Μάνος Παπαδάκης : Μουσικός – Αρχαιολόγος

Συνέντευξη Μάνου Παπαδάκη:

 

Θα θέλαμε να μας περιγράψετε το 2020 , με μια λέξη ή με πολλές …

Μια χρονιά που θα τη θυμόμαστε για πάντα, δύσκολη, επίπονη αλλά ταυτόχρονα και χρονιά ανασυγκρότησης και δημιουργίας

 

Πώς νιώθετε μετά από ένα περίπου χρόνο περιορισμού;

Περίεργα. Όσο πιέστηκα τόσο προσπάθησα να το αναστρέψω και να το μετατρέψω σε δημιουργία.

 

Ποια ήταν η πρώτη αντίδραση όταν έκλεισαν τα θέατρα και οι μουσικές σκηνές;

Αρχικά θυμό, καθώς έβλεπα να κλείνουν όλες οι εκφάνσεις του πολιτισμού και όλα τα άλλα να «τρέχουν» κανονικότατα. Μετά, πείσμα και εργασία. Θέλω να βγω πιο δυνατός και πανέτοιμος για τις μέρες που έρχονται.

 

Ποια ήταν τα πρώτα δημιουργικά βήματα που έγιναν, μετά το εγκλεισμό; Με τι καταπιαστήκατε;

Ετοίμασα στο στούντιο δυο δισκογραφικές εργασίες, με τη συμβολή σημαντικών φίλων  ερμηνευτών. Δούλεψα αρκετά το Ίντερνετ και ετοίμασα ένα κανάλι επικοινωνίας  διαδικτυακά, πράγμα που δεν είχα προσπαθήσει ποτέ πριν.

 

Ήταν μια νέα αρχή; ή μια λύση για να ξεφύγετε από τον πρωτόγνωρο αυτό γεγονός;

Ήταν η μόνη λύση για να ανταπεξέλθω σε αυτή την άβολη και απολιτιστική κοινωνική φάση.

 

Μέσα σε αυτήν την περίοδο πιστεύετε ότι έγινε ένα ξεκαθάρισμα στον επαγγελματικό τομέα τόσο στο εξωτερικό περιβάλλον αλλά και στον εσωτερικό σας κόσμο;

Δεν ξέρω αν πρόκειται για ξεκαθάρισμα ή για μια γενοκτονία νέων επίδοξων καλλιτεχνών ή μία προσπάθεια πνευματικής και επαγγελματικής «δολοφονίας» πολλών καλλιτεχνών που η μόνη τους στήριξη ήταν το επάγγελμά τους.

 

Η πολιτεία, από ότι φαίνεται δεν ήταν επαρκής για να αντιμετωπίσει μια τόσο σοβαρή υπόθεση, τι πιστεύετε ότι φταίει; Η πολιτεία μόνο, ή σε συνδυασμό με τον καλλιτεχνικό χώρο φάνηκε μια γενικότερη ανεπάρκεια? Πως το αντιλαμβάνεστε μετά από 10 μήνες;

Σαφώς και μόνο η πολιτεία. Τεράστιο θέμα, αλλά φάνηκε ξεκάθαρα πώς βλέπει η πολιτεία τους καλλιτέχνες και την τέχνη.

 

Από εδώ και έπειτα τι θα θέλατε να διορθώσετε και τι να αλλάξει άρδην; (επαγγελματικά)

Προσωπικά προσπαθώ να βελτιωθώ και ως καλλιτέχνης και ως άνθρωπος. Ας προτείνουμε νέες μουσικές και νέα καλλιτεχνικά δημιουργήματα και ας είμαστε μέρος της κοινωνίας, ενεργοί πολίτες και ενεργοί επαγγελματικά.

 

Για τις online παραστάσεις τι έχετε να πείτε;

Ο μόνος τρόπος να κοινωνήσουμε και να επικοινωνήσουμε!

 

Πώς φαντάζεστε τη νέα χρονιά;

Τη νέα χρονιά θα την ήθελα δημιουργική και ενεργή επαγγελματικά! Γεμάτη τέχνες και ευκαιρίες για δημιουργία! Επαφή με κόσμο και πολλές αγκαλιές! Μια χρόνια που θα μας μείνει, σε αντίθεση με αυτή που πέρασε, για τον επαναπροσδιορισμό της ζωής και της τέχνης γενικότερα.

 

Τι κρατάτε από όλη αυτήν την εμπειρία; Και τι πετάτε; (γενικά όχι μόνο για τα επαγγελματικά)

Πετάω τον απαξιωτικό τρόπο που μας αντιμετώπισε η κυβέρνηση και το βίαιο κλείσιμο των καλλιτεχνικών δρώμενων, αλλά κρατάω το πείσμα και τη διάθεση για δημιουργία!

