4th Athens Suitcase Theatre Festival

4th Athens Suitcase Theatre Festival

Το Φεστιβάλ Θεάτρου Βαλίτσας επιστρέφει

Από 8 – 22 Σεπτεμβρίου 2024 στο ΘΕΑΤΡΟ  ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Το Θέατρο που χωράει, μία παράσταση χωράει σε μία βαλίτσα

για να μας ταξιδέψει και να μας μαγέψει

Η Εταιρεία Δημιουργικότητας και Πολιτισμου –  Helix Action Theatre σε συνεργασία με το Θέατρο της Ημέρας  διοργανώνει  από 8 – 22 Σεπτεμβρίου 2024 το 4ο Φεστιβάλ Θεάτρου Βαλίτσας “4th ATHENS  SUITCASE THEATRE FESTIVAL 2024”

17 θάσοι σε 32 παραστάσεις ετοιμάζουν τις βαλίτσες τους για να παρουσιάσουν την εργασία τους σε ένα γεμάτο και δημιουργικό δεκαπενθήμερο στο «Θέατρο της Ημέρας»

Η ιστορία του Φεστιβάλ

Το Φεστιβάλ ξεκίνησε το 2015 σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία, τόσο από την πλευρά της συμμετοχής του κοινού, όσο και από το υψηλό επίπεδο των παραστάσεων. Σε διάστημα ενός μήνα συμμετείχαν 13 θεατρικά σχήματα που έδωσαν το καθένα από μία έως τρεις παραστάσεις, ενώ παράλληλα οργανώθηκαν διαλέξεις, σεμινάρια και εργαστήρια.

 

Η ιδέα του Θεάτρου Βαλίτσας εστιάζει στην κυρίαρχη παρουσία του ηθοποιού και στην λιτότητα των μέσων που χρησιμοποιεί. Αναδεικνύει την αξία της αφαίρεσης των περιττών στοιχείων, τοποθετώντας την ερμηνεία ως το πρωταρχικό ενδιαφέρον της παράστασης. Ενσωματώνει στην δημιουργία της παράστασης την έννοια του ταξιδιού, τόσο σε πραγματικό όσο και μεταφορικό επίπεδο.

Το Φεστιβάλ Θεάτρου Βαλίτσας στοχεύει σταδιακά στο να πάρει ένα διεθνή χαρακτήρα με τη συμμετοχή και ξένων καλλιτεχνών και ομάδων, θέλοντας να δημιουργήσει ένα πλαίσιο ουσιαστικού διαλόγου μεταξύ των καλλιτεχνών, αλλά και των καλλιτεχνών με το κοινό. Επίσης στοχεύει και στην ανάπτυξη ενός πεδίου ανταλλαγών, πρωτίστως με νέους καλλιτέχνες και νέες θεατρικές ομάδες.

Το φεστιβάλ έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα. Θα δοθούν 8 Τιμητικά Βραβεία στις παρακάτω κατηγορίες:

1. Καλύτερης Παράστασης (Αντιστοιχεί σε ένταξη  της βραβευμένης

παράστασης στο πρόγραμμα του «Θεάτρου της Ημέρας

2. Καλύτερης Σκηνοθεσίας

3. Ανδρικού Ρόλου

4. Γυναικείου Ρόλου

5. Βραβείο των διοργανωτών. (Surprise)

6. Βραβείο Σκηνογραφίας που “Χωράει σε μια Βαλίτσα”

7. Βραβείο Πρωτότυπης Μουσικής

8. Βραβείο Χορογραφίας

***Τα βραβεία θα απονείμει πενταμελής επιτροπή που θα αποτελείται από καταξιωμένους ανθρώπους του θεάτρου και η οποία θα ανακοινωθεί λίγες ημέρες πριν από την έναρξη του Φεστιβάλ.

Το Πρόγραμμα των παραστάσεων

ΜΠΛΕ ΣΚΗΝΗ

8/9/24 – Ώρα 21:30 Τελετή Έναρξης, Είσοδος Ελεύθερη

 

ΦΩΝΈΣ ΤΟΥ ΔΡΌΜΟΥ – ΓΙΏΡΓΟΣ ΤΖΕΡΝΙΆΣ

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΊΟΙ ΑΥΤΟΊ ΠΟΥ ‘ ΜΕΊΝΑΝ ΠΊΣΩ

Πόλεμος: Μια είδηση γεμάτη με αριθμούς, υπολογισμούς ανθρώπινων ψυχών που χάθηκαν για τα συμφέροντα κάποιων «ένοπλων δυνάμεων». Κανείς όμως δεν υπολογίζει τις ψυχές που μένουν πίσω, τις ψυχές που βιώνουν σε ένα φαύλο κύκλο το τραύμα της εγκατάλειψης, της βίας, του πολέμου, και σύρουν για μία αιωνιότητα το θρήνο για μια οικογένεια, για μια πατρίδα. Ψυχές, από την αρχαιότητα ως το σήμερα, φέρνουν τη φωνή τους μπροστά μας για να δούμε εικόνες που δε μας δείχνουν οι ειδήσεις. (Μια σύνθεση θεάτρου ντοκουμέντο και αρχαίας τραγωδίας)

