FESTEN του Τόμας Βίντερμπεργκ, Θέατρο ΑΛΜΑ

FESTEN

του Τόμας Βίντερμπεργκ,
σε θεατρική διασκευή των Μπο Χάνσεν & Μόγκενς Ρούκοφ

Θέατρο ΑΛΜΑ

Από 30 Οκτωβρίου

Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος

Η προπώληση ξεκίνησε! Κάντε κλικ ΕΔΩ

ΓΙΑ ΤΟ 1ο TEASER κάντε κλικ ΕΔΩ

Το FESTEN του Τόμας Βίντερμπεργκ, η πρώτη και πιο εμβληματική ταινία του κινήματος “ΔOΓΜΑ 95”, έρχεται στο Θέατρο ΑΛΜΑ, από τις 30 Οκτωβρίου, σε θεατρική διασκευή των Μπο Χάνσεν και Μόγκενς Ρούκοφ, και σε δραματουργική επεξεργασία – σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου.

Πρωταγωνιστούν: Ναταλία Τσαλίκη, Γιώργος Ζιόβας, Προμηθέας Αλειφερόπουλος, Αναστάσης Λαουλάκος, Ιωάννα Κολλιοπούλου, Ιωάννα Τζίκα, Γιάννης Καπελέρης, Μιχάλης Αφολαγιάν και Μαριάννα Πουρέγκα. Όλοι μαζί μας προσκαλούν στους χώρους του Θεάτρου ΑΛΜΑ, για να δώσουμε ζωή στην συνταρακτική ιστορία αυτής της “γιορτής”, σε μια θεατρική απόδοση που θα προσπαθήσει να σπάσει τα όρια της σκηνής, αλλά και τα όρια μεταξύ θεατή και ηθοποιού, δημιουργώντας μία πραγματική “συνάντηση”, στην οποία όλοι θα λάβουμε μέρος.

Το FESTENείναι η ιστορία μιας οικογενειακής γιορτής, παρουσία όλης της οικογένειας καθώς και πλήθους φίλων, για τα 60α γενέθλια του πατέρα. Όλοι τον αγαπούν και τον σέβονται. Ή μήπως όχι;

Κατά την διάρκεια της γιορτής ο μεγαλύτερος γιος, ο Κρίστιαν, αποκαλύπτει το μυστικό που κρύβει από την παιδική του ηλικία και που πιθανότατα υπήρξε και ο λόγος αυτοκτονίας της δίδυμης αδελφής του.

Από το σημείωμα του σκηνοθέτη:

«Το 1998, έναν χρόνο μετά την ενηλικίωσή μου, είδα στον κινηματογράφο το “Festen”. Την πρώτη ουσιαστική και καθοριστική ταινία του καλλιτεχνικού κινήματος “Dogma” σε σκηνοθεσία του Τόμας Βίντεμπεργκ. Σοκαρισμένος παρακολούθησα την καινούρια αυτή αφήγηση καθώς ο σκηνοθέτης, με τον τρόπο που επέλεξε να κινηματογραφήσει, θέλησε να μας εμπλέξει τόσο πολύ στην ιστορία ώστε να μη νιώθουμε πως παρακολουθούμε μία ταινία, αλλά τα σχεδόν αμοντάριστα ντοκουμέντα μιας πραγματικής οικογενειακής ιστορίας. Ό,τι πιο κοντινό στο να ήμασταν αληθινά παρόντες στην γιορτή. Ένιωσα άβολα. Με τάραξε. Και το θέμα και ο καινούριος τρόπος. Το τακτοποίησα κάπου μέσα μου και δεν επανήλθα. Για χρόνια. 26 χρόνια. Μέσα σε αυτά τα χρόνια, ασχολούμενος κυρίως με το θέατρο, μία βασική σκέψη εδραιώθηκε μέσα μου. Το θέατρο δεν είναι ένας χώρος που λέμε ιστορίες. Ο κινηματογράφος μπορεί να το κάνει καλύτερα από εμάς. Το θέατρο είναι ένας τόπος «κοινωνίας». Όλοι μαζί, θεατές και ερμηνευτές, μαζευόμαστε στον ίδιο χώρο και μέσα από την δημόσια μαρτυρία του τραύματος γνωρίζουμε καλύτερα τον εαυτό μας. Και ίσως κάνουμε και ένα βήμα πιο κοντά σε αυτόν. Κάπως έτσι επανήλθε μέσα μου το “Festen”. Μετά από 26 χρόνια. Σκέφτηκα τον Κρίστιαν. Τον μεγάλο γιο της οικογένειας. Έχει ανάγκη από θεατές για να βρει τη δύναμη να πει αυτό που κρύβει από παιδί. Η ανάγκη του Κρίστιαν να μοιραστεί δημόσια, στα πλαίσια της γιορτής για τα γενέθλια του πατέρα του, το τραύμα του, να χρησιμοποιήσει τους καλεσμένους σαν μάρτυρες για να τα καταφέρει, μου θύμισε τη δική μας λειτουργία. Την θεατρική. Με τάραξε ξανά. Μου γέννησε την επιθυμία για την δημιουργία μιας παράστασης που θα μας φέρει ακόμα πιο κοντά στο γεγονός. Μία παράσταση που συνομιλεί με την κυρίαρχη ιδέα της ταινίας. Συνομιλεί και με τον τρόπο. Μία παράσταση που καταργεί τα όρια μεταξύ θεατή και ηθοποιού. Που μας εμπλέκει βιωματικά. Κανείς δεν παρακολουθεί κανέναν. Όλοι μαζί ζούμε την ιστορία απ’ την αρχή μέχρι το τέλος. Μία παράσταση με καλεσμένους στην γιορτή και όχι με θεατές. Μία παράσταση που μας κάνει τους μάρτυρες που χρειάζεται ο Κρίστιαν. Που χωρίς την δική μας μαρτυρία δεν έχει νόημα να ειπωθεί η ιστορία. Το μόνο που θα χρειαστεί να αποφασίσει ο καλεσμένος μας πριν έρθει στην γιορτή, είναι αν θα αποτελέσει μέλος της οικογένειας ή στενός φίλος και θα καθίσει μαζί της στο τραπέζι, αν θα καθίσει δίπλα ή αν θα πάρει μέρος στη γιορτή από κάποια απόσταση. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να είναι έτοιμος να εμπλακεί προσωπικά».

