Η “ΕΝΤΑ ΓΚΑΜΠΛΕΡ” του Ίψεν στη σκηνή του ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟύ

Η “ΕΝΤΑ ΓΚΑΜΠΛΕΡ” του Ίψεν
στη σκηνή του ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟύ


σε σκηνοθεσία Νίκου Καμτσή

με τη Μάνια Πάπαδημήτριου στον ομώνυμο ρόλο και τον Όμηρο Πουλάκη στο ρόλο του Έιλερτ Λέβμποργκ

 

H Μάνια Παπαδημητρίου υποδύεται την Έντα Γκάμπλερ στη σκηνή του «Τόπος Αλλού»

Ο Νίκος Καμτσής ανεβάζει το αριστούργημα του Ίψεν
Κάθε Παρασκευή-Κυριακή 20.00
Σάββατο: 20.30

Ποια είναι η έκρηξη που θα ανατινάξει τη βίλλα Φάλκ;
Πόσο βραδυφλεγής μπορεί να είναι η βόμβα στα θεμέλια του σπιτικού του σεμνού Γιόργκεν Τέσμαν, αφού πυροδοτείται και σκάει μέσα σε μία μόνο μέρα;

Ένα σπίτι περίκλειστο από 3 τοίχους και το βλέμμα του θεατή.
Φυλακή και αλάνα για όλα τα πρόσωπα που είναι αντικείμενα μια σκηνικής εγκατάστασης. Αυτή η εγκατάσταση έχει σαν κέντρο της μια Έντα Γκάμπλερ, που απεγνωσμένα κυνηγάει μια ομορφιά, που δεν έχει σχήμα. Η αλήθεια είναι ότι το μόνο που της προσφέρεται.
Που είναι περισσότερο κόρη του στρατηγού Γκάμπλερ παρά σύζυγος του Τέσμαν ή ερωμένη του Λέβμποργκ.
Ναι, τα τρίγωνα είναι ιλιγγιώδη. Σχηματίζονται και διαλύονται, πριν προλάβει ο θεατής να τα διακρίνει, για να αποδείξουν τελικά ότι οι δαίμονες που δρουν ανεξέλεγκτα μέσα και έξω από την Έντα, συνεχίζουν να κυκλοφορούν και στις μέρες μας.

Σε ένα πιο εμφανές επίπεδο, παρακολουθούμε την εμβληματική, καταστροφική και αυτοκαταστροφική ηρωίδα του Ίψεν να μην μπορεί να βολέψει την εγωπάθεια της και να μην μπορεί να βολευτεί στο προτεσταντικό καλούπι που οι συνθήκες την σπρώχνουν.
Το ταξίδι, ή καλύτερα…  η απόδραση του μέλιτος με τον Τέσμαν τελείωσε και ο αστικός κόσμος στον οποίο επιστρέφει, είναι θάλαμος αερίων που  δημιουργεί παραισθήσεις πριν σκορπίσει τον θάνατο.

Η έλευση της Έντα στην πόλη μετά από καιρό, σηματοδοτεί την έναρξη ραγδαίων εξελίξεων. Το δανεικό σπίτι που κατέλυσαν η Έντα και ο σύζυγος Τέσμαν γίνεται το επίκεντρο και ο βωμός, όπου όλοι όσοι παρελαύνουν από το σαλόνι καταθέτουν τους πόθους και τα όνειρα τους, που είναι σίγουρο ότι θα διαψευστούν. Τα αλυσιδωτά γεγονότα κρύβουν καταστροφή η μάλλον αυτοκαταστροφή.

Πράγματι. Όσα από τα πλάσματα δεν καταφέρνουν να μεταλλαχθούν, να προσαρμοστούν  και να ζήσουν στις νέες τοξικές συνθήκες τρελαίνονται και τελικά  πεθαίνουν.

Μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι αυτό δεν συμβαίνει στην εποχή μας;
Τελικά ναι,  οι κατσαρίδες αντέχουν. Θα επιζήσουν και μετά την πυρηνική καταστροφή που δεν θα αργήσει.
Στη Βίλλα Φαλκ ήδη εξεράγει.
H Μάνια Παπαδημητρίου υποδύεται την Έντα Γκάμπλερ στη σκηνή του «Τόπος Αλλού»

Ο Νίκος Καμτσής ανεβάζει το αριστούργημα του Ίψεν
Κάθε Παρασκευή-Κυριακή 20.00
Σάββατο: 20.30

Ποια είναι η έκρηξη που θα ανατινάξει τη βίλλα Φάλκ;
Πόσο βραδυφλεγής μπορεί να είναι η βόμβα στα θεμέλια του σπιτικού του σεμνού Γιόργκεν Τέσμαν, αφού πυροδοτείται και σκάει μέσα σε μία μόνο μέρα;

Ένα σπίτι περίκλειστο από 3 τοίχους και το βλέμμα του θεατή.

