Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ – Καλλιτεχνικό πρόγραμμα 2024/25

Η Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ανακοινώνει το πολυπρισματικό καλλιτεχνικό πρόγραμμα της περιόδου 2024/25, παρουσιάζοντας πλήθος παραγωγών όπερας, μουσικού θεάτρου, αναβιώσεις επιτυχημένων παραγωγών που ενθουσίασαν κοινό και κριτικούς, μιούζικαλ για όλη την οικογένεια, κουκλοθέατρο, συναυλίες, καθώς και δύο μοναδικά φεστιβάλ αφιερωμένα στην μπαρόκ μουσική και στα κρουστά όργανα. Σημαντικοί δημιουργοί και ερμηνευτές από τους χώρους της όπερας, του μουσικού θεάτρου, του θεάτρου, της μουσικής και του κουκλοθέατρου στελεχώνουν ένα πρόγραμμα που συνδυάζει τις υψηλές αισθητικές αξιώσεις με την ευρεία στόχευση, κινητοποιώντας τόσο εγχώριες όσο και διεθνείς καλλιτεχνικές δυνάμεις ώστε να υπηρετήσει το απροκατάληπτο και συμπεριληπτικό όραμα που χαρακτηρίζει εξαρχής το στίγμα της πιο ανήσυχης σύγχρονης μουσικοθεατρικής σκηνής της χώρας.

Ιδρυτικός Δωρητής της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ και διαχρονικός υποστηρικτής είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) [www.SNF.org].

 

Το πρόγραμμα της καλλιτεχνικής περιόδου 2024/25 περιλαμβάνει δύο σημαντικές διεθνείς συμπαραγωγές, οι οποίες πραγματοποιούνται με τη στήριξη της νέας δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Σε συμπαραγωγή με το Κέντρο Πειραματισμού του περίφημου Θεάτρου Κολόν του Μπουένος Άιρες, θα παρουσιαστεί η πανελλήνια πρεμιέρα της όπερας δωματίου Κασσάνδρα, σε λιμπρέτο του Ουρουγουανού δραματουργού Σέρχιο Μπλάνκο και μουσική του διακεκριμένου Αργεντινού συνθέτη Πάβλο Ορτίς. Τη σκηνοθεσία υπογράφουν οι Ντιάνα Θεοχαρίδη και Αλέξανδρος Ευκλείδης, ενώ τον πρωταγωνιστικό ρόλο ερμηνεύει η διεμφυλική σοπράνο Μαρία Καστίγιο ντε Λίμα. Επίσης, σε συμπαραγωγή με τη γαλλική ομάδα Anima Théâtre θα παρουσιαστεί, επίσης σε πανελλήνια πρεμιέρα, η παράσταση Mythos, μια συναρπαστική φαντασμαγορία γεμάτη εικόνες, μαριονέτες και μουσική από τον μετρ του είδους Γιώργο Καρακάντζα.

 

Η διαχρονική και συστηματική σημασία που δίνει η Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στην καλλιέργεια και ανάδειξη των σύγχρονων ελληνικών μουσικοθεατρικών έργων είναι γνωστή και άνευ προηγουμένου σε θεσμικό επίπεδο. Η φετινή «σοδειά» της νεοελληνικής δημιουργίας στην Εναλλακτική Σκηνή αντιπροσωπεύεται από τέσσερις παραγωγές:

– Τη φιλόδοξη παράσταση μουσικού θεάτρου Ματαρόα στον ορίζοντα, σε συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο και σε μουσική των Νίκου Κυπουργού και Θοδωρή Αμπαζή, που ζωντανεύει επί σκηνής την ιστορία του θρυλικού πλοίου «Ματαρόα», το οποίο μετέφερε Έλληνες διανοούμενους στη Γαλλία μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Θοδωρή Αμπαζή και με έναν πολυάριθμο θίασο διακεκριμένων ηθοποιών. Το κείμενο υπογράφει η Έλσα Ανδριανού, με την Ελίτα Κουνάδη στην έρευνα και τη δραματουργική συνεργασία.

– Μια νέα παραγωγή σύγχρονης όπερας, το έργο Ο πεθαμένος και η Ανάσταση, βασισμένο στο ομώνυμο πεζογράφημα του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη, που παρουσιάζεται στην Εναλλακτική Σκηνή μετά από ανάθεση στον διακεκριμένο συνθέτη Νικόλα Τζώρτζη, σε σκηνοθεσία της πολύπειρης Αναστασίας Κουμίδου.

– Την παράσταση μουσικού θεάτρου Madre Salonico σε κείμενο Λέοντα A. Ναρ και σκηνοθεσία Βίκτωρα Αρδίττη, που αποτελεί μια χειρονομία μνήμης γεμάτη σεφαραδίτικα τραγούδια στα λαντίνο, τη μητρική γλώσσα των Εβραίων της Θεσσαλονίκης, σε διασκευή Μάρθας Μαυροειδή.

– Τη νέα παραγωγή για παιδιά της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ για τη σεζόν 2024/25: το ευφάνταστο μιούζικαλ για όλη την οικογένεια Ιζαντόρα Ντακ, σε κείμενο και σκηνοθεσία Στέλλας Μιχαηλίδου και μουσική Κώστα Βόμβολου.

