Βιντσέντζο Μπελίνι ΝΟΡΜΑ- Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Βιντσέντζο Μπελίνι
ΝΟΡΜΑ

Ωδείο Ηρώδου Αττικού

28 & 30 Αυγούστου 2023

Τελευταία εισιτήρια στο https://www.ticketservices.gr/event/norma-herodeion/?lang=el

Δείτε το εδώ https://youtu.be/yjZx_0zMr9k το εντυπωσιακό backstage video από τις τελευταίες προετοιμασίες της παράστασης και τις δηλώσεις πρωταγωνιστών και συντελεστών

Ελάχιστα εισιτήρια έχουν απομείνει για την εντυπωσιακή “Νόρμα” του Μπελίνι, την πρώτη ανεξάρτητη διεθνή υπερπαραγωγή ελληνικής όπερας, που έρχεται από τον πολιτιστικό οργανισμό “Λυκόφως” στις 28 και 30 Αυγούστου στο Ηρώδειο, με 110 ερμηνευτές και μουσικούς επί σκηνής και ένα allstar cast πρωταγωνιστών από όλο τον κόσμο οι οποίοι συνδέονται με τη ζωή και το έργο της Μαρίας Κάλλας.

Η αγαπημένη όπερα της Κάλλας -την τραγούδησε συνολικά 92 φορές στη σκηνή, περισσότερες από κάθε άλλη όπερα- ξεκινά στη χώρα μας την ευρωπαϊκή της περιοδεία με αφορμή τους διεθνείς εορτασμούς για τα 100 χρόνια από τη γέννηση της μεγάλης σοπράνο και μετατρέπεται σε ένα μοναδικό υπερθέαμα από τον Γάλλο σκηνοθέτη Tom Volf.

Στο ρόλο της Νόρμα η περίφημη Λιβανο-Καναδή σοπράνο Joyce El-Khoury. Pollione ο διεθνώς καταξιωμένος Έλληνας τενόρος Μάριος Φραγκούλης. Στην Αθήνα καταφθάνει και ο πιανίστας της Μαρίας Κάλλας, ο σπουδαίος Αμερικανός Eugene Kohn, για να διευθύνει την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ.

Στο μοναδικό αυτό βίντεο https://youtu.be/yjZx_0zMr9k που έρχεται σήμερα στο φως της δημοσιότητας πρωταγωνιστές και δημιουργοί της παράστασης εξηγούν τη σπουδαιότητα του εγχειρήματος και τη σημασία του για τη χώρα μας.

«Είχα την τύχη και την τιμή να είμαι ο πιανίστας της Μαρίας Κάλλας για κάποια χρόνια, συμπεριλαμβανομένων των Master Classes, για αυτό βρίσκομαι σήμερα εδώ. Έχω εντυπωσιαστεί από την ορχήστρα της ΕΡΤ και την ελληνική χορωδία ‘Fons Musicalis’ – κάνουν εξαιρετική δουλειά, έχουν τόσο πάθος και είναι τόσο εκφραστικοί. Είμαι εκστασιασμένος που βρίσκομαι στην Ελλάδα και ελπίζω να έχουμε στην παράσταση την τύχη και την ευλογία την Ελλήνων Θεών».Eugene Kohn

«Επιχειρώ μια κλασική προσέγγιση στη Νόρμα, που πιστεύω ότι ως τρόπος έχει ξεχαστεί εδώ και αρκετό καιρό. Δίνουμε προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια και σεβασμό απέναντι στο έργο, τον δημιουργό και το λιμπρέτο του. Έτσι προσεγγίζουμε τα συναισθήματα στην πιο αγνή τους μορφή και σε βάθος, με αποτέλεσμα ο καθένας να μπορεί να ταυτιστεί και να ζήσει ένα είδος κάθαρσης. Νιώθω τρομερή έμπνευση κάθε φορά που δουλεύω στην Ελλάδα και νιώθω προνομιούχος που μου επιτρέπεται να σκηνοθετήσω σε αυτό το διαμάντι που λέγεται Ηρώδειο. Υπάρχει μια ιδιαίτερη ενέργεια σε αυτό τον τόπο που πάει πολύ πίσω, σε τόσους καλλιτέχνες, σε τόσες παραστάσεις, σε τόσες όπερες που έχουν ανέβει εδώ – και όλα αυτά με εμπνέουν πολύ». – Tom Volf

