WHEN WE WENT ELECTRONIC
της Caitlin Saylor Stephens
Σκηνοθεσία: Μeghan Finn
Μουσική: Sarah Frances Cagianese και Caitlin Saylor Stephens
Φωτισμοί: Sarah Johnston
Photo credit: Skye Morse-Hodgson
Πρωταγωνιστούν: Drita Kabashi και Tiffany Iris
Παρακολουθήστε την παράσταση εδώ: https://vimeo.com/ondemand/theatrotechnis/410715616
Το νεοϋρκέζικο «The Tanκ», ένα από τα επιδραστικότερα off-off θέατρα του Μανχάταν, επιλέγει την πλατφόρμα του Θεάτρου Τέχνης για να παρουσιάσει για πρώτη φορά διαδικτυακά στην Αμερική, την Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο, την τελευταία σκηνοθεσία της καλλιτεχνικής του διευθύντριας Meghan Finn. Πρόκειται για το έργο “When we went electronic” που αποθέωσαν οι The New York Times, μια μετάκληση που είχε προγραμματιστεί για τη σκηνή της Φρυνίχου τον φετινό Ιούνιο και που οι δύο οργανισμοί συναποφάσισαν λόγω του Covid-19 να παρουσιάσουν διαδικτυακά, μέσα από το πρόγραμμα «Θέατρο Τέχνης -και- στο σπίτι». Η παράσταση είναι διαθέσιμη στην αγγλική γλώσσα από σήμερα Πέμπτη 23 Απριλίου στην επίσημη ιστοσελίδα του Θεάτρου Τέχνης, με συμβολικό αντίτιμο παρακολούθησης 3,5 ευρώ. Υπενθυμίζουμε ότι τα έσοδα των παραστάσεων που προβάλλει το Θέατρο Τέχνης on demand, διατίθενται αποκλειστικά στους εργαζόμενούς του, ως ελάχιστη ένδειξη στήριξης και αλληλεγγύης για το διάστημα όπου το θέατρο παραμένει κλειστό.
When we went electronic / λίγα λόγια για την παράσταση
Σχολείο τέλος! Βράδια αποφοίτησης 2011. Δύο κορίτσια «Made in USA», νεαρά μοντέλα της American Apparel, αναζητούν τη χαμένη τους μνήμη μετά από ένα «τραγικά» διασκεδαστικό πάρτι. Καθώς όμως αρχίζουν να τους συμβαίνουν πολύ περίεργα πράγματα, τα κορίτσια αμφισβητούν σιγά-σιγά την αυθεντικότητα της προσωπικής τους σύνθεσης, των υλικών από τα οποία οι ίδιες είναι φτιαγμένες, για να φτάσουν στο τέλος να αναρωτηθούν αν ό,τι συνέβη το προηγούμενο βράδυ ήταν όντως αληθινό. Ίσως τελικά το προηγούμενο βράδυ να μην ήταν «ένα-ακόμα-πάρτι». Ναι αυτό ακριβώς, ίσως να μην ήταν «ένα-ακόμα-πάρτι».
Διαβάστε εδώ την κριτική των The New York Times, του Theaterscene.net και του Onstage Blog για την παράσταση.
Official website: https://thetanknyc.org/when-we-went-electronic
Φωτογραφίες σε υψηλή ανάλυση εδώ:
https://www.dropbox.com/sh/h6bdb160g3wfnii/AAAbbs8_c5bHbpWx17Bx-Wuma?dl=0
~.~
WHEN WE WENT ELECTRONIC
A New Play by Caitlin Saylor Stephens
Directed by Meghan Finn
Songs by Caitlin Saylor Stephens and Sarah Frances
STREAMING à https://vimeo.com/ondemand/theatrotechnis/410715616
The Tank Theater, one of the most influential off-off Broadway theaters, chooses the platform of the Greek Art Theater Karolos Koun to present online, for the first time in the USA, Greece and around the world, the latest direction of its artistic director, Meghan Finn. The play “When we went electronic”, critically acclaimed by The New York Times, was part of the Frynichou Stage of Greek Art Theatre Karolos Koun’s original season. It was scheduled to take place in June 2020. The two organizations decided together, due to Covid-19, to show it online, through the program “Art Theater – at home – too”. The play is available from today, Thursday, April 23rd, on the Art Theater’s official website, with a symbolic fee of 3.5 euros (3.77 USD).
When we went electronic / the plot
Schools Out. Its 2011. Two Made in USA. American Apparel® models search for their missing memory after a tragically fun night. But when really weird stuff starts happening, the girls begin to question the syntheticness of their own materials and if what they think happened was really real. Maybe last night wasn’t such a party after all. Literally.
Costumes by Sharné van Ryneveld
Set by Skye Morse-Hodgson
Lighting by Sarah Johnston
Sound by Anthony Dean
RECOMMENDATIONS
“ This play is a whirlwind of thought and emotion. Is it corny to call it “electric?” I was energized and excited through my entire first reading. A definite must. ”
Caridad Svich:18 Nov. 2018
“ a world of pain and anomie, rebellion and almost friendship, a story of women torn from themselves, at the root, and trying to somehow re-member who they are. written with verve and go-for-broke-ness in every way. ”
Jonathan O’Neill:18 Nov. 2018
“ WHEN WE WENT ELECTRONIC is haunting and heartbreaking. Using powerful imagery to repeatedly deconstruct and reconstruct her characters, Stephens implores us to listen to, recognize, and talk about the real pain behind what’s synthetic. ”
Emma Goldman-Sherman:2 Nov. 2018
“ Saw this at The Tank and really enjoyed the madness of it, the language, the strangeness, the music, the lighting, the electronic world of the play, the set and how they used it destroying so much of it, and I particularly loved the American Apparel display case and how they inhabited it and the photography because so much of this is about women as objects on display and how we objectify ourselves – truth, and the reality that we might not want that much of it, literally. ”
PRESS
INTERVIEW: Culturebot
REVIEW: The New York Times
REVIEW: Theaterscene.net
REVIEW: Onstage Blog
PRESS RELEASE: Broadway World
Official website: https://thetanknyc.org/when-we-went-electronic