Η ιδιαίτερη ευαισθησία που χαρακτηρίζει την Εναλλακτική Σκηνή για το ελληνικό μουσικό θέατρο δεν εξαντλείται, ωστόσο, στη σύγχρονη δημιουργία, αλλά αγκαλιάζει και το ιστορικό ελληνικό μουσικοθεατρικό ρεπερτόριο, αναδεικνύοντας όχι μόνο τις ρετρό, «νοσταλγικές» του όψεις, αλλά και τις εναργείς διεπαφές του με την ευαισθησία τού σήμερα. Η θρυλική οπερέτα Θέλω να δω τον Πάπα! του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, έχοντας ήδη κλείσει έναν αιώνα ζωής, έρχεται να προκαλέσει ξανά το αθηναϊκό κοινό σε μια νέα, φιλόδοξη παραγωγή σε μουσική διεύθυνση Νίκου Βασιλείου και σκηνοθεσία Νατάσας Τριανταφύλλη και με ένα λαμπερό καστ λυρικών ερμηνευτών.

 

Τρεις αναβιώσεις επιτυχημένων παραγωγών ανανεώνουν το ραντεβού τους με το κοινό για το 24/25. Η παράσταση Ο αποτυχημένος, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του κορυφαίου Αυστριακού συγγραφέα Τόμας Μπέρνχαρντ, επιστρέφει στην Εναλλακτική Σκηνή, σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου, και η σύγχρονη όπερα The Fall of the House of Commons, εμπνευσμένη από το σκοτεινό σύμπαν του Έντγκαρ Άλλαν Πόε, παρουσιάζεται, μετά το επιτυχημένο της ανέβασμα στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, σε μουσική Ορέστη Παπαϊωάννου, σύλληψη και δραματουργία Αλέκου Λούντζη, μουσική διεύθυνση Μιχάλη Παπαπέτρου και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ευκλείδη.

 

Το πρόγραμμα των συναυλιών περιλαμβάνει επίσης ένα αφιέρωμα στο πολύπλευρο έργο του σπουδαίου συνθέτη Γιάννη Κωνσταντινίδη / Κώστα Γιαννίδη με αφορμή τα σαράντα χρόνια από τον θάνατό του μέσα από τέσσερα συναυλιακά προγράμματα που επιμελήθηκε ο Λάμπρος Λιάβας, ένα μουσικό πορτρέτο του πρωτοποριακού Αφροαμερικανού συνθέτη Τζούλιους Ήστμαν από το πιανιστικό ντούο P42 (Piano for two) των Μπεάτας Πίντσετιτς και Χρήστου Σακελλαρίδη και το ρεσιτάλ My Bloody Valentine της ταλαντούχας υψιφώνου Αφροδίτης Πατουλίδου, αφιερωμένο σε όλες τις μοναχικές ψυχές που κάθε χρόνο αναγκάζονται να υπομείνουν την ευθυμία της Ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου. Επίσης, η βραβευμένη με Γκράμμυ και Έμμυ πιανίστρια Γκλόρια Τσενγκ και ο καταξιωμένος Ολλανδός πιανίστας Ραλφ βαν Ράατ παρουσιάζουν μια μοναδική συναυλία-αφιέρωμα στα εκατό χρόνια από τη γέννηση του Πιερ Μπουλέζ.

 

Τέλος, το πρόγραμμα εμπλουτίζεται με δύο μοναδικά φεστιβάλ που έχουν κερδίσει το μουσικόφιλο κοινό: Το Φεστιβάλ Μπαρόκ Μουσικής, σε καλλιτεχνική επιμέλεια Δήμου Γκουνταρούλη, ανανεώνει το ραντεβού του με το αθηναϊκό κοινό στην Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ και την ιστορική αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός παρουσιάζοντας τέσσερις ξεχωριστές συναυλίες υπό τον τίτλο Η εποχή των πειραμάτων. Το δεύτερο Φεστιβάλ Κρουστών της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, σε καλλιτεχνική επιμέλεια Μαρίνου Τρανουδάκη, επιστρέφει το καλοκαίρι του 2025 για να παρασύρει το κοινό σε μια μεγάλη, πολύχρωμη και ξέφρενη γιορτή μέσα από μια σειρά από δράσεις που εκτείνονται από ξεχωριστά εργαστήρια και σεμινάρια έως μοναδικές συναυλίες με διακεκριμένα σύνολα και σολίστ.

