«ΑΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΧΡΩΜΑ» MegArt Gallery

«ΑΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΧΡΩΜΑ»

(Έργα σε ξύλο και ύφασμα)

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ

Κασομούλη 102 Σταθμός μετρό Άγιος Ιωάννης

ΧΑΡΤΗΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

e-mail : [email protected]

Την εποχή της πανδημίας και του εγκλεισμού, όλοι μας, σίγουρα αποκτήσαμε μία διαφορετική οικειότητα με τα άψυχα αντικείμενα και με το άγγιγμά τους σ’ αυτά! Το αίσθημα που εκπέμπουν τα αντικείμενα είναι διαχρονικό και γεμάτο στοργή! Τα έργα του ΚΑΡΜΑΤΖ είναι μία σύνθεση  οκτώ χρωμάτων, εκ των οποίων τα επτά έχουν την ίδια φωτεινότητα!
Ο Κάρματζ παντρεύοντας της τέχνη της ξυλουργικής και της ραπτικής, ανατρέχει στην θεωρία του χρώματος του Joseph Albers. Συνθέτει μια αισθητική, η οποία, δομείται από συγκεκριμένα χρώματα ως αφετηρία. Έπειτα τα αναμιγνύει σε διαφορετικά σχήματα με διαφορετικές υφές.  Έτσι δημιουργείται μια οπτική ανατροπή στη σχέση σχήματος χρώματος.  Ο επισκέπτης δηλαδή,  αντί να επικεντρώνει  την προσοχή του πρώτα στο σχήμα, την μετατοπίζει στο χρώμα. Το αντικείμενο παίρνει σχήμα μέσου του χρώματος το οποίο προτρέπει τον επισκέπτη να νιώσει την υφή του  και να το αγγίξει!

Βιογραφικό

Γεννήθηκε στη Βοστώνη των ΗΠΑ και από το 1994 κατοικεί μόνιμα στην Αθήνα.
Σπούδασε μάρκετινγκ, συντήρηση ξύλινων έργων εσωτερικών εγκαταστάσεων, σχέδιο μέσω υπολογιστή και υψηλή ραπτική.
Την αγάπη του  για το ξύλο την απέκτησε την εποχή των σπουδών του. Εμπνεύστηκε από παλαιά έπιπλα και από την εμπειρία του ως εργαζόμενος σε οικοδομές.
Προσεγγίζει την δουλειά του σαν ένα πάντρεμα της τέχνης της ραπτικής και της ξυλουργικής.
Από την εμπειρία του ως τεχνίτης ανακάλυψε την σημαντικότητα και την επίδραση των χρωμάτων. Επηρεάστηκε από τη «θεωρία του χρώματος» του Γιόζεφ Άλμπερς (Josef Albers) και τη σχολή Bauhaus.
Στην έκθεση συμμετέχει και ο Κωνσταντίνος Ματσούκας με ζωγραφισμένα υφάσματα, τα οποία ο Κ. Μ. Κάρματζ ενσωματώνει στα δικά του έργα.
Κάτι σαν παραμύθι (λόγια του καλλιτέχνη):
Γεννήθηκα στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και συχνά ερχόμασταν οικογενειακώς στην Ελλαδα.Ήταν μεγάλη μου χαρά να μένω με την θεία μου την Αθανασία.  Όλα στη Λάμια, μου φαίνονταν διαφορετικά και καινούργια, σαν μικρό παιδάκι 5 ετών.

Ο θείος μου ήταν οικοδόμος και τον έβλεπα να μαστορεύει στο σπίτι.  Η θεία έπλεκε με βελονάκι και εκεί είχα την πρώτη μου έκθεση στα υφάσματα και την ραπτική. Έπλεκε τα σεμέν για τα τραπεζάκια της εποχής και το μπαούλο μου για το γάμο. Με έβαζε να κρατάω τις κλωστές Πεταλούδα με τις δυο παλάμες για να τυλίξει τη κλωστή σε κουβάρι.  Στην τηλεόραση είδα μια ανέμη  να κάνει αυτή την δουλειά.
Ήταν πολύ βαρετό για μένα, να καθίσω σε ένα μέρος για να κάνω αυτή τη δουλειά για ώρα.

Θυμάμαι ότι με τα σπαστά Ελληνικά μου, ζήτησα ένα σφυρί για να της φτιάξω κάτι που ήθελα, χωρίς να ξέρω πως λέγεται.  Εκείνη μου είπε ότι είμαι μικρός να παίζω με σφυρί για να μην χτυπήσω .  Εγώ  πήγα σε ένα εγκαταλειμμένο πλυσταριό και με ένα σκουριασμένο πριόνι (που δεν της το είπα ότι υπήρχε) και με καρφιά στραβά και σκουριασμένα και με κάτι λαμαρίνες, χρησιμοποιώντας κοτρόνες για σφυρί, έκανα   μια λειτουργική ανέμη με τα φτωχά υλικά που υπήρχαν και με πολύ πείσμα. Έγινα ο ήρωας της θείας μου και σφυρηλατήθηκε  η σχέση μου με της κατασκευές και την ραπτική.  Έτσι είχα την ευκαιρία να δημιουργήσω, αλλά είχα και τον τρόπο να διοχετεύω όλη την ενέργειά μου, σαν υπερκινητικό παιδί.

Αργότερα είχα και μια έλξη με τα παλιά και παρατημένα ξυλά και έπιπλα στην επαρχία και για αυτό ασχολήθηκα με αυτά στην Αμερική .   Η αναπαλαίωση και η συντήρηση είχε μια γοητεία από τότε για μένα ώσπου πήγα σε μια σχολή στη Βοστώνη για συντήρηση και αναπαλαίωση εσωτερικών εγκαταστάσεων (κουφώματα και έπιπλα). Εκεί όμως το μάθημα της ταπετσαρίας ήταν πάντα γεμάτο και αφού δεν έβρισκα θέση, κατέληξα να κάνω το μάθημα υψηλής ραπτικής με αποτέλεσμα να φτιάχνω το μπούστο αντί να καλύπτω καναπέδες και καρέκλες.
Επειδή ζω στην Ελλάδα προσπαθώ πάντα να γεφυρώσω την νεότερη αμερικάνικη αισθητική με ελληνικά ερεθίσματα και επιρροές!

 

H MegArt Gallery και ο καλλιτέχνης Kertis Ben Karmatz, σας προσκαλούμε στην έκθεση ΑΓΓΙΖΩΝΤΑΣ ΤΟ ΧΡΩΜΑ  στις 02/05/2022  και ώρα 19:00.

Διάρκεια έκθεσης :Από  02/05/2022 εώς 12/05/2022

Οργάνωση, Επιμέλεια : Kertis Ben Karmatz

Συνδημιουργός : Κωνσταντίνος Ματσούκας

Καλλιτεχνική διεύθυνση : Δήμος Παγουλάτος & Μαρία Ρηγάτου

Επικοινωνία, Social Media &  ArtMagazino102  : Μιχάλης Τσαντές, Νίκος Σουσάι & Χρήστος Μιχαηλίδης

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ KUBARA PROJECT

ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ KUBARA PROJECT Η Επιστροφή & KALOGERAKI BROS   Η πιο επιδραστική παράσταση των τελευταίων πολλών ετών στο Κύτταρο, το νέο Kubara Project της Μάρθας Φριντζήλα,