ΝΙΚΟΣ ΓΛΥΝΙΑΣ – «VERITAS – Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ 1991 1999»
ΝΙΚΟΣ ΓΛΥΝΙΑΣ – «VERITAS – Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ 1991 1999»
Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ραδάμανθυς
Ένα ιστορικό δοκίμιο εμπεριστατωμένο, με νέα στοιχεία και με πηγές αποκλειστικά από τη διεθνή βιβλιογραφία. Ταυτόχρονα, μία μελέτη πεδίου από τον συγγραφέα που βίωσε από κοντά τα γεγονότα…
Οι Εκδόσεις Ραδάμανθυς παρουσιάζουν για πρώτη φορά στα Χανιά το ιστορικό δοκίμιο του ιστορικού ερευνητή και ζωγράφου Νίκου Γλυνιά, με τίτλο: «VERITAS – Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ 1991-1999».
…Στο τέλος, οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ, βλέποντας ότι δεν έσπασαν το πνεύμα της σερβικής αντίστασης, απείλησαν να βομβαρδίσουν το Βελιγράδι. Η σερβική ηγεσία, γνωρίζοντας καλά το γεγονός ότι λόγω του 1,8 εκατομμυρίου πληθυσμού του Βελιγραδίου, θα υπήρχαν τεράστιες απώλειες, αποφάσισε να διαπραγματευτεί μια δυσμενή συνθήκη ειρήνης, η οποία παραχωρούσε το Κοσσυφοπέδιο στις δυνάμεις του ΝΑΤΟ. Οι συνέπειες του βομβαρδισμού ήταν καταστροφικές για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Το ΝΑΤΟ εξαπέλυσε 60.000 αεροπορικές επιδρομές στη Σερβία (20.000 εξαπέλυσαν κατά του ISIS, επίσημα – για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης), ρίχνοντας περίπου 30-50 χιλιάδες μετρικούς τόνους εκρηκτικών, που ισοδυναμεί με όλες τις βόμβες που έριξαν οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο στη Γερμανία μεταξύ 1942-1945. Σημειώστε ότι η επίθεση του ΝΑΤΟ στη Γιουγκοσλαβία κράτησε 78 ημέρες. Το αποτέλεσμα ήταν: 60 γέφυρες, 300 εργοστάσια, 200 σχολεία, 20 νοσοκομεία και πάνω από 600 στρατιωτικές εγκαταστάσεις καταστράφηκαν ή υπέστησαν σοβαρές ζημιές. Η συνολική ζημιά σε δολάρια ΗΠΑ υπολογίζεται στα 30-100 δισεκατομμύρια, ενώ οι πληγές στην υγεία του πληθυσμού και στο περιβάλλον της περιοχής, δεν έχουν ακόμα κλείσει…
622 σελίδες, διαστάσεις 17 Χ 24, isbn 978-618-5712-52-5
Ο πίνακας του εξωφύλλου είναι έργο του ζωγράφου-ιστορικού Νίκου Γλυνιά, το 1999, λίγο μετά από τους παράνομους βομβαρδισμούς του ΝΑΤΟ εναντίον της Σερβίας και είναι αφιερωμένο στα αμέτρητα αθώα θύματα βίαιων συγκρούσεων και επεμβάσεων απανταχού της Γης. Το έργο είναι αντιμιλιταριστικό. Κεντρική μορφή ο αμερικανικός αετός με το υπεροπτικό βλέμμα και την ικανοποίηση της απόλυτης κυριαρχίας. Η λεία του πλούσια αποτελούμενη από μουμιοποιημένα κεφάλια με άδεια ματιά. Ο ίδιος ετοιμάζεται να την αποθηκεύσει στα Τάρταρα. Επιβολή των ισχυρών – καταστροφή – θάνατος. Μια συνταγή απόλυτης επιτυχίας των μεγάλων συμφερόντων. Στο βάθος, οι λαοί, απογυμνωμένοι, δηλώνουν την αποστροφή και την απέχθειά τους. Έργο καταγγελτικό της αδηφάγας τακτικής των δυνάμεων κι ένας φόρος τιμής στα θύματά τους.