Σύλληψη – Κείμενο : Γιώργος Τζερνιάς

Σκηνοθεσία / Σκηνογραφία: Γιώργος Τζερνιάς

Πρωτότυπη μουσική : Μαντώ Μαυροειδή

Παίζουν:Γιώργος Τζερνιάς, Αγγελική Κομισοπούλου, Ανδριάνα Νίκλη, Όλγα Καστρίτση, Ελένη Δελή, Κώστας Θεοδωρόπουλος

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 60’

12/9 – 19:00

13/9 –  21:30

 

(P.O.P. ARTS NPC)

ΤΣΆΝΤΑ ΓΙΑ ΜΑΞΙΛΆΡΙ. ΜΙΑ ΥΠΌΘΕΣΗ ΤΡΑΓΙΚΉ

Τσάντα για μαξιλάρι. Μια Υπόθεση Τραγική. Μια διαγενεακή παράσταση για την εφηβεία που ζουν τόσο τραγικά οι έφηβοι και την εφηβεία που δεν μιλούν οι ενήλικες. Ένα έργο φτιαγμένο από πραγματικές ιστορίες ανθρώπων που έζησαν την εφηβεία τους τα χρόνια γύρω από το 1987, 1993, 2000 και 2016. Μια παράσταση θεάτρου της επινόησης που μπλέκει το δράμα της εφηβείας με το αρχαίο δράμα των ηρώων

και ηρωίδων της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Η παράσταση, μετά το τέλος της, ανοίγει διάλογο με το κοινό και προσκαλεί θεατές και θεάτριες σε ένα σύντομο εργαστήριο κατάθεσης των δικών τους εμπειριών.

Σύλληψη-Δραματουργία: Νικολέττα Δημοπούλου, Βιργινία Κεχαγιά

Κείμενο: Ιωάννα Κυρίτση, Δέσποινα Μιτσιάλη, Γιώλικα Πουλοπούλου, Μαρίνος

Παρασκευόπουλος, Αλέξανδρος Καλαποθάκης, Βύρων Ντέγκας, Άρης Πλιός, Νικολέττα Δημοπούλου, Βιργινία Κεχαγιά

Παίζουν: Νικολέττα Δημοπούλου, Βασίλης Κλησιάρης, Άρης Πλιός

12/9 – 21:30

13/9 –  19:00

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:

60′ παράσταση και 45′ εργαστήριο

 

***

ΘΕΑΤΡΟ ΧΩΡΙΣ ΑΥΛΑΙΑ

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΖΗΤΗΣΕ ΜΙΑ ΒΕΛΟΝΑ, ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΒΕΛΟΝΑ

Το Θέατρο Χωρίς Αυλαία με χαρά παρουσιάζει την παράσταση κουκλοθεάτρου και

τρισδιάστατης σκιάς «Το Κορίτσι που ζήτησε μία βελόνα, μία απλή βελόνα» βασισμένη στο ομώνυμο παραμύθι του Χρήστου Μπουλώτη.

Η παράσταση: «…μια απλή βελόνα…» εκεί που η σκέψη κάνει το απλό πολύπλοκο και αφανίζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια… Μέσα από τον κόσμο του κουκλοθεάτρου, τη μαγεία της τρισδιάστατης σκιάς και της πρωτότυπης μουσικής, μέσα από συνεχείς εναλλαγές κωμικών και δραματικών καταστάσεων, μέσα από την καυστική φαιδρότητα της κούκλας θα ταξιδέψουμε σε μιαν αλλόκοτη πολιτεία. Πρόκειται για μία πρωτότυπη-πειραματική παράσταση τρισδιάστατης σκιάς κατάλληλη για κάθε ηλικία.

Ταυτότητα παράστασης:

Θεατρική διασκευή- σκηνοθεσία : Δημήτρης Σιούντας

Εικαστική σύνθεση-κούκλες-φιγούρες: Κων/να Αντωνιάδου

Πρωτότυπη Μουσική: Περικλής Σιούντας

Παίζουν: Κων/να Αντωνιάδου, Κων/να Ζησιμοπούλου, Παναγιώτης Κερασιάς, Μελία Σγουρίδου

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ :

48 λεπτά

14/9 – 19:00

15/9 –  19:00

 

***

ΘΕΑΤΡΟ ΧΩΡΙΣ ΑΥΛΑΙΑ

ΔΙΑΠΛΟΥΣ ΣΤΙΣ 38΄ Ν

Με τα εργαλεία του devised theatre προέκυψε μία νέα δραματουργία αποσπασματικής αφήγησης, όπου η μία διήγηση θα διακόπτεται από την άλλη, αλλά ταυτόχρονα, τα αποσπάσματα αυτά θα αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο.

