«Η ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΝΑΡΑΓΙΑΜΑ» το ονειρικο αριστούργημα του Keisuke Kinoshita
από τις 31/10 στους κινηματογράφους σε διανομή New Star.
Ένα κινηματογραφικό μνημείο ανείπωτης ομορφιάς
Ο σκηνοθέτης που ενέπνευσε τον Seijun Suzuki, τον Mario Bava, τον Michael Powell, αλλά και τον Peter Greenaway και τον Wes Anderson με τους χρωματικούς του πειραματισμούς.
Μια ελεγεία πάνω στην τραγική φύση του ανθρώπου
και στην επίπονη εμπειρία του αποχαιρετισμού.
Όταν το θέατρο καμπούκι συνάντησε το σινεμά. Μια μαγική ταινία βασισμένη στο μυθιστόρημα του Schichiro Fukazawa.
«Θεέ μου, τι όμορφη ταινία» – François Truffaut
H ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΝΑΡΑΓΙΑΜΑ
Narayama bushikô
Σκηνοθεσία: Keisuke Kinoshita
Σενάριο: : Keisuke Kinoshita – βασισμένη στο μυθιστόρημα Shichirô Fukazawa
Μουσική: Chûji Kinoshita, Matsunosuke Nozawa
Φωτογραφία: Hiroshi Kusuda
Με τους: Kinuyo Tanaka, Teiji Takahashi, Yûko Mochizuki, Danko Ichikawa
Seiji Miyaguchi, Keiko Ogasawara, Yûnosuke Itô, Eijirô Tôno
Γλώσσα: Ιαπωνικά
Είδος: Δράμα
Έτος/Χώραr: 1958/Ιαπωνία
ΣΥΝΟΨΗ
H στοιχειωμένη εκδοχή ενός ιαπωνικού λαϊκού μύθου με καμπούκι, που διαδραματίζεται σε ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό όπου το φαγητό είναι σπάνιο και η παράδοση υπαγορεύει ότι οι πολίτες που έχουν φτάσει στα εβδομήντα τους χρόνια πρέπει να μεταφερθούν στην κορυφή του όρους Narayama και να αφεθούν εκεί για να πεθάνουν. Η θυσιαζόμενη πρεσβύτερη, Orin (Kinuyo Tanaka), είναι μια αξιοπρεπής και υπάκουη γυναίκα που περνάει τις μέρες που λιγοστεύουν εξασφαλίζοντας την ευτυχία του πιστού χήρου γιου της με μια αξιοσέβαστη νέα σύζυγο. Γυρισμένη σχεδόν εξ ολοκλήρου σε σκηνικά στούντιο με πονηρό σχεδιασμό, σε λαμπερά χρώματα και ευρεία οθόνη, η Μπαλάντα του Ναραγιάμα είναι ένα κομψό και λαμπερό κομψοτέχνημα από την κινηματογραφική χρυσή εποχή της Ιαπωνίας.
«Το βιβλίο του Fukazawa είναι μια ιστορία σε στυλ παλιών θρύλων. Είναι όμως και μια φρικτή ιστορία. Δεν ήθελα να δείξω αυτή τη φρίκη με άμεσο και ρεαλιστικό τρόπο. Ως εκ τούτου, το μη ρεαλιστικό στυλ του Kabuki φαινόταν να είναι η πιο κατάλληλη προσέγγιση» – Keisuke Kinoshita
TRAILER
https://www.youtube.com/watch?v=DKmdf0SaW6s
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Ballad_of_Narayama_(1958_film)
Το Kabuki είναι η επική μορφή του ιαπωνικού θεάτρου και εστιάζει στην αλληλεπίδραση των χαρακτήρων. Ο Kinoshita ωθεί στα άκρα αυτό το είδος στυλιζαρίσματος, με ιδιαίτερες διακοσμήσεις που δημιουργούνται σε papier-mâché, τον ήχο jojuri και καντάδες nagato που είχε γράψει ο ίδιος.
Ενώ οι Ιάπωνες σύγχρονοί του Akira Kurosawa και Yasujirō Ozu δούλευαν ακόμα ασπρόμαυρο εκείνη την εποχή, ο λιγότερο γνωστός Kinoshita μπήκε με τόλμη στη σφαίρα της έγχρωμης κινηματογραφίας – μια σχετικά νέα τεχνολογία στα τέλη της δεκαετίας του 1950 στην Ασία. Μέσα στα στούντιο της Shochiku, τα γήινα κίτρινα και τα πορτοκαλί των φθινοπωρινών τοπίων παρουσιάζονται λεπτομερώς σε τεράστιες, ζωγραφικές συνθέσεις, ενώ η τελική αλλαγή της χρωματικής παλέτας σε γκρι και άσπρα καθώς το χιόνι αρχίζει να οδηγεί οπτικά σε μια θλιβερή εποχιακή αλλαγή.
H παρουσίαση της εικόνας σε στυλ kabuki είναι υπέροχα ελκυστική και τεχνικά εντυπωσιακή. Ο κόσμος φαίνεται να βγαίνει μέσα από σκηνικά, αλλά εξακολουθεί να αισθάνεται σαν ένα πραγματικό χωριό. Η «Μπαλάντα του Ναραγιάμα» μπορεί να μην ήταν η πρώτη κινηματογραφική παραγωγή που ενσωμάτωσε σε μεγάλο βαθμό στοιχεία του παραδοσιακού ιαπωνικού θεάτρου. Ωστόσο, ενισχύει περαιτέρω τον τρόπο με τον οποίο αυτά τα στοιχεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν μοναδικά στη δημιουργία ταινιών. Θυμηθείτε, αυτό βγήκε χρόνια πριν από την ανθολογική εικόνα του Masaki Kobayashi «Kwaidan». Τα χρώματα είναι ζωντανά, ο φωτισμός είναι εξαιρετικά υπέροχος και τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι όμορφα, ενισχύονται περαιτέρω από την εξαιρετική κινηματογράφηση του Hiroshi Kusuda. Δίνεται τόση προσοχή στη λεπτομέρεια. Η χρήση του καιρού προσθέτει επίσης στην ατμόσφαιρα της ταινίας. Τρανό παράδειγμα το χιόνι στο φινάλε. Περιστασιακά, ο Kinoshita χρησιμοποιεί αποτελεσματικά σκηνικές μεταβάσεις, όπως αλλαγή στημένων κομματιών ή πτώση κουρτίνας που οδηγεί στην επόμενη σκηνή. Επιπλέον, η υπερβατική μουσική παρτιτούρα των Chuji Kinoshita και Matsunosuke Nozawa προσθέτει στην στοιχειωμένη ατμόσφαιρα της ταινίας.