Γένεσις Νο 2 του Ιβάν Βιριπάεφ

Ομάδα Θεάτρου ETÚTI

 

Γένεσις Νο 2

του Ιβάν Βιριπάεφ

Σκηνοθεσία: Καλή Βοϊκλή

 

2ος ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

ΑΠΟ ΟΚΤΩΒΡΙΟ 2024

ΠΛΥΦΑ

Μετά τον πρώτο κύκλο sold out παραστάσεων, το Γένεσις Νο 2 του Ιβάν Βιριπάεφ από την Ομάδα Θεάτρου ETÚTI σε σκηνοθεσία Καλής Βοϊκλή επιστρέφει στο ΠΛΥΦΑ για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Το Γένεσις Νο 2 του Ιβάν Βιριπάεφ είναι μια «τραγωδία του νοήματος» που καταφέρνει να συνδυάζει το χιούμορ και τον ρεαλισμό, με βαθιά ερωτήματα για το νόημα και την ύπαρξη. Μιλάει για την ελευθερία και την επιβολή, τη μοναξιά και τη σύνδεση μεταξύ των ανθρώπων. Μιλάει για τον Θεό και με τον Θεό, που αποτελεί ένα από τα πρόσωπα του έργου.

“Αν πιστεύεις στον Θεό αυτό δεν σημαίνει ότι κι ο Θεός πιστεύει σ’ εσένα”

Πρόκειται, όμως, για έναν εξανθρωπισμένο, επαναστάτη Θεό, ο οποίος δηλώνει προκλητικά ότι δεν υπάρχει, αναγκάζοντας τον άνθρωπο να ψάξει τι μπορεί να υπάρχει πέρα από εκείνον. Υπάρχει άραγε κάτι ακόμα;

“Μέσα σε όλα όσα υπάρχουν γύρω μας, υπάρχει και κάτι ακόμα, κάτι άλλο πέρα από αυτά που βλέπουμε”

Μέσα από το κείμενο γεννιούνται κόσμοι και χαρακτήρες, επίκαιροι και αιώνιοι που έχουν την ευελιξία να μεταμορφώνονται μέσα από τα μάτια των θεατών. Έτσι έρχονται στην επιφάνεια σκέψεις και συναισθήματα που έχουμε όλοι, αλλά ίσως δεν ξέρουμε πώς να τα μετατρέψουμε σε λέξεις.

Η πολυφωνικότητα του κειμένου αποτυπώνεται και στη σκηνοθεσία που δοκιμάζει μια πρωτοποριακή προσέγγιση του έργου. Πέντε ηθοποιοί εναλλάσσονται στους ρόλους του έργου, αλλάζοντας χαρακτήρες σε κάθε παράσταση, αυθόρμητα, χωρίς να υπάρχει προσυννενόηση για το ποιον ρόλο θα αναλάβει ο καθένας σε κάθε σκηνή. Έτσι, μέσα από αυτό το παιχνίδι της αυτοδιάθεσης, κάθε παράσταση θα είναι διαφορετική, απρόβλεπτη και πραγματικά «ζωντανή».

Η Ομάδα Θεάτρου ETÚTI, σε σκηνοθεσία της Καλής Βοϊκλή και με την πρωτότυπη μουσική σύνθεση της Βίκης Καπετανοπούλου, δημιουργούν μια εναλλακτική παράσταση, όπου το κείμενο του Βιριπάεφ αναδεικνύεται ως το «βασικό πρόσωπο του έργου».

