«ΣΤΙΣ ΣΚΙΕΣ ΤΩΝ ΞΕΧΑΣΜΕΝΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ»

«ΣΤΙΣ ΣΚΙΕΣ ΤΩΝ ΞΕΧΑΣΜΕΝΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ»

η μαγική ταινία του Σεργκέι Παρατζάνοφ από τις 20/6 στους θερινούς κινηματογράφους από τη NEW STAR

 

Το μεγάλο αίτημα του ανθρώπου,

Ο Θάνατος και το Κακό.

Ο θάνατος μας κυνηγά,

όμως, δεν μας προφταίνει.

 

Μια ταινία καθαρής ποίησης, που κέρδισε σχεδόν όλα τα βραβεία

στα Φεστιβάλ Κινηματογράφου.

Η ται­νία βραβεύθηκε πάνω από 23 φορές σε διεθνή Φεστιβάλ,

έστω κι αν ο σκηνο­θέτης της δεν μπόρεσε να παραλάβει ού­τε ένα.

«Ξέρεις ποιό εἶναι τὸ συναρπαστικὸ μὲ τὸν Σεργκιόζα; Ὁ ἀσυμβίβαστος χαρακτήρας του. Ὅσα σκεφτεῖ τὰπραγματοποιεῖ· δὲν χάνονται στὴν πορεία, ἔχει μιὰ ψυχικὴ ἰσορροπία παιδιοῦ. Εἶναι σίγουρος γιὰ τὸ ποῦ βαδίζει καὶ γιὰ τὸ ποῦ θὰ τὸν βγάλει ὁ δρόμος ποὺ ἀκολουθεῖ. Κανεὶς δὲν τὸ πέτυχε στὴν πατρίδα μου αὐτό». – Ἀντρέι Ταρκόφσκυ

 

“Είναι μια από τις πιο ασυνήθιστες ταινίες που έχω δει, ένα μπαράζ εικόνων, μουσικής και θορύβων, γυρισμένη με μια τόσο ενεργή κάμερα που σχεδόν χρειαζόμαστε ζώνες ασφαλείας. Tο “Shadows of Forgotten Ancestors” είναι ένας θησαυρός, ένα αποθετήριο κοστουμιών, μάσκων, δεισιδαιμονίων και πεποιθήσεων, έθιμων ερωτοτροπίας και τα βάσανα μιας σύντομης ζωής με πάρα πολλή δουλειά.»

– Roger Ebert

 

«ΣΤΙΣ ΣΚΙΕΣ ΤΩΝ ΞΕΧΑΣΜΕΝΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ»

Tini zabutykh predkiv

Σκηνοθεσία:Σεργκέι Παρατζάνοφ

Σενάριο:Ivan Chendej, Mikhaylo Kotsyubinsky

Ηθοποιοί:Ivan Mykolaichuk, Larisa Kadochnikova, Tatyana Bestayeva

Χρώμα:Έγχρωμη

Διάρκεια:97΄

 

ΣΥΝΟΨΗ

Κάπου στα Καρπάθια, στις αρχές του 20ου αιώνα, ο Ιβάν ερωτεύεται τη Μαρίτσκα, κόρη του δολοφόνου του πατέρα του. Όμως η «βέβηλη» αγάπη τους δεν μπορεί παρά να έχει ένα και μοναδικό τίμημα, τον θάνατο. Κουβαλώντας στους ώμους την τραγωδία τους, ο Ιβάν περιπλανιέται και καταλήγει σε ένα άλλο ταίρι, την Παλάγνα, την οποία παντρεύεται χωρίς όμως να ξεχάσει στιγμή την παλιά του αγάπη.

Η αριστουργηματική αυτή ταινία του Παρατζάνωφ εμπνέεται από έναν κλασικό λαϊκό μύθο της Ουκρα­νίας, που όμως δε γνωρίζει εθνικά όρια μια και βρίσκουμε στοιχεία από την ελληνική και σαιξπηρική τραγω­δία («Ρωμαίος και Ιουλιέτα»), Κάπου στα Καρπάθια στις αρχές του αιώνα μας, ο πλούσιος πατέρας της Μαρίτσκας θα σκοτώσει το φτωχό πατέρα του Ιβάν: ήδη από την αρχή του φιλμ το πεπρωμένο των δυο ηρώων και μετέπειτα ερωτευμένων έχει καθοριστεί. Η «βέβηλη» αγάπη τους δεν μπορεί παρά να έχει ένα και μοναδικό τίμημα: το θάνατο.