Εισαγωγή: Σε ένα άχρονο και άτοπο τοπίο, ένα γυναικείο σώμα κινείται πάνω στον ήχο των λέξεων του μονολόγου της Εκάβης εισάγοντας τη μορφή της γυναίκας που εκδιώχτηκε, βιάστηκε, ταπεινώθηκε.

Α΄ μέρος: Ο θρήνος της Εκάβης συνδιαλέγεται με τις μαρτυρίες μικρασιατών προσφύγων με στόχο την ανάδειξη της διαχρονικότητας και των κοινών ψυχολογικών αδιεξόδων και εσωτερικών συγκρούσεων των χαρακτήρων.

Β΄μέρος: Ο διάπλους ξεκινάει με το ποίημα Πατρίδα της σύγχρονης αφρικανικής μετανάστριας Warsan Shire. Τα σκορπισμένα ρούχα, των νεκρών που αφήνουν πίσω τους οι καταδιωγμένοι, γίνονται κύματα που τους σπρώχνουν μακριά, βάρκες για τον διάπλου των νερών του Αιγαίου αλλά και εμπόδια των εσωτερικών αλλαγών που φαίνονται αναπόφευκτες.

Γ΄ μέρος: Τόπος: πλατεία Βικτωρίας – η Εκάβη και οι μικρασιάτες πρόσφυγες συνομιλούν με Σύριους, Φιλιππινέζους, Αλβανούς σε μία γλώσσα χωρίς λέξεις, σε μία συνθήκη προσαρμογής-αποδοχής(;), μεταμόρφωσης(;), αδράνειας(;),

Επίλογος: Το παράπονο που παράγει, διαχρονικά και διαπολιτισμικά, τον ίδιο ήχο γίνεται τραγούδι.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Σκηνοθεσία- Σύνθεση κειμένου: Δημήτρης Σιούντας,

Σκηνοθεσία-  Κινησιολογία – Μουσική Επιμέλεια: Κωνσταντίνα Αντωνιάδου

Σκηνογραφία-  Ενδυματολογία: Κωνσταντίνα Αντωνιάδου

Παίζουν: Κωνσταντίνα Αντωνιάδου, Νατάσσα Αποστολοπούλου, Παρθενία

Βλαχοπούλου, Ελένη Δημητρέλλου, Κωνσταντίνα Ζησιμοπούλου, Ευγενία

Θεοτοκάτου, Μελία Σγουρίδου, Νάσια Τσούμαρη, Νικολίτσα Τσώτα.

14/9 – 21:30

15/9 –  21:30

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 65 ΄ λεπτά.

***

ΧΡHΣΤΟΣ ΧΡHΣΤΟΥ

ΠΑΠAΓΙΑ ΜAΝΤΟΛΕΣ

Πρόκειται για τη βραβευμένη μαύρη κωμωδία του Αντώνη Κρύσιλα που αφηγείται την πορεία ενός καταξιωμένου Σεφ από την απόλυτη δόξα ως το κελί της φυλακής. Μια ιστορία δοσμένη με καυστικό χιούμορ, που συνθέτει ένα μαγειρικό καμβά από εντελώς ετερόκλητα υλικά! Δε μένει όμως σ’αυτό. Το έργο μπαίνει πιο βαθιά και δε διστάζει να κατονομάσει τα κακώς κείμενα της εποχής τόσο στην πολιτική σκηνή της χώρας όσο και στο σύγχρονο τρόπο ζωής.

Το “κακό παιδί της μαγειρικής” όπως τον αποκαλεί ο συγγραφέας λέει όλα αυτά που όλοι μας έχουμε σκεφτεί αλλά κανείς δεν έχει τολμήσει να κάνει. Όπως αναφέρει και στο κείμενο: Θα μπορούσα βέβαια να κάνω αυτό πού μου ζήτησαν. Να τους τραπεζώσω, να εισπράξω μισό ετήσιο προϋπολογισμό και να το βουλώσω. Όπως έκανα πάντα. Όπως κάνουμε όλοι μας πάντα. Θα ήμουν έξω τώρα. Καταξιωμένος. Όχι όμως και ελεύθερος!

«Παπάγια Μάντολες» έχει το menu και σας περιμένουμε να το απολαύσετε. Ελάτε χωρίς ενοχές!