 

Επιμέλεια προγράμματος Εναλλακτικής Σκηνής ΕΛΣ: Αλέξανδρος Ευκλείδης

 

H προπώληση των εισιτηρίων της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ για το πρώτο τετράμηνο της σεζόν 2024/25 (Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 2024) θα ξεκινήσει στις 30 Ιουλίου 2024 από τα Ταμεία της ΕΛΣ και την ticketservices.gr

 

Όπερα δωματίου • Ανάθεση της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ • Πρώτη πανελλήνια παρουσίαση

Πάβλο Ορτίς / Σέρχιο Μπλάνκο

Κασσάνδρα

Συμπαραγωγή με το Κέντρο Πειραματισμού του Θεάτρου Κολόν του Μπουένος Άιρες

27, 28, 29 Σεπτεμβρίου 2024

Ώρα έναρξης: 20.30 (Κυριακή: 19.30)

Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής – ΚΠΙΣΝ

 

Σκηνοθεσία: Ντιάνα Θεοχαρίδη, Αλέξανδρος Ευκλείδης

Σκηνικό, σχεδιασμός φωτισμών: Γκονσάλο Κόρδοβα

Κοστούμια: Λουσιάνα Γκούτμαν

Συμμετέχουν μουσικοί του Ergon ensemble: Κώστας Τζέκος (κλαρινέτο), Κωνσταντίνος Παναγιωτίδης (βιολί), Δημήτρης Τραυλός (βιολοντσέλο), Χαράλαμπος Ταλιαδούρος (κρουστά)

Τον ρόλο της Κασσάνδρας ερμηνεύει η Μαρία Καστίγιο ντε Λίμα

 

Η παραγωγή υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) [www.SNF.org] για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

 

Η Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ανοίγει την καλλιτεχνική σεζόν 2024/25 με μια νέα διεθνή συμπαραγωγή με το Κέντρο Πειραματισμού του περίφημου Θεάτρου Κολόν του Μπουένος Άιρες.

 

Ο μονόλογος Κασσάνδρα του Ουρουγουανού δραματουργού Σέρχιο Μπλάνκο γίνεται όπερα μετά από κοινή ανάθεση της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ και του Κέντρου Πειραματισμού του Θεάτρου Κολόν του Μπουένος Άιρες στον διακεκριμένο Αργεντινό συνθέτη Πάβλο Ορτίς. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο ερμηνεύει η διεμφυλική σοπράνο Μαρία Καστίγιο ντε Λίμα, ένα πραγματικό φωνητικό φαινόμενο, ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφουν οι Ντιάνα Θεοχαρίδη και Αλέξανδρος Ευκλείδης.

 

Η Κασσάνδρα, η καταραμένη μάντισσα της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας, κατέχει το χάρισμα να προβλέπει το μέλλον. Ωστόσο, όπως όλοι οι μάντεις του αρχαίου ελληνικού κόσμου, βλέπει επίσης το παρελθόν – η ενόραση του μάντη περιλαμβάνει τόσο το παρόν όσο και το απόν. Την Κασσάνδρα, που δέχθηκε το προφητικό χάρισμα, την καταράστηκε ο θεός Απόλλων να μην πιστεύει κανένας στα λόγια της. Μέσα της ενυπάρχει τόσο η τραγική μοίρα του ανθρώπου όσο και αυτή του ξένου, του πρόσφυγα και του περιθωριοποιημένου από σκοπιά κοινωνική και έμφυλη. Τραγουδά και μιλάει σε σπαστά αγγλικά, στα αγγλικά κάποιου που σχεδόν δεν γνωρίζει τη γλώσσα και που διαπνέεται από τον πόθο να γίνει κατανοητός. Η Κασσάνδρα είναι μια ηρωίδα που ενώνει τις χρονικές περιόδους και, σε αυτή την όπερα, συνδέει τον μύθο με το παρόν. Συνδέει επίσης την αισθητική του δραματουργού Σέρχιο Μπλάνκο με εκείνη του συνθέτη Πάβλο Ορτίς, δημιουργών που επεξεργάζονται από κοινού αυτή την αδιάκοπη ταλάντευση ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Αυτά τα σύμπαντα, τα τόσο μακρινά μεταξύ τους, περιέχονται, στη σκηνοθετική σύλληψη της Ντιάνας Θεοχαρίδη και του Αλέξανδρου Ευκλείδη, σε έναν ενιαίο χώρο.

 

* Η παγκόσμια πρεμιέρα της όπερας Κασσάνδρα θα πραγματοποιηθεί στις 23 Αυγούστου 2024 στο Θέατρο Κολόν του Μπουένος Άιρες.

 

Τιμές εισιτηρίων: €15, €20 • Φοιτητικό: €10

 

Χορηγός Εναλλακτικής Σκηνής ΔΕΗ

Ιδρυτικός Δωρητής Εναλλακτικής Σκηνής & Δωρητής παράστασης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ)

 

 

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Η Blank Wall Gallery – 3ο B&W Athens Photography.

Η Blank Wall Gallery διοργανώνει το 3ο B&W Athens Photography. Η παρουσίαση των φωτογραφιών θα διεξαχθεί στο Σεράφειο με εναρκτήρια ημερομηνία τις 22 Φεβρουαρίου. Μετά την εμπειρία μας από το Chania International Photo Festival, τα 11 χρόνια παρουσίας της Blank Wall Gallery στην Αθήνα, και

Η ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΟΣ- Θέατρο Χώρα

Η ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΟΣ -του Χρήστου Βακαλόπουλου Σκηνοθεσία Γιώργος Παύλου Μια 32χρονη γυναίκα, η Ρέα Φραντζή, βρίσκεται σε μια μεταιχμιακή στιγμή της ζωής της: Έχει