 

Ποιος είναι ο τίτλος (έργου ή τραγουδιού) που θα θέλατε να αφιερώσετε σήμερα;

«Δημοσθένους λέξις»…

 

 

Βιογραφικό

 

Ο Μάνος Παπαδάκης γεννήθηκε το 1980 και μεγάλωσε στο Ηράκλειο Κρήτης. Τα πρώτα μουσικά ερεθίσματα τα δέχτηκε από την μουσική της Ανατολικής Κρήτης και συγκεκριμένα από τη Σητεία, από όπου και η καταγωγή του. Ακολούθησε κλασσικές σπουδές βιολιού, και συμμετείχε στη μικρή ορχήστρα εγχόρδων του Δήμου Ηρακλείου.

Το 1994 δημιουργεί το μαθητικό συγκρότημα ΥΦΕΣΕΙΣ και εμφανίζεται σε πολλές εκδηλώσεις.  Στο κηποθέατρο ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ, ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ , στο ενετικό φρούριο Κούλε ,στο θεατρικό σταθμό Ηρακλείου ,στο γήπεδο του Εργοτέλη ,και σε πολλές μουσικές σκηνές και Δήμους του νομού Ηρακλείου.

Το 1999 εισάγεται στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, στο τμήμα Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης και δραστηριοποιείται μουσικά εμφανιζόμενος σε μουσικές σκηνές της πόλης και σε συναυλίες στο Πανεπιστήμιο μαζί με τον φίλο του και συνθέτη Οδυσσέα Γραμματικάκη.

Το 2002-2003 έρχεται η συνεργασία του με τον μεγάλο μουσικοσυνθέτη Γιάννη Μαρκόπουλο ,που τον επιλέγει ως ένα από τους νέους βασικούς ερμηνευτές του, ακολουθούν συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό με την ορχήστρα¨ Παλίντονος Αρμονία¨ με εξαιρετική επιτυχία ,δίπλα σε ονόματα όπως ο Κώστας Μακεδόνας , ο Χαράλαμπος Γαργανουράκης ,η Βασιλική Λαβίνα κ.α. .

Το 2005-2006 ξεκινά τις παραστάσεις ανα την Ελλάδα πλέον με τη δική του μπάντα και πραγματοποιεί σειρά εμφανισεων στο περίφημο «μπαράκι του Βασίλη» στην Αθήνα, όπου και παρουσιάζει τα δικά του τραγούδια. Παράλληλα θα συνεργαστεί με τα Παιδιά από την Πάτρα και τον Αντώνη Ρέμο σε  συναυλίες .

Το 2007 κυκλοφορεί την πρώτη του δισκογραφική δουλειά με τον τίτλο “ πότε πικρός πότε γλυκός” με τη συμμετοχή του Χαράλαμπου Γαργανουράκη και του Γιώτη Κιουρτσόγλου.

Το 2008-2009 εμφανίζεται ξανά στο «μπαράκι του Βασίλη» και στον μουσικό χώρο «θεωρείον» στην Κρητη . Αναλαμβάνει μέρος τηλεοπτικής εκπομπής και παρουσιάζει αφιερώματα σε μεγάλους συνθέτες (ΚΡΗΤΗ TV).

Το 2010 έρχεται η δεύτερη δισκογραφική δουλειά με τίτλο “ η μάσκα του Ιούδα “ με τη συμμετοχή της Μαριαννας Πολυχρονίδη. Ακολουθεί μια τηλεοπτική εκπομπή στο καναλι 4 (KRHTH TV) με τον τίτλο “πρόβα” όπου έχει την ιδέα της ,την οργάνωση και την παρουσιασή της ,με πολλούς καλεσμένους, συμπληρώνοντας 14 επεισόδια. Πραγματοποιεί εμφανίσεις σε όλη την Ελλάδα και συμμετέχει στην μεγάλη συναυλία για το Ελληνικό ρόκ παρέα με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου , τον Γιάννη Γιοκαρίνη , τον Λάκη Παπαδόπουλο  και τους Σπυριδούλα στο γήπεδο του ΟΦΗ στο Ηράκλειο Κρήτης. Δημιουργεί τη μουσική σκηνή πυξίδα στο Ηράκλειο και πραγματοποιεί πολλές εμφανίσεις εκεί με Θάνο Μικρούτσικο, Χρήστο θηβαίο , Μιλτιάδη Πασχαλίδη , Λάκη Παπαδόπουλο , Γιάννη Γιοκαρίνης, Νίκο Ζιώγαλα, Υπόγεια Ρεύματα, Βασίλη Λεκκα, Λαυρέντη Μαχαιρίτσα , Γιάννη Χαρουλη  κ.α. . Ξεκινά την συναυλια των Χάρη και Πάνου Κατσιμίχα στα Χανιά.