Συντελεστές:

Κείμενο: Αντώνης Κρύσιλας

Σκηνοθεσία: Πέτρα Μαυρίδη

Σκηνικά-Κοστούμια: Γιάννης Κράβαρης

Επιμέλεια Κίνησης: Πέτρα Μαυρίδη

Φωτισμοί: Χρήστος Χρήστου

Ερμηνεύει ο Χρήστος Χρήστου.

16/9 – 19:00

17/9 –  21:30

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:

65 ΄ λεπτά.

 

***

ΔΙΩΝΗΣ ΑΙΝΙΓΜΑ

AMBER ALERT

Μια παράσταση αφιερωμένη στα ανήλικα θύματα που πωλούνται για σεξουαλική – και όχι μόνο εκμετάλλευση σε όλο τον κόσμο. Με την Υποστήριξη του εθελοντικού μη κερδοσκοπικού οργανισμού «Το Χαμόγελο του παιδιού» και της Αλβανικής Πρεσβείας. Σε έναν εφιαλτικό κόσμο μια Μάνα, η Μάνα Σύμβολο, ψάχνει χρόνια το παιδί της.  Μια κόρη 14 χρονών που μοιάζει με άγγελο, χαμένη καιρό. Σε έναν κόσμο που το εμπόριο σάρκας ανθεί και η εξουσία καλύπτει τεράστια εγκλήματα διαφθοράς και ανθρωποφαγικής λαγνείας, η Μάνα θα μιλήσει, θα καταγγείλει, θα σπαράξει. Αν σκάσει η καρδιά της, ο πόνος θα πνίξει τον κόσμο όλο. Γιατί τώρα πια, αυτή η απλή, καταπιεσμένη γυναίκα από ένα πατριαρχικό περιβάλλον, γίνεται μια αρχέτυπη τραγική μορφή που επαναστατεί ενάντια στη διαφθορά της εξουσίας. Μετά από τις  παραστάσεις ακολουθεί συζήτηση με τους θεατές και με ειδικούς καλεσμένους για την αιχμηρή κοινωνική πληγή που μαστίζει την εποχή μας παγκοσμίως.

Συντελεστές:

Κείμενο: Odise Plaku

Μετάφραση: Mihal Naço

Σκηνοθεσία: Γιώτα Κουνδουράκη

Σύνθεση μουσικής και μουσική επί σκηνής: Αρετή Κοκκίνου

Σκηνικά – Κοστούμια: Σοφία Παγώνη

Βοηθός Σκηνοθέτη – Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Μαρία Χελιδώνη

Σχεδιασμός Φωτισμού – Φωτογραφίες προγράμματος και αφίσας – βίντεο: Πάνος Γκόλφης

Ξυλουργικές Κατασκευές Σκηνικού: Μανώλης – Νεκτάριος Καραμολέγκος

Τεχνική Υποστήριξη: Κώστας Ματσιούλας

Επικοινωνία: Αλίκη Δανάλη

Ερμηνεύει: η Γεωργία Ζώη

Μουσική επί σκηνής: Αρετή Κοκκίνου

16/9 – 21:30

17/9 –  19:00

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:

70 λεπτά χωρίς διάλειμμα

***

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 2510

FRIDA KAHLO, ΜΕ ΣΠΑΣΜΈΝΑ ΦΤΕΡΆ

Η Θεατρική Ομάδα 2510 παρουσιάζει την ζωή και το έργο της θρυλικής Frida Kahlo, της Μεξικανής ζωγράφου που σημάδεψε την τέχνη με την ευφυή και μελαγχολική της φύση. Η Φρίντα Κάλο είναι ίσως από τις πιο αναγνωρίσιμες γυναικείες μορφές. Το πρόσωπό της, πλέον, το βλέπουμε παντού. Παραμένει όμως ουσιαστικά, άγνωστη. Μέσα από τους πίνακές της, η αποτύπωση του προσωπικού της πόνου, σωματικού και ψυχικού, φαίνεται να εκφράζει τα αιώνια τραύματα της γυναικείας διαδρομής. Η αναπηρία της και ο τρόπος που απάντησε σε αυτή, αποτελεί σύμβολο για τον τρόπο που ο σύγχρονος άνθρωπος οφείλει να αντιπαλέψει την ποικιλόμορφη «αναπηρία» που του επιβάλλεται από τον συστημικό ολοκληρωτισμό. Δίπλα σε όλα αυτά, η αντισυμβατική ζωή της, ο διάχυτος ερωτισμός της και ο απόλυτος έρωτας. Ένα ταξίδι στο χρόνο αλλά και μια ματιά στο παρόν, καθώς η πραγματική Τέχνη είναι πάντα σύγχρονη και ριζοσπαστική.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Ταυτότητα Παράστασης:

