Λίνα Ροδοπούλου – Τραγουδίστρια ( έχω πολύ μεγάλη θέληση να χτίσω πάλι όλα αυτά που αγαπώ και προσωρινά έχουν χαθεί.)

Μετά από μια μεγάλη παύση αναζητήσαμε τους ανθρώπους που πάντα επικοινωνούσαμε και θέλουμε να μάθουμε που βρίσκονται όλη αυτήν την περίοδο.

Κατ ΄ αρχάς θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το ότι μέσα σε όλα αυτά που ζούμε δίνετε την ευκαιρία και σε εμάς τους καλλιτέχνες να ακουστούμε. Προσωπικά όλο αυτό το διάστημα προσπάθησα να το εκμεταλλευτώ δημιουργώντας καινούργιο μουσικό υλικό, και αναμένοντας τη στιγμή που θα μπορέσω να επικοινωνήσω την τέχνη μου και δια ζώσης.

Θα θέλαμε να μας περιγράψετε το 2020 , με μια λέξη ή με πολλές …

Απρόσμενο, σκοτεινό και αβέβαιο. Από τη στιγμή που έπαψαν οι μουσικές μου δραστηριότητες και λόγω συνθηκών άλλαξε τόσο βίαια η καθημερινότητα μου ένιωσα το χρόνο να παγώνει.

Πως νιώθετε μετά από ένα  χρόνο περιορισμού;

Νιώθω σίγουρα πολύ μεγάλη κόπωση, κυρίως ψυχολογική και ακόμη μεγαλύτερη αβεβαιότητα γιατί όταν επιστρέψουμε στην πολυπόθητη κανονικότητα δε γνωρίζω τι θα βρω μπροστά μου και ποιες από τις μουσικές μου ενασχολήσεις θα ξαναποκτήσω. Σε αυτή τη φάση όμως έχω πολύ μεγάλη θέληση να χτίσω πάλι όλα αυτά που αγαπώ και προσωρινά έχουν χαθεί.

Ποια ήταν η πρώτη αντίδραση όταν έκλεισαν τα θέατρα και οι μουσικές σκηνές;

Την πρώτη φορά που έγινε αυτό δεν είχα την πλήρη αίσθηση του προβλήματος όπως και όλοι μας, αλλά από το φθινόπωρο και μετά που ξαναέκλεισαν οριστικά η πρώτη μου αντίδραση ήταν ο φόβος, όχι για το διάστημα αναστολής αλλά για το μετά, διότι απεύχομαι το σενάριο που ο κόσμος δε θα θέλει να επιστρέψει στις σκηνές είτε λόγω φόβου, είτε λόγω συνήθειας.

Ποια ήταν τα πρώτα δημιουργικά βήματα που έγιναν, μετά το εγκλεισμό; Με τι καταπιαστήκατε;

Άρχισα να δημιουργώ το δικό μου μουσικό υλικό κατ΄ αρχάς λόγω της ανάγκης μου, για καλλιτεχνική έκφραση καθώς και επικοινωνία με το κοινό, αλλά και γιατί τώρα υπήρχε και ελεύθερος χρόνος γι’ αυτό. Επίσης εξασκήθηκα αρκετά στην κιθάρα την οποία χρόνια είχα αφήσει και τωρα πιά δεν θα ξαναεγκαταλείψω .

Μέσα σε αυτήν την περίοδο πιστεύετε ότι έγινε ένα ξεκαθάρισμα στον επαγγελματικό τομέα, ειδικά τις τελευταίες μέρες γίνεται ένας καταιγισμός καταγγελιών για σεξουαλική παρενόχληση αλλά και ανάρμοστες συμπεριφορές, θέλετε να το σχολιάσετε;

Κατά τη γνώμη μου καλώς έγινε αυτό το ξεκαθάρισμα, διότι τέτοιου είδους συμπεριφορές προκύπτουν από την κατάχρηση εξουσίας που έχουν κάποιοι άνθρωποι τόσο στον καλλιτεχνικό χώρο τόσο και σε άλλους. Η εξουσία είναι δυστυχώς αφροδισιακή και πολλές φορές αποκαλύπτει πολύ κακές πτυχές αυτού που την εκμεταλλεύεται. Τώρα όμως αποδεικνύεται ότι όλοι μπορούν να αποδομηθούν. Επίσης με την αφορμή όλων αυτών των περιστατικών πρέπει και όλοι εμείς τα εν δυνάμει υποψήφια θύματα να μάθουμε να λέμε όχι παρά το κόστος που αυτό μπορεί να επιφέρει.

