετάρτη στις 18:30 για 7 μόνο παραστάσεις

 

Το Πειραματικό Θέατρο Τέχνης της εταιρείας Τέχνης και Πολιτισμού ΠΛΕΥΣΗ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ σε συνεργασία με το studio Μαυρομιχάλη και τον Θεατρικό Οργανισμό «Νέο λόγο», παρουσιάζουν το έργο του Γιάννη Ρίτσου, «Φιλοκτήτης».

 

Η ιστορία

Καλοκαιριάτικο απόγευμα. Σε μιαν ερημική ακρογιαλιά νησιού — ίσως της Λήμνου. Ένα καράβι αραγμένο. Ακούγονται φωνές και γέλια ναυτών. Έξω από μια βραχοσπηλιά, κάθονται δυο άντρες — ο ένας, γενειοφόρος, ώριμος,· ο άλλος, νέος, σα να ’ναι  ο Νεοπτόλεμος.

Ο ώριμος άντρας, ύστερ’ από χρόνια απομόνωσης, είχε μιλήσει πολύ στον Νέο, και τώρα σωπαίνει πάλι, μέσα στη θλίψη. Ο Νέος, σα να παίρνει μια δύσκολη απόφαση, αρχίζει να του μιλάει.

 

Δεύτερο Κείμενο

ΟΧΙ τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι πια… αλλά με το το «ένδον ρήμα» μέσα στην Ιστορία… με τον εσώτερο πυρήνα του ο καθένας μέσα στη ζωή, στην αέναη αλλαγή του κοσμου… γνωρίζοντας πως δεν υπάρχει καμμιά ουσιαστική νίκη!

Η σκηνοθετική ματιά

Ο πιο συστηματικός μελετητής του ποιήματος του Ρίτσου, ο Πίτερ Μπήαν, υποστήριξε ότι ο ποιητής χρησιμοποίησε τον μύθο του Φιλοκτήτη με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτυπώσει όλη την ελληνική ιστορική εμπειρία, επισημαίνοντας μάλιστα ότι «η σημαντικότερη πολιτική αλλαγή στη ζωή του ίδιου του Ρίτσου, όπως και του Σοφοκλή, ήταν η διάσπαση της ενότητας των Ελλήνων».

Ο Ρίτσος ταλαντεύεται μεταξύ ιστορικής πληγής και ψυχικού τραύματος, ιδεολογικού καθήκοντος και ιδιωτικής ενδοσκόπησης, πράξης και προσωπείου, πολέμου και φιλίας.  Αν ο Φιλοκτήτης του Σοφοκλή είναι μια ιστορία πόνου, απάτης και του πώς κερδίζεται ο πόλεμος, ο μονόλογος του Ρίτσου είναι πιο αμφίσημος σε σχέση με άλλες, παλαιότερες και σύγχρονες, εκδοχές του μύθου. Εστιάζοντας στον Νεοπτόλεμο και όχι στον Φιλοκτήτη, ο Ρίτσος προσθέτει μια νέα διάσταση στη σύγχρονη πρόσληψη του μύθου και δοκιμάζει να προσδιορίσει τη συνολική πολιτική του θεωρία: Είμαι ζωντανός σημαίνει συμμετέχω σ’ έναν προβληματικό κόσμο. Πρέπει να πάμε στην Τροία, αλλά πρέπει να πάμε όχι πια ξεγελασμένοι από μηχανισμούς που η ίδια η ιστορία έχει διαψεύσει, είτε από φτηνούς ή χρεωκοπημένους μύθους, αλλά να προχωρήσουμε με τα μάτια ορθάνοιχτα, χωρίς αυταπάτες, μεταφέροντας τη «σιωπή» μας, μέσα στην οποία θα αποδεσμευτούν νέες δυνάμεις, που θα χρησιμεύσουν στην ανθρωπότητα σαν ένα γεφύρωμα προς το μέλλον.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία-σκηνογραφία: Νικόλας Ιορδανίδης

Σκηνικά-Κοστούμια: Πλεύση στο Αιγαίο

Φωτισμοί: Έκτορας Ροδινός

 

Ερμηνεία: Νικόλας Ιορδανίδης

Στο ρόλο της αφηγήτριας η Μαριέλα Δουμπού

 

Διάρκεια 60 λεπτά

 

Ημέρες και ώρες πραστάσεων :

Κάθε Τετάρτη στις 18:30. Μέχρι 8 Απριλίου 2020

 

Τιμές εισιτηρίων :

Κανονικό : 10 ευρώ

Φοιτητικό, κάτω των 25 ετών και άνω των 65 ετών, Άνεργοι : 8 ευρώ

Ατέλειες : 5 ευρώ

 

ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΝΕΟΣ ΛΟΓΟΣ

Studio Μαυρομιχάλη

Μαυρομιχάλη 134, Τηλ. 2106453330

studiomavromihali@gmail.com

www.studiomavromihali.gr

 

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Η Blank Wall Gallery – 3ο B&W Athens Photography.

Η Blank Wall Gallery διοργανώνει το 3ο B&W Athens Photography. Η παρουσίαση των φωτογραφιών θα διεξαχθεί στο Σεράφειο με εναρκτήρια ημερομηνία τις 22 Φεβρουαρίου. Μετά την εμπειρία μας από το Chania International Photo Festival, τα 11 χρόνια παρουσίας της Blank Wall Gallery στην Αθήνα, και

Η ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΟΣ- Θέατρο Χώρα

Η ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΟΣ -του Χρήστου Βακαλόπουλου Σκηνοθεσία Γιώργος Παύλου Μια 32χρονη γυναίκα, η Ρέα Φραντζή, βρίσκεται σε μια μεταιχμιακή στιγμή της ζωής της: Έχει