LEE

LEE

19 Σεπτεμβρίου στους κινηματογράφους

από την  The  Film  Group.

Λίγα λόγια για την ταινία

Η ταινία  αποτυπώνει την πορεία της Λι Μίλερ (Κέιτ Γουίνσλετ) από μοντέλο του φωτογράφου Μαν Ρέι σε μια απ’ τις σημαντικότερες ανταποκρίτριες και φωτογράφους του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Χάρη στο μοναδικό ταλέντο και το αχαλίνωτο πείσμα της κατάφερε να απαθανατίσει μερικές αξέχαστες εικόνες, μεταξύ των οποίων και μία φωτογραφία της ίδιας στο μπάνιο του Χίτλερ.

Με πρωτοφανή κατανόηση και ενσυναίσθηση για τις γυναίκες και τα θύματα του πολέμου, οι φωτογραφίες της αποτυπώνουν την ευθραυστότητα και τη φρίκη της ανθρώπινης εμπειρίας. Πρωτίστως όμως εκφράζουν μια ζωή αφιερωμένη στο κυνήγι της αλήθειας, για την οποία η Μίλερ χρειάστηκε να πληρώσει ένα τεράστιο προσωπικό τίμημα, ερχόμενη αντιμέτωπη με το τραυματικό της παρελθόν.

 

Μια ταινία ωδή στο έργο και τις προσωπικές θυσίες της εμβληματικής πολεμικής ανταποκρίτριας Λι Μίλερ, αλλά και στις τολμηρές γυναίκες που πάλεψαν για να κερδίσουν μια θέση σε ανδροκρατούμενους χώρους, αλλάζοντας τελικά τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο.

 

Ένα πρότζεκτ πάθους για τη βραβευμένη με Όσκαρ Κέιτ Γουίνσλετ, η οποία συμμετέχει και στην παραγωγή. Με ένα λαμπερό καστ, μεταξύ των οποίων οι Τζος Ο’ Κόνορ (Challengers, The  Crown, La  Chimaira), Άντρια Ράιζμπορο (Oblivion, Mandy), Άντι Σάμπεργκ (Brooklyn  Nine-Nine, Palm  Springs), Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ (The  Northman, Succession) και Μαριόν Κοτιγιάρ (Inception).

 

Λίγα λόγια για την παραγωγή

 

Γεννημένη το 1907, η Ελίζαμπεθ «Λι» Μίλερ ήταν, όπως εξηγεί η Κέιτ Γουίνσλετ «μια ασταμάτητη δύναμη της φύσης με τρομερή όρεξη για ζωή». Αρχικά, είχε μια σύντομη καριέρα ως μοντέλο, δουλεύοντας μάλιστα για πολλούς εκδοτικούς, μεταξύ των οποίων και η Vogue. Σύντομα, όμως, κουράστηκε να είναι το επίκεντρο των βλεμμάτων και αποφάσισε να περάσει πίσω από τις κάμερες. Η Μίλερ μετακόμισε στο Παρίσι, όπου μελέτησε τη σουρεαλιστική φωτογραφία υπό την καθοδήγηση του Μαν Ρέι, ανακαλύπτοντας μάλιστα την τεχνική σολαριζασιόν, για την οποία ο Ρέι πήρε τα εύσημα. Σύντομα έστησε το δικό της στούντιο και ξεκίνησε να εργάζεται ως φωτογράφος.

 

Η γνωριμία και ο θυελλώδης έρωτάς της με τον έμπορο τέχνης Ρόλαντ Πένροουζ θα έφερνε ακόμη μία ανατροπή στη ζωή της Μίλερ. Αυτή τη φορά, θα άφηνε το Παρίσι για να ζήσουν μαζί στο Λονδίνο, την ίδια περίοδο που ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος ετοιμαζόταν να ξεσπάσει.

 

Όταν τελικά, το σύννεφο του πολέμου απλώθηκε πάνω από την Ευρώπη, η Μίλερ δεν μπορούσε να διανοηθεί πως θα έμενε με σταυρωμένα τα χέρια. Σε αντίθεση με τον αποδεκτό ρόλο των γυναικών εκείνη την περίοδο, αποφάσισε να συγκρουσθεί μετωπικά με τα πατριαρχικά εμπόδια και αντί να καθίσει σπίτι της να βρεθεί στην πρώτη γραμμή του πολέμου,  ως φωτορεπόρτερ για λογαριασμό της βρετανικής Vogue.

