KURT WEILL ΛΥΡΙΚΟ ΚΑΜΠΑΡΕ ΒΕΡΟΛΙΝΟ – ΠΑΡΙΣΙ – ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

KURT WEILL

ΛΥΡΙΚΟ ΚΑΜΠΑΡΕ

ΒΕΡΟΛΙΝΟ – ΠΑΡΙΣΙ – ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

ΤΡΙΤΗ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών παρουσιάζει στην αίθουσα Μητρόπουλος, την Τρίτη 2 Απριλίου, ένα  θεατρικό αναλόγιο  της Μάγδας Μαυρογιάννη  για τον Kurt Weill. Ένα Λυρικό Καμπαρέ, μια μελωδική διαδρομή του μεγάλου συνθέτη από το  Βερολίνο και το Παρίσι έως τη Νέα Υόρκη, μέσα στο χρόνο και το χώρο της μουσικής.

 

Τρία μουσικά άλματα στη ζωή του Kurt Weill. Από Hans Esler, Berg, Webern στην atonik μουσική, στο σοφιστικέ καμπαρέ και το μιούζικαλ.

Η ζωή του Kurt Weill στο Βερολίνο είχε γίνει καταπιεστική, η μουσική του ευφυΐα τον έσπρωχνε να ταξιδέψει, να γνωρίσει, να αισθανθεί άλλες τάσεις.

Μόνο η συνεργασία του με τον Μπρεχτ του είχε ανοίξει τον ορίζοντα.

Το 1928, ο Kurt Weill γράφει την μουσική στο πιο γνωστό έργο του Μπρεχτ την «Όπερα της Πεντάρας». Είναι τζαζ, είναι ελαφρά μουσική, έχει εκκλησιαστικές λυρικές μελωδίες; Ακολουθούν τα «7 θανάσιμα αμαρτήματα», «η Άνοδος και πτώση της Πόλης του Μαχαγκόνι».  Έργα πρωτοποριακά που παίζονται μέχρι σήμερα.

Η διδασκαλία, του είχε ανοίξει τον ορίζοντα βλέποντας τους ταλαντούχους μαθητές του, όπως ο Νίκος Σκαλκώτας να χρησιμοποιούν τις καινούργιες τάσεις.

Επηρεασμένος από τον Gustav Mahler, τον Arnold Schoenberg και τον Igor Stravinsky ο Kurt Weill στράφηκε προς το μουσικό θέατρο και το τραγούδι.  Το Παρίσι του άνοιξε τις ιδέες (Εric Satie, Francis Poulenc) και προχώρησε ένα βήμα.

O στόχος του όμως ήταν η Αμερική, η Νέα Υόρκη.

 

 

Μελέτησε την Αμερικάνικη μουσική.  Τον Gershwin.  Τα έργα αυτής της περιόδου που θεωρήθηκαν οι ρίζες της ανάπτυξης του Αμερικανικού μιούζικαλ.  Προσπάθησε να βρει έναν καινούργιο τρόπο δημιουργίας της Αμερικανικής όπερας, εμπορικό μεν αλλά χωρίς να χάσει το καλλιτεχνικό του στοιχείο.

Ο στόχος αυτής της παράστασης είναι να προβάλουμε την μουσική του Kurt Weill χωρίς σύνορα.  Ένας συνθέτης που έγραφε ακούραστα και προσπάθησε να δώσει την μοντέρνα μουσική στην Ευρώπη και την Αμερική.  O λόγος θα συνδέεται με τη μουσική και θα δείχνει τη διαδρομή της ιστορίας.  Το ρεπερτόριο θα είναι σύνθετο με έργα Kurt Weil αλλά και Γάλλους και Αμερικανούς συνθέτες.

Η μουσική του ηχογραφήθηκε από την Teresa Stratas, Oute Lemper, Marianne Faithfull, αλλά και τον Frank Sinatra, Ella Fitzgerald και πολλούς άλλους τραγουδιστές.

 

Συντελεστές:

Ιδέα-Κείμενο-Σκηνική Επιμέλεια-Παρουσίαση: Μάγδα Μαυρογιάννη

Ηθοποιός: Στο ρόλο της Λόττε Λέννα η Ανδρομάχη Δαυλού

ΜεσόφωνοςΆρτεμις Μπόγρη

Πιάνο:  Γιώργος Κωνσταντίνου

 

Πληροφορίες:

Μέγαρο Μουσικής -Αίθουσα Μητρόπουλος

Ημερομηνία: Τρίτη 2 Απριλίου

Ώρα έναρξης:   8.30 μ.μ.

 

Προπώληση εισιτηρίων από 1η Μαρτίου

Τιμές εισιτηρίων :  18 ευρώ και 12 ευρώ

 

Υπεύθυνος επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης,

Email: [email protected],[email protected]

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού”

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού” Maestro   Βρείτε το εδώ: https://HarisAlexiou.lnk.to/ToTragoudiTouFengariou   Δείτε το βίντεο εδώ: https://youtu.be/OcuZDBVF1xI  Μια έκπληξη περίμενε τους τηλεθεατές των δύο τελευταίων επεισοδίων