ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
με τη Μάρθα Μπουζιούρη
Προσεγγίζοντας το τραύμα: αισθητική, ηθική κι ανθρώπινες σχέσεις
στο θέατρο ντοκιμαντέρ

21,22,28 & 29 Μαϊου στον ΤΕΧΝΟΧΩΡΟ ΦΑΜΠΡΙΚΑ
Μ.Αλεξάνδρου 125 & Ευρυμέδοντος
Κεραμεικός
https://www.fabricaathens.gr/

ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΤΥΟ ΘΕΑΤΡΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
https://documentarytheatre.com/

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ
Μετά την επιτυχημένη διεξαγωγή σειράς εργαστηρίων θεάτρου ντοκιμαντέρ στο πλαίσιο της Μπιενάλε της Βαρσοβίας 2018 (σε συνεργασία με το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Βαρσοβίας), του Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2019 (σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου) και του Διεθνούς Δικτύου Θεάτρου Ντοκιμαντέρ 2020, η σκηνοθέτης και κοινωνική ανθρωπολόγος Μάρθα Μπουζιούρη επιστρέφει με ένα εργαστήριο που διερευνά τους αισθητικούς και ηθικούς κώδικες του θεάτρου ντοκιμαντέρ και τις σχέσεις που δημιουργούμε με τα πρόσωπα που μας εμπιστεύονται τις ιστορίες τους – σχέσεις που προηγούνται και έπονται της σύντομης ζωής μιας παράστασης.

Το εργαστήριο εστιάζει στη βιωματική διαδρομή του θεάτρου ντοκιμαντέρ, με άξονα τη δημιουργία παραστάσεων που πραγματεύονται φορτισμένα κοινωνικοπολιτικά ζητήματα ή τραυματικά γεγονότα, παίρνοντας ως case studies αντίστοιχες παραστάσεις θεάτρου ντοκιμαντέρ από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Παράλληλα, το εργαστήριο προσφέρει μια ολοκληρωμένη πρακτική εμπειρία, εξοικειώνοντας τους συμμετέχοντες με όλα τα δημιουργικά στάδια παραγωγής μιας παράστασης θεάτρου ντοκιμαντέρ, από τη σύλληψη της ιδέας και την επιλογή της ερευνητικής μεθόδου, μέχρι τη δραματουργία, τη συγγραφή και τη σκηνική της απόδοση.

Μέσα από αναγνώσεις πρωτότυπων μαρτυριών, προβολές επιλεγμένων αποσπασμάτων παραστάσεων θεάτρου ντοκιμαντέρ της ελληνικής και παγκόσμιας δραματουργίας, και ατομικές/ομαδικές ασκήσεις δραματουργίας-συγγραφής-σκηνοθεσίας, οι συμμετέχοντες θα μάθουν να δομούν και να αξιοποιούν το υλικό τους (αρχείο, συνεντεύξεις, σημειώσεις πεδίου) και στη συνέχεια να το μετατρέπουν σε θεατρικό λόγο κι από εκεί σε σκηνική δράση, λαμβάνοντας υπόψη καίρια δεοντολογικά κι εκφραστικά ζητήματα του θεάτρου ντοκιμαντέρ: Πώς χτίζουμε σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης και οικειότητας; Με ποιο τρόπο και σε ποιο βαθμό εμπλέκουμε τα πραγματικά πρόσωπα στη δημιουργική διαδικασία; Τι σημαίνει η μεταγραφή του βιώματος σε καλλιτεχνικό έργο για εκείνα αλλά και για εμάς ως δημιουργούς; Θέτει η μαρτυρία-εμπειρία όρια στην καλλιτεχνική ελευθερία; Πόσο δόκιμη είναι τελικά η ενασχόληση με ζητήματα του παρόντος ή του πρόσφατου παρελθόντος, χωρίς το δίχτυ ασφαλείας της ιστορικής και συναισθηματικής απόστασης;

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ – ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Το εργαστήριο «Προσεγγίζοντας το τραύμα: αισθητική, ηθική κι ανθρώπινες σχέσεις στο θέατρο ντοκιμαντέρ» απευθύνεται σε επαγγελματίες του χώρου του θεάτρου και του κινηματογράφου (ηθοποιούς και τελειόφοιτους δραματικών σχολών, σκηνοθέτες, σεναριογράφους, δραματουργούς), καθώς και σε επιστήμονες-ερευνητές από το χώρο των κοινωνικών επιστημών, της εκπαίδευσης και της επικοινωνίας. Το εργαστήριο πραγματοποιείται στα ελληνικά.

