Αέναος Περίπλους- Μαρία Κτιστοπούλου, γκαλερί Αργώ

Έκθεση ζωγραφικής   

Αέναος Περίπλους 

Από τη Μαρία Κτιστοπούλου στην γκαλερί Αργώ

 

 

Από το «εικονικό στο ανεικονικό» βαδίζει στη νέα της εικαστική πρόταση, η ζωγράφος Μαρία Κτιστοπούλου, την οποία καταθέτει στην ατομική της έκθεση, που έχει τίτλο «Αέναος Περίπλους» και εγκαινιάζεται την Τρίτη 10 Οκτωβρίου, (19:30), στην γκαλερί Αργώ, της οδού Νεοφύτου Δούκα 5, στο Κολωνάκι.

 Πρόκειται για την 23η ατομική έκθεση της καταξιωμένης ζωγράφου, στην οποία παρουσιάζει αποκλειστικά ζωγραφικά έργα, όλα λάδια σε καμβά. Η έκθεση θα διαρκέσει ως τις 4 Νοεμβρίου.

 Την έκθεση προλογίζει η ιστορικός τέχνης Λουΐζα Καραπιδάκη, η οποία, στο κείμενο της με τίτλο «Από το εικονικό στο ανεικονικό», υπογραμμίζει μεταξύ άλλων:

 «…Η Μαρία Κτιστοπούλου μας εκπλήσσει, για ακόμα μια φορά, με τη νέα ανατρεπτική εικαστική της πρόταση, όπου το εμφανές συμβαδίζει με το αφανές. Αυτή τη φορά από τη ρεαλιστική απόδοση, την ακριβή περιγραφική διάθεση και την επιμελώς δομημένη σύνθεση περνά στην αυθόρμητη εξπρεσιονιστική γραφή. Φιλοτεχνεί ανεικονικές συνθέσεις, τοπιογραφίες ή θηριώδη κύματα με οδηγό το χρώμα και τον καλλιτεχνικό της οίστρο. Ο αυθορμητισμός του ζωγραφικού της ιδιώματος με την έντονα εκφραστική μανιέρα φανερώνει και αθέατες πτυχές των απεικονίσεων. Αναδομεί εικόνες, ανασυγκροτεί επιμέρους φυσιογνωμικά στοιχεία, αναθεωρεί τη συμβατική οπτική γωνία και τολμά τη συνομιλία εικονικού-ανεικονικού. Ανάμεσα στις πλημμυρισμένες με χρώμα αφαιρετικές αναπαραστάσεις ξεπροβάλλουν και μικρές παραστατικές αναφορές, ως σημεία προσδιορισμού. Ενίοτε σκιαγραφείται ο ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο ή διακρίνονται πλεούμενα ιστιοφόρα καταμεσής στη θάλασσα, ιχνογραφούνται οικισμοί, εμφανίζονται σποραδικά δέντρα ή εξέχουν ορεινοί όγκοι. Όμως δεν την απασχολεί αν οι επιλεκτικές εικονογραφικές αναφορές της είναι αναγνωρίσιμες ή όχι, γιατί την ενδιαφέρει η γενική αντίληψη της εικόνας και το αίσθημα που δημιουργεί στον θεατή το σύνολο της νέας απεικονιστικής της αντίληψης…»

 

Λίγα λόγια για τη ζωγράφο

Η Μαρία Κτιστοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας με καθηγητές τους Τριαντάφυλλο Πατρασκίδη, Μαρτίνο Γαβαθά και Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα. Τιμήθηκε με τρεις κρατικές υποτροφίες από το Ι.Κ.Υ.. Αποφοίτησε με άριστα το 1990. Το 1991 παρουσίασε την πτυχιακή της μελέτη Δίπτυχο-Πολύπτυχο στην Τέχνη. Σπούδασε,επίσης, Γραφικές Τέχνες στο Αθηναϊκό Τεχνολογικό Ινστιτούτο (Α.Τ.Ι.).

 Έργα της περιλαμβάνονται στις εξής συλλογές: Εθνική Πινακοθήκη, Αθήνα – Moυσείο Β&Ε. Γουλανδρή – Πινακοθήκη Κουβουτσάκη, Κηφισιά – Μουσείο Βορρέ, Παιανία – Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου – Δημοτική Πινακοθήκη Αγρινίου – Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Φλώρινας – Μουσείο Βιβλιοθήκη Στρατή Ελευθεριάδη (Teriade), Βαρειά Μυτιλήνης – Δημοτική Πινακοθήκη Ερμούπολης Σύρου – Πινακοθήκη Κομοτηνής – Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ, Μέτσοβο – Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης Αιτωλοακαρνανίας Χρήστου & Σοφίας Μοσχανδρέου, Μεσολόγγι – Συλλογή Βλάσση Φρυσίρα, Αθήνα – Συλλογή Aντώνη και Άζιας Xατζηϊωάννου, και σε άλλες ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτε

 Έχει πραγματοποιήσει 23 ατομικές εκθέσεις  και έχει λάβεις μέρος σε περισσότερες από  200 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Έλαβε μέρος σε Εκπροσώπησε την Ελλάδα σε Διεθνείς Μπιενάλε. Το 2007 κυκλοφόρησε το βιβλίο – ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΑ σχετικά με το έργο της από τις εκδόσεις ΑΔΑΜ.

