«CURE» το σαγηνευτικό θρίλερ του KIYOSHI KUROWSAWA σε DIGITAL 4K RESTORATION
από τις 12/9 στους κινηματογράφους σε διανομή NEW STAR.
ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
CURE του KIYOSHI KUROSAWA
ΕΛΛΗΝΙΚΟ TRAILER NEW STAR
https://www.youtube.com/watch?v=w2CHBB7yZg8
«Ένα απόλυτο αριστούργημα φωτισμών, καδραρίσματος και ρυθμού» – Martin Scorsese
Κιγιόσι Κουροσάουα: “Ο Μαύρος Πρίγκιπας του ιαπωνικού νέου κύματος”
Παραφροσύνη. Τρόμος. Δολοφονία.
Το τέλειο παράδειγμα του απόλυτου κακού.
H ταινία που είναι στη λίστα με τις 100 καλύτερες ταινίες του ’90,
σύμφωνα με το Indiewire
Το CURE είναι ένα παραισθησιακό ταξίδι στις πιο σκοτεινές εσοχές του ανθρώπινου μυαλού.
« Ένας περίτεχνος ψυχολογικός λαβύρινθος» – A.O.Scott, The New York Times
«Ανατριχιαστικά μηδενιστικό» – Anton Bitel – Little White Lies
«Σε ανησυχεί πιο πολύ για το τι υπάρχει εκτός του κινηματογραφικού κάδρου παρά για το τι υπάρχει εντός αυτού.» Jake Cole – Slant Magazine
«Το υπνωτιστικό ταξίδι του Κιγιόσι Κουροσάουα στα σκοτεινά βαθη του ανθρώπινου μυαλού» – David Rooney – Variety
«Μια υπέροχη αφήγηση τρόμου και μυστηρίου που αποκαλύπτει, με παλλόμενο ρυθμό, την ίδια την αλήθεια: κάθε αντίδραση κρύβει καταστροφική ορμή και βίαιη επιθυμία.» – Psychocinematografy
«Δεν υπάρχει διαφυγή από τη νοσηρή και καταστροφική ατμόσφαιρα της ταινίας που θα σας κυκλώσει» – SciFiNow
“Βρέθηκα στην κινηματογραφική βιομηχανία, όχι γιατί είχα κάποια συγκεκριμένη ιστορία να αφηγηθώ. Ουσιαστικά αυτό που μ’ ενδιαφέρει είναι η φύση της ταινίας αφ’ εαυτής” – Κιγιόσι Κουροσάουα
CURE
KYUA
Σκηνοθεσία: Kiyoshi Kurosawa
Σενάριο: Kiyoshi Kurosawa
Φωτογραφία: Tokusho Kikumura
Πρωταγωνιστούν: Koji Yakusho, Masato Hagiwara, Tsuyoshi Ujiki
Γλώσσα: Ιαπωνικά
Διάρκεια: 1h 50m
Έτος: 1997
ΣΥΝΟΨΗ
Ένα κύμα φρικιαστικών δολοφονιών σαρώνει το Τόκιο. Η μόνη σύνδεση είναι ένα αιματηρό Χ χαραγμένο στο λαιμό καθενός από τα θύματα. Σε κάθε περίπτωση, ο δολοφόνος βρίσκεται κοντά στο θύμα και δεν θυμάται τίποτα από το έγκλημα. Ο ντετέκτιβ Takabe και ο ψυχολόγος Sakuma καλούνται να ανακαλύψουν τη σύνδεση, αλλά η έρευνά τους δεν οδηγεί πουθενά…
Η ΤΑΙΝΙΑ
Μια σειρά δολοφονιών έχουν διαπραχθεί από απλούς ανθρώπους που ισχυρίζονται ότι δεν είχαν κανέναν έλεγχο στις φρικιαστικές ενέργειές τους. Ακολουθώντας τον μοναδικό σύνδεσμο –ένας μυστηριώδης άγνωστος που είχε σύντομη επαφή με κάθε δράστη και το θύμα του– ο ντετέκτιβ Kenichi Takabe (Koji Yakusho- Tokyo Sonata, 13 Assassins) βάζει τη δική του λογική στην γραμμή καθώς προσπαθεί να τερματίσει το κύμα του ανεξήγητου τρόμου.
Το Cure που περιγράφεται ως μία από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών από τον Bong Joon-ho (The Host, Snowpiercer), ένα αριστούργημα του είδους του.