Κείμενο -Σκηνοθεσία: Ανδρέας Ζαφείρης

Ερμηνεύουν: Χαρά Νικολάου, Τάσος Ράπτης

Σκηνικά – Κοστούμια: Ανδρέας Ζαφείρης

Φωτογραφίες – Trailer: Mamalena Mpoi

Επικοινωνία – Δημόσιες Σχέσεις: Ελευθερία Σακαρέλη

Παίζουν: Χαρά Νικολάου , Τάσος Ράπτης

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:  70 λεπτά

18/9 – 19:00

19/9 –  21:30

***

ΕΝΑ ΣΥΝ ΕΝΑ ΙΣΟΝ ΕΝΑ (1+1=1)

ΜHΔΕΙΑ· ΜΗΔEΝ ΣΤΟ ΚOΚΚΙΝΟ

Κείμενο γραμμένο σε στίχο και εμπνευσμένο από το μύθο που προϋπήρχε του Ευριπίδη. Η Μήδεια θυσιάζει τα παιδιά της στην Ήρα για να τα σώσει από την οργή του όχλου, προσφέροντάς τους έτσι την αθανασία. Έργο βαθιά πολιτικό και αντιρατσιστικό, φέρνει σε αντιπαράθεση δύο κόσμους, τον κόσμο της Φύσης και τον κόσμο των αστών.

Ένας διάλογος ανάμεσα στη Μήδεια μάγισσα-βασίλισσα, που μαντεύει το μέλλον, και στη Μήδεια γυναίκα-μητέρα, που βιώνει το ζοφερό παρόν. Στο θέατρο ανεβαίνει ως μονόλογος με το χαρακτήρα να συγκρούεται ανάμεσα στις δύο προσωπικότητές του, με την ακρίβεια αλλά και την ελευθερία στη μουσικότητα που δίνει η παρτιτούρα

Παρουσιάστηκε:

Monofest ’18 Tiyatro Medresesi – Τουρκία, 2018.

Divadlo Kontra – Σλοβακία, 2019.

T1A: Strefa VIP – Πολωνία, 2019.

ArmMono Festival – Αρμενία, 2022.

XI BABEL FAST – Ρουμανία, 2023.

Κείμενο – Σκηνοθεσία – Εικαστική επιμέλεια: Σοφία Διονυσοπούλου

Στέμμα, κρινολίνο: Alexander Collections

Μουσική επιμέλεια: Μαρίνα Μέντζου

Φωτισμοί: Παναγιώτης Μανούσης

Φωτογραφίες: Δημήτρης Γερακίτης

Επικοινωνία: Κατερίνα Γρυλλάκη

Ερμηνεία: Δέσποινα Σαραφείδου

Παραγωγή: Εταιρεία θεάτρου  1+1=1

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 45’

20/9 – 19:00

21/9 –  21:30

***

ΜΥΙΑ

ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ

Το αποτύπωμα  μιας κακοποιημένης γυναίκας  γίνεται  χάραγμα στην καρδιά,  κραυγή προς  τον εαυτό  της  για να  σωθεί  για να  την  σώσουν …Ένας χρόνος  από την ευτυχία  της αθωότητας  και της  πρώτης  ερωτικης γνωριμίας..Στο μαρτύριο  του τέλους, στην δυστυχία  ενός έγγαμου  βίου στην  μίζερη  ζωή του σπιτιού  που γίνεται η φυλακή της πνίγοντας την εγκλωβίζοντας την. Ένας  χρόνος , 12 μήνες μαρτύριο για την ίδια ανάμεσα  σε ψεύτικους  ανθρώπους που  προσπαθούν να την  βοηθήσουν  να της συμπαρασταθουν αλλά με υποκρισία. Συκοφάντες, κόλακες ,παλικτες του βίαιου  παιχνιδιού μέσα και έξω από το σπίτι ο οικογενειακός της περίγυρος και η κοινωνια, χωρίς να έχει ουσιαστική βοήθεια  από κανέναν. Ο κυρίαρχος  φόβος  στην  καρδιά  μιας γυναίκας είναι  ότι  χειρότερο  ότι πιο φριχτό  μπορεί να υπάρξει  για το σώμα της  και την καρδιά  της.