Η πολιτεία, από ότι φαίνεται δεν ήταν επαρκής για να αντιμετωπίσει μια τόσο σοβαρή υπόθεση, τι πιστεύετε ;

Θεωρώ ότι η πολιτεία γνώριζε ήδη πολλές από αυτές τις καταστάσεις οι οποίες συνέβαιναν υπό την ανοχή όλων μας, και ουδέποτε έβαλε τάξη σε τέτοιου είδους φαινόμενα. Κατά τη γνώμη μου όμως είμαστε όλοι συνένοχοι σε αυτό. Δώσαμε αξία σε ανθρώπους που ίσως δε έπρεπε, και δεν καταδικάσαμε τα άσχημα αυτά γεγονότα, δυστυχώς γίναμε συνήγοροι.

Ο καλλιτεχνικός χώρος ήταν καλά οργανωμένος; ή τώρα δόθηκε μια ευκαιρία για να διορθωθούν κάποια κακώς κείμενα;

Ο καλλιτεχνικός χώρος σαφώς και δεν είναι καλά οργανωμένος. Ειδικά στον τομέα της μουσικής που γνωρίζω καλύτερα όλα λειτουργούσαν βάσει της έντονης επιθυμίας του κάθε καλλιτέχνη να ανελιχθεί στο δύσκολο αυτό χώρο, εννοώντας ότι πολλοί εκμεταλλεύονται την καλή θέληση του καθ΄ ενός από εμάς και αυτό είχε ως συνέπεια άσχημες συμπεριφορές. Μέχρι στιγμής εμείς οι εργαζόμενοι στο μουσικό κλάδο δε διεκδικούσαμε τα δικαιώματα μας, εύχομαι αυτό να αλλάξει.

Από εδώ και έπειτα τι θα θέλατε να διορθώσετε και τι να αλλάξει άρδην; (επαγγελματικά)

Από εδώ και πέρα θα ήθελα να δίνονται ευκαιρίες και σε ανθρώπους που αγαπάνε πραγματικά την τέχνη να προβάλλουν τη δουλειά τους, επίσης θα ήθελα να στηρίζονται και μουσικές οι οποίες μπορεί να μην είναι τόσο εμπορικές αλλά αξίζει τον κόπο να ακουστούν. Ας μην ξεχνάμε ότι και η αισθητική του κοινού επηρεάζεται αρκετά από αυτά που προβάλλονται απ΄ το σύστημα.

 

Για τις online παραστάσεις τι έχετε να πείτε;

Κατανοώ απόλυτα τους λόγους για τους οποίους πολλοί καλλιτέχνες κάνουν on line παραστάσεις, και σίγουρα ωθούνται από την ανάγκη τους για επικοινωνία. Απ ΄την άλλη θα ήταν άδικο να αφήσουμε τον κόσμο χωρίς μουσική και θέατρο για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, θα ήταν προδοσία. Προσωπικά τις αποφεύγω γιατί θεωρώ ότι το τραγούδι χάνει τη μαγεία του όταν δε γίνεται δια ζώσης, αλλά και γιατί αρνούμαι να συμβιβαστώ με αυτό το ημίμετρο και εύχομαι οι τέχνες να ξαναποκτήσουν κοινό με φυσική παρουσία. Ωστόσο κάνω κι εγώ συντροφιά στον κόσμο ανεβάζοντας μουσικά βίντεο.

Τι κρατάτε από όλη αυτήν την εμπειρία; Και τι πετάτε; (γενικά όχι μόνο για τα επαγγελματικά)

Η εμπειρία αυτή μου δίδαξε δύο πράγματα, το ένα είναι ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο οπότε εκτίμησα κάθε τι το οποίο έχω στερηθεί και παλαιότερα απολάμβανα. Επίσης συνειδητοποίησα ότι ο άνθρωπος είναι ένα ον πολύ προσαρμοστικό που μπορεί να ζήσει ακόμη και σε εποχές τρομερής ανελευθερίας όπως αυτή, γεγονός που με τρομάζει. Αυτό που κρατάω είναι ότι το να είμαστε ενωμένοι και να συνηγορούμε απέναντι στις δυσκολίες είναι σωτήριο.

Ποιος είναι ο τίτλος (έργου ή τραγουδιού) που θα θέλατε να αφιερώσετε σήμερα;

Θα ήθελα να αφιερώσω το καινούργιο μου τραγούδι το «Αέναο» σε μουσική και στίχους του Θοδωρή Μυστιλόγλου γιατί μιλά για την υπέρτατη μορφή της αέναης ενέργειας που είναι η αγάπη, με την ευχή αυτή να μας συντροφεύει όλους, ειδικά αυτόν τον δύσκολο καιρό.

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού”

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού” Maestro   Βρείτε το εδώ: https://HarisAlexiou.lnk.to/ToTragoudiTouFengariou   Δείτε το βίντεο εδώ: https://youtu.be/OcuZDBVF1xI  Μια έκπληξη περίμενε τους τηλεθεατές των δύο τελευταίων επεισοδίων