Σε αυτό το – συμπεριληπτικό για το κοινό – ανέβασμα του FESTEN, το έργο της μετατροπής των χώρων του θεάτρου σε ένα ζωντανό, ρεαλιστικό σκηνικό κόσμο, αναλαμβάνει μια αξιόλογη ομάδα συντελεστών, με την Ηλένια Δουλαδίρη στον σχεδιασμό των σκηνικών και των κοστουμιών, την Ζωή Μολυβδά Φαμέλη, στον σχεδιασμό των φωτισμών και τον Άκη Πολύζο στην δημιουργία των videos. Την μετάφραση του έργου στην ελληνική γλώσσα έχει κάνει ο Αντώνης Γαλέος.

 

FESTEN

του Τόμας Βίντερμπεργκ,
σε θεατρική διασκευή των Μπο Χάνσεν & Μόγκενς Ρούκοφ

Θέατρο ΑΛΜΑ

Από 30 Οκτωβρίου

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σενάριο: Τόμας Βίντερμπεργκ

Θεατρική διασκευή: Μπο Χάνσεν & Μόργκενς Ρούκοφ

Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος

Δραματουργική επεξεργασία & Σκηνοθεσία:
Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος

Σκηνικά – Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη

Σχεδιασμός φωτισμών: Ζωή Μολυβδά Φαμέλη

Videos παράστασης: Άκης Πολύζος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Λούβαρη Φασόη

Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή

Trailer & Promo Teasers: Εριφύλη Δουκέλη

Graphic Design: Indigo Creative

Βοηθοί Σκηνογράφου:
Ιωάννα Καλαβρού, Γιώργος Χώτος

ΔΙΑΝΟΜΗ

Έλσι – Μητέρα: Ναταλία Τσαλίκη

Χέλγκε – Πατέρας: Γιώργος Ζιόβας

Κρίστιαν – Γιος: Προμηθέας Αλειφερόπουλος

Ελένε – Κόρη: Ιωάννα Κολλιοπούλου

Μίκαελ – Γιος: Αναστάσης Λαουλάκος

Πία: Ιωάννα Τζίκα

Τελετάρχης: Γιάννης Καπελέρης

Γκμπατοκάι: Μιχάλης Αφολαγιάν

Μέττε: Μαριάννα Πουρέγκα

 

 

Το έργο παρουσιάζεται σε συνεργασία με την Nordiska ApS και η άδεια για την από σκηνής παρουσίαση χορηγήθηκε από την ελληνική εταιρεία THE ARTBASSADOR/Performing Arts Management

Διεύθυνση Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων: Όλγα Παυλάτου | olga.pavlatou@gmail.com

Social Media: Κάλλη Μαυρογένη – ad4art

Παραγωγή: Prime Entertainment

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

από 30 Οκτωβρίου

Τετάρτη & Κυριακή στις 20:00
Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

Η προπώληση ξεκίνησε! Κάντε κλικ ΕΔΩ

 

ηλεκτρονικά στο

τηλεφωνικά στο

211 800 51 41

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού”

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού” Maestro   Βρείτε το εδώ: https://HarisAlexiou.lnk.to/ToTragoudiTouFengariou   Δείτε το βίντεο εδώ: https://youtu.be/OcuZDBVF1xI  Μια έκπληξη περίμενε τους τηλεθεατές των δύο τελευταίων επεισοδίων