Jakob Michael Reinhold Lenz ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ

Jakob Michael Reinhold Lenz

ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ

 

Σκηνοθεσία: Παντελής Φλατσούσης

 

Από Δευτέρα17 Φεβρουαρίου 2020

και κάθε Δευτέρα &Τρίτη

Στον Ειδικά Διαμορφωμένο Υπόγειο Χώρο

Αυτό σημαίνει ότι θέλετε να γυρίσετε τον κόσμο ανάποδα!

Μετά το Κυψέλη – New Kids On the Block (Φεστιβάλ Αθηνών, 2019) και την Ιταλική Νύχτα του Ödön von Horvath (Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας, 2019), ο Παντελής Φλατσούσης παρουσιάζει το έργο του J.M.R. Lenz Οι στρατιώτες (1776) στον Ειδικά Διαμορφωμένο Υπόγειο Χώρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης από 17 Φεβρουαρίου 2020. Πρόκειται για ένα έργο που παίζεται σπάνια, ενώ η συγκεκριμένη παράσταση αποτελεί μόλις την δεύτερη παρουσίασή του στην Ελλάδα. Πιο δημοφιλής διεθνώς είναι η ομώνυμη όπερα του Bernd Alois Zimmermann (Die Soldaten / Οι στρατιώτες, 1965).

 

Γνήσιος εκπρόσωπος του νεανικού, επαναστατικού λογοτεχνικού κινήματος της εποχής Θύελλα και Ορμή (Sturm und Drang), ο Lenz, που σώζεται από τη λήθη σε μεγάλο βαθμό χάρη στην νουβέλα του Büchner Λεντς (1835), γράφει τους Στρατιώτες λίγο πριν τη Γαλλική Επανάσταση, σε μια ιστορική στιγμή που ο κόσμος βρίσκεται στα πρόθυρα αλλαγής ενώ οι κοινωνικές ισορροπίες διαταράσσονται δραστικά.

 

Η νεαρή κόρη εμπόρου Marie Wesener επιδιώκει σεξουαλικές σχέσεις με τους αριστοκράτες στρατιώτες με σκοπό να ανέλθει κοινωνικά. Οι στρατιώτες εκμεταλλεύονται την προθυμία της νεαρής κοπέλας χωρίς, όμως, να επιθυμούν κάποια σοβαρότερη δέσμευση μαζί της, με αποτέλεσμα το στιγματισμό της στην τοπική κοινωνία. Στους Στρατιώτες ο Λεντς επικρίνει τόσο την κυρίαρχη την εποχή που γράφεται το έργο αριστοκρατία, όσο και το ιδεώδες της κοινωνικής ανέλιξης που εναγκαλίζεται η αστική τάξη.

 

Πώς μπορεί όμως αυτό το «ειρωνικό και βίαιο μελόδραμα» του 1776, που ο ίδιος ο Lenz θεωρούσε κωμωδία, να αφορά το σήμερα; Θίγοντας θέματα που αναδύονται ανάγλυφα στο κείμενο των Στρατιωτών, όπως οι ανταγωνιστικές σχέσεις ατόμου–συνόλου, οι δυνατότητες κοινωνικής αναρρίχησης αλλά και η σεξουαλική εκμετάλλευση και η θέση της γυναίκας, η παράσταση του Παντελή Φλατσούση επιχειρεί να φωτίσει τον μηχανισμό της ηθικής και υλικής εξόντωσης η οποία επιφυλάσσεται στα λιγότερο προνομιούχα μέλη ενός κοινωνικού συνόλου – άλλοτε αλλά και σήμερα. Γιατί σήμερα, στην εποχή της κρίσης που οι κοινωνικές ισορροπίες διαταράσσονται δραστικά και πάλι, αναρωτιόμαστε ακόμα πιο έντονα τι κόσμο άραγε πρόκειται να διαμορφώσουν οι εντεινόμενοι κοινωνικοί ανταγωνισμοί.

 

 

Συντελεστές:

 

Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Παντελής Φλατσούσης

Δραματουργία: Παναγιώτα Κωνσταντινάκου

Σκηνικά: Πουλχερία Τζόβα

Κοστούμια: Βασιλεία Ροζάνα

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Ανρί Κεργκομάρ

Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος

Επιμέλεια video: Γιάννης Gizmo Μπερερής

Σύμβουλος Δραματουργίας: Έλενα Τριανταφυλλοπούλου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Δήμητρα Δρακοπούλου

Εκτέλεση παραγωγής: SPECTRUM MAKE

 

Παίζουν: Βαγγέλης Αμπατζής, Αντώνης Αντωνόπουλος, Μάριος Κρητικόπουλος, Γιώργος Κριθάρας, Θεανώ Μεταξά, Μαριάνθη Παντελοπούλου, Μάνος Στεφανάκης, Φοίβος Συμεωνίδης

 

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=XsBQW3YU90c

 

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Πρώτη παράσταση: Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2020

ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ

 

 

Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων:

Από Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου

Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00

Ειδικά Διαμορφωμένος Υπόγειος Χώρος

 

Εισιτήριο: 5-15 ευρώ   

 

Πληροφορίες

 

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος, Τ.Κ. 177 78, Τηλ. 210 3418550 & 210 3418579

Facebook: ΊδρυμαΜιχάληςΚακογιάννης – Michael Cacoyannis Foundation

Twitter: @MCF_MCacoyannis

Instagram: @mcf.gr | Hashtag: #MCF

Youtube: MCacoyannisF

 

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

ΑΛΕΚΑ ΚΑΝΕΛΛΙΔΟΥ ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΣΟΣ

ΑΛΕΚΑ ΚΑΝΕΛΛΙΔΟΥ ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΣΟΣ Από Τετάρτη 22 Ιανουαρίου   Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού Αλέκα Κανελλίδου έρχεται για και φέτος στο Θέατρο Άλσος για να

Η Κατερίνα Ντίνου στο Caja de musica

Η Κατερίνα Ντίνου στο Caja de musica Παρασκευή 3 Ιανουαρίου Την Παρασκευή 3 Ιανουαρίου, η χαρισματική ερμηνεύτρια, μετά από μια σειρά sold out εμφανίσεων, ανεβαίνει