ΜΥΣΤΗΡΙΟ 35_ΑΙΣΧΥΛΟΥ PROJECT ^ Πέρσες του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά

ΜΥΣΤΗΡΙΟ 35_ΑΙΣΧΥΛΟΥ PROJECT ^

Πέρσες του Αισχύλου
σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά

Με τη συμμετοχή 40 εθελοντών από την Ελευσίνα και τη γύρω περιοχή

Ανοιχτό Θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου
30 & 31 Ιουλίου στις 21.00

Συμπαραγωγή: 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης – Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου – Εταιρεία «Το Θέατρο»

Προπώληση εισιτηρίων https://www.viva.gr/tickets/theater/perses-tou-aisxylou/dimitris-karantzas/

 

Δωρεάν μετακίνηση για το κοινό | Κρατήσεις θέσεων 2023 Eleusis |  ΜΥΣΤΗΡΙΟ 35_ΑΙΣΧΥΛΟΥ PROJECT ^ | ΠΕΡΣΕΣ | Δωρεάν Μετακίνηση (jotform.com)

Δείτε το τρέιλερ

© Σταύρος Χαμπάκης / ATHENS EPIDAURUS FESTIVAL

#Persians #AeschylusProject #Mystery35 #2023Eleusis #MysteriesOfTransition

Μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσαν στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου με περισσότερους από 14.000 θεατές, οι Πέρσες του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά έρχονται στο Ανοιχτό Θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου, με τη συμμετοχή 40 εθελοντών από την Ελευσίνα και τη γύρω περιοχή, το Σάββατο 30 και την Κυριακή 31 Ιουλίου. Μια συμπαραγωγή της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και της Εταιρείας «Το Θέατρο».

Στελεχωμένη από μια ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών (Χρήστος Λούλης, Γιώργος Γάλλος, Μιχάλης Οικονόμου, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Γιάννης Κλίνης, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Τάσος Καραχάλιος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Γιώργος Πούλιος), προεξάρχουσας της Ρένης Πιττακή, η παράσταση του Δημήτρη Καραντζά θέτει κρίσιμα ερωτήματα για το τι συνιστά «κοινωνία», τι σημαίνει η επίμονη προσκόλληση στην εξουσία και η ανάγκη της πίστης σ’ έναν οδηγό, άνθρωπο ή θεό, μέσα σε έναν συντετριμμένο κόσμο.

«Ο άξονας μέσα από τον οποίο διαβάζω το έργο», σημειώνει ο Καραντζάς, «είναι η πορεία ενός λαού που από την απόλυτη πίστη, περνάει στην αμφισβήτηση και έπειτα στη σύγκρουση, μέχρι που φτάνει σε μια μανιακή, σπασμωδική αντίδραση. Ούτε η τυφλή πίστη λειτουργεί, ούτε και η τυφλή αντίδραση. Σαν να βλέπεις το ανέφικτο του κοινωνικού συμβολαίου».

Το κοίλον και η ορχήστρα ενώνονται για να «συμμετάσχουν» σε μια κοινή συζήτηση για την ήττα, τη δυσκολία της παραδοχής της και την αμηχανία της συνέχειας, με τη συμμετοχή εθελοντών που εισέρχονται σταδιακά στον χώρο, συνθέτοντας μια «κοινωνία» που αναζητά το νήμα της ύπαρξης μετά την καταστροφή, σαν αντικατοπτρισμός της παρούσας ιστορικής συγκυρίας.

«Οι Πέρσες είναι μια οποιαδήποτε κοινωνία: Είναι σαν να κάνεις μια ακτινογραφία της πλευράς του ηττημένου και μιας κοινωνίας που δεν ξέρει πώς μπορεί να συνεχίσει μετά από μια πανωλεθρία. Η δε Επίδαυρος λειτουργεί σαν ένα δημόσιο βήμα. Όπως σε μια πλατεία που βρίσκεται πιθανώς πολύ κοντά μας ή και σε κάποια άλλη χώρα, οι άνθρωποι συζητάνε για το πώς θα αντισταθούν και πώς θα κρατηθούν όταν έχουν χάσει πια όλα τα σημεία αναφοράς τους. Στους Πέρσες χάνεται η πίστη στον βασιλιά, έπειτα στην έννοια της μοναρχίας, μετά στον θεό και τελικά στην ίδια τους τη δυνατότητα να αντιδράσουν».