 

Συντελεστές

 

Κείμενο: Ιβάν Βιριπάεφ

Μετάφραση Γιάννη Λεοντάρη

Σκηνοθεσία: Καλή Βοϊκλή

Πρωτότυπη μουσική: Βίκη Καπετανοπούλου, Αλέξης Δημουλέας

Παραγωγή μουσικής: Αλέξης Δημουλέας

Επιμέλεια κίνησης: Ζωή Μαστροθεοδώρου

Σκηνικός χώρος / Κοστούμια: Μαρία Φράστανλη

Σχεδιασμός φωτισμών: Στέβη Κουτσοθανάση

Φωτογραφίες: Έφη Καρανικόλα

Trailer: Μαριάννα Μποζαντζόγλου

Σχεδιασμός αφίσας / Γραφιστικά: Γιώργος Φραγκιαδάκης

Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη

Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου ETÚTI

 

Ηθοποιοί: Μαριτίνα Κουτσοχιώνη, Τάσος Κωλέτσης, Διαλεκτή Πουρσανίδου, Βασίλης Σταματάκης, Χαριτίνη Χαριτωνίδου

 

Συμμετέχει ο Χρήστος Δαλκυριάδης

 

 

Πληροφορίες παράστασης

 

Παραστάσεις:  Από Δευτέρα 7 Οκτωβρίου (περιορισμένος αριθμός παραστάσεων)

Ημέρες & ώρες παραστάσεων

Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

 

Τιμές εισιτηρίων:

Γενική Είσοδος: 15 ευρώ

Μειωμένο (φοιτητικό, ανέργων, ΑμΕΑ): 12€ ευρώ

Ατέλειες: 8€ ατέλειες (μόνο στο ταμείο)

 

Προσφορά Early Bird: Όλα τα εισιτήρια 10€ για κρατήσεις έως 30 Σεπτεμβρίου

 

Διάρκεια παράστασης  80 λεπτά

 

Προπώληση εισιτηρίων: TICKETSERVICES

– online: https://www.ticketservices.gr/event/genesis-no-2/

– τηλεφωνικά: 2107234567

– εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Αθήνα

 

ΠΛΥΦΑ

Κορυτσάς 39, Βοτανικός / Τηλέφωνο: 693 869 0612 / [email protected]

(10 λεπτά με τα πόδια από το μετρό του Κεραμεικού)

 

 

*Η παράσταση ενδείκνυται για άτομα άνω των 16 ετών

**Στην παράσταση γίνεται χρήση strobe light

 

 

 

Έγραψαν για την παράσταση

«Μία παράσταση καινοτόμα και εναλλακτική στα σύγχρονα δεδομένα τού θεάτρου. Σε αυτή την παράσταση οι ηθοποιοί υιοθετούν στιγμιαίους ρόλους […] Πλέον, το νόημα αποκτά νέα διάσταση, νέα υπαρξιακή οντότητα και ταυτόχρονα αποδομείται η συναισθηματική κορύφωση ενός ψυχικού δράματος, μέσα από τον συνδυασμό ειρωνείας, χιούμορ και ρεαλιστικής απεικόνισης, στην αέναη αναζήτηση του θεϊκού νοήματος και του νοήματος της ανθρώπινης υπόστασης στον κόσμο. […] Η Μαριτίνα Κουτσοχιώνη, ο Τάσος Κωλέτσης, η Διαλεκτή Πουρσανίδου, ο Βασίλης Σταματάκης και η Χαριτίνη Χαριτωνίδου είναι «δεμένοι» μεταξύ τους με τρόπο επαγγελματικά ιδιαίτερο, δεδομένου ότι για να επιτευχθεί το εν λόγω αποτέλεσμα απαιτείται προεργασία και ψυχολογική/συναισθηματική εμβάθυνση, γεγονός που αποτυπώνεται με τον πλέον διάφανο τρόπο στην σκηνή.»

Αντώνης Χαριστός, «Tetragwno»

 