Το project αυτό για να  υλοποιήθει ενώθηκαν τρεις  τέχνες  (χορός, φωτογραφία και βίντεο) που η καθεμιά  από αυτές με το μοναδικό  της  τρόπο καταγραφει  όλη αυτή την κακοποίηση  μιας γυναίκας που ζει την βία σε καθημερινή βάση. Ένα σύνολο  φωτογραφιών   αποτυπώνουν  τη φρικτη καθημερινότητά της συγκεκριμένης  γυναίκας  ενώ το βίντεο  μέσα από την κίνηση δίνει  μια υπέροχη  ροη, σα να ζωντανεύει  το θρίλερ των στιγμών αυτών που ζει καθημερινά. Όλοι οι χώροι  του σπιτιού αποτυπώνονται στις φωτογραφιες  και στο βίντεο μιας και οι κινήσεις  έρχονται  να δεσουν δίνοντας  με χαρακτηριστικό ύφος κ ρεαλισμό  την πιο σκληρή εικόνα κάνοντας το  θεατή να παγωσει αλλά και τον ίδιο τον κακοποιητή να μείνει έντρομος  σε μια τέτοια εικόνα, γιατί  μόνο τότε συνειδητοποιεί  τη σκληρότητα  του απέναντι  σε ένα πλάσμα  που σίγουρα δεν φταίει. Το τέλος αυτής της γυναίκας είναι ένα και μοναδικό. Η απελευθέρωση της  από τον εκφοβιστη της, τον χειριστικό της σύντροφο. Αυτό αρμόζει  σε κάθε γυναίκα  μιας  και ο δυναμισμός είναι  ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της μαζί με την τρυφερότητα  που πηγαζει   από τη μητροτητα. Αυτα τα δύο μοναδικά  στοιχεία  την καθιστούν ελεύθερη.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Σκηνοθεσία, χορογραφία, δραματουργία: Ανυφαντάκη Γαβριέλλα

Φωτογραφία: Μαρία Χατζηαθανασιάδη

Βίντεο: Δημήτρης Γυαλουράκης

Σύλληψη ιδέας, Ανυφαντάκη Γαβριέλλα, Μαρία Χατζηαθανασιάδη, Δημήτρης Γυαλουράκης.

Φωτισμοί Κωστής Γκίκας

Σκηνικά: Vangel

Παίζουν: Ανυφαντάκη Γαβριέλλα, Ναπολέων Μανάτος, Σταύρος Τσαβταρίδης, Λαμπρινή Καραπάνου, Ελένη Μαραθιά, Δάφνη Ντάρλα

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 40 λεπτά

20/9 – 21:30

21/9 – 19:00

***

ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Ο ΓΟΥΔΗΣ Ο ΓΟΥΔΟΧΕΡΗΣ – Ε/Δ

Διαδραστική παραμυθοπαράσταση με Θεατρικό Παιχνίδι & συμμετοχή των παιδιών.

Από το παραδοσιακό παραμύθι στη σύγχρονη πραγματικότητα.

Το Θέατρο της Ημέρας με την πολύχρονη εμπειρία και προσφορά του στην ποιοτική ψυχαγωγία των παιδιών, παρουσιάζει μια διαδραστική παραμυθοπαράσταση, εμπνευσμένη από παραδοσιακό κρητικό παραμύθι. Πρόκειται για μία αφηγηματική παράσταση με στοιχεία κουκλοθεάτρου, αντικειμενοθεάτρου, μιμικής, πολλαπλούς ρόλους και φυσικά την ενεργή συμμετοχή των παιδιών – θεατών μέσω του θεατρικού Παιχνιδιού που αποτελεί την κύρια μέθοδο της εργασίας μας. Και κάτι σημαντικό: τα παιδιά εμπνέονται από την παράδοση και το παραμύθι και το φέρνουν στη σύγχρονη πραγματικότητα, με ιδέες και δράσεις μέσω του Θεατρικού παιχνιδιού.Το παραμύθι  μεταμορφώνεται σε ιστορία που χωράει ολόκληρη σε μια  βαλίτσα. Ελάτε να την ανοίξουμε μαζί και να βρούμε μέσα τα ενθύμια της γιαγιάς: τραγούδια, νανουρίσματα, σεμέν και ταχταρίσματα, μαντηλάκια, περιστέρια, άσπρα χέρια και αστέρια, βασιλιάδες, ναυτικούς, μύθους, ντέφια και καημούς, βότανα και κουλουράκια, γουδοχέρια, κουφετάκια…

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Δραματουργική επεξεργασία: Ντόρα Ευθυμίου, Αγγελική Σέϊδου
Σκηνοθεσία, Παιδαγωγική & Εικαστική επιμέλεια: Ανδρομάχη Μοντζολή
Πρωτότυπη μουσική: Σπύρος Κολαΐτης
Ερμηνεύει:  η Ευγενία Μωράκη

Με τα παιδιά παίζουν θεατρικό παιχνίδι έμπειροι θεατροπαιδαγωγοί-εμψυχωτές , απόφοιτοι της 3ετούς Σχολής του θεάτρου της Ημέρας.

