Ο Deleuze και το θέατρο   Jean-Frédéric Chevallier

Ο Deleuze και το θέατρο

Jean-Frédéric Chevallier

 

Μετάφραση:

Μιχάλης Πάγκαλος

ISBN: 978-960-87033-6-0

εκδόσεις   ΙΕΥΡΥΔΙΚΗ Η

 

σειρά: πρώτο κουδούνι

ISBN: 978-618-87001-0-9

τιμή: 11,32 ευρώ + ΦΠΑ

σχήμα: 14Χ21

σελίδες:  168

 

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ευρυδίκη  το βιβλίο του JeanFrédéric Chevallier, Ο Deleuze και το θέατρο, σε μετάφραση Μιχάλη Πάγκαλου.

 

 

Ρήξη με την αναπαράσταση

«Τρεις φορές ο στοχασμός του Ντελέζ στρέφεται ειδικά στις παραστατικές τέχνες: στην εισαγωγή στο Διαφορά και επανάληψη, σε ένα δοκίμιο που συνοδεύει ένα θεατρικό κείμενο του Ιταλού σκηνοθέτη Καρμέλο Μπένε («Un manifeste de moins», στο Superpositions), και σε ένα ακόμη που τίθεται ως επίμετρο σε μια σειρά σύντομων έργων του Σάμιουελ Μπέκετ (Ο εξαντλημένος). Οι έννοιες που προτείνονται, εδώ, από τον φιλόσοφο («κίνηση», «διαφορά», «επανάληψη», «σχέση», «ελαχιστοποίηση», «εναλλαγή», «γίγνεσθαι», «αποσύνδεση, «συμπερίληψη», «εξάντληση», «διάνοιξη») προκαλούν τον στοχασμό πάνω στο σύγχρονο θέατρο σε μια αναζωογονητική μετατόπιση: μας καλούν να το σκεφτούμε, με τρόπο πιο εφευρετικό και πέρα από στεγανούς διαχωρισμούς. Αντιστρόφως, η προσοχή μας πάνω στα τρία κείμενα αυτά επιτρέπει να εμβαθύνουμε στον διάλογο με τη ντελεζιανή σκέψη, καθώς και στη σημερινή μας κατανόηση αυτής της σκέψης, ξεκινώντας από μια συγκεκριμένη πρακτική, δηλαδή τη θεατρική.»

Τα περιεχόμενα του βιβλίου:

 

Πρόλογος

Εισαγωγή:

Το θέατρο, ο Ζιλ Ντελέζ και η φιλοσοφία

Ι. Το θέατρο της επανάληψης

ΙΙ. Από ένα έλασσον θέατρο σε μια ελαχιστοποιημένη παρουσία

ΙΙΙ. Ο Εξαντλημένος είναι ο άλλος

Επίμετρο:

Γιατί ο Ντελέζ μιλάει τόσο λίγο για το θεάτρο

O Jean-Frédéric Chevallier γεννήθηκε το 1973 στο Παρίσι. Είναι φιλόσοφος, σκηνοθέτης και βίντεο-καλλιτέχνης. Δίδαξε στο Institut d’études théâtrales του Πανεπιστημίου Paris III. Είναι καθηγητής στο Εθνικό Πανεπιστήμιο του Μεξικό και συντονιστής του Κέντρου έρευνας πάνω στη σύγχρονη θεατρική κίνηση του Πανεπιστημίου της Ιδάλγο. Έχει δημοσιεύσει τις μελέτες: Essai d’approche et de définition d’un tragique du XXème siècle (ANRT, Λιλ 2002), El Teatro hoy: Una tipologia posible (Paso de Gato, Μεξικό, Διεθνές Βραβείο Θεατρικού Δοκιμίου 2011) και Le Théâtre du présenter: Penser le théâtre, Circé, Παρίσι 2020. Παράλληλα με τις πολυπληθείς σκηνοθεσίες του για το θέατρο (Γαλλία, Ισπανία, Ελ Σαλβαδόρ, Ουρουγουάη, Εκουαδόρ, Μεξικό, Κολομβία, Κούβα, Ινδία), πραγματοποίησε ορισμένα φιλμ-δοκίμια, ανάμεσα στα οποία το Drowning Princess (DVD, L’Harmattan, Παρίσι 2011). Από το 2008 ζει στην Ινδία, όπου διευθύνει την Trimukhi Platform και το περιοδικό Fabrique de l’art.

 

 

Κυκλοφορούν στην ίδια σειρά:

– Μαρίκα Θωμαδάκη: Η δραματουργία του Koltès, μια σημειολογική προσέγγιση

– Μαρίκα Θωμαδάκη: Ξαναδιαβάζοντας τον Δον Ζουάν του Μολιέρου

– Enzo Cormann: Σε τι μας χρησιμεύει το θέατρο;

 

 

www.eurydicebooks.gr                                                                               εκδόσεις   ΙΕΥΡΥΔΙΚΗΗ   [email protected]                                                                                        τηλ.: 210 5226652

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού”

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού” Maestro   Βρείτε το εδώ: https://HarisAlexiou.lnk.to/ToTragoudiTouFengariou   Δείτε το βίντεο εδώ: https://youtu.be/OcuZDBVF1xI  Μια έκπληξη περίμενε τους τηλεθεατές των δύο τελευταίων επεισοδίων