Δεσποινίς Τζούλια August Strindberg- Θέατρο 104

1+1=1 εταιρεία θεάτρου

Δεσποινίς Τζούλια

August Strindberg

Μετάφραση: Μαργαρίτα Μέλμπεργκ

Πόθος, ενοχή, τραύμα, φόβος, αγριότητα.

Μια σπουδή πάνω στα ένστικτα, την κληρονομικότητα, τον κοινωνικό προκαθορισμό.

Μια πάντα επίκαιρη παραβολή για τον πειρασμό, την άνοδο και την πτώση.

Σκηνοθεσία: Θεόδωρος Εσπίριτου

Ερμηνεία: Δέσποινα Σαραφείδου, Κωνσταντίνος Σειραδάκης, Τασία Σοφιανίδου

Στο 

Πρεμιέρα

28 Απριλίου 2023

Με την επιχορήγηση του ΥΠ.ΠΟ.Α.

Με την υποστήριξη της Σουηδικής Πρεσβείας στην Αθήνα

Video trailer:

https://youtu.be/IePQNiTXEvQ

Προσφορά προπώλησης εισιτηρίων μέσω Viva έως 28/4

https://www.viva.gr/tickets/theater/despoinis-tzoulia-tou-august-strindberg/

Σε έναν ασφυκτικά κλειστό χώρο –την κουζίνα ενός αρχοντικού–, στη διάρκεια μιας νύχτας –τη βραδιά του μεσοκαλόκαιρου–, τρία πρόσωπα, η δεσποινίς Τζούλια κόρη του κόμη, ο υπηρέτης Ζαν και η μαγείρισσα Κριστίν, μπλέκονται σε έναν ολέθριο στρόβιλο παθών και αλληλεξάρτησης. Οι δύο περιστασιακοί εραστές, η Τζούλια και ο Ζαν, κρυμμένοι αρχικά πίσω από ένα πλήθος κοινωνικών προσωπείων, θα μείνουν στο τέλος άοπλοι, γυμνοί, ταπεινωμένοι. Η διαμάχη τους είναι σύγκρουση φύλων και κοινωνικών τάξεων, κληρονομημένων στερεοτύπων και βασικών ενστίκτων. Δρέπουν τον απαγορευμένο καρπό και ναυαγούν: η ακατανίκητη επιθυμία της Τζούλιας να «πέσει» και του Ζαν να ανέλθει θα αποτελέσουν το σημείο συνάντησής τους αλλά και την οριστική συντριβή τους.

Η εταιρεία θεάτρου 1+1=1 παρουσιάζει το έργο του Στρίντμπεργκ «Δεσποινίς Τζούλια» σε μετάφραση Μαργαρίτας Μέλμπεργκ και σκηνοθεσία Θεόδωρου Εσπίριτου από 28 Απριλίου 2023 κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21:00 στο Θέατρο 104 (τηλ. 2103455020), για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Ερμηνεύουν: Δέσποινα Σαραφείδου, Κωνσταντίνος Σειραδάκης, Τασία Σοφιανίδου.

Η «Δεσποινίς Τζούλια», έργο γραμμένο το 1888, αποτελεί ένα μανιφέστο του νατουραλισμού, το πρώτο θεατρικό αριστούργημα του είδους, μετά την «Τερέζ Ρακέν» του Ζολά. Παραμένει, παρά τα συνεχή του ανεβάσματα, διαρκώς επίκαιρο και βαθιά προκλητικό.

Ο Στρίντμπεργκ εκθέτει τα πρόσωπα με τη χειρουργική ακρίβεια ανατόμου. «Οι χαρακτήρες», γράφει, «είναι αμφιταλαντευόμενοι, αδύναμοι, κράμα παλαιού και καινούριου, όπως αρμόζει σε σύγχρονους ανθρώπους που ζουν σε μια μεταβατική περίοδο, γοργή και αγχώδη».

Η κληρονομικότητα και το φύλο, η ταξική προέλευση αλλά και το ένστικτο της επιβίωσης –μια μεταφορά των θέσεων του Δαρβίνου για την επικράτηση του ισχυρότερου– συνιστούν τους πραγματικούς πρωταγωνιστές του δράματος πίσω από τους δύο βασικούς χαρακτήρες. Η ισχυρή έλξη και η τελική σύγκρουσή τους είναι σύγκρουση ανάμεσα στο ένστικτο της ζωής και την ενόρμηση του θανάτου – μια επιθυμία δύναμης, κατακυρίευσης και επικράτησης με κάθε κόστος.