Παίζει: Ευγενία Μωράκη – Συμμετέχουν ειδικοί εμψυχωτές-θεατροπαιδαγωγοί

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 1 ώρα και 15 λεπτά

22/9 – 19:00

******

ΚΟΚΚΙΝΗ ΣΚΗΝΗ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ

ΚΑΘΑΡΣΙΣ

Η ιστορία εξελίσσεται μέσα σε ένα ανακριτικό δωμάτιο, όπου ο δράστης απολογείται για την εν ψυχρώ τριπλή δολοφονία. Πυροβόλησε τον πατέρα, τη μήτέρα και την αδερφή του την ίδια στιγμή.Ένας μονόλογος με αναδρομές από τη στιγμή του φονικού και κάποιες στιγμές του παρελθόντος.Μια συμβολική ιστορία, μια ελεύθερη πτώση βαθειά στον ψυχισμό του δράστη και μια επική τομή για την ανθρώπινη κοινωνία, συνθέτουν το πρωτότυπο έργο ‘Κάθαρσις’ με δραματικό τρόπο.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Σενάριο-Σκηνοθεσία-Υποκριτική-επιμέλεια:  Γιώργος Θεοδωρίδης

Προτότυπη μουσική: Παναγιώτης Ζερβόπουλος

Παίζει: Γιώργος Θεοδωρίδης

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 65΄

09/9 – 18:00

10/9 –  21:00

***

ΧΑΡΙΣ ΣΥΜΕΩΝΙΔΟΥ

ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑΣ ΑΓΝΩΣΤΗΣ

«Το γράμμα μιας άγνωστης» του Τσβάϊχ η δημοφιλέστερη νουβέλα του, έχει χαρακτηριστεί σαν ένα αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Είναι η ιστορία ενός απέραντου εμμονικού έρωτα και ατελεύτητου πάθους. Ένα κορίτσι δεκατριών ετών, ερωτεύεται ένα πλούσιο, γοητευτικό, διαπρεπή, αλλά κενό ψυχικά συγγραφέα και πάνω του κατασκευάζει και οικοδομεί όλη της τη ζωή. Τρεις φορές τους φέρνει κοντά η εύνοια της μοίρας και κάθε φορά ο γοητευτικός και επιπόλαιος συγγραφέας τη δέχεται στη ζωή του για λίγο με χαρά, τη φιλάει, την αγκαλιάζει και την περιβάλλει με πάθος, χωρίς να την θυμάται την επόμενη φορά. Όταν ο συγγραφέας λάβει το γράμμα της θα είναι πια πολύ αργά… Από τις τρεις μοναδικές συνευρέσεις τους γεννιέται ένα παιδί, που ποτέ δεν του αποκαλύπτει την ύπαρξή του. Μετά το θάνατο του παιδιού της, στέλνει γράμμα στον αγαπημένο της με τον τίτλο «Σε σένα που δε με γνώρισες ποτέ» και αυτοκτονεί.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ-ΕΡΜΗΝΕΙΑ: ΧΑΡΙΣ ΣΥΜΕΩΝΙΔΟΥ.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ-ΔΙΑΣΚΕΥΗ-ΑΦΗΓΗΣΗ-ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΗΧΟΥ: ΝΙΚΟΣ ΤΟΥΛΙΑΤΟΣ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 60’

13/9 –  21:00

***

ΕΥΡΩΠΗ ΚΕΣΣΙΔΟΥ

TO BE ENOUGH

Η χοροθεατρική αυτή παράσταση πραγματεύεται την ανάγκη της περφόρμερ να είναι αρκετή.Την συνεχή αυτή αναζήτηση και τον επαναπροσδιοριμό της ταυτότητας της για να γίνεται αποδεκτή σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Εξερευνεί τα όρια της υγιούς προσαρμογής στα δεδομένα και του ατελείωτου κυνηγιού της επιβεβαίωσης. Την απασχολούν θέματα σχετικά με την φύση και τα χαρακτηριστικά του/ης περφόρμερ και της περφόρμανς.Τι κάνει τον/ην περφόρμερ να είναι περφόρμερ;

Σύλληψη Ιδέας, Ερμηνεία, Ηχογραφήσεις: Ευρώπη Κεσσίδου

Πρωτότυπη μουσική:Χάρης Αναστασιάδης

Παίζει: Ευρώπη Κεσσίδου

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 50’