Το 2013 έρχεται η τρίτη δισκογραφική δουλειά με τίτλο ‘ ο συμβολικός αριθμός 3’ με συμμετοχές Γιάννη Κότσιρα , Βασίλη Καζούλη , Δημήτρη Ζαχαριουδάκη (ΧΑΙΝΗΔΕΣ) , Σπύρου Γραμμένου και  Φίλιππου Μπουραίμη, ενώ σε ένα τραγούδι του συμμετέχει η κόρη του Εριτίνα. Ξεκινά τις εμφανίσεις του στον Σταυρό του Νότου στην Αθηνα .

Το 2014 γράφει την μουσική για την μικρού μήκους ταινία της Μαίρης Καρυωτάκη με τίτλο “ όλα τα κομμάτια μαζί’ και το τραγούδι του ΠΑΖΛ τον εμπνέει για την παράσταση που θα παρουσιάσει σε όλη την Ελλάδα και στον Σταυρό του Νότου .

Το 2015 πραγματοποιεί συναυλίες στην Σαντορίνη , Κόρινθο , Νεμέα , Αργος , Χάλκη , Ρόδο , Κρήτη με τον τίτλο ‘the magic bus tour’ και εκπληρώνει ένα όνειρό του , να γυρίζει τον κόσμο με ένα βανάκι , έχοντας τα πάντα έτοιμα για συναυλία. Παρουσιάζει την δουλειά του στον Σταυρό του Νότου για άλλη μια χρονιά .Ετοιμάζει τον νέο του δίσκο .

Το 2016 βρίσκεται στο στούντιο έτοιμος για την κυκλοφορία του δίσκου του , με συνεργάτες τον Γιάννη Γιοκαρίνη και την Βάσω Αλλαγιάννη , εμφανίζεται στον Σταυρό του Νότου και σε όλη την Ελλάδα σε αρκετές συναυλίες.

Το 2017- 2018 ετοιμάζει και παρουσιάζει την παράσταση «η γύρα» τόσο στον Σταυρό του Νότου, όσο και σε πολλές μουσικές σκηνές της χώρας και γυρίζει ολόκληρη την Ελλάδα το καλοκαίρι πραγματοποιώντας συναυλίες.

Στα τέλη του 2019 κυκλοφορεί ο δίσκος «η γύρα» σε ένα από τα πιο πρωτότυπα cd, σε ένα χάρτινο βανάκι, που αφήνει τις καλύτερες των εντυπώσεων!

«Η γύρα» παρουσιάζεται μέσα στο 2020 σε πολλές μουσικές σκηνές στην Ελλάδα, την Κύπρο και την  Γερμανία σε μια μεγάλη περιοδεία και ετοιμάζεται μια σειρά συναυλιών για το καλοκαίρι με τον τίτλο «η γύρα του χρόνου σε 80 τραγούδια»!

 

Είναι επίτιμο μέλος του ΚΕΘΕΑ ΑΡΙΑΔΝΗ ,έχει στηρίξει πολλές φιλανθρωπικές συναυλίες και δραστηριότητες και είναι συνεχώς δραστήριος σε κάθε κοινωνική δράση μετέχοντας σε κάθε είδους κινήσεις με ιδιαίτερο νόημα.

Από το 2013 ενεργά και συνεχώς , ανασκάπτει ως Αρχαιολόγος στην περιοχή της Κνωσού ,ένα από τα πιο μυστηριακά  και εντυπωσιακά μέρη της αρχαίας πόλης , επίσης ανασκάπτει στην Κύπρο και στο Ρέθυμνο της Κρήτης, Μέλος του Ινστιτούτου Αρχαιολογίας .

 

 

Μοιραστείτε:

Facebook
Twitter
Email
Print

Περισσότερα άρθρα

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού”

Χάρις Αλεξίου “Το τραγούδι του φεγγαριού” Maestro   Βρείτε το εδώ: https://HarisAlexiou.lnk.to/ToTragoudiTouFengariou   Δείτε το βίντεο εδώ: https://youtu.be/OcuZDBVF1xI  Μια έκπληξη περίμενε τους τηλεθεατές των δύο τελευταίων επεισοδίων