Info: Μαρία Κτιστοπούλου «Αέναος Περίπλους»

Εγκαίνια έκθεσης: 10 Οκτωβρίου, 2023, ώρα 19:30.

Διάρκεια έκθεσης: 10 Οκτωβρίου 2023 – 4 Νοεμβρίου 2023.

Ώρες επίσκεψης: Τρίτη – Παρασκευή: 10:00-14:00 & 17:00-20:00,
Σάββατο: 11:00-15:00).

Γκαλερί Αργώ: Νεοφύτου Δούκα 5, 10674 Κολωνάκι, τηλ. 2107249333, FAX: 2107249777 / email: [email protected]

website: www.argo-gallery.gr

 

 

 

Αέναος περίπλους: από το εικονικό στο ανεικονικό

Η Μαρία Κτιστοπούλου σε όλη της την καλλιτεχνική πορεία δεν έπαψε να αναζητά νέα μέσα έκφρασης και να επαναπροσδιορίζει την αισθητική, τη δομή και το ύφος του έργου της, πέρα από τις μεταβαλλόμενες θεματικές επιλογές.

 

Αρέσκεται ιδιαίτερα στις αλλαγές, δεν επιτρέπει τη μιμητική στειρότητα της επανάληψης, ερευνά αέναα, δοκιμάζει και ανάλογα διαφοροποιεί τη δημιουργία της. Στην τελευταία ενότητα «Αέναος περίπλους» μας εκπλήσσει, για ακόμα μια φορά, με τη νέα ανατρεπτική εικαστική της πρόταση, όπου το εμφανές συμβαδίζει με το αφανές. Αυτή τη φορά από τη ρεαλιστική απόδοση, την ακριβή περιγραφική διάθεση και την επιμελώς δομημένη σύνθεση περνά στην αυθόρμητη εξπρεσιονιστική γραφή.

 

Φιλοτεχνεί ανεικονικές συνθέσεις, τοπιογραφίες ή θηριώδη κύματα με οδηγό το χρώμα και τον καλλιτεχνικό της οίστρο. Ο αυθορμητισμός του ζωγραφικού της ιδιώματος με την έντονα εκφραστική μανιέρα φανερώνει και αθέατες πτυχές των απεικονίσεων. Αναδομεί εικόνες, ανασυγκροτεί επιμέρους φυσιογνωμικά στοιχεία, αναθεωρεί τη συμβατική οπτική γωνία και τολμά τη συνομιλία εικονικού-ανεικονικού. Ανάμεσα στις πλημμυρισμένες με χρώμα αφαιρετικές αναπαραστάσεις ξεπροβάλλουν και μικρές παραστατικές αναφορές, ως σημεία προσδιορισμού. Ενίοτε σκιαγραφείται ο ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο ή διακρίνονται πλεούμενα ιστιοφόρα καταμεσής στη θάλασσα, ιχνογραφούνται οικισμοί, εμφανίζονται σποραδικά δέντρα ή εξέχουν ορεινοί όγκοι.

 

Όμως δεν την απασχολεί αν οι επιλεκτικές εικονογραφικές αναφορές της είναι αναγνωρίσιμες ή όχι, γιατί την ενδιαφέρει η γενική αντίληψη της εικόνας και το αίσθημα που δημιουργεί στον θεατή το σύνολο της νέας απεικονιστικής της αντίληψης.

 

Η Κτιστοπούλου επιστρέφει μετά από πολύχρονες έρευνες και δοκιμές στην προτροπή δασκάλων της, στην ΑΣΚΤ, να υπηρετήσει και την αφηρημένη τέχνη και όχι μόνον τη φυσιοκρατική. Έτσι, ακολουθώντας την εσωτερική της αναζήτηση αποδίδει στο έργο της μια άλλη διάσταση και διαφορετική μορφολογία. Ενεργοποιεί δεξιοτεχνικά τη δύναμη της οπτικής εντύπωσης του κάθε χρώματος και με τη χαρακτηριστική της ευφράδεια στη σύνθεση προσδίδει μια ένταση και κινητικότητα σε κάθε έργο. Η αφαίρεση της δίνει την ελευθερία της πηγαίας διατύπωσης και της ανοίγει τον δρόμο για μια νέα αφηγηματική πορεία στη ζωγραφική.

Λουϊζα Καραπιδάκη, ιστορικός τέχνης

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

5 χρόνια Mon Coin Studio

5 χρόνια Mon Coin Studio Επετειακή εκδήλωση για την ανάδειξη της σύγχρονης ελληνικής κεραμικής τέχνης   Το Mon Coin Studio, ο χώρος που έχει εδραιωθεί

PARANOIA GUY DE MAUPASSANT

PARANOIA GUY DE MAUPASSANT   ΑΠΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 1η ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΚΑΘΕ ΣΑΒΒΑΤΟ ΣΤΙΣ 21:30 ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΙΣ 18:30     ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ https://www.ticketservices.gr/event/mikros-kerameikos-paranoia/?lang=el   Στο θέατρο