JAMES B. STANFIELD
(επιμέλεια)
Το κίνητρο του κέρδους
στην εκπαίδευση
Συνεχίζοντας την επανάσταση
Πρόλογος: Philip Booth
Πρόλογος ελληνικής έκδοσης: Πάσχος Μανδραβέλης
Μετάφραση: Δημήτρης Σταύρου – Γεώργιος Αρχόντας
«Η επιδίωξη του κέρδους δεν έχει καμία θέση στην εκπαιδευτική διαδικασία» –
να μια πρόταση που πολλοί από μας συχνά δεχόμαστε ως αυτονόητη.
Μήπως όμως ήρθε η ώρα να το ξανασκεφτούμε;
Τα κείμενα των επιστημόνων, εκπαιδευτικών και επιχειρηματιών της εκπαίδευσης που περιέχονται σ’ αυτό το βιβλίο έχουν ως στόχο ακριβώς αυτό. Απέναντι σε μια εν πολλοίς αβάσιμη προκατάληψη, συμβάλλουν με έγκυρα στοιχεία και κατάθεση προσωπικής εμπειρίας, στη συνειδητοποίηση της ανάγκης να επιτρέψουμε στο κέρδος να λειτουργήσει ως μοχλός όχι απλώς της ποιότητας και της καινοτομίας στην εκπαίδευση όλων των βαθμίδων, αλλά και της διάχυσης των θετικών της αποτελεσμάτων σε ομάδες πληθυσμού που σήμερα αναγκαστικά συμβιβάζονται με το λίγο και το μέτριο.
Ο διευθυντής Εκδόσεων και Προγράμματος του Institute of Economic Affairs, καθηγητής Ασφάλισης και Διαχείρισης Ρίσκου στο Cass Business School του City University, Philip Booth, σημειώνει στον πρόλογό του:
Υπάρχουν πολλά εμπειρικά δεδομένα που συνηγορούν στα οφέλη της επιλογής στην εκπαίδευση γενικά, καθώς και στα οφέλη του κινήτρου του κέρδους ειδικότερα. Ξεκάθαρα, δεν είναι πρόθεση αυτού του τόμου να απαριθμήσει ή να αναπτύξει περαιτέρω αυτά τα επιχειρήματα. Αντί γι’ αυτό, ο επιμελητής του βιβλίου, James Stanfield, έχει συγκεντρώσει μια σειρά από συνεισφορές που στοχεύουν σε μια ευρύτερη κατανόηση της ανάγκης να εισαγάγουμε το κίνητρο του κέρδους στην εκπαίδευση και του πώς αυτό έχει συμβάλει στην πράξη στην προώθηση της καινοτομίας και στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης από επιχειρηματίες. Τα άρθρα αυτά υποστηρίζουν με πειστικά επιχειρήματα ότι το να απαγορεύεται το κίνητρο του κέρδους ή το να αποκλείονται οι κερδοσκοπικοί φορείς από τις κρατικές επιδοτήσεις που λαμβάνουν οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί πάροχοι, ισοδυναμεί με την απόρριψη του αποτελεσματικότερου τρόπου να οικοδομηθεί ένα σύνολο θεσμών που εξυπηρετεί τις ανάγκες των ανθρώπων σε αυτόν τον τομέα.
Ο επιμελητής της έκδοσης
Ο James B. Stanfield είναι διευθυντής ανάπτυξης στο E. G. West Centre, School of Education του Newcastle University. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την ιστορία της ιδιωτικής εκπαίδευσης πριν από την κρατική παρέμβαση, τα κρυφά κόστη και τις απρόθετες συνέπειες της κρατικής παρέμβασης στην εκπαίδευση, τις προσανατολισμένες στην αγορά λύσεις για την εκπαίδευση, την ανάπτυξη οικονομικών ιδιωτικών σχολείων στις αναπτυσσόμενες χώρες και την ανάπτυξη περιεκτικών επιχειρηματικών μοντέλων στην εκπαίδευση. Ο J. B. Stanfield διατηρεί μια τριμηνιαία στήλη με θέμα την εκπαίδευση στο Economic Affairs, το περιοδικό του IEA, και είναι επίσης συνεργάτης του Adam Smith Institute.