CURE – Roger Ebert
https://www.rogerebert.com/far-flung-correspondents/looking-back-at-kiyoshi-kurosawas-cure
Το “Cure” μπορεί να έχει μια «περίεργη γεύση», αλλά η χαρακτηριστική του ανατριχιαστική και η αντισυμβατική αφήγηση είναι μαγευτική. Αν και ορισμένα από τα μεταγενέστερα έργα του Κουροσάουα, όπως το «Tokyo Sonata» (2008) και το «Wife of a Spy» (2020) είναι πιο προσιτά σε σύγκριση, το «Cure» έχει επηρεάσει σημαντικά αρκετούς αξιόλογους κινηματογραφιστές σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του βραβευμένου με Όσκαρ Νοτιοκορεάτη σκηνοθέτη Bong Joon-ho. Ακόμα και μετά από 25 χρόνια, το «Cure» αποπνέει μια σκοτεινή και ύπουλη δύναμη.
Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΤΟΥ KIYOSHI KUROSAWA
Δημήτρης Μπάμπας
ΠΗΓΗ: http://www.cinephilia.gr/index.php/prosopa/kosmos/1886-kiyoshi-kurosawa
Ο Kiyoshi Kurosawa γεννήθηκε το 19 Ιουλίου 1955 στο Kobe, μία παραθαλάσσια πόλη, η οποία μαζί με την Osaka και Kyoto συνιστούν το βιομηχανικό κέντρο της Δυτικής Ιαπωνίας. (Είναι συνώνυμος του Akira Kurosawa και δεν συνδέεται μαζί του με καμιά συγγενική σχέση). Σπούδασε Κοινωνιολογία στο Πανεπιστήμιο Rikkyo και είχε ως καθηγητή τον σημαντικό Ιάπωνα κριτικό, θεωρητικό του κινηματογράφου και πρύτανη του Πανεπιστημίου του Τόκιο Shigehiko Hasumi. Ο Kiyoshi Kurosawa δηλώνει σχετικά “λόγω του καθηγητή μου Shigehiko Hasumi οι απόψεις μου για την κινηματογραφική ιστορία έχουν έντονα επηρεαστεί από τον Αμερικάνικο κινηματογράφο και τον Jean-Luc Godard. Θεωρούσε εξίσου σημαντική μια ταινία του Robert Aldrich μ’ αυτή του Jean – Luc Godard”.
Ο ίδιος ο Kiyoshi Kurosawa είναι θαυμαστής των B-movies και του αμερικάνικου κινηματογράφου της δεκαετίας του 70, και σκηνοθετών όπως ο Sam Peckinpah, Richard Fleischer, Don Siegel, Sam Fuller, John Cassavetes,αλλά και των Jean-Luc Gοdard, Jean -Marie Straub.
Θεωρεί ως τους πιο σημαντικούς σκηνοθέτες τον Abbas Kiarostami και τον Θόδωρο Αγγελόπουλο.
Κατά την διάρκεια των σπουδών του ο Kiyoshi Kurosawa ξεκίνησε να ασχολείται ερασιτεχνικά με το κινηματογράφο, γυρίζοντας ταινίες Super 8. Μια εμπειρία που σύμφωνα με δηλώσεις του αποδείχτηκε ανεκτίμητη γιατί έτσι γνώρισε την αληθινή φύση του κινηματογράφου. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια των σπουδών του άνηκε στον ίδιο κύκλο με τους μετέπειτα γνωστούς Ιάπωνες σκηνοθέτες Shinji Aoyama (Eureka), Makoto Shinozaki (Okaeri, Not Forgotten), Akihiko Shioto (Moonlight Whispers), ταινίες των οποίων έχουν προβληθεί στο παρελθόν στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Επίσης αυτήν την περίοδο ήταν δραστήριος κινηματογραφόφιλος συμμετέχοντας στην λειτουργία της κινηματογραφικής λέσχης του πανεπιστημίου, ενώ ασχολήθηκε και με την κινηματογραφική κριτική.
Το 1981 η μεσαίου μήκους και γυρισμένη σε super 8 ταινία του με τίτλο Vertigo College (Shigarami Gakuen) συμμετείχε στο φεστιβάλ ερασιτεχνικών ταινιών Pia Film Festival και βραβεύτηκε. Το γεγονός αυτό έστρεψε με πιο αποφασιστικό τρόπο τον Kiyoshi Kurosawa προς τον κινηματογράφο, αποφασίζοντας πλέον να ασχοληθεί επαγγελματικά μ’ αυτόν.
Στις αρχές της δεκαετίας του 80 εργάστηκε σαν βοηθός σκηνοθέτη στο πλευρό γνωστών σκηνοθετών της εποχής όπως οι Shinji Somai, Kazuhiko Hasegawa και Juzo Itami (Tampopo). Το στυλ του Kiyoshi Kurosawa επηρεάστηκε από το ύφος του Shinji Somai, ενός από τους πιο σημαντικούς ιάπωνες σκηνοθέτες της δεκαετίας του 80, αλλά και από τον Juzo Itami, ο οποίος εμφανίζεται στις πρώτες ταινίες του ως κομπάρσος.