14/9 – 21:00

15/9 – 18:30

***

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΚΑΝΑΚΗΣ

ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ ΣΤΟ ΦΩΣ

Ο Κωστής Παλαμάς, ο κορυφαίος ποιητής και λογοτέχνης της γενιάς του δρώντας στο μεταίχμιο δύο αιώνων (19ος-20ος αι.) υπήρξε πρωτεργάτης καινοτόμων θέσεων στη λογοτεχνία κι επαναστατικών ιδεών στην ελληνική κοινωνία . Με τον ιδιότυπο λογοτεχνικό λόγο του κατάφερε να εδραιώσει τις θέσεις του πολλές εκ των οποίων, τον κατέστησαν πολέμιο του συντηρητισμού της λογοτεχνικής ελίτ της εποχής. Μέσα απ’ την παρούσα παράσταση, η μορφή του μεγάλου δημιουργού θα πάρει σάρκα κι οστά: Η πορεία ζωής, η έμπνευση που άντλησε απ’ την πολύ νεαρή ηλικία του και το τελευταίο σταυροδρόμι της ζωής του κάπου εκεί, στην Πλάκα το 1944 . Και δίπλα του βρίσκεται  η μεγάλη πρωταγωνίστρια της ζωής του: Η Μούσα του. Αυτή του δίνει το χάρισμα και συνάμα το φορτίο, να μιλήσει στις καρδιές των βασανισμένων Ελλήνων για τις αξίες της αλληλεγγύης ,της πίστης και της εθνικής ανεξαρτησίας, αλλά και για την ισότητα των φύλων , τη δύναμη του δημοτικισμού κι όταν ο λόγος του γίνει παγκόσμιος ,αυτή θα του δώσει τη δύναμη να αντέξει τις προσωπικές του απώλειες και να διατηρήσει τη φωνή του ως παιάνας των ρομαντικών που δε θέλουν να χάσουν την ελπίδα.

ΚΕΙΜΕΝΟ/ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ/ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΚΑΝΑΚΗΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ TRAILER: ΑΛΙΚΗ ΠΙΤΕΡΣΟΝ

ΦΩΤΙΣΜΟΙ: ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΖΗΣ

ΣΚΗΝΙΚΑ: EVENTUS

Παίζουν: Ζωή Μαυρλιδη, Μυρτώ Παναγοπούλου, Κωνσταντίνος Τσακανάκης

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 90’

17/9 – 18:30

18/9 – 21:00

***

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ (ΗΛΙΑΕΙΣ) ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΑΡΑΣ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΑΝΕΡΓΟΣ

Να δουλεύει κανείς ή να μη δουλεύει; Ιδού η απορία… Την ίδια απορία έχει κι ο Διονύσης που δεν είναι ικανοποιημένος με το πτυχίο του γιατί άραγε;…Αρχικά αποφασίζει να απευθυνθεί σε μία σύμβουλο του ΟΑΕΔ. Μέσα όμως από τις τόσες δουλειές που αλλάζει ψάχνει να βρει αυτήν που θα του ταιριάζει καλύτερα. Επειδή όμως, όπως λέει κι ο σοφός λαός, όποιος δε θέλει να ζυμώσει, δέκα χρόνια κοσκινίζει,ο κατάλογος των επαγγελμάτων που διαλέγει είναι μακρύς και όρεξη να έχεις να ακούς τις σπαρταριστές και ευτράπελες διηγήσεις του από τις εμπειρίες του σε καθένα από αυτά. Έτσι λοιπόν και η υπάλληλος αποφασίζει να αλλάξει και η ίδια επάγγελμα από σύμβουλος του ΟΑΕΔ σε σύμβουλο ψυχικής υγείας!!!

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΑΡΑΣ, ΑΝΔΡΙΑΝΗ ΜΠΑΡΤΣΩΤΑ, ΝΙΚΟΣ ΞΕΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΣΚΟΥΦΗ

Παίζουν: Αριάδνη Μπαρτσώκα, Γιάννης Κωτσαράς

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 100’

20/9 – 18:30

21/9 – 21:00

***

22/9/24 – Ώρα 21:30 Τελετή Λήξης, Απονομή βραβείων, Είσοδος Ελεύθερη

Helix Action Theatre – ASTFEST

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Νίκος Χατζηπαπάς

Εκτέλεση Παραγωγής: Κάλλια Θεοδοσιάδη

Οργάνωση Παραγωγής: Χρήστος Χατζηπαπάς

Ταμείο: Αγγελική Δεληγιάννη

Δημόσιες Σχέσεις/Επικοινωνία: Blue Rosebud Productions

Παραγωγή: Helix Action Theatre

                      ***

Συνεργασία: Θέατρο της Ημέρας 

Καλλιτεχνική Διεύθυνση Θεάτρου της Ημέρας: Μάγκυ Μοντζολή

Διεύθυνση Παραγωγής: Στέλλα Λεβαντάκη

Τεχνικός Θεάτρου: Γιώργος Σηφάκης και Φωτεινή Κομνηνού

Το Φεστιβάλ διοργανώνεται  από την Helix Action Theatre,

με την στήριξη του Ιδρύματος Ιωάννου. Φ. Κωστοπούλου.

Προπώληση More: https://www.more.com/theater/festival/4th-athens-suitcase-theatre-festival/

Θέατρο της Ημέρας: 2106929090

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού”

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού” Maestro   Βρείτε το εδώ: https://HarisAlexiou.lnk.to/ToTragoudiTouFengariou   Δείτε το βίντεο εδώ: https://youtu.be/OcuZDBVF1xI  Μια έκπληξη περίμενε τους τηλεθεατές των δύο τελευταίων επεισοδίων