«Θέατρο στην πλατφόρμα» IONESCO BLUES

«Θέατρο στην πλατφόρμα»
IONESCO BLUES

Μια παράσταση βασισμένη στο έργο
«Το παιχνίδι της σφαγής» του Ε. Ιονέσκο
Μετάφραση: Κωστής Σκαλιώρας

Δραματουργική επεξεργασία, διασκευή, καλλιτεχνική
και μουσική επιμέλεια, σκηνοθεσία: Σοφία Φιλιππίδου

Θέατρο στην πλατφόρμα – Ionesco Blues
Link

Το «θέατρο στην πλατφόρμα» δημιουργήθηκε από την ανάγκη της παρουσίασης της παράστασης “Ionesco Blues” στο κοινό, καθώς εξαιτίας των μέτρων προστασίας και του εγκλεισμού λόγω του κορωνοϊού, δεν υπήρξε η δυνατότητα παρουσίασης στο θέατρο όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί και ανακοινωθεί.
Η δουλειά στηρίζεται στα σεμινάρια θεατρικής παιδείας της Σοφίας Φιλιππίδου που άρχισαν τον Ιανουάριο του 2020 και στις εντατικές πρόβες στην πλατφόρμα μέσω διαδικτύου.
Αξίζει να σημειωθεί πως βάσει των νέων αναγκών και δεδομένων της διαδικτυακής παρουσίασης, η Σοφία Φιλιππίδου δημιούργησε μία νέα σκηνοθεσία.
Έτσι λοιπόν από την Κυριακή 5 Ιουλίου έως και τη Δευτέρα 20 Ιουλίου στις 21.00 η παράσταση θα είναι διαθέσιμη και ελεύθερη στο ΥouΤube, στο ακόλουθο link:

 

Σημείωμα του σκηνοθέτη
Πώς γεννήθηκε η ιδέα

«Το έργο IONESCO BLUES που παρουσιάζουμε είναι ένα προϊόν εντελώς καινούργιο για μας αφού στήθηκε εξ ολοκλήρου και εκ νέου στην πλατφόρμα στο διαδίκτυο.
Μετά την καραντίνα και το διάγγελμα του Πρωθυπουργού για την απαγόρευση της συνάθροισης σε κλειστούς χώρους κάθε ελπίδα να δείξουμε την δουλειά μας στο θέατρο κατέρρευσε. Έπρεπε ή να εγκαταλείψω το έργο μας ή να βρω ένα νέο τρόπο επικοινωνίας. Μέσα σ’ αυτήν την πίεση παρουσιάστηκε σα σανίδα σωτηρίας η πλατφόρμα – η οποία είναι μεν ένα εχθρικό μέσο για το θέατρο αφού κατασκευάστηκε για συνέδρια – ήταν όμως η έσχατη λύση για να δουλεύουμε καθένας από το σπίτι του.
Κάλεσα με μήνυμα τις δυο ομάδες και βρήκα μεγάλη και καλή ανταπόκριση.
Έτσι μέσα στον Μάιο άρχισα τις διαδικτυακές συναντήσεις με τους ηθοποιούς και επιχείρησα βήμα – βήμα μια νέα σκηνοθεσία για να εγκαταστήσω το έργο στην πλατφόρμα.
Τα προβλήματα ήταν πολλές φορές ανυπέρβλητα και μόνο η πίστη μου στο έργο και η εμπιστοσύνη των ηθοποιών μου έδινε δύναμη να συνεχίσω.
Το Θέατρο του Παραλόγου και η αρχή του μη νοήματος της ζωής άρχισε να βρίσκει ένα κάποιο νόημα στο κλειστοφοβικό περιβάλλον του εγκλεισμού στα σπίτια μας και στο κουτάκι της οθόνης μας ο καθένας. Κι άλλες «ευτυχισμένες μέρες» ακολούθησαν τον Ιούνιο και επιτέλους μετά από δεκάωρα στο μοντάζ είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε το «θέατρο στην πλατφόρμα» μέσω του youtube δωρεάν, αρχικά για δεκαπέντε μέρες».
Σοφία Φιλιππίδου

ΠΑΙΖΟΥΝ
Δέσποινα Αλωνιστιώτη, Σελεστίν Αποσπορίς, Σπύρος Βασιλάκης, Μαρία Στυλιανή Γκότση, Δανάη Γκουτκίδου, Αλεξάντερ Γκράζνταν, Σπύρος Δούρος, Τζίνα Καρβουνάκη, Ιωάννα Κατσαρού, Απόστολος Κεπεσίδης, Ηρώ Κισσανδράκη, Δομήνικος Δημήτριος Κούκας, Μαριλίτσα Κωνσταντοπούλου, Μαριάννα Μαντά, Ασημένια Παπαδοπούλου, Μαρία Πλυτά, Ζακλίν Πολενάκη, Μαρίνα Σωκράτη, Μάρθα Τομπουλίδου, Ασημένη Τούντα, Γιώργος Τριανταφύλλου, Ευτυχία Φραντζεσκάκη

Δραματουργική επεξεργασία, διασκευή, καλλιτεχνική επιμέλεια, σκηνοθεσία: Σοφία Φιλιππίδου

Βοηθός σκηνοθέτη: Δανάη Γκουτκίδου
Βοηθός σκηνοθέτη β΄: Σπύρος Βασιλάκης

Στην παράσταση ακούγονται τα δύο ακόλουθα χορικά: από τις «Βάκχες» του Ευριπίδη σε μετάφραση Γιώργου Χειμωνά και από την Αντιγόνη του Σοφοκλή σε μετάφραση Θεόδωρου Γ. Μαυρόπουλου.

Το τραγούδι «Ντου στα μπιζού» πάνω σε στίχους Χρήστου Διάφα, μελοποίησε ο Δημήτρης Δημάκης που το τραγουδάει με την κιθάρα του.
Μοντάζ: Σοφία Φιλιππίδου, Μαριάννα Μαντά
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Τ3χνη Αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία
Επικοινωνία: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Προσκλήσεις – «ΟΙ ΤΣΕΝΤΣΙ»

Κερδίστε  διπλές προσκλήσεις για την Πέμπτη και την Παρασκευή στις 21:00 στην παράσταση Οι Τσέντσι στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σκηνή Ωμέγα Παρακλούμε στείλτε μας εμειλ

Kacey Musgraves “Deeper Well”

Kacey Musgraves “Deeper Well”   Η Kacey Musgraves που πρόσφατα σάρωσε και στις 4 Grammy κατηγορίες country μουσικής, κυκλοφορεί το νέο της album με τίτλο “Deeper Well”. Συντελεστές του 5ου studio άλμπουμ μαζί με την

ΡΟΥΑ ΜΑΤ- του Γιώργου Κλεάνθους

ΡΟΥΑ ΜΑΤ |Μια διαφορετική (θεατρική) παρτίδα ξεκινά στο ιστορικό μπιλιαρδάδικο της πλατείας Αμερικής ΆΓΙΟΣ: Το ρίσκο δεν είναι για όλες τις ώρες, δεν είναι για όλες