IMDB

https://www.imdb.com/title/tt0058642/awards/?ref_=tt_awd

FLICKR

https://www.flickr.com/photos/155666086@N07/albums/72177720317228265

TRAILER

https://www.youtube.com/watch?v=V_YKvL03w_U&ab_channel=MakingWaves

 

“Ο λυρικός παροξυσμός που κυριεύει τη σκηνοθετική γραφή μας αποκαλύπτει ένα σύμπαν με διαστάσεις εξωπραγματικές. Ιδιαίτερα για το δυτικό θεατή η θέαση της ταινίας είναι ένα οπτικό σοκ. Ο σκηνοθέτης προκαλεί με την “ανορθοδοξία” του παραδόσεις και γλώσσες, διαμορφωμένες φιλμικές αισθητικές και γνωστά κλισέ, για να φτάσει σε μια οπτική αντίληψη του κόσμου, που οι καινοτομίες της ανοίγουν την πόρτα της ποίησης. Δίκαια λοιπόν ειπώθηκε ότι έχουμε να κάνουμε με την “απολυτότητα, την πρωταρχικότητα και την πλήρη κυριαρχία της καθαρής εικόνας πάνω στ’ άλλα εκφραστικά μέσα”, όπως δίκαια η ταινία βραβεύθηκε πάνω από 23 φορές σε διεθνή Φεστιβάλ, έστω κι αν ο σκηνοθέτης της δεν μπόρεσε να παραλάβει ούτε ένα.”- Μπάμπης Ακτσόγλου

ΠΗΓΗ: http://www.cinephilia.gr/index.php/prosopa/kosmos/2256-sergei-paradjanov

 

Η Μαρίτσκα θα πέσει σ’ έναν γκρεμό προσπαθώντας να φτάσει το φωτεινό της άστρο. Θ’ απομείνει ο Ιβάν να κουβαλά στους ώμους του το πέρας της τραγωδίας τους. Ο Παρατζά­νωφ τον ακολουθεί στην περιπλάνησή του που τον οδηγεί σ’ ένα άλλο ταίρι. Μπορεί να μην τον σκότωσε η μονα­ξιά και η στέρηση, το έργο όμως της μοίρας ανέλαβε να εκπληρώσει η γυ­ναίκα του Παλάγνα. Ο Παρατζάνωφ ολοκληρώνει το μαγικό του ταξίδι, αφού πρώτα αγγίξει τα όρια μιας παγανιστικής πανδαισίας, όπου το φολ­κλόρ και λαογραφία χάνουν τα γραφι­κά χαρακτηριστικά τους κι η ταινία γίνεται μια τελετουργία, μια ευλαβική επίκληση στο μεγαλείο της πατρικής γης και αυτών που πέρασαν από πάνω της, αφήνοντας τις σκιές τους σα μνή­μη.

Ο λυρικός παροξυσμός που κυριεύει τη σκηνοθετική γραφή μας αποκαλύ­πτει ένα σύμπαν με διαστάσεις εξω­πραγματικές. Ιδιαίτερα για το δυτικό θεατή η θέαση της ταινίας είναι ένα οπτικό σοκ. Ο σκηνοθέτης προκαλεί με την «ανορθοδοξία» του παραδόσεις και γλώσσες, διαμορφωμένες φιλμικές αισθητικές και γνωστά κλισέ, για να φτάσει σε μια οπτική αντίληψη του κό­σμου, που οι καινοτομίες της ανοί­γουν την πόρτα της ποίησης. Δίκαια

ΠΗΓΗ: https://camerastyloonline.wordpress.com/2017/12/23/stis-skies-twn-ksexasmenwn-progonwn/

 

 

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

“Primordial” του Γιώργου Ζορμπά

  Η ελληνική ποιητική ταινία της Νάνας Παπαδάκη και του Γιώργου Ζορμπά έρχεται στην Αθήνα στο πλαίσιο του SPICYIIFF 2024   Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024

«HYBRIDATION» του Olivier de Sagazan

«HYBRIDATION» του Olivier de Sagazan   ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ   Δύο  χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση στην Αθήνα ο θρυλικός performer και γλύπτης Olivier