Άγγελος Χατζάς- ηθοποιός σκηνοθέτης

Θα θέλαμε να μας περιγράψετε το 2020 , με μια λέξη ή με πολλές …
-Δύσκολο, με εσωτερικά στριμώγματα που προκάλεσε ένα εξωτερικό στρίμωγμα.Αυτό έκανε πιό διάφανη τη σχέση του έξω με το μέσα.

Πως νιώθετε μετά από ένα περίπου χρόνο περιορισμού; 

-Πιο συνειδητοποιημένος. Αποκτήσαμε νομίζω όλοι μια πιό καθαρή συνείδηση για κάποια πράγματα.’Οπως ή τεράστια σημασία της ψυχικής και σωματικής υγείας, και το ζητούμενο, η πολιτεία να την εξασφαλίζει . Ξεκινώντας από τη δημόσια πρωτοβάθμια υγεία.  Και φυσικά τον Πολιτισμό και τη συνάφεια του με τη δημόσια υγεία. Την κρίσιμη και άμεση επίδρασή του.

Ποια ήταν η πρώτη αντίδραση όταν έκλεισαν τα θέατρα και οι μουσικές σκηνές;
-Το ζήσαμε το θρίλερ δυό φορές, και τις δύο με την παράσταση μας «Δον Κιχώτης» του Θερβάντες, στο θέατρο Φούρνος. Την πρώτη μόλις είχε ανέβει, τ η δεύτερη δεν προλάβαμε καν να παίξουμε .Η λέξη απογοήτευση είναι λίγη.

Ποια ήταν τα πρώτα δημιουργικά βήματα που έγιναν, μετά το εγκλεισμό; Με τι καταπιαστήκατε; 

-Ανάμεσα στα δυό λοκντάουν, ξαναπιάσαμε το Δον Κιχώτη,με την Αργυρώ Λογαρά ,το Γιάννη Νικολάου, το Διονύση Ποταμίτη ,τον Αλέξανδρο Κομπόγιωργα και το Βασίλη Χρηστακέα, την ομάδα «Νεάπολις»,προσπαθώντας να τον κρατήσουμε «ζεστό» για το ανέβασμα του φθινοπώρου. Μετά το δεύτερο ,ξεκινήσαμε με καινούρια διαβάσματα να δοκιμάζουμε, να συζητάμε, να κρατιόμαστε δημιουργικοί.

Ήταν μια νέα αρχή ; ή μια λύση για να ξεφύγετε από τον πρωτόγνωρο αυτό γεγονός;
-Και τα δύο.

Μέσα σε αυτήν την περίοδο πιστεύετε ότι έγινε ένα ξεκαθάρισμα στον επαγγελματικό τομέα τόσο στο εξωτερικό περιβάλλον αλλά και στον εσωτερικό σας κόσμο;
-Μέσα μας επεξεργαστήκαμε νομίζω όλοι περισσότερα πράγματα. Τώρα για το έξω, κανείς δεν ξέρει ακόμη, τί ακριβώς έχει γίνει. Αισθανόμαστε όλοι την απειλούμενη επισφάλεια κοινωνικών δικαιωμάτων και πρέπει να φροντίσουμε να μην επιβεβαιωθεί. Τα θέατρα είναι ζωντανά δημιουργικά κύτταρα τέχνης και γόνιμης κοινωνικής συναλλαγής και η πρόσβαση των καλλιτεχνών σ’αυτά πρέπει να βελτιωθεί και να ενισχυθεί.

Η πολιτεία, από ότι φαίνεται δεν ήταν επαρκής για να αντιμετωπίσει μια τόσο σοβαρή υπόθεση, τι πιστεύετε ότι φταίει; Η πολιτεία μόνο, ή σε συνδυασμό με τον καλλιτεχνικό χώρο φάνηκε μια γενικότερη ανεπάρκεια? Πως το αντιλαμβάνεστε μετά από 10 μήνες; 

-Είναι θέμα προσανατολισμού των θεσμών. Των θεσμών του κράτους εννοώ. Των πολιτειακών θεσμών . Αν τους ενδιαφέρει ο πολιτισμός και ο κοινωνικός χώρος σαν συνεργασία και δημιουργία, ή σαν οικονομικός ανταγωνισμός και επικράτηση. Σε τί βαθμό προστατεύουν τις ευάλωτες ομάδες και πόσο εξασφαλίζουν τη δημόσια συνοχή. Πρέπει ν’ αγωνιζόμαστε για ολοένα και μεγαλύτερη κάλυψη των ανεπαρκειών, που είναι πολλές. Το αν και κατά πόσο συμμετέχουν όλοι ισότιμα στη δημόσια ζωή, θ ’αποτελέσει το μεγάλο στοίχημα. Χρειάζεται αντίσταση για να μην απαξιωθεί ο πολιτισμός ,να μη μείνει στο περιθώριο.

