«Η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ» NEW STAR

«Η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ» το σπάνιο επικό αριστούργημα του Τεϊκοσουκε Κινουγκάσα σε DIGITAL 4K RESTORATION 

από τις 8/8 στους κινηματογράφους σε διανομή NEW STAR

 

70 ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΕΤΕΙΑΚΗ ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ

 

ΕΛΛΗΝΙΚΟ TRAILER NEW STAR

https://www.youtube.com/watch?v=JZ71POgFZL8&ab_channel=VelissariosKossivakis

 

Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας

Όσκαρ καλύτερων κουστουμιών

Μέγα Βραβείο Φεστιβάλ Καννών

 

«Μία από τις δέκα καλύτερες έγχρωμες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου» Martin Scorsese

 

«Η Ιαπωνία μας δίνει άλλη μία εξαίσια ταινία – αυτή με τόσο χρώμα και αρμονία που παρόμοιά της δεν υπάρχει».  Bosley Crowther – The New York Times

 

 Όταν ο Σαίξπηρ συνάντησε τον KOYΡΟΣΑΒΑ

 

H εκθαμβωτική εικαστική της δύναμη θάμπωσε το δυτικό κοινό με τη μεγαλοπρέπειά της.

Ένα λυρικό οπτικοακουστικό ποίημα αξεπέραστου ερωτικού πάθους.

 

 Το Gate of Hell είναι στοιχειωμένο ακριβώς επειδή εκφράζει την κοινωνική διχόνοια με τη μορφή ενός είδους που δυστυχώς έχει παραγκωνιστεί.

 

Η πύλη της κόλασεως

Jigokumon / Gate of Hell
Σκηνοθεσία: Teinosuke Kinugasa.

Με τους: Kazuo Hasegawa, Machiko Kyô, Isao Yamagata.

Χώρα: Ιαπωνία

Έτος: 1953

Έγχρωμη, 86’.

ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

 

ΣΥΝΟΨΗ:

Εν μέσω επικής, βίαιης ίντριγκας στην Ιαπωνία του 12ου αιώνα, ένας αυτοκρατορικός πολεμιστής ερωτεύεται μια κυρία σε αναμονή. Αφού ανακαλύπτει ότι είναι παντρεμένη, γίνεται φρενήρης στις προσπάθειές του να κερδίσει τον έρωτά της.

Η ταινία του Kinugasa, ένας πρώιμος θρίαμβος της έγχρωμης κινηματογραφίας στην Ιαπωνία, είναι μια αξέχαστη, τραγική ιστορία εμμονής και ανεκπλήρωτου πάθους.

Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είναι το χρώμα και η φωτογραφία που κάνουν αυτή την παραγωγή εξαιρετικής ποιότητας. Κάθε σκηνή είναι μια ανεκτίμητη εικόνα από μόνη της, και το όλο θέμα είναι ένα σπάνιο ζωγραφικό ποίημα.

 

FLICKR με ΑΦΙΣΕΣ/ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/BANNER

ΙΑΠΩΝΙΚΑ ΣΥΝΤΟΜΑ Η ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ Χ

IMDB

https://www.imdb.com/title/tt0045935/

WIKIDEPIA

https://en.wikipedia.org/wiki/Gate_of_Hell_(film)

 

Η ΤΑΙΝΙΑ

Γύρω στα 1150 στην διάρκεια της περιόδου Μέιτζι, γίνεται πραξικόπημα εναντίον του αυτοκράτορα, το οποίο τελικά αποτυγχάνει. Για να παραπλανηθούν οι στασιαστές, στην αυτοκρατορική άμαξα μπαίνει η Κέσα, μια κυρία της αυλής, υπό την προστασία του σαμουράι Μορίτο Έντο. Μετά την καταστολή της εξέγερσης ο σαμουράι ξανασυναντά την Κέσα και καθώς είναι ερωτευμένος μαζί της την ζητά σε γάμο, αλλά μαθαίνει ότι είναι παντρεμένη με τον άρχοντα Βατάρου. Τυφλωμένος από το ερωτικό του πάθος, επιμένει σ’ αυτήν την παράλογη απαίτηση γάμου και σταδιακά  γίνεται ο περίγελος της κοινωνίας του Κιότο. Όταν σύζυγος και επίδοξος εραστής βρίσκονται αντιμέτωποι σ’ έναν αγώνα ιππασίας, ο Μορίτο νικά, αλλά αυτή η νίκη αντί να καταπραΰνει μεγαλώνει το πάθος του για την Κέσα, την οποία απειλεί πως θα σκοτώσει μαζί μ’ όλη της την οικογένεια, αν δεν γίνει δική του. Η γυναίκα, πιστή στον σύζυγό της και κλεισμένη στον εαυτό της θα επιλέξει να δώσει ένα τραγικό τέλος στο αδιέξοδο.

Βραβευμένη με τον Χρυσό Φοίνικα στο φεστιβάλ Καννών και το Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας, “Η πύλη της Κόλασεως»  είναι μια μελοδραματική  ταινία, με εκθαμβωτική εικαστική δύναμη, που θάμπωσε το δυτικό κοινό με τη μεγαλοπρέπειά της. Ο Τεϊνοσούκε Κινουγκάσα, ένας από τους πιονιέρους του ιαπωνικού κινηματογράφου, υιοθετεί για την αφήγηση της ιστορίας του μια θεατρογενή δραματουργική δομή, στην λογική του Θεάτρου Νο. Η σύνθεση των κάδρων, η εξαιρετικά λειτουργική χρήση και αξιοποίηση των χρωμάτων, η ερμηνεία των ηθοποιών η σκηνογραφική της επιμέλεια, το ηχητικό της υπόστρωμα και η μουσική -όλα τέλεια εναρμονισμένα και σε απόλυτη συμμετρία- δημιουργούν ένα λυρικό οπτικοακουστικό ποίημα αξεπέραστου ερωτικού πάθους.