Σ’ αυτήν την περίοδο συνέχισε να γυρίζει ταινίες σε super 8.
Την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία με τίτλο: The Kandagawa Wars την γύρισε το 1983. Η ταινία είναι μια ταινία pinku ή pink eiga (δηλαδή ελαφρό πορνό) ένα αρκετά διαδεδομένο είδος στον χώρο του ιαπωνικού σινεμά. Ελαφρό πορνό είναι και η επόμενη του ταινία γυρισμένη το 1985 The Excitement of the Do-Re-Mi-Fa Girl, ταινία που προκάλεσε το ενδιαφέρον των κριτικών. Η ταινία αυτή συντέθηκε από τα υπολείμματα μιας απορριφθείσας από το στούντιο ταινίας με τον εύγλωττο τίτλο Seminar of Shyness στην οποία πρωταγωνιστής ήταν ο Juzo Itami. Σ’ αυτή οι σκηνές σεξ εναλλάσσονται με φιλοσοφικές συζητήσεις και οι επιρροές από τον Jean – Luc Godard είναι έντονες. Η σκηνοθεσία ταινίων pink eiga δεν είναι κάτι ασυνήθιστο στον χώρο του ιαπωνικού σινεμά, αφού με τέτοιες ταινίες κατά καιρούς έχουν ασχοληθεί αρκετοί σημαντικοί ιάπωνες σκηνοθέτες στα πρώτα βήματα τους.
Η επόμενη του ταινία Sweet Home (1989) είχε ως παραγωγό τον σκηνοθέτη Juzo Itami και ως υπεύθυνο του make up και των ειδικών εφέ τον θρύλο του Χόλιγουντ Dick Smith (ο οποίος έχει συμμετάσχει μεταξύ άλλων και στις ταινίες The Exorcist, Scanners, Altered States).
Ο Kiyoshi Kurosawa σ’ αυτήν την πρώτη περίοδο της καριέρας του -από τις αρχές της και σχεδόν μέχρι την ταινία Cure- θα ασχοληθεί κυρίως με τα κινηματογραφικά είδη (ταινίες τρόμου ή yakuza), μια στρατηγική επιβίωσης αρκετά κοινή σ’ όλη τη νέα γενιά των Ιαπώνων σκηνοθετών. Πέρα από τις καθαρά κινηματογραφικές ταινίες, τις τηλεταινίες αλλά και τηλεοπτικές σειρές (όπως το Shoot Ghost Story μια τηλεοπτική σειρά με ιστορίες φαντασμάτων), ένα πολύ μεγάλο μέρος του έργου του αποτελείται από ταινίες που μετά από μια πολύ σύντομη προβολή σε κινηματογραφική αίθουσα διανέμονται ως βιντεοταινίες: όπως η σειρά Suit Yourself or Shoot Yourself, μια σειρά βιντεοταινιών που συνδυάζει δράση, κωμωδία, μιουζικάλ, σασπένς και στοιχεία noir.
Οι ρυθμοί της παραγωγικότητας του είναι πολλές φορές δαιμονιώδεις: χαρακτηριστική είναι η χρονιά 1999 όταν ο Kiyoshi Kurosawa συμμετείχε με ταινίες του στα τρία πιο σημαντικά φεστιβάλ (Βερολίνο, Κάννες, Βενετία) -μια επίδοση εξαιρετικά σπάνια για σκηνοθέτη. Μεγάλο μέρος του έργου, που υπερβαίνει τις 30 ταινίες, είναι άγνωστο στο δυτικό κοινό, αφού ελάχιστες τηλεοπτικές ταινίες ή βιντεοταινίες προβάλλονται στα διεθνή φεστιβάλ. Στις ελάχιστες περιπτώσεις που αυτό συμβαίνει, οι θεατές ανακαλύπτουν μικρά αριστουργήματα όπως στην περίπτωση της ταινίας Seance.
Ο Kiyoshi Kurasawa έχει ασκήσει μια πολύ έντονη επιρροή στο σύγχρονο τοπίο του ιαπωνικού σινεμά. Στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα μεταξύ των γυρισμάτων ταινιών διδάσκει σκηνοθεσία και συγγραφή σεναρίου στην κινηματογραφική σχολή The Film School of Tokyo, (Eiga Bigakko). Μαθητές του ήταν αρκετοί γνωστοί νέοι ιάπωνες σκηνοθέτες όπως ο Takashi Shimizu (Ju-on).[…]