DIVERSE PROJECT

Το ΚΕΝΤΡΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΛΑΪΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ συμμετέχει σε ένα πρόγραμμα που έχει ως στόχο να βελτιώσει την αντιμετώπιση της διαφορετικότητας στην τάξη

Το ΚΈΝΤΡΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΛΑΪΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ και ο Νίκος Καμτσής, έχοντας χρόνια εμπειρίας πάνω στην έρευνα και την εφαρμογή εκπαιδευτικών μεθόδων που βασίζονται πάνω σε θεατρικές τεχνικές, συμμετέχει στο Diverse Project, επικεφαλής του οποίου είναι η Action Synergy.

Στόχος του προγράμματος (το οποίο αφορά την Α’Βάθμια και Β’βάθμια εκπαίδευση) είναι η υποστήριξη των εκπαιδευτικών εκείνων που διδάσκουν σε πολυπολιτισμικά σχολεία, ώστε να εφοδιαστούν με διαφορετικά και πολυδύναμα «εργαλεία» και μεθόδους. Μέσα από εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας θα αντιμετωπίσουν πιο αποτελεσματικά την διαφορετικότητα και τις διακρίσεις μεταξύ των μαθητών, μια που η διδασκαλία και η εκπαίδευση στην προκειμένη περίπτωση είναι προσαρμοσμένη στις εκάστοτε ανάγκες και συνθήκες.

Το πρόγραμμα βασίζεται στη αφήγηση ιστοριών στα πλαίσια του μαθήματος, που προϋποθέτουν συγκινησιακή/συναισθηματική συμμετοχή μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών. Δίνει έτσι την δυνατότητα στα παιδιά, εκτός από την δυνατότητα της μάθησης, να κατανοήσουν και να αποδεχθούν τις διαφορετικές κουλτούρες και νοοτροπίες που έχουν οι συμμαθητές τους καθώς προέρχονται από άλλες χώρες.

Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται και αναπτύσσονται είναι οι:

  1. Drama in education Το Δράμα στην Εκπαίδευση στοχεύει στο να εκμεταλλευτεί τις εμπειρίες του ανθρώπου (μαθητών και δασκάλων) σε διαφορετικά πλαίσια και καταστάσεις. Ξεκινώντας από πραγματικές ανθρώπινες καταστάσεις, επεξεργάζεται και δουλεύει μέσα στα πλαίσια ενός μύθου ή μιας ιστορίας, εξασφαλίζει την συνεργασία και την ελευθερία στα παιδιά να εξερευνήσουν τόσο τα γνωστικά αντικείμενα του μαθήματος όσο και άλλες ευρύτερες κοινωνικές καταστάσεις και προβλήματα.

  2. Creative Narration Διδασκαλία μέσω στοχευμένης στο εκάστοτε γνωστικό αντικείμενο, αφήγησης μύθων και ιστοριών βασίζεται στη δημιουργική μάθηση. Το μάθημα μέσα από θεατρικές τεχνικές παίρνει μορφή αφήγησης ενός παραμυθιού, γνωστού, προσαρμοσμένου η νέου και επινοημένου για τους σκοπούς του μαθήματος. Μέσα από το θέατρο, την δραματοποίηση και την συμμετοχή των παιδιών δημιουργείται η ενσυναίσθηση που επιτρέπει στα παιδιά να γνωρίσουν και να αποδεχθούν την κουλτούρα των συμμαθητών τους, την γλώσσα και τις αξίες άλλων πολιτισμών και νοοτροπιών.

  3. Digital storytelling H αφήγηση με χρήση Ψηφιακών (multimedia and gaming) μέσων είναι σχετικά καινούριος όρος που βασίζεται στις νέες τεχνολογίες και αφορά στην δημιουργία ιστοριών που εμπεριέχουν multimedia και gaming στοιχεία όπου τα παιδιά καλούνται στα πλαίσια του μαθήματος να συνδυάσουν φωτογραφίες, βίντεο, ήχους, σκίτσα και φωνές. Ένας νέος τρόπος που έχει πάρει πια την θέση του μέσα στην τάξη σε διάφορα πλαίσια.

Όλα τα παραπάνω είναι σχεδιασμένα ώστε να προσδώσουν στους δασκάλους τα απαραίτητα εργαλεία και μεθόδους για να μπορούν να ανταπεξέλθουν και να αντιμετωπίσουν την διαφορετικότητα στην τάξη τους και να δημιουργήσουν ασφαλή, ενδιαφέροντα και συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης που θα προωθούν μια αποτελεσματική Κοινωνική ένταξη όλων των παιδιών μιας πολυπολιτισμικής τάξης.

Το πρώτο διαδικτυακό meeting/ εκπαίδευση ολοκληρώθηκε με επιτυχία και πολύ ενδιαφέρον feedback από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς. Για τους Έλληνες εκπαιδευτικούς, το αντίστοιχο meeting θα πραγματοποίηθει σύντομα και θα ανακοινωθούν οι τρόποι δήλωσης συμμετοχής.

Η εκπαίδευση εμπλούτισε τις γνώσεις μου σχετικά με φανταστικά παραμύθια και πώς να τα εισαγάγω σε διαφορετικές αίθουσες διδασκαλίας”.

Νομίζω ότι η ανάγνωση των έργων των άλλων εκπαιδευτών θα ήταν χρήσιμη για μένα να κατανοήσω καλύτερα πώς να εφαρμόσω μεθόδους αφήγησης για να βελτιώσω τη διαχείριση της διαφορετικότητας”.

Δεν είχα χρησιμοποιήσει αφήγηση και λαϊκά παραμύθια στο παρελθόν, οπότε μετά από αυτά τα 2 εργαστήρια μπορώ τώρα να το εφαρμόσω στην τάξη. Μετά το πρώτο εργαστήριο ήμουν ήδη σε θέση να συντάξω μια δραστηριότητα. Παρουσίασα τη δραστηριότητα κατά τη διάρκεια του δεύτερου εργαστηρίου και τώρα θα την εφαρμόσω στο μάθημά μου”

_________________________

Το πρόγραμμα αποτελείται από μια σύμπραξη 7 εταίρων από 6 χώρες: Η Action Synergy (Coordinator) και το Κέντρο Σπουδών Λαϊκού Θεάτρου από την Ελλάδα, University of Girona από την Ισπανία, Health and Social Development Foundation από την Βουλγαρία, Asociatia GEYC από την Ρουμανία, InSite Drama από την Ουγγαρία και Istituto di Istruzione Superiore Luigi Einaudi από την Ιταλία. Η πρώτη διεθνής συνάντηση του DIVERSE project έλαβε χώρα στην Ελλάδα, στην Αθήνα στις 13-15 Ιανουαρίου του 2020.

____________________

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού”

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού” Maestro   Βρείτε το εδώ: https://HarisAlexiou.lnk.to/ToTragoudiTouFengariou   Δείτε το βίντεο εδώ: https://youtu.be/OcuZDBVF1xI  Μια έκπληξη περίμενε τους τηλεθεατές των δύο τελευταίων επεισοδίων