«Οι πέντε ηθοποιοί αλλάζουν ρόλους ενόσω το έργο κυλάει και, όπως μας πληροφορούν, θα αλλάζουν χαρακτήρες σε κάθε παράσταση, αυθόρμητα, χωρίς να υπάρχει προσυνεννόηση σχετικά με ποιον ρόλο θα αναλάβει ο καθένας τους στη σκηνή […] Περνάνε από την πρόζα στις ασκήσεις επί σκηνής, στον χορό, την ώρα που το λογικό και το παράλογο κάνουν πάρτι. […] Παρέμειναν επί 80’ με το ίδιο αινιγματικό ύφος, σαρκαστικοί και ευαίσθητοι, να αναρωτιούνται για όλα όσα μας βασανίζουν. […] Δεν ξεχωρίζω κάποιον ή κάποια γιατί τους ένιωσα ως ομάδα. Το θέατρο παραμένει επαναστατικό, πιο επαναστατικό από πορείες, διαμαρτυρίες, κούφια λόγια σε τηλεοπτικά παράθυρα. Η συγκεκριμένη δουλειά της ομάδας ETÚTI πιστεύω ότι σχετίζεται με τον συλλογισμό μου. Δείτε το. Αξίζει τόσο για τη σκηνοθεσία και την ηθοποιία όσο και για την ευαισθησία του και την καυστικότητά του».

 

 

 

 

Άρης Γαβριελάτος,  «Αθηνέα»

 

«Προσωπικά απόλαυσα πραγματικά τα κωμικά τραγούδια του Ιωάννη του Βαπτιστή, όπου η ενέργεια των ηθοποιών ξεχείλιζε και το υποκριτικό παιχνίδι αφηνόταν αλόγιστα γύρω από τον τόπο της παραστασιακής δράσης […] Ουσιαστικά, το έργο είναι προκλητικό, αν και οι απόψεις που διατυπώνονται καθόλα λογικές, και οι ερμηνευτές ερμηνεύουν ανεξάρτητα φόρμας, εκτός ίσως από την σωματική αναπαράσταση της γυναίκας του Λωτ, πράγμα που επίσης είναι πολύ απελευθερωτικό. Τελικά ίσως και να μην υπάρχει “και κάτι άλλο”, αλλά μόνο “αυτό”: να πάτε να δείτε την παράσταση “Γένεσις Νο 2” της ομάδας Θεάτρου ETúTI, είναι μια ευχάριστη και σημαίνουσα θεατρική δουλειά».

Νάγια Παπαπάνου, BOEM RADIO

 

«Η ομάδα ETúTI, που αποτελείται από τη Μαριτίνα Κουτσοχιώνη, τον Τάσο Κωλέτση, την Διαλεκτή Πουρσανίδου, τον Βασίλη Σταματάκη και τη Χαριτίνη Χαριτωνίδου είναι απόλυτα συντονισμένη και εναρμονισμένη. Με εξαιρετικές φωνές και κίνηση δημιουργούν ένα μοναδικό, μοντέρνο θέαμα με άρτιο αποτέλεσμα, που θέτει προβληματισμούς, ενώ απελευθερώνει, μέσα από τις εικαστικές του προτάσεις, μια συζήτηση ανάμεσα σε σύννεφα και μπαρ, μέσα από τις μελετημένη κίνηση από την Ζωή Μαστροθεοδώρου και τους φωτισμούς της Στέβης Κουτσοθανάση».

Μαρία Μαρή, IN2LIFE

 

«Εμείς θα εστιάσουμε στους ηθοποιούς. […] Οι κυρίες κα οι κύριοι του θιάσου, οι πραγματικοί ήρωες του έργου, οι οποίοι μάλιστα εναλλάσσονται σε σκηνές και ρόλους, χωρίς να είναι από πριν συνεννοημένοι. […] Η μουσική της κυρίας Βίκης Καπετανοπούλου ανεβάζει παλμούς και ωθεί τους ηθοποιούς σε ένα μεταίχμιο πρόζας και χορού, φέρνοντας μπροστά στο κοινό μια εναλλακτική πρόταση, η οποία χρήζει προσοχής.  […] Τους αξίζουν πολλά μπράβο, τους αξίζουν πολλοί έπαινοι, τους αξίζει να πάμε να δούμε και να χειροκροτήσουμε». Κώστας Κούλης, «Keysmash»

 

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού”

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού” Maestro   Βρείτε το εδώ: https://HarisAlexiou.lnk.to/ToTragoudiTouFengariou   Δείτε το βίντεο εδώ: https://youtu.be/OcuZDBVF1xI  Μια έκπληξη περίμενε τους τηλεθεατές των δύο τελευταίων επεισοδίων