«Το να κάνω το ντεμπούτο μου με τη Νόρμα, αυτή τη χρονική περίοδο στην Ελλάδα από όλα τα πιθανά μέρη του κόσμου είναι ένα όνειρο για μένα που γίνεται πραγματικότητα. Το να τραγουδήσω σε αυτό το μεγαλειώδες μέρος είναι τεράστια τιμή. Αν έπρεπε να σχεδιάσω πότε και που θα τραγουδούσα τη Νόρμα δεν θα μπορούσα να βρω καλύτερη συγκυρία».Joyce El-Khoury

«Της χρωστάω πάρα πολλά της Μαρίας Κάλλας λόγω του ότι έγινα υπότροφος «Μαρία Κάλλας» και έτσι μπόρεσα να σπουδάσω κοντά στον Alfredo Kraus που είχε παίξει τον Alfredo Germont στην Τραβιάτα με την ίδια την Κάλλας. Και πιστεύω ότι αυτή η παράσταση θα είναι μια ιστορική προσφορά στον τόπο μας και σε όλο τον κόσμο». – Μάριος Φραγκούλης

Αυτό που μου αρέσει περισσότερο στη Νόμα είναι η τέχνη του Μπελίνι να έχει μια ισορροπία μεταξύ συγκινητικής μουσικής και ενός φανταστικού πραγματικά κειμένου. Αυτή η παράσταση αποτελεί μια επιμορφωτική εμπειρία, πρώτα για εμάς και μετά για τους θεατές. – Theresa Carlomagno

Το πιο δυνατό κίνητρο για μένα για να κάνω αυτή τη συνεργασία ήταν η πρόταση που μού έκανε ο Tom Volf, καθώς με εντυπωσίασε το πάθος του, αλλά και όλη η μελέτη που έχει κάνει για τη Μαρία Κάλλας, κάτι πραγματικά σπάνιο στην εποχή μας. – Έρση Πήττα

ικότερα θέατρα του κόσμου (La Scala στο Μιλάνο, Carnegie Hall στη Νέα Υόρκη, Novaya Opera στη Μόσχα και Royal Albert Hall στο Λονδίνο). Συνεργάστηκε με την Montserrat Caballé, την Maria Guleghina και την Angela Gheorgiu.

Στο ρόλο της Adalgisa η αμερικανίδα σοπράνο Theresa Carlomagno, ενώ τον Oroveso, πατέρα της Νόρμα, ερμηνεύει ο καταξιωμένος νέος μπάσος Sava Vemić.

Διευθύνει ο Αμερικανός μαέστρος Eugene Kohn, που συνόδεψε στο πιάνο την Μαρία Κάλλας κατά τη διάρκεια των Masterclass της στη σχολή Juilliard στην Νέα Υόρκη το 1971 και υπήρξε μαθητής του θρυλικού μαέστρου Fausto Cleva. Στην μοναδική του πορεία έχει διευθύνει μερικούς από τους πιο ιστορικούς πρωταγωνιστές της όπερας όπως η Renata Tebaldi, ο Luciano Pavarotti και ο Placido Domingo.

Την καλλιτεχνική ομάδα συμπληρώνουν η σπουδαία χορογράφος Έρση Πήττα και ο κορυφαίος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος Γιάννης Μετζικώφ και ο σκηνογράφος David Negrin.

Συμμετέχει η Μεικτή Χορωδία «Fons Musicalis» υπό τη διεύθυνση του Κωστή Κωνσταντάρα.

Η παραγωγή τελεί υπό την αιγίδα του Ιδρύματος «Μαρία Κάλλας» με έδρα το Παρίσι, που συνιδρύθηκε το 2017 από στενούς φίλους και συνεργάτες της La Divina και τον Τομ Βολφ και αποτελεί σήμερα τον μεγαλύτερο διεθνή οργανισμό με στόχο την προάσπιση και προώθηση της ζωής της μεγάλης σοπράνο.

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού”

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού” Maestro   Βρείτε το εδώ: https://HarisAlexiou.lnk.to/ToTragoudiTouFengariou   Δείτε το βίντεο εδώ: https://youtu.be/OcuZDBVF1xI  Μια έκπληξη περίμενε τους τηλεθεατές των δύο τελευταίων επεισοδίων