Αν και ο Στρίντμπεργκ δηλώνει αθεϊστής, η ιστορία της Τζούλιας και του Ζαν φαίνεται πως βρίσκει το παράλληλό της στην ιστορία των πρωτοπλάστων. Εδώ ο πειρασμός δεν έχει τη μορφή φιδιού. Στη δημιουργία του, συμβάλλουν η βραδιά του μεσοκαλόκαιρου, η γιορτή του Άι-Γιάννη με τις φωτιές, το αλκοόλ, οι ξέφρενοι χοροί της Τζούλιας, το μεθυστικό άρωμα των λουλουδιών, τα έμμηνα, η επιθυμία της Τζούλιας να δοθεί στον Ζαν και η επιθυμία του Ζαν να την εκμεταλλευτεί κοινωνικά. Η συνεύρεσή τους δημιουργεί́ στους δύο αταίριαστους εραστές ένα βαθύ αίσθημα ενοχής και φόβου, που διατρέχει τον υπόλοιπο κορμό του έργου, μέχρι το τέλος.

Παράλληλες δράσεις – Συζητήσεις με το κοινό

Η παράσταση θα συνοδεύεται από παράλληλες δράσεις – εισηγήσεις ειδικών και συζητήσεις με το κοινό, σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν.

Η εταιρεία θεάτρου ΕΝΑ ΣΥΝ ΕΝΑ ΙΣΟΝ ΕΝΑ (1+1=1) ιδρύθηκε το 2011, σε διεύθυνση της Δέσποινας Σαραφείδου. Παραγωγές της έχουν παρουσιαστεί στην Αθήνα και σε 30 Φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Ευρώπη, Αμερική, Ασία) και έχουν τιμηθεί με βραβεία κειμένου, παράστασης και ερμηνείας.

Η σελίδα της 1+1=1: https://www.facebook.com/enasinenaisonena

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Δεσποινίς Τζούλια

August Strindberg

Πόθος, ενοχή, τραύμα, φόβος, αγριότητα.

Μια σπουδή πάνω στα ένστικτα, την κληρονομικότητα, τον κοινωνικό προκαθορισμό.

Μια πάντα επίκαιρη παραβολή για τον πειρασμό, την άνοδο και την πτώση.

Μετάφραση: Μαργαρίτα Μέλμπεργκ

Σκηνοθεσία: Θεόδωρος Εσπίριτου

Σκηνικά – Κοστούμια: Χαρά Κονταξάκη

Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Αγιαννίτης

Μουσική: Λάμπρος Πηγούνης

Επιμέλεια κίνησης: Ίρις Νικολάου

Βοηθός σκηνοθέτη: Στεργιάνα Τζέγκα

Επιμέλεια σκηνικού αντικειμένου: Νίκος Δεντάκης

Επέμβαση στα κοστούμια: Atelier Tsiouni

Φωτογραφίες: Δημήτρης Γερακίτης

Γραφιστική επιμέλεια: Dennis Spearman

Video trailer: Στέφανος Κοσμίδης

Επικοινωνία – Δημόσιες σχέσεις: Δέσποινα Ερρίκου

Παραγωγή: 1+1=1 εταιρεία θεάτρου

Ερμηνεία: Δέσποινα Σαραφείδου, Κωνσταντίνος Σειραδάκης, Τασία Σοφιανίδου

Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠ.ΠΟ.Α. για την περίοδο 2022-2023

Με την υποστήριξη της Σουηδικής Πρεσβείας στην Αθήνα

Info

Από 28 Απριλίου έως 28 Μαΐου 2023

Για 15 παραστάσεις

Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21:00

Διάρκεια: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ: 12 ευρώ (κανονικό), 10 ευρώ (φοιτητικό, άνω των 65, ανέργων, ΑΜΕΑ, ομαδικά άνω των 6 ατόμων), 5 ευρώ (ατέλειες)

ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ: Τηλ. 210 3455020, 6951 269828 και (5μμ-10 μμ) 6931 373754

και στη VIVA: https://www.viva.gr/tickets/theater/despoinis-tzoulia-tou-august-strindberg/

Video trailer: https://youtu.be/IePQNiTXEvQ

Event στο fb: https://www.facebook.com/events/247573884318498/247573920985161

Θέατρο 104

Ευμολπιδών 41, Γκάζι, ΤΚ 11854, Αθήνα

(κοντά στο σταθμό μετρό Κεραμεικός)

https://goo.gl/maps/4u1w1a3X4nzexwkn9

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

The Lemon Tree & Co.

Ανακαλύψτε την μαγεία των εορτών στο The Lemon Tree & Co., με φόντο την Αθηναϊκή Ριβιέρα.   Το The Lemon Tree & Co., είναι ο

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΡΙΒΑΣ  «Φάντασμα στη Μηχανή»

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ανοίγει στο κοινό τους ιστορικούς του χώρους για μια ξεχωριστή δράση   Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παρουσιάζει τη δράση  «Φάντασμα στη

ΕΝΑΣ ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΣΑΜ ΧΟΛΚΡΟΦΤ

Θεατρικός Οργανισμός Πρώτες ύλες   ΕΝΑΣ ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΣΑΜ ΧΟΛΚΡΟΦΤ Σκηνοθεσία: Χρίστος Λύγκας Σε ένα απολυταρχικό καθεστώς, που δεν κατονομάζεται, μια ομάδα καλλιτεχνών του θεάτρου  ανεβάζει