Την ίδια στιγμή, η Άτοσσα της Περσίας, την οποία υποδύεται η Ρένη Πιττακή, που επιστρέφει στην Επίδαυρο μετά από 20 χρόνια, είναι «η ψυχρή ευγενική φωνή της εξουσίας» που με κάθε τρόπο θέλει να συντηρηθεί και να συνεχιστεί σε μια κοινωνία σχεδόν αποδεκατισμένη. «Δυο τελείως διαφορετικές θεάσεις του τι σημαίνει κόσμος», επισημαίνει ο Καραντζάς.

Λίγα λόγια για το ΑΙΣΧΥΛΟΥ project ^

Η παράσταση Πέρσες του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ΑΙΣΧΥΛΟΥ project ^ της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Η δράση αφορά στην παρουσίαση πρωτότυπων παραστατικών έργων, βασισμένων στα έργα του μεγάλου Ελευσίνιου τραγωδού με στόχο να θεσμοθετηθεί ένας σπάνιος διάλογος πάνω στο Αισχύλειο Δράμα. Στο ίδιο πλαίσιο, στις 23 & 24 Ιουλίου παρουσιάστηκε στο Ανοιχτό Θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου η παράσταση Κλυταιμνήστρα από τη σπουδαία φλαμανδική ομάδα tg STAN.

Λίγα λόγια για το έργο

Γραμμένη το 472 π.Χ., η τραγωδία του Αισχύλου αποτελεί ίσως την παλαιότερη καταγραφή γεγονότων της ελληνικής ιστορίας στο θέατρο. Στα Σούσα, την περσική πρωτεύουσα, οι πολίτες που έχουν μείνει πίσω και η βασίλισσά τους, Άτοσσα που βασανίζεται από κακούς οιωνούς, αναμένουν νέα από την πολεμική επιχείρηση του Ξέρξη στην Ελλάδα. Ένας αγγελιαφόρος αναγγέλλει τη φριχτή έκβαση της μάχης της Σαλαμίνας: ο περσικός στρατός και οι επίλεκτοι αρχηγοί του έχουν συντριβεί. Η Άτοσσα και ο Χορός καλούν το φάντασμα του Δαρείου για να τους καθοδηγήσει. Ο ένδοξος βασιλιάς καταδικάζει την ύβρη του Ξέρξη, που θέλησε να δαμάσει φύση και θεία βούληση και προβλέπει περισσότερες ακόμη καταστροφές. Με την άφιξη του Ξέρξη, κορυφώνεται η συντριβή. Η ζυγαριά γέρνει πλέον αποφασιστικά προς τον τρόμο του τέλους.

Το έργο διατρέχουν ατέλειωτοι κατάλογοι ονομάτων: εκείνοι που πρώτα φώτιζαν το δρόμο για την ελπίδα, τη νίκη και την ομοψυχία, τώρα πέφτουν ένας-ένας, χάνονται στα σκοτάδια ενός τόπου ρημαγμένου, ενός λαού στο όριο της φρίκης, της λογικής και της υπακοής.

Οι Πέρσες ως τραγωδία της ανθρωπότητας, ως μικροσύστημα που αντανακλά ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης, άλυτα ανά τους αιώνες, γίνονται, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Καραντζά, κοινός τόπος για μια συνομιλία που φωτίζει εμμέσως τα πολλαπλά παγκόσμια αδιέξοδα του σήμερα. Το θέατρο είναι ο δημόσιος χώρος, η Εκκλησία του Δήμου, η Πόλη. Ο Χορός των Περσών, η «κοινωνία», ξεκινάει με την πίστη και την υπακοή, καταλήγοντας, μετά τον αφανισμό, ένα άναρχο πλήθος χωρίς οδηγό και σημείο αναφοράς.