Ημερομηνίες Διεξαγωγής:
Σάββατο 21 Μαΐου 11.00-17.00
Κυριακή 22 Μαΐου 11.00-17.00
Σάββατο 28 Μαΐου 11.00-17.00
Κυριακή 29 Μαΐου 11.00-17.00

Διάρκεια Εργαστηρίου: 24 ώρες
Αιτήσεις Συμμετοχής:
Μπορείτε να υποβάλετε αίτηση συμμετοχής μέχρι τις 17 Μαΐου 2022, στέλνοντας email στο [email protected] με θέμα “Εργαστήριο Θεάτρου Ντοκιμαντέρ” και το ονοματεπώνυμό σας. Η αίτηση πρέπει να συμπεριλαμβάνει ένα σύντομο βιογραφικό.
Κόστος εργαστηρίου: 150 ευρώ
Για συμμετέχοντες που θα πραγματοποιήσουν την εγγραφή τους μέχρι τις 12 Μαΐου, το κόστος ανέρχεται στα 120 ευρώ. Το εργαστήριο απευθύνεται σε περιορισμένο αριθμό συμμετεχόντων, και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας στην αξιολόγηση των αιτήσεων.
Μετά την ολοκλήρωση του εργαστηρίου θα δοθεί πιστοποιητικό παρακολούθησης. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες θα λάβουν σημειώσεις στα ελληνικά και ενδεικτική βιβλιογραφία-εργογραφία στα αγγλικά.

 

 

ΠΡΟΦΙΛ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ
Η Μάρθα Μπουζιούρη είναι Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Διεθνούς Δικτύου Θεάτρου Ντοκιμαντέρ, και συνιδρύτρια της εταιρίας παραγωγής PLAYS2PLACE. Εργάζεται στο θέατρο ως σκηνοθέτης θεάτρου ντοκιμαντέρ, δραματουργός και εκπαιδεύτρια.

Είναι απόφοιτος του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν και του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ. Έχει λάβει το μεταπτυχιακό της στις Πολιτισμικές Σπουδές & Επικοινωνία, ενώ ολοκληρώνει τις διδακτορικές τις σπουδές στην Κοινωνική Ανθρωπολογία.
Οι παραστάσεις που δημιουργεί (Belle Equipe, Τα Ταξίδια της Πηνελόπης, Αμάρυνθος, Traces, Υπόθεση Φαρμακονήσι ή Το Δίκαιο του Νερού κ.α) είναι αποτέλεσμα εκτεταμένης εθνογραφικής έρευνας, εφορμώνται από πραγματικά γεγονότα/σύγχρονα ζητήματα και διερευνούν τη σχέση ανάμεσα στο ανθρώπινο και το πολιτικό.
Η Μάρθα είναι μέλος του Directors Lab Mediterranean του προγράμματος Lincoln Center Theater Directors Lab της Νέας Υόρκης, και των διεθνών δικτύων Cultural Innovators Network, Tandem/ Shaml – Cultural Managers Exchange Program και Robert Bosch Alumni Network, ενώ η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε σημαντικούς οργανισμούς και φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Εθνικό Θέατρο, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Μπιενάλε της Αθήνας, Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Warsaw Museum of Modern Art, Warsaw Biennale, Wiesbaden Biennale, Razem Pamoja Foundation, Chantiers d’ Europe – Theâtre de la Ville, Festival of New Dramaturgies κ.α). Αυτή την περίοδο, η Μάρθα αναπτύσσει μια τριλογία θεάτρου ντοκιμαντέρ με θέμα τη ριζοσπαστικοποίηση και την τρομοκρατία με την υποστήριξη του CENTQUATRE PARIS, της Cité internationale des arts και του Γαλλικού Ινστιτούτου της Ελλάδας και της Γαλλίας. Τέλος, προετοιμάζει το πρώτο της κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, σε συμπαραγωγή Ελλάδας-Γαλλίας-Βελγίου.

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ

Κτήριο Τσίλλερ – Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ των Ελένης Ευθυμίου, Σοφίας Ευτυχιάδου, Νεφέλης Μαϊστράλη Σκηνοθεσία: Ελένη Ευθυμίου Μια παράσταση-ύμνος στο γυναικείο σώμα Από