 

Η κατανόηση της για τις γυναίκες και η επιθυμία της να δώσει φωνή στα θύματα του πολέμου, σε συνδυασμό με την ικανότητά της να αποτυπώνει την ευθραυστότητα και την φρικαλεότητα της ύπαρξης, οδήγησαν στην καταγραφή μερικών από των πιο εμβληματικών εικόνων της περιόδου, αναδεικνύοντάς την μια από τους σημαντικότερους φωτογράφους του 20ου αιώνα.

Λίγα λόγια για την παραγωγή

 

Γεννημένη το 1907, η Ελίζαμπεθ «Λι» Μίλερ ήταν, όπως εξηγεί η Κέιτ Γουίνσλετ «μια ασταμάτητη δύναμη της φύσης με τρομερή όρεξη για ζωή». Αρχικά, είχε μια σύντομη καριέρα ως μοντέλο, δουλεύοντας μάλιστα για πολλούς εκδοτικούς, μεταξύ των οποίων και η Vogue. Σύντομα, όμως, κουράστηκε να είναι το επίκεντρο των βλεμμάτων και αποφάσισε να περάσει πίσω από τις κάμερες. Η Μίλερ μετακόμισε στο Παρίσι, όπου μελέτησε τη σουρεαλιστική φωτογραφία υπό την καθοδήγηση του Μαν Ρέι, ανακαλύπτοντας μάλιστα την τεχνική σολαριζασιόν, για την οποία ο Ρέι πήρε τα εύσημα. Σύντομα έστησε το δικό της στούντιο και ξεκίνησε να εργάζεται ως φωτογράφος.

 

Η γνωριμία και ο θυελλώδης έρωτάς της με τον έμπορο τέχνης Ρόλαντ Πένροουζ θα έφερνε ακόμη μία ανατροπή στη ζωή της Μίλερ. Αυτή τη φορά, θα άφηνε το Παρίσι για να ζήσουν μαζί στο Λονδίνο, την ίδια περίοδο που ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος ετοιμαζόταν να ξεσπάσει.

 

Όταν τελικά, το σύννεφο του πολέμου απλώθηκε πάνω από την Ευρώπη, η Μίλερ δεν μπορούσε να διανοηθεί πως θα έμενε με σταυρωμένα τα χέρια. Σε αντίθεση με τον αποδεκτό ρόλο των γυναικών εκείνη την περίοδο, αποφάσισε να συγκρουσθεί μετωπικά με τα πατριαρχικά εμπόδια και αντί να καθίσει σπίτι της να βρεθεί στην πρώτη γραμμή του πολέμου,  ως φωτορεπόρτερ για λογαριασμό της βρετανικής Vogue.

 

Η κατανόηση της για τις γυναίκες και η επιθυμία της να δώσει φωνή στα θύματα του πολέμου, σε συνδυασμό με την ικανότητά της να αποτυπώνει την ευθραυστότητα και την φρικαλεότητα της ύπαρξης, οδήγησαν στην καταγραφή μερικών από των πιο εμβληματικών εικόνων της περιόδου, αναδεικνύοντάς την μια από τους σημαντικότερους φωτογράφους του 20ου αιώνα.

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Murray Schisgal ΛΑΒ (Luv)

Murray Schisgal ΛΑΒ (Luv)   Σκηνοθεσία : Ευδόκιμος Τσολακίδης  Δευτέρα και Τρίτη στις 20:00  Έναρξη Παραστάσεων : Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου 2024, 20:00     «ΛΑΒ»

Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής

  Αλέκος Σακελλάριος – Χρήστος Γιαννακόπουλος Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής   Σκηνοθεσία Σταμάτης Φασουλής   Έναρξη: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΣΤΙΣ  21:00  

Στη Ρωγμή του Χώρου – Γιάννης Χρηστάκος

Γιάννης Χρηστάκος Ατομική έκθεση Στη Ρωγμή του Χώρου   Η ΔΛ Gallery παρουσιάζει την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024 την ατομική έκθεση του Γιάννη Χρηστάκου με τίτλο “Στη Ρωγμή του