ΠΗΓΗ: http://www.cinephilia.gr/index.php/tainies/classicus/4052-jigokumon-teinosuke-kinugasa

 

Ο Teinosuke Kinugasa χρησιμοποιεί το μελόδραμα με τρόπο που μοιάζει με τις ταινίες του Χόλιγουντ του Douglas Sirk,ή ορισμένες ταινίες του Michael Powellκαι του Emeric Pressburger, ιδιαίτερα του Μαύρου Νάρκισσου. Ο εσκεμμένος ρυθμός της τελευταίας ώρας είναι, σκόπιμα, συναισθηματικά κατασταλτικός και τρελός, και η μόνη πραγματική κάθαρση υπάρχει στην οθόνη, που εκρήγνυται με συντριπτικά παθιασμένα κόκκινα, μπλε και πράσινα. Η τιμητική πύλη φαίνεται μόνο μερικές φορές, αλλά η  βία που συμβολίζει κρέμεται πάνω από όλους σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, ως ένας προάγγελος της καταστροφής που προκάλεσε ένας υποκριτικός και αδιάφορος κυβερνήτης που διακινεί ιδεολογίες που θα έπρεπε να καταρριφθούν  και δεν έχουν εξαλειφθεί πλήρως. Μια έντονη εξερεύνηση της μεταπολεμικής δυσφορίας, το Gate of Hell σημαίνει αναμφίβολα πολλά για τους Ιάπωνες πολίτες που το είδαν τη στιγμή που κυκλοφόρησε, αλλά το υπόκωφο άγχος που προκαλεί έξοχα αυτή η ταινία , είναι το είδος του άγχους που στοιχειώνει τις εφημερίδες κάθε ημέρα και υπερβαίνει την ιδιαιτερότητα του χρόνου και του πολιτισμού.

ΠΗΓΗ: https://www.slantmagazine.com/dvd/gate-of-hell/

 

Αν μπορείτε να φανταστείτε τις Ομπρέλες του Χερβούργου ως ένα ύπουλο φιλμ νουάρ, θα έχετε τη σχιζοφρενική ουσία της Πύλης της Κόλασεως, που πήρε το όνομά της από ένα σκληρό και νοσηρό κυβερνήτη, που κρεμούσε εκεί τα κομμένα κεφάλια των αντιπάλων του.

 

Η  ονομασία του έργου στο οποίο βασίζεται ο Kinugasa παραπέμπει στην επικίνδυνη συναισθηματική εμμονή του Moritoh, που αψηφώντας την έννοια της αγάπης αναγκάζει δύο ανθρώπους σε ένα τραγικό σταυροδρόμι.

 

Αυτή ήταν η πρώτη έγχρωμη ιαπωνική ταινία που κυκλοφόρησε διεθνώς και όπως δηλώνει ο Stephen Prince στο δοκίμιό του που έγραψε για αυτήν, «είναι μια ανάκτηση ενός μεγάλου κινηματογραφικού θησαυρού από τον κάδο των σκουπιδιών της ιστορίας».

 

Η  περίτεχνα σκηνοθετημένη μάχη με τα άλογα, όπου όλοι οι αναβάτες έχουν χρωματική κωδικοποίηση στα ενδύματά τους , ενορχηστρωμένη με τελειότητα, που έχει αποδοθεί με τόση πολυτέλεια, που θυμίζει σκηνή από την Άννα Καρένινα του Τολστόι.

 

Ενώ η Πύλη της Κόλασης είναι προφανώς τοποθετημένη σε έναν χρόνο και έναν τόπο προ πολλού, εξακολουθεί να είναι ένα εντυπωσιακά παρατηρημένο πορτρέτο της σκοτεινής πλευράς της ανεξέλεγκτης ανθρώπινης επιθυμίας.

ΠΗΓΗ: https://www.ioncinema.com/news/disc-reviews/criterion-collection-gate-of-hell-blu-ray-review

 

 

Link με reviews (αγγλικά)

http://www.midnighteye.com/reviews/gate-of-hell/

https://www.nytimes.com/1954/12/14/archives/the-screen-in-review.html

https://fictionmachine.com/2021/02/03/do-you-want-me-that-much-gate-of-hell-1953/

https://www.criterion.com/current/posts/2727-gate-of-hell-a-colorful-history

 

 

 

 

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

ΜΠΑΜΠΑΔΕΣ ΜΕ ΡΟΥΜΙ 3ος χρόνος

ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΙΚΗ Θεατρική περίοδος 2024-2025   ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ + ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ   ΜΠΑΜΠΑΔΕΣ ΜΕ ΡΟΥΜΙ 3ος χρόνος   ΠΡΕΜΙΕΡΑ: Τετάρτη 2 Οκτωβρίου, 20:00    

Για μια Ζωή! 2ος χρόνος!

Θανάσης Παπαθανασίου + Μιχάλης Ρέππας   Για μια Ζωή! 2ος χρόνος!                           Πρεμιέρα Πέμπτη 10 Οκτωβρίου, ώρα 21:00    «Για μια Ζωή»! Η sold

«The Humans» («Oι Άνθρωποι»)

«The Humans» («Oι Άνθρωποι») του Stephen Karam Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης Θέατρο Μουσούρη από Τετάρτη 2 Οκτωβρίου Μετά την μεγάλη επιτυχία της πρώτης χρονιάς