Από εδώ και έπειτα τι θα θέλατε να διορθώσετε και τι να αλλάξει άρδην; (επαγγελματικά) 

-Για τον πολιτισμό περισσότερη ενίσχυση .Περισσότερη προσοχή. Περισσότερη ελευθερία.

Για τις online παραστάσεις τι έχετε να πείτε;
-Ίσως κάποιες φορές να λειτουργούν, γενικά νομίζω πως όχι. Η ηλεκτρονική διαμεσολάβηση είναι μάλλον καλύτερη για πιό αποσπασματική, ή αρχειακή χρήση. Και υπάρχει βέβαια πάντα το θέμα των εργασιακών δικαιωμάτων.

Πως φαντάζεστε τη νέα χρονιά;
-Πιό ελεύθερη ελπίζω, ας ξεκινήσουμε από κεί. Να μπορέσουμε επιτέλους να παίξουμε το «Δον Κιχώτη»

Τι κρατάτε από όλη αυτήν την εμπειρία; Και τι πετάτε; (γενικά όχι μόνο για τα επαγγελματικά) 
-Σίγουρα τη σχέση με τη γειτονιά και την πόλη που άλλαξε πολύ. Τ ην αντίληψη μας για το δημόσιο χώρο, τις συναντήσεις σ’αυτόν, τις προοπτικές. Τη σημασία του περιβάλλοντος, φυσικού και οικιστικού. Τα αρνητικά ήταν η σωματική ταλαιπωρία του εγκλεισμού και η αστυνομοκρατία.

Ποιος είναι ο τίτλος (έργου ή τραγουδιού) που θα θέλατε να αφιερώσετε σήμερα;
-freedom George Michael 

 

ΑΓΓΕΛΟΣ ΧΑΤΖΑΣ

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου(1993) και της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης(1995)
Eργάστηκε στο θέατρο,ωςv  ηθοποιός, στο Εθνικό Θέατρο ,στην Εθνική Λυρική Σκηνή, στα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου και Ιωαννίνων και σε ιδιωτικές σκηνές, συνεργαζόμενος με τους Κ.Ρουγγέρη,Κ.Δαμάτη,Π.Γλυκοφρύδη,Κ.Καποδίστρια,Μ.Κουκιάδη,Σ.Αρκέντη,  Δ.Σεϊτάνη, Κ.Καστανά, Γ.Χατζηδάκη ,Π.Παγανόπουλο,με τις ομάδες της Ι.Ρεμεδιάκη και του Α.Κομπόγιωργα. Έχει ιδρύσει την ομάδα “Νεάπολις” με την Α.Λογαρά, με την παράσταση «Περικλέους Επιτάφιος» ,του Θουκυδίδη (Στούντιο Μαυρομιχάλη-2012-13).Με τον Α. Κομπόγιωργα το¨ Ταξίδι στο κέντρο της γής»,του Ι.Βέρν (Θέατρο 104, 2015-16).Σκηνοθέτησε κι έπαιξε στη «Βιοτεχνία Υαλικών», του Μένη Κουμανταρέα (Θέατρα «Α.Σ.Κ.Τ»,¨ Φούρνος», ¨Στούντιο Μαυρομιχάλη»2017-19) και το ¨Δον Κιχώτη» του Θερβάντες (Θέατρο Φούρνος 2020).

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

BETTER  MAN

BETTER  MAN   Είναι ένας από τους μαγαλύτερους καλλιτέχνες της ποπ, αλλά η ιστορία του δεν θα ειπωθεί με συμβατικό τρόπο. 2 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους από την  The  Film  Group.   Λίγα

«Drunk Duck» Dinner για σούσι στην Καλλιθέα!

«Drunk Duck» Dinner για σούσι στην Καλλιθέα! Όλο και περισσότερος καλλιτεχνικός και όχι μόνο κόσμος, επισκέπτεται το «Drunk Duck» στην Καλλιθέα για να δοκιμάσει το