Φυλακή και αλάνα για όλα τα πρόσωπα που είναι αντικείμενα μια σκηνικής εγκατάστασης. Αυτή η εγκατάσταση έχει σαν κέντρο της μια Έντα Γκάμπλερ, που απεγνωσμένα κυνηγάει μια ομορφιά, που δεν έχει σχήμα. Η αλήθεια είναι ότι το μόνο που της προσφέρεται.
Που είναι περισσότερο κόρη του στρατηγού Γκάμπλερ παρά σύζυγος του Τέσμαν ή ερωμένη του Λέβμποργκ.
Ναι, τα τρίγωνα είναι ιλιγγιώδη. Σχηματίζονται και διαλύονται, πριν προλάβει ο θεατής να τα διακρίνει, για να αποδείξουν τελικά ότι οι δαίμονες που δρουν ανεξέλεγκτα μέσα και έξω από την Έντα, συνεχίζουν να κυκλοφορούν και στις μέρες μας.

Σε ένα πιο εμφανές επίπεδο, παρακολουθούμε την εμβληματική, καταστροφική και αυτοκαταστροφική ηρωίδα του Ίψεν να μην μπορεί να βολέψει την εγωπάθεια της και να μην μπορεί να βολευτεί στο προτεσταντικό καλούπι που οι συνθήκες την σπρώχνουν.
Το ταξίδι, ή καλύτερα…  η απόδραση του μέλιτος με τον Τέσμαν τελείωσε και ο αστικός κόσμος στον οποίο επιστρέφει, είναι θάλαμος αερίων που  δημιουργεί παραισθήσεις πριν σκορπίσει τον θάνατο.

Η έλευση της Έντα στην πόλη μετά από καιρό, σηματοδοτεί την έναρξη ραγδαίων εξελίξεων. Το δανεικό σπίτι που κατέλυσαν η Έντα και ο σύζυγος Τέσμαν γίνεται το επίκεντρο και ο βωμός, όπου όλοι όσοι παρελαύνουν από το σαλόνι καταθέτουν τους πόθους και τα όνειρα τους, που είναι σίγουρο ότι θα διαψευστούν. Τα αλυσιδωτά γεγονότα κρύβουν καταστροφή η μάλλον αυτοκαταστροφή.

Πράγματι. Όσα από τα πλάσματα δεν καταφέρνουν να μεταλλαχθούν, να προσαρμοστούν  και να ζήσουν στις νέες τοξικές συνθήκες τρελαίνονται και τελικά  πεθαίνουν.

Μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι αυτό δεν συμβαίνει στην εποχή μας;
Τελικά ναι,  οι κατσαρίδες αντέχουν. Θα επιζήσουν και μετά την πυρηνική καταστροφή που δεν θα αργήσει.
Στη Βίλλα Φαλκ ήδη εξεράγει.

Η «ΕΝΤΑ ΓΚΑΜΠΛΕΡ» του Ίψεν είναι η παραγωγή της Κεντρικής σκηνής του ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟΥ για την επόμενη χειμερινή περίοδο.

Θέατρο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟύ
Κεφαλληνίας 17 & Κυκλάδων, Κυψέλη
Για κρατήσεις: 2108656004, 2108679535 ή μέσω viva.gr
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 20.00
ΣΑΒΒΑΤΟ 20.30

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 1.55’
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ 12 €   ΚΑΙ 8 €
https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-topos-allou/enta-gkampler/

Ταυτότητα της παράστασης:

Σκηνοθεσία  ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΤΣΗΣ
Κοστούμια ΜΙΚΑ ΠΑΝΑΓΟΥ
Μουσική ΧΡΙΣΤΟΣ ΞΕΝΑΚΗΣ
Φωτισμοί ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΕΡΒΑΣ σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κωνσταντίνος Πολύζος
Βοηθός ενδυματολόγου ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΜΕΛΕΤΙΟΥ

Στον ρόλο της HEDDA GABLER     η ΜΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
EILERT LOVBORG                           ο ΟΜΗΡΟΣ ΠΟΥΛΑΚΗΣ
THEA ELVSTET                              η ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΘΑΝΟΥ
JORGEN TESMAN                            ο ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΣΤΕΡΓΙΟΣ
JULIANE TESMAN (η θεία)              η ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΧΑΪΔΕΜΕΝΟΥ
BΕRTE   (η οικονόμος)                   η ΑΝΤΑ ΚΟΥΓΙΑ

Στο ρόλο του ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥ ΜΠΡΑΚ ο ίδιος ο σκηνοθέτης, Ν. Καμτσής

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Εγώ το ξωτικό

Μετά τη μεγάλη επιτυχία και τα συνεχόμενα sold–out που σημείωσε τη θεατρική σεζόν 2023-2024, η ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ του «Από Μηχανής» Θεάτρου παρουσιάζει για 2η χρονιά την παράσταση που αγαπήθηκε από

 Green Park  Πάμε, στη Μελίνα!

 Green Park  Πάμε, στη Μελίνα! με τη Μελίνα Ασλανίδου μαζί της οι Δημήτρης Μπάκουλης και   Γιώργος Καλαμπούκης από την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου και κάθε Πέμπτη,

TACK- ταινία της Βάνιας Τέρνερ

TACK Η ταινία της Βάνιας Τέρνερ σε παραγωγή του ONASSIS CULTURE για την πρώτη δίκη-ορόσημο του ελληνικού #MeToo, έρχεται από 25 Νοεμβρίου στο CineDoc και