Συντελεστές

Μετάφραση Παναγιώτης Μουλλάς
Σκηνοθεσία Δημήτρης Καραντζάς
Διασκευή Δημήτρης Καραντζάς – Γκέλυ Καλαμπάκα
Συνεργασία στη δραματουργία – Φωτογραφίες – Εικαστική σύνθεση – Βίντεο Γκέλυ Καλαμπάκα
Σκηνικό Κλειώ Μπομπότη
Κοστούμια Ιωάννα Τσάμη
Κίνηση Τάσος Καραχάλιος
Μουσική σύνθεση – ζωντανή εκτέλεση Γιώργος Πούλιος
Φωνητική προετοιμασία – σύνθεση Ανρί Κεργκομάρ
Φωτισμοί Δημήτρης Κασιμάτης

Βοηθός σκηνοθέτη Μαρίσσα Φαρμάκη
Βοηθός σκηνογράφου Φιλάνθη Μπουγάτσου
Βοηθός ενδυματολόγου Ιφιγένεια Νταουντάκη

Παίζουν Ρένη Πιττακή, Χρήστος Λούλης, Γιώργος Γάλλος, Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Κλίνης, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Τάσος Καραχάλιος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Γιώργος Πούλιος

Με τη συμμετοχή 40 εθελοντών από την Ελευσίνα και τη γύρω περιοχή

Συμπαραγωγή: 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης – Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου – Εταιρεία «Το Θέατρο»

Χώρος: Ανοιχτό Θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου (Κανελλοπούλου 1, Ελευσίνα)
Πότε: 30 & 31 Ιουλίου
Ώρα έναρξης: 21:00
Τιμές εισιτηρίων: 20€, 15€ (Φοιτητές, Άνεργοι, ΑμΕΑ, Παιδιά 6 έως 12 ετών)
Διάρκεια: 105 λεπτά

Δείτε το Τρέιλερ εδώ

Η παράσταση έχει ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

Ο χώρος είναι προσβάσιμος σε ΑμΕΑ

Αγορά εισιτηρίων aefestival.gr, viva.gr & public.gr
Παλαιό Δημαρχείο (Νικολαΐδου & Βασ. Λάσκου, Ελευσίνα) | Ωράριο λειτουργίας: Από 18 έως 29 Ιουλίου | Δευτέρα έως Παρασκευή 17:30 – 21:30
Παλαιό Ελαιουργείο (Κανελλόπουλου 1, Ελευσίνα) | Ωράριο λειτουργίας: Από 18 έως 31 Ιουλίου | Σάββατο έως Κυριακή 19:00 – 21:00)

Δωρεάν μετακίνηση για το κοινό | Κρατήσεις θέσεων εδώ
Σημείο συνάντησης: Παλιό Αμαξοστάσιο Ο.ΣΥ. (Ερμού & Πειραιώς)
Αναχώρηση στις 19.30 για Ανοιχτό θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου Ελευσίνας και επιστροφή προς Αθήνα στις 23.30

2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Website: 2023eleusis.eu
Facebook: facebook.com/2023eleusis.eu
Instagram: instagram.com/2023eleusis
YouTube: youtube.com/c/2023Eleusis
E-mail: [email protected]

#Persians #AeschylusProject #Mystery35 #2023Eleusis #MysteriesOfTransition

Πρόσβαση στην Ελευσίνα
# 21χλμ

Με αυτοκίνητο ή μηχανή μέσω της Αττικής Οδού ή από τη Λεωφόρο Αθηνών, σε μόλις 25 λεπτά από το κέντρο της Αθήνας
Με λεωφορείο (γραμμές 845 και 871 από Πειραιά, 876 από τον σταθμό “Αγ. Μαρίνα” του μετρό και 878 από Αχαρνές)
Με προαστιακό (στάση “Μαγούλα” και στη συνέχεια, με το λεωφορείο 863)
Με ΚΤΕΛ (γραμμή Μέγαρα – Νέα Πέραμος – Ελευσίνα, με αφετηρία την πλατεία Ασωμάτων στο Θησείο)

 

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Joyland – του Saim Sadiq- Τριανόν

Κύκλος Προβολών Σινεμά Ψ 2024 «Πολιτισμικές μορφές της σεξουαλικότητας» Joyland (126’, 2022) του Saim Sadiq Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2024 Ώρα 17:00 Κινηματογράφος Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21